Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2009

Η Diamanda Galas στην ΑΘΗΝΑ


Η Diamanda Galas (φωτογραφία) εμφανίsτηκε  απόψε στις 9:00 στο Παλλάς (Βουκουρεστίου 5).

Με φωνή που καλύπτει με ευκολία τέσσερις οκτάβες, θα χαρίσει για άλλη μια φορά στο ελληνικό κοινό μια μοναδική συναυλία που δανείζεται τον τίτλο της από το τραγούδι του Μανώλη Αγγελόπουλου, «Τα φιλιά σου είναι φωτιά».

Στην επόμενη ταινία του Γούντι Αλεν η Κάρλα Μπρούνι





Η Κάρλα Μπρούνι είπε το «ναι» στον Γούντι Αλεν και θα συμμετάσχει στην επόμενη ταινία του Αμερικανού σκηνοθέτη.
«Μου πρότεινε να παίξω στην επόμενη ταινία του. Δεν ξέρω σε ποιο ρόλο, αλλά είπα ναι», δήλωσε χθες το βράδυ σε εκπομπή του συνδρομητικού καναλιού Canal Plus, η σύζυγος του Γάλλου προέδρου.
«Κάνω τα πάντα λιγάκι με τα μάτια κλειστά, διαφορετικά δεν θα έκανα τίποτα», εκμυστηρεύθηκε και σημείωσε χαρακτηριστικά: «Δεν είμαι σε καμία περίπτωση ηθοποιός. Ισως μάλιστα να είμαι τελείως χάλια, αλλα δεν μπορώ να χάσω μία τέτοια ευκαιρία στη ζωή μου.» «Όταν θα είμαι γιαγιά, θα ήθελα να έχω κάνει μία ταινία με τον Γούντι Αλεν», πρόσθεσε.
Η Κάρλα Μπρούνι έκανε λόγο για μία πραγματικά φανταστική ευκαιρία, επαναλαμβάνοντας πάντως πως δεν είναι ηθοποιός.
«Ο Γούντι Αλεν μου ζήτησε ευγενικά να μην κάνω ταινία πριν τη δική του. Αν ποτέ γίνει πραγματικότητα, θα είναι μία εμπειρία για μένα», κατέληξε στις δηλώσεις της.
Τον περασμένο Ιούνιο ο ίδιος ο Γούντι Αλεν είχε δηλώσει ότι ήταν όνειρό του να παίξει σε μία ταινία του το πρώην μοντέλο, τραγουδίστρια και νυν πρώτη κυρία της Γαλλίας. «Είμαι σίγουρος ότι θα ήταν εξαίσια. Έχει χάρισμα και θα μπορούσα να τη δώσω οποιοδήποτε ρόλο», είχε πει κατά το πέρασμά του από τη γαλλική πρωτεύουσα.

«Περιβόλι του Τρελλού».



