Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου 2010

Mobbing, η κρυμμένη βία ΣΥΝΤΟΜΑ ΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΧΑΡΗ ΜΠΙΚΗΡΟΠΟΥΛΟΥ από την ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΟΛΥΜΠΟΣ


Μελέτη -προσέγγιση του φαινομένου της σεξουαλικής παρενόχλησης στον εργασιακό χώρο, ενός κοινωνικού φαινομένου που προσβάλλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και παραβιάζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης.

Για 9,3 εκατ. ευρώ (!) πουλήθηκε η ΖΑΚΛΙΝ του Πάμπλο Πικάσο

Associated Press

Το «Κεφάλι Γυναίκας (Ζακλίν)»


Το «Κεφάλι Γυναίκας (Ζακλίν)», ένα πορτραίτο της δεύτερης συζύγου και μούσας τού Πάμπλο Πικάσο, που φιλοτεχνήθηκε το 1963, πουλήθηκε την Τρίτη από τον οίκο Christie's έναντι 9,3 εκατ. ευρώ, τιμή διπλάσια από την αρχική εκτίμηση.

Ο οίκος δημοπρασιών Christie's ανακοίνωσε ότι ο πίνακας, τον οποίο δεν είχε δει το κοινό από το 1967 και ανήκε στην ίδια συλλογή από το 1981, δεν είχε βγει μέχρι σήμερα σε δημοπρασία.
Ο πίνακας δημοπρατήθηκε στο Λονδίνο, μαζί με άλλα έργα ιμπρεσιονιστών και μοντέρνας τέχνης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του οίκου Christie's, τα συνολικά κέρδη της δημοπρασίας ξεπερνούν τα 76 εκατ. ευρώ.

«Να μην κάνουν κήρυγμα οι πλούσιοι φιλάνθρωποι» δηλώνουν οι AC/DC



Το χέβι μέταλ συγκρότημα AC/DC κάλεσε τους πλούσιους «φιλάνθρωπους» να μην κάνουν κήρυγμα εκ του ασφαλούς. Ο κόσμος δεν θέλει να ακούει πλούσιες διασημότητες, όπως ο Μπομπ Γκέλντοφ και ο Μπόνο, να του υποδεικνύει να μην ξεχνάει τα παιδιά που πεινάνε, είπε ο Μπ.Τζόνσον.

«Σταματήστε να κάνετε κήρυγμα στο κοινό σας για να προσφέρει λεφτά'» δήλωσε σε συνέντευξή του στην αυστραλιανή εφημερίδα Daily Telegraph, ο Μπράιαν Τζόνσον, ψυχή του συγκροτήματος.
«Εγώ δεν λέω σε κανέναν ότι πρέπει να δίνει λεφτά -ο κόσμος δεν έχει λεφτά» δήλωσε ο Τζόνσον.
«Να κάνουν φιλανθρωπίες, πολύ ωραία, αλλά όχι σε παγκόσμια μετάδοση» συμπλήρωσε ο Τζόνσον, τονίζοντας ότι αυτός και το συγκρότημά του «δίνουν από τα δικά τους χρήματα» και δεν δημοσιοποιούν τη φιλανθρωπική τους δράση.
http://www.in.gr/

ΘΕΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

ΜΑΣΚΕΣ ΚΑΙ ΑΕΡΙΚΑ....

Η πολύ χρήση του Ίντερνετ σχετίζεται με την κατάθλιψη

Οι άνθρωποι που περνάνε πολύ χρόνο στο διαδίκτυο, είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν σημάδια κατάθλιψης, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα, η οποία όμως συναντά αντιδράσεις, μεταξύ άλλων επειδή δεν είναι ξεκάθαρο αν το Ίντερνετ προκαλεί κατάθλιψη ή αν αντίστροφα οι καταθλιπτικοί άνθρωποι έλκονται από αυτό.



Η έρευνα, που μελέτησε περίπου 1.300 άτομα ηλικίας 16 - 51 ετών (από τους οποίους το 1,2% χαρακτηρίστηκαν "εθισμένοι" στο Ίντερνετ), έγινε από ψυχολόγους του πανεπιστημίου του Λιντς υπό την Κατριόνα Μόρισον και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Psychopathology" (Ψυχοπαθολογία), σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ και το BBC.

Οι ερευνητές, όπως ανέφεραν, βρήκαν "εντυπωσιακά" στοιχεία ότι ορισμένοι φανατικοί χρήστες του διαδικτύου αναπτύσσουν καταναγκαστική εξάρτηση από αυτό και αντικαθιστούν τις κοινωνικές συνήθειες της πραγματικής ζωής τους με τις online επαφές και τις συνομιλίες σε chat-rooms και κοινωνικά sites όπως το Facebook.

