Κυριακή, 20 Δεκεμβρίου 2009

"Η Ανθρώπινη Μορφή στην Τέχνη"




Μια μοναδική έκθεση ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής και διακοσμητικής με θέμα "Η Ανθρώπινη Μορφή στην Τέχνη" παρουσιάζουν ο Πολιτισμικός Οργανισμός του Δήμου Αθηναίων, η "Τεχνόπολις" και το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (Ε.Ε.Τ.Ε.), σε όλους τους χώρους της "Τεχνόπολις" του Δήμου Αθηναίων.
Εγκαίνια: Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου, ώρα 19:30
Πρόκειται για πανελλήνια έκθεση με την συμμετοχή 1200 εικαστικών καλλιτεχνών, παλαιοτέρων και νεοτέρων, ακαδημαϊκών και καθηγητών της ΑΣΚΤ, μέλη του Επιμελητηρίου, που έχει ως στόχο την ανάδειξη της ιστορικής και διαχρονικής διαδρομής του ΕΕΤΕ, το οποίο γιορτάζει 65 χρόνια λειτουργίας και εικαστικής δημιουργίας των μελών του, την ερχόμενη χρονιά.
Το ιστορικό σκέλος της έκθεσης τεκμηριώνει με εικαστικό τρόπο το γεγονός ότι η ιστορία του ΕΕΤΕ είναι ταυτισμένη με την Ιστορία της Τέχνης στη νεότερη Ελλάδα.
Κεντρικό άξονα της έκθεσης αποτελεί η ανθρώπινη μορφή, θέμα που επιλέχθηκε για δύο λόγους: Πρώτον γιατί δίνει την δυνατότητα στα μέλη και των τεσσάρων τμημάτων του Ε.Ε.Τ.Ε. να συμμετέχουν, κάτι που δεν θα ήταν εφικτό π.χ. για τους γλύπτες, εάν το θέμα ήταν τοπίο.
Και δεύτερον, γιατί άνθρωπος είναι ο δημιουργός, και άνθρωπος ο αποδέκτης του έργου τέχνης.Η αίσθηση και το συναίσθημα είναι το κοινό, το ενωτικό χαρακτηριστικό, που προσδίδει παγκοσμιότητα στο έργο τέχνης, που κινητοποιεί συναισθηματικά ανθρώπους διαφορετικών πολιτισμών, ετερόκλητης πνευματικής συγκρότησης.
Από την άποψη αυτή, η επίσκεψη της έκθεσης στην "Τεχνόπολις" θα είναι μία ευχάριστη περιήγηση ανάμεσα στα έργα ζωγράφων, γλυπτών, χαρακτών, διακοσμητών, που καλύπτουν χρονικά το διάστημα των 65 χρόνων από τη σύσταση του Επιμελητηρίου έως σήμερα.
Ας σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται παρόμοιας έκτασης διοργάνωση με την παρουσίαση περισσοτέρων από 2000 έργα, μετά το 1987, όταν καταργήθηκε ο θεσμός της Πανελλήνιας Έκθεσης, που διοργάνωνε ανά διετία το Ε.Ε.Τ.Ε σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού.
Στην έκθεση θα παρουσιαστούν ενδεικτικά έργα των: Νικολάου, Τέτση, Μυταρά, Μπότσογλου, Κεσσανλή, Αρμακόλα, Παπαγιάννη, Σκλάβου, Παππά, Καλαμάρα, Νικολαίδη, Μουστάκα, Απάρτη, Καπράλου, Σώχου, Μπουζιάνη, Παρθένη, Παπαλουκά, Ιακωβίδη, Γουναρόπουλου, Βικάτου, Γαΐτη, Αργυρού, Κοκκινίδη, Γραμματόπουλου, Κεφαλληνού, Κατράκη, Τάσσου, κ.ά.
Επίσης, θα εκτεθούν έργα των Ιακωβίδη και Ροϊλού, που εκπροσωπούν την προϊστορία της κατάκτησης ίδρυσης του Επιμελητηρίου.
Η έκθεση εμπλουτίζεται με υλικό από τα αρχεία του Ε.Ε.Τ.Ε. με ιδιόγραφες αιτήσεις και υπογραφές των ιδρυτικών μελών του, όπως: Παρθένη, Βικάτου, Σώχου, κλπ.
Για την πραγματοποίηση της έκθεσης δάνεισαν έργα από τις συλλογές τους: η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, το Ίδρυμα Παναγιώτη και Έφης Μιχελή, το Ίδρυμα Θεοχαράκη, το Ίδρυμα Δημήτρη Καλαμάρα, το Εργαστήριο Γιάννη Παππά και οι συλλέκτες Γ. Κωστόπουλος, Μ. Βεντούρης, Π. Βουτσάς, Χ. Λεοντιάδης, Ν. Μαστροπαύλος, Γ. Παπακωνσταντίνου, Γ. Ριζόπουλος, I. Θ. Χατζησάββας και Ι. Χριστοδούλου.
Η έκθεση πραγματοποιείται με την οικονομική στήριξη της Βουλής των Ελλήνων, ενώ θα κυκλοφορήσει κατάλογος - λεύκωμα 640 σελίδων, ο οποίος αποτελεί αποκλειστική χορηγία του Ιδρύματος Παναγιώτη και Έφης Μιχελή.
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Πέμπτη: 10:00-14:00 & 16:00-22:00, Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή: 10:00-22:00
Επικοινωνία:
210 3644449, 210 3638132
Τόπος: "Τεχνόπολις"
Διεύθυνση: Πειραιώς 100, Γκάζι