Ένα μεγάλο πάρτι για τη δεκαετία του 1960 διοργανώνει ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο οποίος γιορτάζει παράλληλα τα 40 χρόνια από την κυκλοφορία του δίσκου «Περιβόλι του Τρελλού». Από τις 18 Δεκεμβρίου ο σπουδαίος τραγουδοποιός θα εμφανίζεται στο «Παλλάς», ενώ διαλέξεις, κινηματογραφικές προβολές και αφηγήσεις παραμυθιών συμπληρώνουν το αφιέρωμα. Ο τίτλος της παράστασης στο Παλλάς είναι χαρακτηριστικός: «Σαββόπουλος και φίλοι. Το περιβόλι του τρελού. Aφιέρωμα στα 60's. Στο Ροκ του μέλλοντος μας».
Εκεί, ο Διονύσης Σαββόπουλος συναντά άλλους τραγουδιστές και τραγουδοποιούς και μαζί ερμηνεύουν τραγούδια από τη δεκαετία του 1960.
Κομμάτια από το «Φορτηγό», το «Περιβόλι του Τρελλού» θα ερμηνευτούν με νέους τρόπους.
Ο Γιάννης Παπαζαχαριάκης ετοιμάζει αφιέρωμα σε συνθέτες του έντεχνου με αφορμή τον στίχο «Χατζιδάκιαμ Θοδωράκιαμ», η «Εστουδιαντίνα» θα στραφεί σε πιο παραδοσιακούς ήχους, ενώ οι Onirama θα δώσουν πιο ροκ εκδοχές των τραγουδιών.
Θα συνδυαστούν όμως με διάφορες δράσεις στην πόλη. Χάπενινγκ στον σταθμό του «Μετρό» στο Σύνταγμα, στο City Link και σε ιστορικές γωνιές.
Παράλληλα, στο μικρό Παλλάς τα μεσημέρια του Σαββάτου και της Κυριακής, ο Δ.Σαββόπουλος μαζί με παραμυθάδες και καραγκιοζοπαίχτες θα δημιουργήσει μια παράσταση για τα παιδιά, που, όπως έχει πει ο ίδιος, «έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα».
Στον κινηματογράφο Τριανόν θα διοργανωθεί, με τη συνδρομή της Σώτης Τριανταφύλλου, αφιέρωμα με τίτλο «Φιλημένη μες στους κινηματογράφους» σε ταινίες των 60's. Ο Δ.Σαββόπουλος θα προλογίσει κάποιες από αυτές.
Εν τω μεταξύ, στην παλιά Βουλή θα διοργανωθούν ομιλίες και συζητήσεις με τίτλο «Ήμουν κι εγώ Εκεί» με μαρτυρίες από ανθρώπους της τέχνης και της επιστήμης.
Στο Μουσείο Μπενάκη διοργανώνεται έκθεση για τη δεκαετία του 1960, ενώ στη Βουλή θα λειτουργήσει έκθεση με έντυπα της εποχής.

KAVAFIS «H επίδραση του Καβάφη στις ευρωπαϊκές και μεσογειακές λογοτεχνίες».


Διεθνές συμπόσιο για τον μεγάλο ποιητή Κωνσταντίνο Καβάφη διοργανώνεται στο Κάιρο και την Αλεξάνδρεια στις 9 και 10 Δεκεμβρίου αντιστοίχως. Τίτλος του συμποσίου είναι «H επίδραση του Καβάφη στις ευρωπαϊκές και μεσογειακές λογοτεχνίες».
Το Συμπόσιο για τον Καβάφη διοργανώνει το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού, παράρτημα Αλεξάνδρειας, η ελληνική πρεσβεία στην Αίγυπτο, το Ελληνικό Πολιτιστικό Κέντρο Καΐρου, οι ελληνικές κοινότητες Καΐρου και Αλεξάνδρειας και οι Αχμαντ Ετμάν, καθηγητής του Πανεπιστημίου Καΐρου, ελληνιστής, Ιμπραχίμ ελ Μοάλεμ, διευθυντής Εθνικού Κέντρου Μετάφρασης, Μωχάματ Σαλμάουι, πρόεδρος της Ένωσης Αιγύπτιων συγγραφέων, Σάλαχ Φαντλ, ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Καΐρου.
Στη διάρκεια του συμποσίου θα τιμηθούν Έλληνες και Αιγύπτιοι λογοτέχνες και μεταφραστές και θα δοθεί μεγάλη συναυλία στην Όπερα του Καΐρου με σολίστ τον Δημήτρη Σγούρο.

