Δευτέρα, 21 Δεκεμβρίου 2009

«Αγαπητέ μου Γιώργο...».


Η αλληλογραφία Σεφέρη - Κατσίμπαλη ανατέμνει την ελληνική πολιτιστική ζωή επί 46 χρόνια


Είναι συμπυκνωμένα, σε σελίδες αλληλογραφίας, η ατμόσφαιρα, οι κρυφές σκέψεις, οι σκληρές κρίσεις, οι αγωνίες της γραφής, αλλά και οι αγωνίες για το πρόσωπο της Ελλάδας και του κόσμου, όλα όσα που απασχόλησαν δύο εμβληματικά πρόσωπα της ελληνικής πολιτιστικής ζωής, επί 46 ολόκληρα χρόνια: του Γιώργου Σεφέρη και του Γιώργου Κατσίμπαλη.
Οι δύο ογκωδέστατοι τόμοι της αλληλογραφίας τους με τίτλο «Αγαπητέ μου Γιώργο - Αλληλογραφία (1924-1970», που μόλις κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις «Ικαρος» (με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος) συμπληρώνουν το corpus των επιστολών ενός ποιητή που έγραψε λίγα ποιήματα αλλά πολλά γράμματα. Οι επιστολές του Γιώργου Σεφέρη επιβεβαιώνουν πως κάποια εποχή οι άνθρωποι δεν μιλούσαν στα τηλέφωνα ούτε στο facebook, αλλά αφιέρωναν πολύ χρόνο για να συνομιλούν είτε από κοντά είτε εξ αποστάσεως με τους φίλους τους.
Το τεράστιο έργο της επιμέλειας και των σχολίων αυτής της δίτομης έκδοσης ανέλαβε ο βιβλιογράφος και κριτικός λογοτεχνίας Δημήτρης Δασκαλόπουλος. «Στις σελίδες της γραπτής επικοινωνίας τους παρακολουθούμε δύο σχεδόν συνομήλικους εικοσιπεντάρηδες νέους, να ανδρώνονται, να οραματίζονται την προκοπή της νεοελληνικής λογοτεχνίας, να υφίστανται άπειρες πολιτικές και πολιτειακές αλλαγές, να βιώνουν προσωπικές και οικογενειακές εξελίξεις, να μετακινούνται, να σχολιάζουν ομότεχνους, να διαφωνούν, μα και να επιμένουν ο καθένας στις απόψεις τους, χωρίς να θέτουν σε αμφισβήτηση τους φιλικούς δεσμούς που τους ενώνουν», σημειώνει στον πρόλογό του ο Δημ. Δασκαλόπουλος.

Δείγματα γραφής
(Κατσίμπαλης προς Σεφέρη, Αθήνα, 17.5.51). «Αγαπητέ μου Γιώργο, Πιστεύω να ’λαβες δυο λόγια μου για το Πάσχα και τ’ όνομά σου καθώς και την Αγγλοελληνική. Το ταξίδι μας στην Ανδρο πραγματοποιήθηκε μ’ επιτυχία κι η Ασπασία καταχάρηκε το δροσόλουστο αυτό νησί μες στο ξεφάντωμα των νερών, των λουλουδιών και της φυτείας του. Μια ολόκληρη βδομάδα περπατούσαμε πέντε και εφτά ώρες την ημέρα γυρίζοντας και τα πιο απόμακρα χωριά και μοναστήρια του. Στο γυρισμό, περνώντας από το Μπατσί, σμίξαμε τον Ανδρέα Εμπειρίκο, που εγκαταστάθηκε εκεί για ενάμιση μήνα για να γράψει... (υποθέτω, το εκατοστό κεφάλαιο του Μεγάλου Ανατολικού και την τρισχιλιοστή σελίδα του!). Αξιολάτρευτος, όπως πάντα, φοράει απαλόχρωμα βελουδένια σακάκια και τρέφει μια τεράστια άσπρη γενιάδα με μαύρο μουστάκι!... (...) Στο προηγούμενο γράμμα μου σου είχα επικολλήσει μια αγγελία του βιβλίου του Μαλάνου. Χτες έφτασε στα εδώ βιβλιοπωλεία και το αγόρασα. Καλαίσθητη εμφάνιση - σελίδες 92! Τι να πεις όμως για το περιεχόμενο; Ξεπερνάει ό, τι κι αν είχαμε βάλει στο νου μας! Υποθέτω να σ’ το έστειλε στ’ αναμεταξύ και να καμάρωσες τα χάλια του φίλου μας. Είναι αληθινά δυσπερίγραπτος! Εκείνο ωστόσο που με παραξενεύει το περισσότερο, είναι αυτή η υπολανθάνουσα εχθροπάθεια που διαπερνά τα γραφόμενά του για σένα. Γιατί τόση κακεντρέχεια; Θα πρέπει κάποτε να γράψεις ένα δοκίμιο και για τη νεοελληνική κακεντρέχεια. (...)».

