Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου 2009

NUDE , ART PHOTOS...!


«Βομβαρδισμό» δεδομένων δέχεται καθημερινά ο εγκέφαλος



Ο ανθρώπινος εγκέφαλος "φορτώνεται" καθημερινά με 34 Gb πληροφοριών ή 100.500 λέξεις

Ο καταιγισμός πληροφοριών στη σύγχρονη εποχή από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και άλλες πηγές έχουν οδηγήσει στον καθημερινό "βομβαρδισμό" του μέσου ανθρώπινου εγκεφάλου με τόσο μεγάλο όγκο πληροφοριών που θα προκαλούσε ανησυχητική υπερφόρτωση ακόμα και σε ένα φορητό υπολογιστή, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Η μελέτη, που έγινε από ερευνητές του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας-Σαν Ντιέγκο, υπό τον Ρότζερ Μπον, σύμφωνα με τις βρετανικές "Τάιμς του Λονδίνου" και "Τέλεγκραφ", εκτιμά ότι κάθε μέρα οι άνθρωποι κατακλύζονται με το ισοδύναμο όγκου πληροφοριών 34 Gb (gigabytes), αρκετή ποσότητα για να υπερφορτώσει ένα φορητό υπολογιστή μέσα σε μια εβδομάδα.
Μέσα από τα κινητά τηλέφωνα, το διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες, τα βιβλία κ.α. οι άνθρωποι δέχονται καθημερινά περίπου 100.500 λέξεις ή 23 λέξεις ανά δευτερόλεπτο κατά τη μισή μέρα (12 ώρες) που είναι ξύπνιοι και "καταναλώνουν" πληροφορίες (δηλαδή όταν δεν κοιμούνται, τρώνε ή ασχολούνται με άλλες ανάγκες τους). Αν και οι άνθρωποι μπορεί να μην διαβάζουν πραγματικά αυτές τις 105.000 λέξεις κάθε μέρα, τόσος υπολογίζεται ότι είναι ο αριθμός που φθάνει στα μάτια και τα αυτιά τους καθημερινά. Αν προσθέσει κανείς τις εικόνες, από βίντεο, games κλπ., φθάνουμε στον όγκο των 34 gigabytes κάθε μέρα κατά μέσο όρο.
Η συνολική κατανάλωση πληροφοριών από τηλεοράσεις, υπολογιστές και άλλα μέσα πληροφόρησης το 2008 εκτιμήθηκε (για τις ΗΠΑ) σε 3,6 εκατομμύρια gigabytes. Τα παραδοσιακά μέσα (τηλεόραση και ραδιόφωνο) εξακολουθούν να κυριαρχούν στην καθημερινή ροή των πληροφοριών με περίπου 60% των ωρών "κατανάλωσης".
Η μελέτη θεωρεί μεν ότι ο εγκέφαλος μας δεν απειλείται άμεσα, αλλά πάντως δεν αποκλείει να υπάρχει επιζήμια επίδραση ή η πληροφοριακή "πλημμύρα" να οδηγήσει σε διαφορετική οδό εξέλιξης του ανθρώπινου εγκεφάλου, μέσα από τη δημιουργία νέων νευρωνικών συνδέσεων, με δεδομένο ότι ο εγκέφαλός μας έχει αποδειχτεί πια ότι είναι "εύπλαστος" και μπορεί να "καλωδιωθεί" κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο, ανάλογα με την ποσότητα και την ποιότητα των ερεθισμάτων που δέχεται.