Newsroom ΔΟΛ

«Ελληνισμός και Χόλιγουντ»





«Δεν είναι η Ελλάδα πίσω απ' όλα, αλλά είναι πίσω απ' τον Αριστοτέλη, ο οποίος είναι πίσω από πολλά σενάρια». Με αυτή τη φράση, ο Τζιμ Γιανόπουλος, πρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος της Fox Filmed Entertainment, έκλεισε την διάλεξή του με θέμα «Ελληνισμός και Χόλιγουντ: Από τον Αριστοτέλη στον Αλέξανδρο (Πέιν)» στην αίθουσα Banquet, στο Μέγαρο Mουσικής Αθηνών. «Στο Χόλιγουντ είμαστε κινηματογραφικά παιδιά των αρχαίων Ελλήνων» ανέφερε ο κ. Γιανόπουλος, υποστηρίζοντας ότι οι αρχαιοελληνικές ιδέες -και ειδικά του Αριστοτέλη- έχουν επηρεάσει κατά πολύ την αμερικανική κουλτούρα και ειδικά αυτή του Χόλιγουντ και της βιομηχανίας του θεάματος.
Ξεκινώντας και καταλήγοντας στον Αριστοτέλη, ο κ. Γιανόπουλος, με μια ομιλία διανθισμένη με βίντεο, αποσπάσματα από ταινίες και φωτογραφικά ντοκουμέντα, έκανε μια ανασκόπηση της ιστορίας του Χόλιγουντ αναφερόμενος σε σπουδαίους Έλληνες και ελληνικής καταγωγής προσωπικότητες, οι οποίοι προσέφεραν και επηρέασαν με το σημαντικό έργο τους την αμερικάνικη κινηματογραφική βιομηχανία από την εποχή του «βωβού κινηματογράφου» μέχρι σήμερα.
Ο κ. Γιανόπουλος ξεκίνησε τις αναφορές του από τον Περικλή Πανταγή, έναν Έλληνα μετανάστη που δημιούργησε μια μικρή αλυσίδα κινηματογράφων στην Αμερική και έδωσε την ευκαιρία στους Αμερικανούς να έρχονται σε επαφή με την 7η Τέχνη στις πρώτες δεκαετίες του 19ου αιώνα.
Στη συνέχεια, ο κ. Γιανόπουλος έκανε εκτενή αναφορά στον Σπύρο Σκούρα, πρόεδρο της Fox Entertainment από το 1942 έως το 1962. Ο Σ. Σκούρας ήταν «ο πρώτος ισχυρός άνδρας του Χόλιγουντ. Ήταν μεγάλος οραματιστής και ο άνθρωπος που έσωσε τον κινηματογράφο την εποχή της τηλεόρασης, με τη δημιουργία της Cinemascope». Είναι ο άνθρωπος που «οραματίστηκε τη στρατηγική του να δημιουργούμε ταινίες και να τις απολαμβάνουμε. Όλοι στη Fox ακολουθούν και θα ακολουθούν τις αρχές του Σ. Σκούρα για πολλούς αιώνες ακόμα».
Αναφέρθηκε, επίσης, σε Έλληνες που επηρέασαν το Χόλιγουντ μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο «και το άλλαξαν για πάντα», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Ο Ηλίας Καζάν ήταν ένας από αυτούς. Ο μέντορας του Μάρλον Μπράντον, έχοντας την ψυχή του μετανάστη, αμφισβητήθηκε πολύ και δε σταμάτησε ποτέ να προκαλεί τις προκαταλήψεις της κοινωνίας. Στις ταινίες του φαινόταν η πάλη του καθημερινού ανθρώπου και περνούσε έντονα κοινωνικά μηνύματα.