«... μετά εντοσθίων»!
(Βηρυτός, 15.12.53). «Γιώργο, Τώρα δα έλαβα την κάρτα σου από την Ολυμπία. Χάρηκα που ταξιδεύει και ο Νάνης μαζί σου - θα του κάνει καλό το ξαναβάφτισμα. Τι κακό είναι αυτό: όλα τα μυστηριώδη πράγματα που αγγίζω, βγαίνουν στο τέλος πολύ απλά και κοινά. Η “Κίχλη” βγήκε στον αφρό, ο “Β [ασιλιάς] της Ασίνης” έγινε πρόσωπο μουσείου. Αφήνω που τριγυρνώντας στην Κύπρο σ’ ένα χαριτωμένο εκκλησάκι, την Ασίνη (!), ρώτησα τον καλόγερο από πού βαστάει το όνομα. Από ένα μέρος κοντά στο Ναύπλιο μ’ αποκρίθηκε. Ηρθαν άνθρωποι από κει. Καταλαβαίνεις. Ο Βαγγέλης ο Λουίζος μόνο που δε χόρευε.
Γύρισα εδώ, πάει βδομάδα. Δύσκολο να ξαναφορέσω το σαμάρι. Βρήκα διάφορα ρολά δικά σου που με περίμεναν μετά εντοσθίων. (Ν [έες] Εστίες). Αλλά το γράμμα σου το συμβουλευτικό το έλαβα στην Κύπρο. Ευτυχώς πολύ αργά. Οχι πως θα μου ματαίωνε το ταξίδι, αλλά θα μου χαλούσε τα κέφια. Εμεινα στην Κύπρο ένα καλό μήνα (λίγο αργά λόγω ατονίας του Υπουργείου, αλλ’ αδιάφορο), τριγύρισα όσο μπορούσα. Εμεινα δεκαπέντε μέρες στου Λουίζου στη Φαμαγκούστα αυλακώνοντας τα περίχωρα -πήγα στην Πάφο- πήγα όπου μπορούσα και γύρισα πίσω με το αίσθημα ότι δεν είδα παρά το ένα εκατοστό από ό, τι ήθελα και σε κατάσταση απόλυτου κυπριασμού. Φυσικά δεν ήταν δυνατό να δεχτώ αγγλοσεφερικές εκδηλώσεις. Είδα Maurice Cardiff και τα είπαμε κατ’ ιδίαν εγκάρδια αλλά και σταράτα. Είδα και Durrell που αγόρασε σπίτι κοντά στην Κερύνεια και ζει με τη μάνα του και το μωρό του. Διδάσκει στο Παγκύπριο Γυμνάσιο. Αλλά για να ξανάρθω στα δικά μας, η Κύπρος είναι ένα μεγάλο κομμάτι Ελλάδα, που οι περισσότεροι ελλαδικοί το ’χουν ακουστά από διαβάσματα εφημερίδων. Για να κερδίσουμε την Κύπρο χρειάζεται αγώνας. Δεν εννοώ αγγλοελληνικός πόλεμος, αλλά μια συστηματική, επίμονη προσπάθεια όλων των Ελλήνων και κυρίως μια δρώσα συνείδηση κάθε στιγμής, όπως στους καιρούς των μεγάλων εθνικών ευαγγελισμών - χρειάζεται αγώνας και θυσίες (...)».
Ενα απολαυστικό δίτομο έργο, που μας γυρνάει σε άλλες εποχές, άλλες σχέσεις, άλλη γλώσσα μεταξύ των ανθρώπων. Η αλληλογραφία δύο ανθρώπων που επηρέασαν και καθόρισαν τα μέγιστα τα νεοελληνικά γράμματα.
 [Της Ολγας Σελλα, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 14/03/2009]

Οι μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες όλων των εποχών

Ξεκίνησε η προβολή  στις κινηματογραφικές αίθουσες τησ  πολυαναμενόμενησ τρισδιάστατης ταινίας του Τζέιμς Κάμερον «Avatar».