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, η κύρια συνέπεια της υπερφόρτωσης με πληροφορίες είναι ότι η προσοχή του ανθρώπου συνεχώς εμποδίζεται να εστιαστεί και διακόπτεται όλο και πιο συχνά, πράγμα που δεν βοηθά στη διαδικασία του συλλογισμού και της βαθύτερης σκέψης. Όπως σχολίασε ο αμερικανός ψυχίατρος Έντουαρντ Χάλοουελ, "ποτέ στην ανθρώπινη ιστορία οι εγκέφαλοί μας δεν είχαν να επεξεργαστούν τόσες πολλές πληροφορίες όσες σήμερα. Έχουμε πια μια γενιά ανθρώπων που περνάνε τόσες ώρες μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή ή σε ένα κινητό, οι οποίοι είναι τόσο απασχολημένοι με την επεξεργασία των πληροφοριών που δέχονται από όλες τις κατευθύνσεις, ώστε χάνουν την ικανότητα να σκέφτονται και να αισθάνονται. Το μεγαλύτερο μέρος από αυτές τις πληροφορίες είναι επιφανειακές. Οι άνθρωποι θυσιάζουν το βάθος και το αίσθημα και αποκόβονται από τους άλλους ανθρώπους".
Πιο αισιόδοξος δήλωσε ο νευροεπιστήμονας και καθηγητής φυσιολογίας στο βρετανικό πανεπιστήμιο της Οξφόρδης Τζον Στάιν, ο οποίος τόνισε ότι και στον Μεσαίωνα, όταν εφευρέθηκε η τυπογραφία, ανησυχούσαν ότι το ανθρώπινο μυαλό δεν θα αντέξει τις πολλές πληροφορίες, κάτι που όμως δεν συνέβη τελικά.
Ο ίδιος ο Μπον, που έκανε την έρευνα, διευκρίνισε ότι η μελέτη δεν κατέγραψε πόσες πληροφορίες από αυτά τα καθημερινά 34 gigabytes τελικά απορροφά ο εγκέφαλος. Από την άλλη, επεσήμανε ότι στη σύγχρονη εποχή αυτό που έχει αλλάξει, είναι περισσότερο η φύση της εισρέουσας πληροφορίας και όχι τόσο η ποσότητά της. Όπως είπε, είτε κοιτάμε μια οθόνη υπολογιστή, είτε μιλάμε πρόσωπο με πρόσωπο με κάποιον, στην πραγματικότητα ο εγκέφαλός μας μπορεί να απορροφά τον ίδιο όγκο πληροφοριών.
Μια συνομιλία πρόσωπο με πρόσωπο έχει το δικό της ισοδύναμο σε bytes πληροφοριών (άγνωστο πόσο ακόμα), καθώς π.χ. ο εγκέφαλος παρακολουθεί τις εκφράσεις του άλλου ανθρώπου, ακούει τους χρωματισμούς της φωνής του κ.α. Σύμφωνα με την εκτίμηση του Μπον, αν σε μια τέτοια συνομιλία ο εγκέφαλός μας αποθηκεύει πληροφορίες με όγκο 100 megabits ανά δευτερόλεπτο, τότε μια δίωρη συνομιλία με κάποιον ξεπερνά ακόμα και τον εκτιμώμενο όγκο των ηλεκτρονικών πληροφοριών που δέχεται μέσα σε μια ημέρα ο εγκέφαλός μας.

