Πέμπτη, 10 Δεκεμβρίου 2009

JAZZ MONUMENTS


woMEN in BLACK & WHITE PHOTOS


ICONS AND ART


BLACK AND WHITE


Ερωτήματα εγείρουν οι νέες αλλαγές στο Facebook

Οργή προκάλεσαν στις οργανώσεις υπεράσπισης των ατομικών ελευθεριών οι αλλαγές στις οποίες προχώρησε η διοίκηση του Facebook, με τις οποίες θα εκτίθενται ακόμη περισσότερα προσωπικά δεδομένα των χρηστών στο διαδίκτυο.


Οι εν λόγω αλλαγές είχαν ανακοινωθεί τον Ιούλιο αλλά τέθηκαν σε εφαρμογή μόλις χθες. Τα 350 εκατομμύρια μέλη του μεγαλύτερου κοινωνικού δικαίου έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν τις ρυθμίσεις των στοιχείων που «ανεβάζουν» στην τοποθεσία –όπως φωτογραφίες και βίντεο– αλλά όλες οι αλλαγές στην κατάστασή τους (status) θα δημοσιοποιούνται αυτόματα, εφόσον δεν επιλεγεί κάτι διαφορετικό.
«Οι νέες αυτές αλλαγές “προσωπικών δεδομένων” είναι σαφές ότι έχουν σκοπό να ωθήσουν τους χρήστες του Facebook σε δημοσιοποίηση ακόμη περισσότερων προσωπικών τους στοιχείων», επισημαίνει ο Κέβιν Μπάνκστον, δικηγόρος της Electronic Frontier Foundation που υπερασπίζεται τα δικαιώματα των χρηστών του διαδικτύου.
«Το χειρότερο είναι ότι με τις αλλαγές αυτές περιορίζεται ο έλεγχος που έχουν οι χρήστες στη διαχείριση των προσωπικών τους δεδομένων», τονίζει. «Μέχρι πρότινος υπήρχε η δυνατότητα να έχει κανείς “περιορισμένο” προφίλ, στο οποίο φαίνεται μόνο το όνομα και οι φίλοι του χρήστη. Τώρα, η φωτογραφία του προφίλ, η πόλη, οι φίλοι και το γένος δημοσιοποιούνται αυτόματα, γεγονός που σημαίνει ότι δεν μπορεί να αποκρύψει κάποιος τα προσωπικά του στοιχεία από τους υπόλοιπους χρήστες».
Η διοίκηση του Facebook υποστηρίζει ότι οι εν λόγω τροποποιήσεις έχουν στόχο την ενίσχυση του ελέγχου των χρηστών όσον αφορά στα στοιχεία τους και ότι δεν απειλούν τα προσωπικά τους δεδομένα.
Πηγή: The Guardian

Νέα ευρήματα για τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων




Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων, ο πρώτος αναλογικός υπολογιστής που κατασκευάστηκε πριν από 2000 χρόνια, υπολόγιζε με εκπληκτική ακρίβεια τη θέση του Ήλιου, της Σελήνης και πιθανώς και των πλανητών στον αστρικό ουρανό.

Εμφάνιζε τις φάσεις τις Σελήνης, υπολόγιζε τις επιτολές και τις δύσεις κάποιων αστέρων, προέβλεπε εκλείψεις, έδειχνε το ημερολόγιο και προσδιόριζε την ημερομηνία τέλεσης των αρχαίων στεφανιτών αγώνων.

Τον Απρίλιο του 2008, οι Πρυτανικές Αρχές του Α.Π.Θ. αποφάσισαν τη χορήγηση υποτροφίας με σκοπό την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής για το Μηχανισμό των Αντικυθήρων.

Έτσι ξεκίνησε στο Εργαστήριο Αστρονομίας του Τομέα Αστροφυσικής, Αστρονομίας και Μηχανικής του Τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ. η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής για το Μηχανισμό, με επιβλέποντα τον Καθηγητή του Τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ. Ιωάννη Σειραδάκη.

Από τα πιο σημαντικά αποτελέσματα της, μέχρις στιγμής, πορείας της διδακτορικής διατριβής είναι:

Η πιθανή σύνδεση του Μηχανισμού με την περιοχή της Βορειοδυτικής Ελλάδας (Ήπειρος, Κέρκυρα). Την περιοχή αυτή υποδεικνύουν τρία ανεξάρτητα αποτελέσματα: (α) το ημερολόγιο της σπείρας του Μέτωνα, (β) η αναγραφή μεταξύ των άλλων πανελλήνιων στεφανιτών αγώνων (Ολυμπιακών, Πυθίων, Ίσθμίων και Νέμεων)  των αγώνων της Δοδώνης "Νάϊα", και η ανάλυση των αστρικών γεγονότων που αναγράφονται στο Παράπηγμα του Μηχανισμού.