Το κόστος παραγωγής της ταινίας υπολογίζεται ότι ξεπέρασε τα 300 εκατ. δολάρια, γεγονός που την καθιστά ως μία από τις πιο ακριβές ταινίες όλων των εποχών. Βεβαίως το κόστος, όπως έχει αποδείξει η ιστορία, δεν εγγυάται την εισπρακτική επιτυχία μιας ταινίας.
Στην ιστορία της έβδομης τέχνης, τους περισσότερους θεατές έχει προσελκύσει στις αίθουσες η κλασική ταινία «Όσα παίρνει ο άνεμος», η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία όλων των εποχών (μετά από προσαρμογή του πληθωρισμού). Το κόστος της ταινίας, ωστόσο, δεν ξεπερνούσε τα 61 εκατ. δολάρια (σε σημερινούς όρους).
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο «Πόλεμος των Άστρων», ενώ τρίτη έρχεται στην παγκόσμια κατάταξη η «Μελωδία της Ευτυχίας». Την τέταρτη θέση καταλαμβάνει η ταινία «E.T. Ο Εξωγήινος» και ακολουθούν «Οι δέκα εντολές».
Το «Avatar» εκτιμάται ότι θα σπάσει ταμεία κόβοντας εισιτήρια 150 εκατ. δολαρίων ήδη από το πρώτο Σαββατοκύριακο της προβολής του. Οι παραγωγοί στηρίζουν τις ελπίδες τους στο λαμπρό άστρο του Κάμερον, ο οποίος έχει σκηνοθετήσει επίσης τον Τιτανικό, ο οποίος καταλαμβάνει την έκτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης.

Πηγή: Economist

10 για τη Eurovision



Δέκα καλλιτέχνες επιλέχθηκαν ως υποψήφιοι για να εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στον διαγωνισμό της Eurovision, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί στο Όσλο τον Μάιο.

Μετά από επαφές που είχε με εκπροσώπους της ελληνικής μουσικής βιομηχανίας, η ΕΡΤ επέλεξε τους εξής καλλιτέχνες για συμμετοχή στον ελληνικό διαγωνισμό που θα αναδείξει το ποιος θα μας εκπροσωπήσει στη Eurovision:
Γιώργος Αλκαίος & Friends
Κατερίνα Αυγουστάκη
Ελευθερία Ελευθερίου
Εmigre
Γιώργος Καραδήμος
Μέλισσες
Μάνος Πυροβολάκης – MP3
Δέσποινα Ρίτσι
Second skin
Χρήστος Χατζηνάσιος
Οι υποψήφιοι θα διαγωνιστούν στα τέλη Φεβρουαρίου και ο νικητής του ελληνικού τελικού θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στην 55η Eurovision στην πρωτεύουσα της Νορβηγίας, στις 25, 27 και 29 Μαΐου.
Η επιλογή θα γίνει με ψηφοφορία κριτικής επιτροπής (50%) και κοινού (50%).
Τα τραγούδια θα παρουσιαστούν στο ελληνικό κοινό στις αρχές Φεβρουαρίου.

"Έφυγε" σε ηλικία 75 ετών ο εκδότης Χρήστος Λαμπράκης


"Έφυγε" σε ηλικία 75 ετών ο εκδότης Χρήστος Λαμπράκης, μετά από πολυήμερη δοκιμασία στο "Ωνάσειο". Η νεκρώσιμος ακολουθία θα ψαλεί την Τετάρτη, 23 Δεκεμβρίου, στη 1:00 το μεσημέρι από το Α' Νεκροταφείο Αθηνών.