Παρουσίαση της ποιητικής συλλογής «Αθήνα με Θολό Ποτάμι»

Ποιήματα Μαρδά με φωνή Μητσιά

Ποίηση Μαρδά , φωνή Μητσιά σε μελωδίες Κόκκοτου στην παρουσίαση του βιβλίου «Αθήνα με Θολό Ποτάμι» του δημοσιογράφου Κώστα Μαρδά , που έγινε στο αμφιθέατρο της σχολής ΑΚΜΗ ,με την συμμετοχή σπουδαστών παιδαγωγικής , μουσικής τεχνολογίας και δημοσιογραφίας .( Πέμπτη μεσημέρι, 10-12-09).

Στην αρχή της εκδήλωσης η υπεύθυνη του παιδαγωγικού τμήματος Πιπίτσα Κουμανάκου καλωσόρισε τους «ανθρώπους του πολιτισμού», αναφέροντας στους σπουδαστές την πορεία του καθενός .

Ο πρόεδρος του εκπαιδευτικού ομίλου Ντίνος Ροδόπουλος υπογράμμισε τη σημασία των μορφωτικών εκδηλώσεων εκτός της επίσημης ύλης, ο σχολικός σύμβουλος - συγγραφέας του εκπαιδευτικού προγράμματος «Μελοποιημένη Ποίηση» Ηλίας Αναγνώστου έκανε μία εις βάθος ανάλυση των ποιημάτων , ο Μανώλης Μητσιάς τραγούδησε τρία ποιήματα και ένα ερμήνευσε ο συνθέτης Λίνος Κόκκοτος που εμπνεύσθηκε τις μελωδίες.

Ο Ηλίας Αναγνώστου, δίνοντας στην ομιλία του χαρακτήρα μαθήματος και χρησιμοποιώντας προτζέκτορα, «πορεύτηκε ένα ταξίδι στον ωκεανό του ελληνικού ποιητικού λόγου με αστρολάβο τα ποιήματα του Μαρδά».

Ξεκίνησε με την έννοια της Σεφερικής αρμονίας , κάνοντας ένα μάθημα αντιστοιχίας με τον τελευταίο δεκαπεντασύλλαβο της συλλογής:

«Και τι είν’ ωρέ ο θάνατος

μπρος στην ασυμμετρία;».

Προχώρησε σε συσχετισμό της αρχιτεκτονικής των αρχαίων κτισμάτων με τη δομή των ποιημάτων , σε συνδυασμό με τους μουσικούς κανόνες και το ρυθμό του λόγου.
Καλώντας τον Κώστα Μαρδά να διαβάσει τα ποιήματα «απουσία ς και αναχωρήσεων»,μίλησε για το ρόλο του θανάτου :

«Η συλλογή είναι γεμάτη από στάσεις μπροστά στο θάνατο. Όχι όμως από τις στάσεις της μοιρολατρίας των «καταραμένων ποιητών», της παραίτησης, της άνευ όρων παράδοσης, της μαυρίλας και της πλερέζας. Όχι με την έννοια του «μηδενός» του «τίποτα»και του «μη είναι»της απογοήτευσης, αλλά του «μηδενός» ως του άλλου μισού που ζωογονεί και ζωοποιεί το «είναι» και δίνει νόημα στην ύπαρξη».

«Αύριο θα’ ρθουν τα σημάδια κι οι ακτινογραφίες

Αλλά μη λυπηθείς.

Αλλά μη φοβηθείς.

Φόρεσε το ένδυμα της τελευταίας πράξης.

Και πάρε το δρόμο για το δώμα του τέλους

όπως θα πήγαινες σε φίλους.

Αύριο ένα νέος ήλιος γεννιέται.

Καλημέρα Φαέθοντα».

Η «θεομαχία» του ποιητή , δηλαδή, ο ίσος προς ίσον διάλογος-συνέντευξη με τον «άδικο Θεό» που λείπει όταν πυρπολούνται σπίτια, που δεν κρύβεται όταν πεθαίνουν παιδιά , ήταν η άλλη ενότητα της ανάλυσης ,με την υπογράμμιση του εισηγητή ότι ο ποιητής «διαμορφώνει τη δική του , την «Ατομική Θεολογία», όπως επιγράφει ο ίδιος το δεύτερο μέρος της συλλογής του». (Το πρώτο μέρος είναι οι «Κυριακές μοβ» και το τρίτο οι «Επιγραμματικές Δηλώσεις»).

Ο Κώστας Μαρδάς διάβασε ποιήματά του που, ακολούθως, τραγούδησε ο Μανώλης Μητσιάς:

ΕΝΤΟΣ
Εντός μου κατοικούν πουλιά

χύνονται βρώμικα νερά

περνούν λεωφορεία.

Εντός μου κρυφακούν ληστές

Γυναίκες, ψεύτες, δικαστές

Κι ανήμερα θηρία.

Εντός μου μετοικούν τρελοί

αστέρια, δαίμονες, νεκροί

κι αρωματοπωλεία.



ΛΥΠΗ

Θέλω μια λύπη μυρωμένη

Κι ένα άδειο σπίτι σιωπηλά να περιμένει.

Θέλω μια λύπη Νοεμβρίου

Κι ένα γλυκό απόβραδο της Χίου.