Η Μελίνα Μερκούρη με τον Ζιλ Ντασέν και τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι είχαν δημιουργήσει «ένα όχημα το οποίο ξεκίνησε μια ιστορία αγάπης μεταξύ της Ελλάδας και ολόκληρου του κόσμου».
Η ταινία «Zorba the Greek» με τη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη έκανε την Ελλάδα ακόμα πιο προσιτή στον κόσμο.
Μιλώντας για την «πολιτική στο σινεμά», ο κ. Γιανόπουλος αναφέρθηκε στον Κώστα Γαβρά, ο οποίος επηρέασε πολλούς μεγάλους δημιουργούς του Χόλιγουντ, όπως ο Όλιβερ Στόουν.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον «πατέρα του ανεξάρτητου σινεμά», τον ιδιοφυή Τζον Κασαβέτης, που δημιούργησε αριστουργηματικές ταινίες, όντας ο ίδιος παραγωγός, ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι «δε θα υπήρχαν πλέον ανεξάρτητες παραγωγές αν δεν υπήρχε ο Τζον Κασαβέτης».
Ο κ. Γιανόπουλος μίλησε και για τον Τζορτζ Παμ Κοσμάτος, σκηνοθέτη του «Ράμπο», και τον Τζορτζ Μίλερ (Μηλιώτης), σκηνοθέτη των ταινιών «Mad Max», σημειώνοντας ότι «άλλαξαν τις ταινίες δράσης για πάντα».
Ειδικές αναφορές έκανε σε νέους Έλληνες που δραστηριοποιούνται στο Χόλιγουντ, όπως τον designer παραγωγής Πάτρικ Τατόπουλος, την ηθοποιό Τίνα Φέι, τον σκηνοθέτη Φαίδων Παπαμιχαήλ, και τον «πολύ ταλαντούχο σκηνοθέτη και δημιουργικό απόγονο του Κασαβέτη» Αλεξάντερ Πέιν.
«Θα προσπαθήσω να κάνω περισσότερες ταινίες εδώ. Μπορεί να μην είναι για την Ελλάδα, αλλά είναι δύσκολο να μην ερωτευτεί κάποιος την Ελλάδα απ' τα τοπία» υποσχέθηκε ο κ. Γιανόπουλος.
Στη διάλεξη του κ. Γιανόπουλου παρέστησαν ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Π. Γερουλάνος και ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Αθήνα Ντ. Σπέκχαρντ, ο οποίος χαιρέτισε την εκδήλωση και χαρακτήρισε τον κ. Γιανόπουλο ως έναν δημιουργό που μπορεί και «παντρεύει» μοναδικά την τέχνη με το επιχειρείν.
Η επίσκεψη του Τζιμ Γιανόπουλου σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Great Ideas». Το πρόγραμμα αυτό έχει ως στόχο να προωθήσει έναν εποικοδομητικό διάλογο μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ με την πρόσκληση διακεκριμένων προσωπικοτήτων από την Αμερική.
Το «Great Ideas» πραγματοποιείται από το Ίδρυμα Fulbright σε συνεργασία με την πρεσβεία των Ηνωμένων Πολιτειών και με τη χορηγία του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος».