Ακατάβλητος μαχητής, δημιουργός και πρωτοπόρος, με προσήλωση στα δημοκρατικά ιδεώδη και την αλήθεια, άφησε τεράστιο έργο στον τομέα του Πολιτισμού και της Ενημέρωσης. Ο κόσμος του Τύπου, των Γραμμάτων, των Τεχνών και του Πολιτισμού νιώθει φτωχότερος με την απουσία του.
Η μάχη με τη ζωή χάθηκε για το Χρήστο Λαμπράκη το πρωί της Δευτέρας, στην εντατική του νοσοκομείου όπου εισήχθη. Ακολούθησε ένας αγώνας των γιατρών του με τις λοιμώξεις που έπληξαν το βεβαρημένο του αναπνευστικό και καρδιαγγειακό σύστημα, αγώνας ο οποίος απέβη άνισος. Ο εκλιπών γεννήθηκε το 1934 στην Αθήνα.
Σπούδασε στην Αγγλία και την Ελβετία και το 1957, όταν πέθανε ο πατέρας του Δημήτρης Λαμπράκης, ανέλαβε τη διεύθυνση των εφημερίδων και των περιοδικών (ΝΕΑ, ΒΗΜΑ, Ταχυδρόμος). Στα επόμενα 50 χρόνια το συγκρότημα Λαμπράκη εμπλουτίστηκε με δεκάδες έντυπα τα οποία η Χούντα "στραγγάλισε" και φυλάκισε τον ίδιο.
Το 1989 ο Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη, σε συνεργασία με άλλους εκδότες, ίδρυσε την εταιρία "Τηλέτυπος ΑΕ" η οποία και εισήχθη στο Χρηματιστήριο, μαζί με άλλες εταιρίες του Ομίλου. Ωστόσο, πεδίο δράσης του εκλιπόντος δεν απετέλεσε μόνο ο εκδοτικός χώρος.
Ο χώρος του πνεύματος και της μουσικής βρήκε την δική του στέγη (1991) κάτω από το μουσικό κέντρο διεθνών διαστάσεων, το Μέγαρο Μουσικής, "τέκνο" των Φίλων της Μουσικής.
Το 1997 ήταν ο πρώτος εκδότης που πέρασε τα έντυπά του στην ηλεκτρονική ενημέρωση και δύο χρόνια αργότερα δημιούργησε μεγάλη ηλεκτρονική πύλη.www.in.gr
Το μεγάλο δημιούργημα του Χρήστου Λαμπράκη ήταν, το 1991, το Ίδρυμα Μελετών Λαμπράκη, το οποίο πλαισίωσαν και υποστήριξαν διακεκριμένοι Έλληνες από το χώρο του Τύπου, των Γραμμάτων και των Τεχνών.
Αρχικός στόχος ήταν η διαμόρφωση ενός ανανεωτικού πυρήνα μελετών και σχεδιασμού ανάπτυξης,σε τομείς υψηλής προτεραιότητας για την Ελλάδα, στη δε συνέχεια επεκτάθηκε με δραστηριότητες στην παιδεία,την πολιτιστική κληρονομία, το περιβάλλον, την ανάπτυξη της Περιφέρειας κ.λ.π. και σήμερα αναγνωρίζεται, σε εθνικό κι ευρωπαϊκό επίπεδο,ως σημαντικός πρωτοποριακός ερευνητικός φορέας νέων ιδεών.

Έφυγε στα 93 ο Γιάννης Μόραλης





Φτωχότερος είναι ο κόσμος της τέχνης και του πολιτισμού από την Κυριακή (20/12) μετά τον θάνατο του κορυφαίου Έλληνα ζωγράφου, Γιάννη Μόραλη. Ο σπουδαίος εικαστικός έφυγε από τη ζωή, πλήρης ημερών, σε ηλικία 93 ετών. Το έργο του σφράγισε ανεξίτηλα τα τελευταία 60 και πλέον χρόνια ζωγραφικής στην Ελλάδα...

Έγινε δεκτός στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών σε ηλικία μόλις 15 ετών, το 1931, όπου και μαθήτευσε στο πλευρό κορυφαίων ζωγράφων, όπως ο Παρθένης και ο Αργυρός. Το 1937 έφυγε, με υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών, για τη Ρώμη, ενώ στη συνέχεια εγκαταστάθηκε στο Παρίσι, όπου ολοκλήρωσε τις σπουδές του και έκανε τα πρώτα του επαγγελματικά βήματα.
Το 1947 εκλέχτηκε τακτικός καθηγητής της προπαρασκευαστικής τάξης στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Δύο χρόνια αργότερα πρωτοπορεί μαζί με άλλους καλλιτέχνες (ανάμεσά τους ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Νίκος Εγγινόπουλος και ο Νίκος Χατζηκυριάκος - Γκίκας) και στην εικαστική ζωή του τόπου ιδρύοντας την καλλιτεχνική ομάδα ''Αρμός''.
Το 1959 πραγματοποίησε την πρώτη του ατομική έκθεση στην Αθήνα, ενώ είχε προγηθεί η ενασχόλησή του με τη σκηνογραφία ως στενός συνεργάτης Καρόλου Κουν στο Θέατρο Τέχνης και αργότερα στο Εθνικό Θέατρο.
Πολυάριθμες και οι βραβεύσεις, που συνοδεύουν το έργο του. Το 1965, ο βασιλιάς Κωνσταντίνος τού απένειμε τον Ταξιάρχη του Φοίνικος. Το 1973 έλαβε Χρυσό Μετάλλιο στην Διεθνή Έκθεση του Μονάχου. Το 1979 του απονεμήθηκε το Αριστείο των Τεχνών από την Ακαδημία Αθηνών. Το 1999 του απονεμήθηκε το μετάλλιο του Ταξιάρχη της Τιμής.
Το έργο του Μόραλη περιλαμβάνει επιπλέον εικονογραφήσεις βιβλίων των ποιητών Ελύτη και Σεφέρη, εξώφυλλα δίσκων μουσικής, γλυπτά, τοιχογραφίες. Στα πιο γνωστά του έργα συγκαταλέγονται οι διακοσμήσεις της ΒΔ και της ΝΑ πλευράς του Ξενοδοχείου Χίλτον της Αθήνας, και οι συνθέσεις του στον σταθμό Πανεπιστημίου του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της Αθήνας.
http://www.nooz.gr/

Το μεθύσι με ουίσκι είναι χειρότερο από ό,τι με βότκα



Καθώς οι γιορτές έρχονται και μαζί τους αυξάνεται η κατανάλωση αλκοόλ, μερικές φορές σε ανησυχητικό βαθμό, μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα έρχεται να διαπιστώσει ότι τα "μεθεόρτια" (πονοκέφαλος κλπ) μετά από μεθύσι με ουίσκι είναι χειρότερα σε σχέση με το μεθύσι από βότκα.