                                                                                          http://www.zougla.gr/

Τomorrow in a year electro-opera




Η ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 και ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2010 στις 21:00
Έρχονται στην Ελλάδα, στο Παλλάς οι Hotel Pro Forma στις 9 και 10 Ιανουαρίου 2010, μια διεθνής κολεκτίβα καλλιτεχνών που βρίσκονται στην κορυφή της πρωτοπορίας της Ευρώπης.
Με έδρα τη Δανία, το διεθνές αυτό εργαστήριο τέχνης δημιουργεί τις παραγωγές του εξερευνώντας κάθε φορά και με κάθε δυνατό τρόπο το χώρο και το περιεχόμενο, αναμειγνύοντας την αρχιτεκτονική, την παράδοση και την ιστορία.
Κάθε παράσταση των Hotel Pro Forma είναι ένα μεγάλο οπτικό-ακουστικό θέαμα και αποτέλεσμα συνεργασίας επαγγελματιών περφόρμερς της μουσικής, της αρχιτεκτονικής, του χορού, του κινηματογράφου, της επιστήμης, της λογοτεχνίας και των ψηφιακών μέσων.
Οι Hotel Pro Forma έχουν δημιουργήσει παραστάσεις για δημόσια κτίρια και θέατρα στην Ευρώπη, την Ασία, την Αυστραλία, τη Ρωσία και τις ΗΠΑ.
Στα μέρη στα οποία έχουν πραγματοποιηθεί παραστάσεις τους συμπεριλαμβάνεται η Όπερα του Σίδνεϋ, η Brooklyn Academy of Music στη Νέα Υόρκη και η Venice Biennale. Καλλιτεχνικοί διευθυντές των Hotel Proforma είναι η visual artist Kirsten Dehlholm και ο αρχιτέκτονας Ralf Richardt Strobech.
Η πιο πρόσφατη παραγωγή τους, TOMORROW, IN A YEAR, είναι μια electro-opera που βασίζεται στη ζωή και τη θεωρία του Δαρβίνου.
Τα μοναδικά οπτικά ερεθίσματα αναμειγνύονται με την πρωτοποριακή μουσική των The Knife και δημιουργούν ένα νέο είδος electrο-όπερας.
Ένας τραγουδιστής όπερας, ένας pop τραγουδιστής και ένας ηθοποιός ερμηνεύουν στη μουσική των The Knife και αναδεικνύουν στη σκηνή το Δαρβίνο, το χρόνο και τη φύση. Έξι χορευτές αναπαριστούν την ύλη της ζωής σε χορογραφία του Hiroaki Umeda, ο οποίος εμπνέεται από το hip hop.
Ανακαλύπτουμε ξανά τον κόσμο μέσα από τις νέες τεχνολογίες στους φωτισμούς και στον ήχο, σαν ένα τοπίο μοναδικής ποικιλομορφίας αλλά και ομοιοτήτων, σαν ένα ενιαίο σύνολο.
Σε αυτή τη σπουδαία δουλειά, ο κόσμος του Δαρβίνου ζωντανεύει μπροστά στα μάτια μας. Εκατόν πενήντα χρόνια έχουν περάσει από την έκδοση της «Προέλευσης των Ειδών», ενός βιβλίου που άλλαξε την αντίληψη των ανθρώπων για τους ίδιους και τον κόσμο.
Οι Hotel Pro Forma με ένα μοναδικό τρόπο παρουσιάζουν την εξελικτική ιστορία των ειδών και συγχρόνως την εξέλιξη της ανθρώπινης φύσης και συμπεριφοράς.
Η παράσταση είναι εμπνευσμένη από τα ταξίδια του Δαρβίνου με το πλοίο The Beagle την εποχή της νεότητάς του. Στα πέντε χρόνια που διήρκησε αυτή η περιήγηση στον κόσμο, τα γράμματα, οι ματιές και οι παρατηρήσεις του γίνονται αφορμή για να αναπτυχθεί ένα μεγάλο οπτικο-ακουστικό θέαμα.
Το πρώτο μέρος της παράστασης παρουσιάζει το ταξίδι αυτό στο αρχικό του στάδιο, όπως το είχε βιώσει ο Δαρβίνος και όπως θα μπορούσαμε εμείς να το βιώσουμε παρασυρμένοι από την ομορφιά και τις ισχυρές δυνάμεις της φύσης, οι οποίες αλλάζουν τα πάντα.
Κάποιες φορές οι αλλαγές αυτές συμβαίνουν χωρίς να γίνονται αντιληπτές, όπως όταν το νερό ρέει αργά αλλάζοντας την επιφάνεια των βράχων και τη ροή ολόκληρων ποταμών. Άλλες φορές οι αλλαγές είναι απότομες, όπως όταν εκρήγνυται ένα ηφαίστειο ή όταν ένα τσουνάμι αλλάζει τη μορφολογία μίας ολόκληρης παραθαλάσσιας περιοχής.