Newsroom ΔΟΛ

O G-POLI ON AIR ΣΤΟ ΡΑΔΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

ΕΝΑ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΔΙΩΡΟ ΧΑΡΙΖΕΙ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΑΚΡΟΑΤΕΣ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΣΤΑΘΜΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ "ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ" 92.2
...17-19.00 ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ  με πολλές ειδήσεις, σχόλια, χορταστική ενημερωση ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ...!!!
ΕΙΜΑΣΤΕ ΦΑΝ ΤΟΥ ....

ΟΙ Ακροατές μπορούν να ζητάνε μάλιστα τραγούδια στον  τοίχο του FACEBOOK 
George Polychroniou B

MIA ΟΜΟΡΦΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΡΕΑ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ FM, TO ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ, ΤΟ FACEBOOK KAI TIS MOYSIKES..!!!!


«Η ποιητική γενιά του '70»


Αναζητώντας τη μαγεία της ελληνικής ποίησης, το Megaron Plus καλεί σήμερα, Τρίτη, στις 7 μ.μ, τους φίλους της λογοτεχνίας να παρακολουθήσουν μία από τις σημαντικότερες σύγχρονες Ελληνίδες ποιήτριες να μιλά για το έργο της. Η ιδιαίτερη αυτή συνάντηση με την Τζένη Μαστοράκη θα πραγματοποιηθεί, στο πλαίσιο του κύκλου διαλέξεων με θέμα «Η ποιητική γενιά του '70».