Η έρευνα έγινε από ερευνητές του πανεπιστημίου Μπράουν με επικεφαλής την καθηγήτρια Νταμάρις Ροσενάου και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Alcoholism: Clinical and Experimental Research" (Αλκοολισμός: Κλινική και Πειραματική Έρευνα), σύμφωνα με το BBC.
Οι ερευνητές απέδωσαν τη διαφορά στη διαφορετική μοριακή χημική σύνθεση του ουίσκι σε σχέση με τη βότκα, όμως προειδοποίησαν πως αυτό δεν σημαίνει πως αν κανείς …τη βγάλει όλο το βράδυ με βότκα, ότι την άλλη μέρα θα μπορεί να δουλέψει κανονικά.
Οι επιστήμονες υπέβαλαν τους εθελοντές σε κατανάλωση αλκοόλ πάνω από το κανονικό (νόμιμο όριο) και μετά μελέτησαν πώς τα "πειραματόζωα" αισθάνονταν την επόμενη μέρα και πόσο μπορούσαν να συγκεντρωθούν στη δουλειά τους. Όσοι είχαν πιεί ουίσκι, ανέφεραν πολύ σοβαρότερα συμπτώματα μετά το μεθύσι, όπως πονοκέφαλο, ναυτία, δίψα και κόπωση, σε σχέση με όσους είχαν πιει βότκα την προηγούμενη νύχτα.
Όμως, όσον αφορά την ικανότητα συγκέντρωσης το επόμενο πρωί, οι επιπτώσεις ήσαν περίπου ίδιες τόσο μετά το ουίσκι όσο και μετά τη βότκα. Η μελέτη έδειξε ότι η απόδοση των εργαζομένων που έχουν καθήκοντα ευαίσθητα από πλευράς ασφάλειας, μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά για αρκετό χρόνο, αφού το αλκοόλ (είτε από ουίσκι είτε από βότκα) θα έχει πια εξαφανιστεί από το αίμα.
Η έρευνα επίσης έδειξε ότι δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα δύο αλκοολούχα ποτά, όσον αφορά την επίδρασή τους στη διαταραχή του ύπνου.

H Sharliz Theron σχεδιάζει παπούτσια για φιλανθρωπικό σκοπό


H Sharliz Theron, παρουσίασε μια νέα συλλογή υποδημάτων που θα προσφέρει για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Συγκεκριμένα, η ηθοποιός θα λανσάρει μια περιορισμένη έκδοση παπουτσιών για να συγκεντρωθούν χρήματα για τα φτωχά παιδιά της πατρίδας της, τη Νότια Αφρική.

Η γκάμα περιλαμβάνει πάνινα παπούτσια για τους άνδρες και τις γυναίκες, σε αποχρώσεις του μπλε και του κόκκινου, ενώ είναι διακοσμημένα με την εικόνα ενός αφρικανικού δέντρου, του “Baobab”.
Τα έσοδα από τις πωλήσεις θα δοθούν στη μη κερδοσκοπική φιλανθρωπική οργάνωση “Charlize Theron Africa Outreach”, η οποία είναι αφιερωμένη στη βελτίωση της υγείας, της εκπαίδευσης και της κοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών της χώρας.
Επιπλέον, θα προσφέρουν 100 ζεύγη υποδημάτων στα φτωχά παιδιά που ζουν σε απομακρυσμένες κοινότητες στη Νότια Αφρική.
http://www.nooz.gr/

Το πρώιμο σεξ αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο του τραχήλου της μήτρας


Το σεξ σε πολύ νεαρή ηλικία διπλασιάζει τον κίνδυνο για εμφάνιση καρκίνου του τραχήλου της μήτρας, σύμφωνα με μια νέα επιστημονική έρευνα, που διαπίστωσε ότι το πρόβλημα είναι συχνότερο στις φτωχότερες γυναίκες, επειδή αυτές ακριβώς τείνουν να έχουν τις πρώτες σεξουαλικές επαφές πολύ νωρίτερα (μέχρι και τέσσερα χρόνια κατά μέσο όρο) σε σχέση με τις κοπέλες από ευκατάστατες οικογένειες.