Ο Δαρβίνος παρατηρεί τον κόσμο ως γεωλόγος επικεντρώνοντας την προσοχή του σε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτό της ύπαρξης του κόσμου. Επίσης, παρατηρεί ως βιολόγος και εξετάζει τα πράγματα επικεντρωμένος σε βραχυπρόθεσμα χρονικά πλαίσια σαν αυτό της ύπαρξης του ανθρώπινου γένους.
Στο δεύτερο μέρος της παράστασης η δράση επικεντρώνεται στην Άννυ. Ο Δαρβίνος είχε δέκα παιδιά, δύο εκ των οποίων πέθαναν στη γέννα, ενώ η κόρη του Άννυ πέθανε στα δέκα της χρόνια.
Το τραγούδι «Το Κουτί της Άννυ» έχει δύο δραματικές παραμέτρους οι οποίες εξετάζουν το γεγονός ότι τα πάντα αποτελούνται από μικρότερα μέρη.
Το ανθρώπινο σώμα περιλαμβάνει εκατομμύρια μικροοργανισμούς, κύτταρα, τα οποία έχουν προσαρμοστεί ώστε να ζουν μέσα μας. Είμαστε πολύπλοκοι οργανισμοί με μία πλούσια κυριολεκτικά, εσωτερική ζωή.
Το τρίτο μέρος της παράστασης ξεκινάει από το σημείο της έκδοσης της Προέλευσης Των Ειδών. Ο Δαρβίνος δούλεψε αργά και μεθοδικά. Ανέπτυξε μία θεωρία για την εξέλιξη δουλεύοντας για μία περίοδο είκοσι ετών πριν προχωρήσει στη συγγραφή του τελικού έργου.
Εφόσον ήξερε ότι τα λόγια του θα βρίσκονταν σε απόλυτη διάσταση με τις αντιλήψεις για τον κόσμο εκείνη την εποχή, ήθελε να παρέχει κάθε διαθέσιμη επιστημονική απόδειξη αυτού που υποστήριζε. Το 1858 έλαβε ένα γράμμα από τον Alfred Wallace, ένα νεαρό ερευνητή ο οποίος είχε διαμορφώσει το ίδιο σκεπτικό για την προέλευση των ειδών.
Αυτό ταρακούνησε το Δαρβίνο ο οποίος μετά από συζητήσεις με φίλους και συνεργάτες αποφάσισε να εκδώσει τις σκέψεις του και τις θεωρίες του το συντομότερο δυνατό.
O Δαρβίνος σε μεγάλη ηλικία αποσύρθηκε από τη δημόσια ζωή και αφοσιώθηκε στη συγγραφή των βιβλίων του. Ωστόσο, οι συζητήσεις για την προέλευση των ειδών συνεχίζονταν το ίδιο δυναμικά και έντονα.
Το TOMORROW IN A YEAR παρουσιάζει τη μονάδα αλλά και το σύνολο των οργανισμών οι οποίοι υπόκεινται σε συνεχείς αλλαγές.
Από την εποχή του Δαρβίνου τα άτομα γνώριζαν τη θέση και τη λειτουργία τους στον κοινωνικό στίβο και επικεντρώνονταν στην προσωπική ανάπτυξη και στις διαπροσωπικές σχέσεις.
Το τέταρτο μέρος της παράστασης χρονικά τοποθετείται στο παρόν. Παρουσιάζει έναν πολύπλοκο οργανισμό για τον οποίο τίθεται το ζήτημα των διασυνδέσεων όλων των πραγμάτων και της σχέσης του ανθρώπου με τον κόσμο γύρω του.
Το παρόν καλπάζει, αλλά η εξέλιξη έχει το δικό της ρυθμό και αποτελεί κινητήριο δύναμη με βασική προϋπόθεση την αλλαγή.
Η έρευνα και η αναζήτηση της γνώσης για την εξέλιξη των ειδών ακολουθούν τα βήματα του Δαρβίνου και οδηγούνται σε νέα εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Δεν υπάρχει μέρα στη διάρκεια της οποίας δε θα γίνει έστω και μια αναφορά στο Δαρβίνο, μέσα σε όλες τις πτυχές της κοινωνίας. Εξασφάλισε μία θέση στην ιστορία αλλά πάνω απ’ όλα ήταν ένα δείγμα των Homo Sapiens.
Η παράσταση έχει σχέση με το Δαρβίνο αλλά και με όλους εμάς, με την ανθρωπότητα ως είδος.
Σκηνοθεσία:
Ralf Richardt Strøbech & Kirsten Delholm
Μουσική, Λιμπρέτο:
The Knife
Συνεργάτες στη μουσική σύνθεση:
Mount Sims, Planningtorock
Χορογραφία:
Hiroaki Umeda
Σύλληψη, σκηνικά:
Ralf Richardt Strøbech
Κοστούμια:
Maja Ravn
Φωτισμοί:
Jesper Kongshaug
Σχεδιασμός ήχου:
Anders Jørgensen
Τραγουδιστές:
Lærke Winther Andersen, Jonathan Johansson, Kristina Wahlin
Χορευτές:
Lisbeth Sonne Andersen, Agnete Beierholm, Alexandre Bourdat, Bo Madvig, Jacob Stage, Jan Strøbech
www.zougla.gr