Ο τρόπος κατασκευής των σπειρών. Οι δύο σπείρες της πίσω πλευράς του Μηχανισμού δεν αποτελούν σπείρες του Αρχιμήδη, αλλά σπείρες που έχουν δημιουργηθεί από δύο ημικύκλια.
Ο τρόπος κατασκευής του δείκτη της σπειροειδούς έλικας του Μέτωνα. Ο δείκτης δεν είναι στερεωμένος στο κέντρο της έλικας αλλά είναι ελεύθερος να πηγαινοέρχεται για να μπορεί να παρακολουθεί τη σπείρα.
Η έρευνα πραγματοποιείται με τη χρήση του ισχυρού επεξεργαστικά υπολογιστή και το πρόγραμμα επεξεργασίας δεδομένων VG Studio Max που αγοράστηκαν για το σκοπό αυτό με δαπάνη του Α.Π.Θ.
Στο πλαίσιο της διατριβής κατασκευάστηκε αντίγραφο του Μηχανισμού σε πραγματικές διαστάσεις. Πρόκειται για το πιο πρόσφατο, παγκοσμίως, μοντέλο του Μηχανισμού το οποίοι έχει κατασκευαστεί λαμβάνοντας υπόψη όλα τα μέχρι στιγμής δημοσιευμένα αποτελέσματα της έρευνας για το Μηχανισμό των Αντικυθήρων.
Το μοντέλο παρουσιάστηκε πρώτη φορά το Νοέμβριο του 2008 στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του Α.Π.Θ., στα πλαίσια της έκθεσης «Ελλάδα και Τεχνολογία: μια διαχρονική προσέγγιση».
www.nooz.gr

ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΣΕΞ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ


Πολλά ψιθυρίζονται και λίγα ομολογούνται στις μέρες μας για το πως αντιλαμβάνονταν τον έρωτα οι αρχαίοι Έλληνες. Η φιλολογία και η αρχαιολογία γνωρίζουν πολύ περισσότερα απ' όσα τα συγκρατημένα ήθη που κυριάρχησαν με τον Χριστιανισμό. Αναρωτηθήκατε ποτέ αν τα διάφορα "πικάντικα" τουριστικά σουβενίρ με τεράστιες στύσεις και σεξουαλικές πράξεις έχουν κάποια βάση στην αλήθεια;

Στους επόμενους τέσσερις μήνες μπορείτε να αναζητήσετε κάποιες απαντήσεις στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Εκεί, από τις 10 Δεκεμβρίου μέχρι τις 5 Απριλίου, διοργανώνεται η μεγαλύτερη έκθεση για τον Έρωτα στην κλασική αρχαιότητα που έχει γίνει ποτέ.




Χωρίς να το διατυμπανίζει, η έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης με τίτλο ''Έρως: από τη Θεογονία του Ησιόδου στην ύστερη Αρχαιότητα '' τολμάει να δείξει, να μιλήσει για πράγματα που θεωρούνται ταμπού. Το κάνει με κομψότητα και με σοβαρότητα, μεθοδικά και με βάση πάντα στα ευρήματα.

Όπως είπε και ο καθηγητής της αρχαιολογίας και διευθυντής του Μουσείου Νίκος Σταμπολίδης στην παρουσίαση της έκθεσης, η αρχαία Ελλάδα ήταν ένας κόσμος χωρίς ιερατείο, χωρίς δηλαδή οργανωμένη ενιαία θρησκεία. Αυτό σήμαινε ότι δεν υπήρχε ένας και μόνο κώδικας ορθής σκέψης και συμπεριφοράς. Στο πρόσφορο αυτό έδαφος αναπτύχθηκε, όπως όλοι ξέρουν, ο θαυμαστός κόσμος του αρχαίου ελληνικού πνεύματος και της τέχνης. Ένα από τα θέματα που εξερεύνησε αυτό το πνεύμα και αυτή η τέχνη δεν μπορούσε να μην είναι και ο έρωτας.

Η έκθεση διαρθρώνεται σε 9 ενότητες, µέσα στις οποίες γίνεται προσπάθεια να µην παραλειφθεί οποιοδήποτε νόηµα ή έκφραση του Έρωτα σε όλους τους 12 αιώνες, από την δηµιουργία του στα Ησιόδεια κείµενα έως την επικράτηση του Χριστιανισµού.

Συνολικά, θα παρουσιαστούν περίπου 280 λίθινα, πήλινα και µετάλλινα (χρυσά και χάλκινα) εκθέµατα, όπως π.χ. γλυπτά, ανάγλυφα, αγγεία, ειδώλια, λυχνάρια, κοσµήµατα – ορισµένα διάσηµων γλυπτών και αγγειογράφων της αρχαιότητας – τα οποία προέρχονται από 50 αρχαιολογικά µουσεία της Ελλάδας, της Κύπρου, της Ιταλίας και της Γαλλίας, µεταξύ άλλων και του Λούβρου.

Η έκθεση πραγµατοποιείται σε συνεργασία µε το Υπουργείο Πολιτισµού και Τουρισµού της Ελλάδας, το Τµήµα Αρχαιοτήτων Κύπρου, το Υπουργείο Πολιτισµού της Ιταλίας, την Περιφέρεια της Σικελίας και το Μουσείο του Λούβρου.

Επιμέλεια: Μιχάλης Σηφάκης WWW.nooz.gr