Η έρευνα, που μελέτησε σχεδόν 20.000 γυναίκες, έγινε από τη Διεθνή Υπηρεσία Έρευνας για τον Καρκίνο, υπό τη δρα Σίλβια Φραντσέσκι και δημοσιεύτηκε στο "British Journal of Cancer" (Βρετανικό Περιοδικό Καρκίνου), σύμφωνα με το BBC.
Αν και η διαφορά στη συχνότητα των περιστατικών καρκίνου τραχήλου της μήτρας ανάμεσα στους φτωχούς και στους πλούσιους -σε όλο τον κόσμο- έχει παρατηρηθεί εδώ και πολλά χρόνια, οι επιστήμονες δεν ήσαν βέβαιοι για την αιτία.
Η νέα έρευνα αποκάλυψε ότι, σε μεγάλο βαθμό, ο διπλάσιος κίνδυνος, ειδικά για τις φτωχότερες νέες, εξηγείται από το γεγονός ότι ξεκινάνε το σεξ σε μικρότερη ηλικία. Η μελέτη βρήκε επίσης ότι σημαντικό παράγοντα αποτελεί η ηλικία απόκτησης του πρώτου παιδιού από μια γυναίκα, ενώ ο αριθμός των σεξουαλικών συντρόφων που έχει μια γυναίκα ή το αν είναι καπνίστρια, δεν φαίνονται να αυξάνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του τραχήλου.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα ευρήματα της έρευνάς τους δεν ισχύουν μόνο για τις έφηβες, αλλά και για μεγαλύτερες ηλικίες, καθώς, όπως είπαν, μια γυναίκα που έχει την πρώτη της σεξουαλική επαφή στην ηλικία των 20 ετών, αντιμετωπίζει αυξημένο κίνδυνο από μια γυναίκα που πρωτοκάνει σεξ στα 25 της.
Η κύρια αιτία που το σεξ σε μικρότερη ηλικία αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου, είναι ότι αυξάνει την πιθανότητα για μόλυνση με τον ιό HPV των ανθρωπίνων θηλωμάτων (κονδυλωμάτων), δίνοντας έτσι στον ιό περισσότερο χρόνο για να προκαλέσει την αλληλουχία των γεγονότων που μπορεί να καταλήξει σε ανάπτυξη καρκίνου. Αν και οι γυναίκες μπορούν να μολυνθούν με τον ιό HPV σε οποιαδήποτε ηλικία, οι μολύνσεις σε πολύ νεαρή ηλικία μπορεί να αποβούν ιδιαίτερα επικίνδυνες, καθώς αυξάνουν το χρονικό διάστημα που η αρχική βλάβη (μόλυνση) μπορεί να οδηγήσει στον καρκίνο.
Σύμφωνα με τη βρετανική οργάνωση Cancer Research, η νέα έρευνα έρχεται να ενισχύσει την άποψη ότι χρειάζεται να γίνεται προληπτικός εμβολιασμός των κοριτσιών κατά του ιού HPV ήδη από το σχολείο, πριν κάνουν σεξ για πρώτη φορά.
http://www.nooz.gr/

O ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΙΑ ΤΗ "ΒΑΛΙΤΣΑ" ΤΟΥ ΘΕΟΧΑΡΗ ΜΠΙΚΗΡΟΠΟΥΛΟΥ



Για τη "Βαλίτσα". Με σοκάρισε στην κυριολεξία η "Βαλίτσα".
Είναι ένα πολύ καλογραμμένο θεατρικό έργο για δυο πρόσωπα που όμως μετέχουν πολλοί.
Όλοι εμείς.
Είναι παρμένο από τη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου.
Και εξηγεί με τον καλύτερο τρόπο το γιατί οι νέοι ΔΕΝ παντρεύονται...νέοι ή και γιατί δεν παντρεύονται καθόλου.
Γιατί να παντρευτούν; Για να καταντήσουν σαν τους ήρωες της "Βαλίτσας";
Σαν το ...διπλανό και το παραδιπλανό ζευγάρι και το ζευγάρι απέναντι;
Το θεατρικό έργο του Χάρη Μπικηρόπουλου ΔΕΝ είναι αλληγορία.
ΔΕΝ είναι δράμα, ούτε κωμωδία, ούτε τραγωδία, ούτε σάτιρα,
ούτε αβάν γκάρντ που λέμε.
Δεν είναι τίποτε απ΄ αυτά.
Είναι ένα χρονογράφημα.
Είναι βγαλμένο απ ευθείας από την υποθηκευμένη, χρεωκοπημένη οικογενειακή μας πραγματικότητα.
Είναι κομμάτι της ίδιας μας της ζωής.
Θα θελα να το χλευάσω.
Να το καταδικάσω.
Να το απορρίψω.
Αλλά δεν μπορώ.
Πως να χλευάσεις και να απορρίψεις την αλήθεια;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Badminton 2010