H Τζένη Μαστοράκη γεννήθηκε το 1949 στην Αθήνα. Σπούδασε Βυζαντινή και Μεσαιωνική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει εκδώσει τέσσερα ποιητικά βιβλία: Διόδια (Κέδρος, 1972), Το σόι (Κέδρος, 1978), Ιστορίες για τα βαθιά (Κέδρος, 1983), Μ’ ένα στεφάνι φως (Κέδρος, 1989). Τα ποιήματά της έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και έχουν δημοσιευτεί σε ανθολογίες, περιοδικά και αυτοτελείς εκδόσεις. Έχει μεταφράσει συγγραφείς όπως ο Τζέι-Ντι Σάλιντζερ, η Κάρσον ΜακΚάλερς, ο Ελίας Κανέττι, o Χάινριχ Μπελ, o Χάινριχ φον Κλάιστ, o Κάρλο Γκολντόνι, o Έντγκαρ Άλαν Πόου, o Άπτον Σίνκλαιρ, o Λιούις Κάρολ, o Τζόρτζιο Μανγκανέλλι, ο Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, ο Χάρολντ Πίντερ, η Σάρα Κέην, ο Μιγέλ δε Θερβάντες, ο Χάουαρντ Μπάρκερ, κι ακόμη τον Πετροτσουλούφη του Χάινριχ Χόφμαν και παραμύθια των Αδελφών Γκριμ. Και αυτή την εποχή ο Λευτέρης Βογιατζής έχει ανεβάσει το έργο του Χάουαρντ Μπάρκερ «Υστατο σήμερα» σε μετάφραση της Τζένης Μαστοράκη – η οποία χαρακτηρίστηκε από τη Μυρτώ Λοβέρδου «πραγματικά έξοχη- σε ένα δύσκολο κείμενο που διέθετε στακάτους διαλόγους και μικρούς μονολόγους».
Η Τζένη Μαστοράκη τιμήθηκε το 1989 με το Thornton Niven Wilder Prize του Columbia University της Νέας Υόρκης (Translation Center) για το σύνολο του μεταφραστικού της έργου και το 1992 με το ειδικό βραβείο του ΙΒΒΥ (International Board on Books for Young People) για τη μετάφραση του παιδικού βιβλίου Ο ταξιδιώτης της αυγής, του Σι-Ες Λιούις (Kέδρος).
Ο ποιητής Γιάννης Ευθυμιάδης γράφει για την ποιητική διαδρομή της:
«Σχεδόν παιδί ξεκινά να γράφει, να γράφει ως συνειδητοποιημένη ποιήτρια. Και εκδίδει την πρώτη της συλλογή μόλις στα 1972. Αρθρώνει έναν λόγο απλό, εφηβικό, φορές οργισμένο, φορές παραπονεμένο, άλλοτε νικά η πίκρα, άλλοτε η απογοήτευση, άλλοτε η δύναμη και η ορμή! Και πρώτα πρώτα οι Μύθοι. Πρέπει να αναμετρηθεί με τους παλιούς μύθους, να τους γνωρίσει κι έπειτα να φτιάξει τους δικούς της. Να χτίσει έναν περίκλειστο παράδεισο και να τον κατοικήσει. Εκεί μαζεύει ένα ένα τα υλικά της, υλικά γλώσσας, υλικά σκέψης αλλά κυρίως αισθημάτων, για να πορευτεί ποιητικά. (…)
Αποδομεί τους μύθους για να ξεδιαλέξει μέσα από την σκληρή ειρωνεία, συχνά τον αυτοσαρκασμό, την ωμοφαγία του ίδιου της του εαυτού τα δικά της ποιητικά μέσα. Στίχοι όπως: Πρέπει να ’ναι δύσκολη/η δουλειά του ποιητή./Προσωπικά, δεν το ξέρω.(Διόδια, σελ. 33) ή Αποτάσσομαι, είπα, τον σατανά./Έκανα δήλωση μετανοίας/στο Θεό και στην/καθεστηκυία τάξη, (Διόδια) είναι ενδεικτικοί.
Καταθέτει ακριβές λεπτομέρειες από τη ζωή της – πώς αλλιώς; – στοιχείο που παρακολουθεί κανείς ευδιάκριτα και στη δεύτερη συλλογή, Το Σόι. Στο Σόι παλιά χρέη και οφειλές ξεπληρώνονται. (…) Μπροστά στα μάτια τού αναγνώστη παρελαύνουν συγγενικά πρόσωπα, παραμύθια, δοξασίες, κοινωνικά σχόλια, ό,τι συνθέτει δηλαδή την έννοια του Σογιού. (…)
Με τις Ιστορίες για τα βαθιά συντελείται μια βαθιά αλλαγή στο ποιητικό σύμπαν της Μαστοράκη. Σχεδόν παύει να περισκοπεί τα ανθρώπινα και εστιάζει στην προσωπική της σχέση με το ίδιο το ποιητικό φαινόμενο. Στο Μ’ ένα στεφάνι φως, τα ποιήματα δεν είναι ερμητικά? είναι μυστικά, απευθύνονται στους μύστες. (…)
Η Μαστοράκη εισέρχεται μέσα στη φωτιά του οράματος, στην αγριότητα του μύθου, παλεύει με τέρατα, με δράκους και επιστρέφει «μετά την αγωνία στα στενά, σώμα καμένο και χλωρό κεφάλι, κατάχλωρη απ’ τη φωτιά».
Με το ποιητικό της έργο, η Τζένη Μαστοράκη έχει καταξιωθεί στη γραμματολογική συνείδηση ως μία από τους σημαντικότερες εκπροσώπους της Ποιητικής Γενιάς του ’70.
Τι λέει άραγε η ίδια για το έργο της; Πώς αντιλαμβάνεται τη σύγχρονη ελληνική ποίηση;
Στην εκδήλωση του Megaron Plus το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ακούσει τις απόψεις της και να συνομίλήσει μαζί της.
Ο σχεδιασμός της εκδήλωσης, αλλά και η παρουσίαση της ποιήτριας στο κοινό, είναι έργο του Σταύρου Ζουμπουλάκη, διευθυντή του περιοδικού Νέα Εστία». Χορηγός της εκδήλωσης είναι το Κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης.

