Κυριακή, 25 Οκτωβρίου 2009

«ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ»





Με τη δεύτερη μεγάλη μήκους ταινία του, ο Γιώργος Λάνθιμος έδειξε ότι η μεταπήδησή του από το χώρο της διαφήμισης σ' αυτόν της 7ης τέχνης δεν ήταν ούτε τυχαία ούτε πρόσκαιρη. Αλληγορικός, σουρεαλιστικός, αλλά και με σοκαριστική ωμότητα, με εικόνες ενοχλητικές, αλλά παράξενα ελκυστικές, ο «Κυνόδοντας» απέσπασε το πρώτο βραβείο στο τμήμα «Ενα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ των Κανών και το ειδικό βραβείο Επιτροπής στο Φεστιβάλ του Σαράγεβο.
Η πλοκή περιστρέφεται γύρω από μια οικογένεια απόλυτα αποκομμένη από την πραγματικότητα. Ο πατέρας, η μητέρα και τα τρία τους παιδιά ζουν έξω από την πόλη, σε μια μονοκατοικία που «κρύβεται» πίσω από έναν ψηλό φράχτη. Τα παιδιά δεν έχουν περάσει ποτέ στην άλλη πλευρά του φράχτη. Διαπαιδαγωγούνται, ψυχαγωγούνται και αθλούνται έτσι όπως οι γονείς πιστεύουν ότι θα έπρεπε, χωρίς κανένα εξωτερικό ερέθισμα. Ο μόνος άνθρωπος που μπαίνει στο σπίτι είναι η Χριστίνα. Ο πατέρας κανονίζει τις επισκέψεις της, με σκοπό να κατευνάζει τις σεξουαλικές ορμές του γιού. Όλη η οικογένεια τη λατρεύει.
Τα πράγματα όμως θα πάρουν μία αναπάντεχη τροπή, όταν η Χριστίνα κάνει δώρο στη μεγάλη κόρη μια στέκα για τα μαλλιά, ζητώντας της «κάτι άλλο» σε αντάλλαγμα... Το σενάριο συνυπογράφουν ο Λάνθιμος με τον Ευθύμη Φιλίππου. Πρωταγωνιστούν οι Χρήστος Στέργιογλου, Μισέλ Βάλει, Χρήστος Πασσαλής, Αγγελική Παπούλια και Μαίρη Τσώνη. Οι δύο τελευταίες μοιράστηκαν το βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου στο Φεστιβάλ του Σαράγεβο.

«ΨΥΧΗ ΒΑΘΙΑ»


Ανάμεσα στην ευαισθησία και τη σκληρή πραγματικότητα του εμφυλίου ισορροπεί η «Ψυχή Βαθιά» του Παντελή Βούλγαρη.


«ΨΥΧΗ ΒΑΘΙΑ»

Μαύρες σελίδες της νεότερης ελληνικής ιστορίας, που έχουν αφήσει πίσω τους ανοιχτές πληγές, ζωντανεύουν στη μεγάλη οθόνη, μέσα από την κάμερα του Παντελή Βούλγαρη. Ο σκηνοθέτης έκανε πολυετή έρευνα. Δεν προσεγγίζει όμως τα τραγικά γεγονότα με τη ματιά του ιστορικού, αλλά επιδιώκει να αναδείξει τα ανθρώπινα συναισθήματα, ισορροπώντας ανάμεσα στην ευαισθησία και τη σκληρή πραγματικότητα. 1949, τρίτη χρονιά του Εμφυλίου Πολέμου.
Στα βουνά της δυτικής Μακεδονίας το αίμα κυλάει ποτάμι. Δύο αδέρφια, ο 17χρονος Ανέστης (Χρήστος Καρτέρης) και ο 14χρονος Βλάσης (Γιώργος Αγγέλκος), βρίσκονται σε αντίπαλα στρατόπεδα. Τσοπανόπουλα που γνωρίζουν καλά τα περάσματα, τα δύο παιδιά χρησιμοποιούνται ως οδηγοί - ο Ανέστης από τον ανθυπολοχαγό Τριαντάφυλλο του Εθνικού Στρατού (Γιώργος Συμεωνίδης) και ο Βλάσης από τον καπετάν Ντούλα του Δημοκρατικού Στρατού (Βαγγέλης Μουρίκης). Μοιραία βρίσκονται με όπλο στο χέρι σε ομάδες που βάλλουν η μία εναντίον της άλλης.

ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ Ο MORISSEY


Στο νοσοκομείο σε σταθερή κατάσταση νοσηλεύεται ο Βρετανός τραγουδιστής Μόρισεϊ, ο οποίος κατέρρευσε επί σκηνής. Ο πρώην τραγουδιστής των The Smiths αντιμετώπισε προβλήματα στην αναπνοή του.

Ο 50χρονος Μόρισεϊ είχε μόλις ξεκινήσει τη συναυλία του στο Oasis Leisure Centre, στο Σουίντον της νοτιοδυτικής Αγγλίας, όταν αισθάνθηκε αδιαθεσία.
Τελειώνοντας το τραγούδι «This Charming Man», κατέρρευσε επί σκηνής, και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο.