Tο κλασικό, πλέον, "Holiday on Ice" θα είναι κοντά μας για μια ακόμη χρονιά στο Κλειστό Π. Φαλήρου (Tαεκβοντό) από τις 11 Νοεμβρίου ώς και 20 Δεκεμβρίου, ενώ μια μεγάλη έκπληξη μας περιμένει από τις 21 Νοεμβρίου και για 7 εβδομάδες, καθώς για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένας ολόκληρος μαγικός, χριστουγεννιάτικος κόσμος θα στηθεί στον προαύλιο χώρο του Θεάτρου Badminton, για να υποδεχθεί μικρούς και μεγάλους σε μια παραμυθένια γιορτινή ατμόσφαιρα.


Carousel, υπαίθριο παγοδρόμιο, γεύσεις, κιόσκια με δώρα και παιχνίδια και εργαστήρια κατασκευής στολιδιών είναι μερικά από τα δρώμενα που συνθέτουν τον μαγικό και παραμυθένιο κόσμο των Χριστουγέννων.

Τι θα δούμε τη φετινή θεατρική σεζόν στο Τρένο στο Ρουφ



Η Αμαξοστοιχία – Θέατρο το Τρένο στο Ρουφ για τη χειμερινή περίοδο 2009-2010 έχει προγραμματίσει της παρακάτω παραστάσεις:



Θεατρικό Βαγόνι

Το κολιέ της Ελένης της Carole Fréchette

Μετάφραση: Μαρία Ευσταθιάδη

Σκηνοθεσία: Τατιάνα Λύγαρη, συνεργάζεται η Αλκυώνη Βαλσάρη

Κοστούμια: Ντόρα Λελούδα

Video-Art: Μαριάννα Στραπατσάκη

Παίζουν: Τατιάνα Λύγαρη, Βαγγέλης Ρόκκος, Ανατολή Αθανασιάδου



Μια γυναίκα της Δύσης συναντά τον κόσμο του πόνου και του πένθους της Ανατολής. Μια ευαίσθητη διαδρομή γνώσης και συνειδητοποίησης, έξω από ιδεολογίες, μέσα από την οποία προβάλλεται η επιτακτική ανάγκη μετατόπισης από το ανώφελο "εγώ" στο δημιουργικό "εμείς", που τόσο απουσιάζει στην εποχή μας.



Πρεμιέρα: αρχές Νοεμβρίου 2009



Ο Έβδομος Σταθμός - Το μυστικό του πειρατή Μπελαφούσκ

του Ευγένιου Τριβιζά

Σκηνοθεσία: Τατιάνα Λύγαρη, συνεργάζεται η Αλκυώνη Βαλσάρη

Σκηνικά- Κοστούμια: Ντόρα Λελούδα

Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος

Χορογραφίες: Ζωή Χατζηαντωνίου

Φωτισμοί: Νίκος Βλασσόπουλος

Βοηθός Σκηνογράφου: Σμαράγδα Κανάρη

Παίζουν: Μανώλης Σορμαϊνης, Χρύσανθος Καγιάς, Ανδρέας Μαριανός, Κωστής Κορωναίος, Σωτήρης Ταχτσόγλου, Αννέτα Κορτσαρίδου, Τζούλι Τσόλκα, Γιάννης Διαμαντής και Ηρακλής Κωστάκης



(Μετά τη μεγάλη περσινή επιτυχία, συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά το παιδικό θεατρικό έργο του Ευγένιου Τριβιζά).



Πρεμιέρα: τέλη Οκτωβρίου 2009



Μουσικό Βαγόνι Orient Express

Η αρπαγή της ηνωμένης Ευρώπης

Κείμενο: Μηνάς Αλεξιάδης

Σκηνοθεσία: Τατιάνα Λύγαρη

Κοστούμια: Νατάσα Ζούκα

Παίζουν: Θανάσης Βλαβιανός, Σωτηρία Ρουβολή, Ανδρέας Στεργίου, Ευαγγελία Τσιάρα



Η σατιρική μουσικοθεατρική παράσταση «Η αρπαγή της Ηνωμένης Ευρώπης», αποτελεί ένα «ιλαρόν μουσικόν έπος» σε ποιητική έμμετρη μορφή. Η πλοκή του βασίζεται στο γνωστό αρχαιοελληνικό μύθο της αρπαγής της Ευρώπης απ’ τον Δία, σύμφωνα με τον οποίο ο πατέρας των θεών γνωστός για τις ερωτικές του παρασπονδίες μεταμορφώνεται σε ταύρο, απάγει την Ευρώπη και την μεταφέρει απ’ τη Φοινίκη στη Κρήτη όπου και ενώνεται μαζί της στο Δικταίον Άντρον. Η ένωση Δία και Ευρώπης στο έργο, όπως συμβαίνει και στο μύθο, ολοκληρώνεται με τη συγκατάθεση της κοπέλας ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζονται κωμικά επεισόδια όπου μνημονεύονται επίκαιρα θέματα όπως οι περαιτέρω συναινετικές ευρωπαϊκές προοπτικές, οι νέες χώρες της σύγχρονης ευρωπαϊκής διεύρυνσης και λοιπά.