«Ζωή σ’ ελόγου μας»


Το «Ζωή σ’ ελόγου μας» είναι μια συρραφή από 14 εικόνες καθημερινής τρέλας, μια καταγραφή της παράνοιας και της πολιτικής μας αφασίας, που τις δένει η ασυναρτησία της καθημερινής μας ζωής.

Ο Θανάσης Παπαθανασίου και ο Μιχάλης Ρέππας, συγγραφείς και σκηνοθέτες της παράστασης σημειώνουν: «Έχουμε να γράψουμε επιθεώρηση 17 χρόνια. Από το καλοκαίρι του 1992, όταν συνυπογράφαμε με τον Φασουλή και την Παναγιωτοπούλου τα κείμενα στο θέατρο ΑΘΗΝΑΙΟΝ. Μετά από 12 θεατρικά έργα, 6 διασκευές ξένων, τέσσερεις ταινίες και δυο σήριαλ αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στα θρανία του πρώτου μας σχολείου.
Σε αυτή μας την επιστροφή προσπαθούμε να παντρέψουμε την επιθεώρηση με την κωμωδία γράφοντας μια σειρά από 14 σκηνές ή μικρά μονόπρακτα με πρωταγωνιστές τους επιθεωρησιακούς τύπους της εποχής μας. Σαν να λέμε 14 σκετσονούμερα όπως τα έλεγαν οι παλιοί. Η παράσταση δεν έχει την κλασσική μορφή τραγούδι - νούμερο – τραγούδι – νούμερο.
Ξεκινάει σαν μια πρόζα και ένας ήρωας της πρώτης σκηνής μας οδηγεί στην δεύτερη, από κει ξεκόβεται ένας άλλος που μας οδηγεί στην τρίτη και ούτω καθ’ εξής. Είναι με άλλα λόγια ένα ρόντο από 14 σκηνές όπου δεν πρόκειται να ακουστούν γνωστά σουξέ της εποχής με σατιρικά λόγια. Θα ακουστούν 11 καινούργια τραγούδια σε στίχους δικούς μας και μουσική του Γιάννη Ζουγανέλη που πρωταγωνιστεί κιόλας μαζί με την πιο χαρακτηριστική ηθοποιό του Ελευθέρου Θεάτρου και τόσο σημαδιακή για την καριέρα μας. Την Άννα Παναγιωτοπούλου.
Μαζί τους εφτά νεότεροι άνθρωποι της κωμωδίας (Φωτεινή Ντεμίρη, Ζώγια Σεβαστιανού, Φαίδρα Δρούκα, Νίκη Λάμη, Πάνος Σταθακόπουλος, Σπύρος Πούλης, Γιάννης Μπουραζάνας) σε σκηνικά του Αντώνη Δαγκλίδη, κοστούμια της Έβελυν Σιούπη και φωτισμούς Λευτέρη Παυλόπουλου, σε ένα μουσικό θέαμα μεταξύ μιούζικαλ, κωμωδίας και επιθεώρησης».

ART