Θέλω μια λύπη στη ματιά

Και μια βολτούλα στην Απλωταριά.

Θέλω μιας λύπης πανοπλία

κι απ’ το μυαλό μου Δυτικά

να φεύγουνε τα πλοία.

Θέλω μια λύπη ακριβή

να μην μπορεί να πουληθεί.





ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ
Πάντα μια Λύση Τελική

δίνει ο ουρανός.

Είναι εκεί που κατοικεί

Τριαδικός μα άδικος Θεός.

Το σύστημα το Θεϊκό

θέλει τροποποιήσεις.

Θέλει ένα δίκαιο άνθρωπο

στον ουρανό να στήσεις.

Ανθρώπους θέλω δυνατούς

να διορθώνουν τους Θεούς.





Ο Λίνος Κόκοτος ερμήνευσε το τέταρτο ποίημα:

ΟΝΟΜΑΤΑ

Όταν ακόμη ζούσα

των πουλιών ρωτούσα

τα ονόματα.

Όταν σε ποθούσα

των νησιών ζητούσα

τα αρώματα.

Τώρα τα νησιά μας

έγιναν φωτιές

δίχως ονόματα

γεννιούνται οι καρδιές.



ΑΠΕ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΝΤΕΡΜΑΛΗΣ: Διαδρομή και μαγεία







Ιστορική διαδρομή, καταγράφοντας τους σταθμούς αναζήτησης του χώρου, τα εμπόδια που εμφανίζονταν κατά διαστήματα, τις ανασκαφές που άλλαζαν το σχέδιο τα μεγάλα πλεονεκτήματα και το τελικό αποτέλεσμα που μάγεψε την ανθρωπότητα, έκανε αναφερόμενος στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, ο πρόεδρός του, καθ. Δημήτρης Παντερμαλής, μιλώντας σε πολυπληθές ακροατήριο στο πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης.
Στην ομιλία -μεταξύ άλλων- παρευρέθησαν ο αρχιτέκτονας του Μουσείου, Μπερνάρντ Τσούμι, και ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος, που επισκέφθηκε τη Νέα Υόρκη για την ομιλία του στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ με θέμα «Επιστροφή ή αποκατάσταση των αγαθών της πολιτιστικής κληρονομιάς στις χώρες προέλευσής τους», καθώς και για τα εγκαίνια της έκθεσης του Ιδρύματος Αλέξανδρος Ωνάσης «Οι καταβολές του Ελ Γκρέκο: η ζωγραφική εικόνων στη Βενετοκρατούμενη Κρήτη».
http://www.naftemporiki.gr/ τέχνες...

PHOTO FANTASY...


NUDE , ART PHOTOS...!


Aναδρομική έκθεση με έργα Τσαρούχη ΤSAROYXIS


Στο πλαίσιο του εορτασμού των εκατό χρόνων από τη γέννηση του Γιάννη Τσαρούχη, το Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη και το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου οργανώνουν μεγάλο εκθεσιακό αφιέρωμα το οποίo θα φιλοξενηθεί στους εκθεσιακούς χώρους του Μουσείου Μπενάκη (Πειραιώς 138), από τις 19 Δεκεμβρίου έως τις 13 Μαρτίου. Πρόκειται για την πρώτη αναδρομική έκθεση έργων του Γιάννη Τσαρούχη που παρουσιάζεται στην Αθήνα.