Πρεμιέρα: τέλη Οκτωβρίου 2009



Κυριακάτικα μεσημέρια στο Orient Express

Μετά από την επιτυχία που σημείωσαν τα προηγούμενα χρόνια οι λογοτεχνικές συναντήσεις, συνεχίζεται και φέτος ο Γ΄ Κύκλος Πρόσκλησης Γνωστών Ελλήνων Συγγραφέων τα μεσημέρια της Κυριακής στο Orient Express. Το αναγνωστικό κοινό έχει τη μοναδική ευκαιρία, στο ζεστό και οικείο περιβάλλον του βαγονιού, να συναντήσει Έλληνες πεζογράφους, ποιητές και θεατρικούς συγγραφείς και να γνωρίσει άγνωστες πτυχές της ζωής και του συγγραφικού τους έργου μαζί με ένα ποτήρι κρασί και ένα γευστικό πιάτο.

Οι παραστάσεις του Θεάτρου Τέχνης 2009-2010




Το Θέατρο Τέχνης για το 2009-2010 προγραμματίζει να παρουσιάσει τα εξής έργα:

«CAFÉ LA FEMME - Η ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΗ» του Αύγουστου Στρίντμπεργκ

Σκηνοθεσία: Δέσποινα Γκάτζιου

ΕΝΑΡΞΗ : 15/10/2009- (ΦΡΥΝΙΧΟΥ)



«ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΕΣΣΕΡΑ» του Γιάννη Τσίρου

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης

ΕΝΑΡΞΗ : 22 /10/2009- (ΥΠΟΓΕΙΟ)



«ΣΗΜΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ» του Αντώνη Σαμαράκη

Διασκευή-Σκηνοθεσία: Άγγελος Αντωνόπουλος

ΕΝΑΡΞΗ : 16/11/2009- (ΦΡΥΝΙΧΟΥ)



«Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΠΕΘΑΙΝΕΙ» του Ευγένιου Ιονέσκο

Σκηνοθεσία: Μάνια Παπαδημητρίου

ΕΝΑΡΞΗ : 17/12/2009- (ΦΡΥΝΙΧΟΥ)



«FEEL GOOD» του Alistair Beaton

Σκηνοθεσία: Διαγόρας Χρονόπουλος

ΕΝΑΡΞΗ : 28/1/2010- (ΥΠΟΓΕΙΟ)



«ΘΡΗΝΟΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ- ΗΡΩΙΔΕΣ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗ»

Ένα μουσικό έργο του Νίκου Ξυδάκη

Μετάφραση- έμμετροι διάλογοι: Διονύσης Καψάλης

Για 4 μόνο παραστάσεις ( από Μ. Δευτέρα έως Μ. Πέμπτη)

ΕΝΑΡΞΗ : 29/3/2010- (ΦΡΥΝΙΧΟΥ)



ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ:

«ΑΛΑΝΤΙΝ- ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΛΥΧΝΑΡΙ»

Διασκευή: Άντρη Θεοδότου

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Δεγαϊτης

ΕΝΑΡΞΗ: 1/11/2009- (ΦΡΥΝΙΧΟΥ)



ΘΑ ΕΠΑΝΑΛΗΦΘΟΥΝ ΣΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ ΟΙ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ:

«ΑΠΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΑ ΜΕΡΗ ΧΑΘΗΚΑΝ ΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ»

Σύλληψη, σκηνοθεσία: Βασίλης Νικολαϊδης με την Κάτια Γέρου

ΕΝΑΡΞΗ: 24/9/2009



«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» του Γεωργίου Βιζυηνού

Σκηνοθεσία: Κωστής Καπελώνης με τον Ηλία Λογοθέτη

ΕΝΑΡΞΗ : 19/10/2009



«Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΓΚΡΟΝΧΟΛΜ» του Τζόρντι Γκαλθεράν

Σκηνοθεσία: Διαγόρας Χρονόπουλος

ΕΝΑΡΞΗ : 21/12/2009



ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ,

από το Θέατρο Τέχνης και την Λουκία Μιχαλοπούλου η οποία και θα διαβάσει ποιήματα της γνωστής ποιήτριας

12/10/2009- (ΥΠΟΓΕΙΟ)