BLOGGER


WOMAN


BODY ART


ART PHOTOS


ART PHOTOS



ICONS


ΠΟΙΗΜΑΤΑ, ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΜΠΙΚΗΡΟΠΟΥΛΟΣ : Ο ΚΗΠΟΣ ΜΕ ΤΑ ΡΟΜΠΟΛΑ

H σύγκρουση της ευτυχίας

Θέλω κάτι να ταράξει
την ύπουλη γαλήνη και ηρεμία
που χρόνια αποζητούσα
Θέλω κάτι να τρομάξει
Τη χάρτινη ευτυχία που ζωγραφίζω
μέσα στο περιθώριο της ζωής
Θέλω κάτι να αναστατώσει
την ύπαρξη μου σύγκορμα
αρχίζοντας από τις αισθήσεις
Θέλω κάτι που να προκαλέσει
την αγωνία της αβεβαιότητας
της κατάκτησης και του αποτελέσματος
Θέλω μ’άλλα λόγια να προσπεράσω το παρόν μου
αγνοώντας τις συνέπειες στο μέλλον
ζώντας κάτι από τις συγκινήσεις του παρελθόντος
Θέλω ,αλλά δεν ξέρω γιατί το θέλω
να απορροφηθούν οι σκέψεις μου
στις αγωνίες του έρωτα στη μυθική του υπόσταση
Θέλω αλλά δεν ξέρω αν αυτή η ονειροπόλα
διείσδυση στα άδυτα του ευτυχισμένου παρελθόντος
συγκρουστεί με την σίγουρη ευτυχία που βιώνω….
Θέλω αλλά δεν ξέρω γιατί θέλω
να παλέψουν μέσα μου
οι κορμοί της οντότητας μου,
στην αρένα του μυαλού μου
Θέλω τη μάχη και την πάλη
αλλά δεν ξέρω αν μπορώ να μαζέψω τα συντρίμμια
μιας τέτοιας σύγκρουσης…
Θέλω κι όλα αυτά τα θέλω
μέσα από τον έρωτα
γιατί αυτός κρατάει στα χέρια του τις συγκινήσεις
Θέλω να συγκρουστώ με τον ίδιο
Τον Έρωτα.
…κι ας με νικήσει






LIBIDO



Βυθίστηκα στα δυό σου
μάτια
πλάθοντας στους αρσενικούς
διαδρόμους
του μυαλού μου
την επαφή μου
με τα ηλεκτρισμένα μόρια
της
νιότης σου
με σκέψεις ίσως αμαρτωλές
μα στ’αλήθεια
ενστικτωδώς ορμώμενες
απ’ τα βάθη
της
χημικής αντίδρασης
των κυττάρων μου
- στη θέα σου, ω μικρή, επίγεια θεά-
που διψούν
να δοκιμάσουν τη γεύση των
υγρών σου
υποσχέσεων…






Προφάσεις εν …αμαρτίες



Πώς να σμίξουν
το ακριβό άρωμα που ντύνει
τη σάρκα σου
και η μεθυσμένη
αναπνοή μου;
Μ’ αγγίζεις τυχαία κι άθελα
αλλά
καταφέρνεις να μου πλασάρεις
τη θετική σου ενέργεια
που τα μόρια της αποζητώ
καταλύοντας τους νόμους
της υποταγής
στις κοινωνικές προσταγές
Δε θα υποστώ
άλλες υποχωρήσεις στα πρέπει
γιατί
σκέφτομαι να αφήσω την ατίθαση ελευθερία μου
να τολμήσει
στην αμαρτία σου
και στη δική μου επιθυμία.
Γιατί άραγε μας έμαθαν
να
πνίγουμε την άγρια θέλξει
των πρωτόγονων πόθων της
δημιουργίας ;
Θέλω να νοιώσω
το όλον σου ,μέσα στα κρυμμένα σπλάχνα σου…
μην αρνείσαι…Ζήσε




ΚΙΒΔΗΛΟΙ ΝΟΜΟΙ



Καθρεπτίζεσαι άραγε στην
πορσελάνη του αλκοόλ
ή ονειρεύεσαι
τις μοναδικές ερωτικές στιγμές
της επικείμενης επαφής
ασελγώντας
στις ηθικές αρχές και αξίες
των Τίποτα
που ανέραστα θεσμοθέτησαν
τα πρέπει
προσδοκώντας
στη δουλική υποταγή μας
στους κίβδηλους
νόμους της άρνησης ;
Όχι.
Αντιστέκομαι γιατί νοιώθει
Ή
-αν θέλετε
δε θέλω να μη νοιώσει
τον πόθο
να ταξιδεύει στη γραμμή
-του θνητού από τα πάθη του-
σώματός μου
κάτω από το δένδρο της γνώσης του καλού και του
ποθητού .