Στόχος της είναι να αναδείξει το πολύπτυχο έργο του καλλιτέχνη, να παρουσιάσει μια πλήρη εικόνα του πλούσιου ζωγραφικού του έργου -πίνακες, εικονογραφήσεις βιβλίων κ.ά.-, καθώς και της καθοριστικής συμβολής του στο νεοελληνικό θέατρο -μακέτες σκηνικών, κοστουμιών κ.ά.
Η έκθεση «Γιάννης Τσαρούχης 1910-1989», την οποία επιμελήθηκε η Νίκη Γρυπάρη και σχεδίασε η Λίλη Πεζανού, εκτείνεται σε δύο ορόφους του κτηρίου της οδού Πειραιώς και περιλαμβάνει περίπου 670 έργα, που ανήκουν σε μουσεία και ιδιωτικές συλλογές της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Στο ισόγειο του κτηρίου παρουσιάζεται το ζωγραφικό έργο, ενώ στον πρώτο όροφο η θεατρική καλλιτεχνική δημιουργία του Γιάννη Τσαρούχη. Την έκθεση συνοδεύει σημαντική έκδοση 400 σελίδων την οποία συνυπογράφουν οι Άγγελος Δεληβορριάς, Νίκη Γρυπάρη, Ευγένιος Ματθιόπουλος, Αλέκος Λεβίδης, Παναγής Βουρλούμης, Έλγκα Καββαδία, Χλόη Obolensky.
Ο Γιάννης Τσαρούχης γεννήθηκε το 1910 στον Πειραιά, μαθήτευσε στον Φώτη Κόντογλου, όπου μυήθηκε στη βυζαντινή αγιογραφία (1930-1934) ενώ την ίδια περίοδο διαμόρφωσε μια ποικιλία ενδιαφερόντων. Γνωρίστηκε με την Αγγελική Χατζημιχάλη και μελέτησε με πάθος τη λαϊκή φορεσιά, έμαθε από την Εύα Σικελιανού να υφαίνει στον αργαλειό και μελέτησε δείγματα κοπτικής υφαντικής, ίδρυσε μαζί με τον Κάρολο Κουν τη Λαϊκή Σκηνή και ξεκίνησε τη συγγραφή σουρεαλιστικών ποιημάτων.
Για το δάσκαλό του, Κωστή Παρθένη, ο Τσαρούχης αναφέρει: «πολλά οφείλω στον Κωστή Παρθένη, που η αυστηρή -σαν σουηδική γυμναστική- διδασκαλία του μου επέτρεψε να πλησιάσω με άνεση τη λεγόμενη κλασική τέχνη».
Καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του, όμως, παράλληλα με τη ζωγραφική, εργάζεται στο θέατρο ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος και συνεργάζεται με τους σημαντικότερους ηθοποιούς και σκηνοθέτες της εποχής (Κάρολος Κουν, Αλέξης Μινωτής, Μαρίκα Κοτοπούλη, Αιμίλιος Βεάκης, Κατερίνα Ανδρεάδη, Κατίνα Παξινού, Μελίνα Μερκούρη, Έλλη Λαμπέτη, Μαρία Κάλλας κ.ά.)
Ο ίδιος γράφει για το έργο του: «Δύο είναι οι βασικές αναζητήσεις μου, παρ' όλες τις χίλιες διαφορές που παρουσιάζουν τα έργα μου μεταξύ του.
Η μία αναζήτηση είναι ούτως ειπείν νεοκλασική και προσπαθεί να αφομοιώσει το αρχαίο κλασικό ιδεώδες, όπως το εξέφρασε για όλο τον κόσμο στα νεώτερα χρόνια η Αναγέννηση και το Μπαρόκ.
Η άλλη μου τάση είναι να εκφράσω όλες τις αντιρρήσεις μου για το ίδιο το ιδανικό μου, βοηθούμενος από μεγάλους αντιρρησίες της εποχής μας, αλλά και από πρότυπα παλιά ελληνικά, που είναι συχνά μαρτυρίες και στηρίγματα των αντιρρήσεων».
http://www.naftemporiki.gr/

art NUDE photos...




Σταχτοπούτα του Σεργκέι Προκόφιεφ


Τη Σταχτοπούτα του Σεργκέι Προκόφιεφ, με το Μπαλέτο της Εθνικής Όπερας του Κιέβου και τη σύμπραξη κορυφαίων χορευτών του American Ballet Theater της Νέας Υόρκης, παρουσιάζει το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 19 Δεκεμβρίου (ώρα 4 μ.μ.).

Το μπαλέτο ανεβαίνει στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη και θα επαναληφθεί σε 12 ακόμη παραστάσεις μέχρι τις 27/12.
Η προπώληση των εισιτηρίων έχει αρχίσει.

Newsroom ΔΟΛ