Newsroom ΔΟΛ

Ετήσια έκθεση UNAIDS και ΠΟΥ: 33,4 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν με τον ιό του AIDS





Είκοσι πέντε εκατομμύρια άνθρωποι έχουν πεθάνει από το AIDS από τότε που εμφανίστηκε η νόσος και 60 εκατομμύρια έχουν προσβληθεί, αλλά ο αριθμός των νέων λοιμώξεων μειώθηκε κατά 17% την τελευταία οκταετία, αναφέρει η ετήσια έκθεση της υπηρεσίας του ΟΗΕ για το AIDS (UNAIDS/ONUSIDA) που δημοσιοποιήθηκε σήμερα στη Σανγκάη.
"Από τότε που ξέσπασε η επιδημία, σχεδόν 60 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν προσβληθεί από τον ιό HIV και 25 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν πεθάνει από επιπλοκές που έχουν σχέση με τον ιό", αναφέρει η έκθεση της υπηρεσίας του ΟΗΕ που συντάχθηκε σε συνεργασία με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ).
Σχεδόν 33,4 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο ζουν σήμερα με τον ιό του AIDS. Ωστόσο στην έκθεση αναφέρεται ότι περισσότεροι οροθετικοί και νοσούντες ζουν περισσότερο λόγω της διαθεσιμότητας των αντι-ιικών φαρμάκων.
Περίπου 2,7 εκατομμύρια άνθρωποι προσβλήθηκαν με τον ιό HIV και 3,2 εκατομμύρια άνθρωποι πέθαναν από επιπλοκές της νόσου πέρυσι.
"Ο αριθμός των θανάτων έχει μειωθεί κατά τουλάχιστον 10% τα τελευταία πέντε χρόνια, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι έχουν πρόσβαση στη σωτήρια φαρμακευτική αγωγή", προστίθεται στην έκθεση.
"Η τάση την τελευταία οκταετία δείχνει μείωση των νέων λοιμώξεων κατά 17% από το 2001, ενώ η μεγαλύτερη πρόοδος παρατηρείται στην υποσαχάρεια Αφρική", προσθέτει.
"Η καλή είδηση είναι ότι έχουμε αποδείξεις πως η μείωση που παρατηρούμε οφείλεται, τουλάχιστον μερικώς, στα προγράμματα πρόληψης" και ενημέρωσης, αλλά πρέπει ακόμη να γίνουν πολλά, δήλωσε ο διευθυντής της υπηρεσίας του ΟΗΕ για το AIDS Μισέλ Σιντεμπέ, σύμφωνα με ανακοίνωση.
"Νιώθουμε ιδιαίτερα ενθαρρυμένοι", δήλωσε ο δρ Χιρόκι Νακατάνι, ο επικεφαλής για τον HIV/AIDS του ΠΟΥ.
Ο Νακατάνι είπε ότι το 42% των ανθρώπων που ζουν με το AIDS στις αναπτυσσόμενες χώρες, λαμβάνουν θεραπεία αλλά πρόσθεσε ότι ο κόσμος αντιμετωπίζει ακόμη "πολλές προκλήσεις" στην καταπολέμηση της μετάδοσης του ιού.
Από το 2001 όταν υπογράφηκε η Διακήρυξη Δέσμευσης των Ηνωμένων Εθνών για το HIV/AIDS, οι νέες λοιμώξεις σε ετήσια βάση στην υποσαχάρεια Αφρική μειώνονταν κατά περίπου 15%, δηλαδή 400.000 το 2008.
"Στην ανατολική Ασία τα νέα κρούσματα μειώθηκαν κατά περίπου 25% και στη νότια και νοτιοανατολική Ασία κατά 10% στην ίδια χρονική περίοδο.
"Στην ανατολική Ευρώπη μετά μια σημαντική αύξηση στις νέες λοιμώξεις μεταξύ των τοξικομανών, η επιδημία μειώθηκε σημαντικά".
Τα πιο πρόσφατα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην ενημέρωση για την επιδημία του AIDS το 2009, αποκαλύπτουν ότι ο ιός ήταν σημαντικός παράγοντας στους θανάτους γυναικών την ώρα του τοκετού.
Στη Νότια Αφρική σχεδόν 50.000 μητρικοί θάνατοι που είχαν σχέση με τον ιό, καταγράφηκαν το 2008.
"Η απομόνωση του AIDS πρέπει να σταματήσει. Το ήμισυ όλων των μητρικών θανάτων στη Μποτσουάνα και τη Νότια Αφρική οφείλονται στον ιό", είπε ο Σιντιμπέ.
Σύμφωνα με την έκθεση, η εικόνα της επιδημίας του AIDS έχει αλλάξει και οι προσπάθειες πρόληψης δεν συμβαδίζουν με την αλλαγή αυτή.
Η μετάδοση του ιού στην Ασία κατά το παρελθόν οφείλετο κυρίως στην πορνεία και στην κοινή χρήση ναρκωτικών από τοξικομανείς. Σήμερα η μετάδοση πλήττει όλο και περισσότερο τα ετεροφυλόφιλα ζευγάρια.
Στην ανατολική Ευρώπη και την κεντρική Ασία ενώ η νόσος περιοριζόταν στους τοξικομανείς, σήμερα μεταδίδεται στους ερωτικούς συντρόφους των τοξικομανών.
Ωστόσο στην έκθεση επισημαίνεται ότι οι λοιμώξεις με HIV αυξήθηκαν ξανά σε ορισμένες χώρες.



Πηγή: (ΑΠΕ-ΜΠΕ-Γαλλ.Πρακτ.-Γερμ.Πρακτ.-Ρόιτερ)