Η τάση αυτή πιθανώς συνδέεται με τον εθισμό και την κατάθλιψη. "Αυτό το είδος εθιστικού 'σερφαρίσματος' μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στη διανοητική υγεία", σύμφωνα με την έρευνα.

Οι "κολλημένοι" με το Ίντερνετ περνάνε πολλή ώρα σε ιστοσελίδες πορνό ή online τυχερών παιγνιδιών, σε online κοινότητες, καθώς και σε κοινωνικά δίκτυα. Όλοι βρέθηκαν να έχουν περισσότερα συμπτώματα μέτριας έως σοβαρής κατάθλιψης, αν και οι ερευνητές παραδέχτηκαν ότι δεν μπορούν να είναι απόλυτα βέβαιοι τι τελικά προηγείται: η κατάθλιψη ή ο εθισμός στο διαδίκτυο. Όπως είπαν πάντως, είναι σίγουρο ότι για ορισμένους ανθρώπους, η υπερβολική χρήση του Ίντερνετ μπορεί να αποτελεί προειδοποιητικό σημάδι για τάση κατάθλιψης, διευκρίνισαν όμως ότι οι περισσότεροι κοινοί χρήστες του Ίντερνετ δεν αντιμετωπίζουν ψυχικά προβλήματα.

"Το διαδίκτυο παίζει σήμερα τεράστιο ρόλο στη σύγχρονη ζωή, όμως τα οφέλη του συνοδεύονται από μια πιο σκοτεινή πλευρά. Ενώ πολλοί από μας το χρησιμοποιούμε για να πληρώσουμε τους λογαριασμούς μας, να ψωνίσουμε και να στείλουμε ηλεκτρονική αλληλογραφία, υπάρχει ένα μικρό ποσοστό του πληθυσμού που δυσκολεύονται να ελέγξουν τον χρόνο που περνάνε στο Ίντερνετ, σε σημείο που αυτό διαταράσσει της καθημερινές δραστηριότητές τους", δήλωσε η υπεύθυνη της έρευνας Κατριόνα Μόρισον.

 Όμως άλλοι επιστήμονες, όπως ο δρ Β.Μπελ, του Ινστιτούτου Ψυχιατρικής του Βασιλικού Κολλεγίου του Λονδίνου, δήλωσε ότι ο εθισμός στο διαδίκτυο δεν είναι κάτι που μπορεί να διαγνωστεί αξιόπιστα, ενώ επεσήμανε ότι, σύμφωνα με προηγούμενες έρευνες, όσοι είναι ήδη αγχωτικοί και καταθλιπτικοί, είναι πιο πιθανό να "το ρίξουν" στο Ίντερνετ και όχι το αντίστροφο (δηλαδή το πολύ Ίντερνετ να τους δημιουργήσει ψυχικά προβλήματα).

    Άλλοι επεσήμαναν ότι το Ίντερνετ μπορεί να έχει θετική επίδραση στον ψυχισμό του ατόμου, στο βαθμό που τον βγάζει από την απομόνωση, ενθαρρύνοντας τις φιλίες και τις κοινωνικές σχέσεις (έστω και τις online!).

ATLANDIDA....


Μύθος ή πραγματικότητα η χαμένη Ατλαντίδα;



   Το μύθο της χαμένης Ατλαντίδας διερευνά η Αν. Καθηγήτρια του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., Θεόπη Παρισάκη υπό το πρίσμα μιας πρωτότυπης αισθητικής θεώρησης με κεντρικό άξονα την έννοια της μίμησης.

    Σύμφωνα με την έρευνα, εφόσον η μόνη πληροφόρησή μας για την Ατλαντίδα προέρχεται από τον Πλάτωνα και δεν επιδέχεται ιστορική τεκμηρίωση και εφόσον ανάγεται σε πολύ μακρινό τόπο και χρόνο, κρίνεται αναγκαίο να διαλευκανθεί η γνωσιολογική προφάνεια της ιστορίας της Ατλαντίδας. Αυτό γίνεται με βάση τους χαρακτηρισμούς που δίνει ο Πλάτων για την Ατλαντίδα στον πρόλογο του Τίμαιου και του Κριτία και με αναφορές στο σύνολο του πλατωνικού έργου πάνω στην έννοια της μίμησης και άλλες συναφείς, που αποκτούν για τη διήγηση καίρια σημασία.

    Στον πρόλογο του Τίμαιου, όπου τονίζεται το αληθές της ιστορίας της Ατλαντίδας, ο Σωκράτης ζητά από τους συνομιλητές του να αναπαραστήσουν την πόλη που περιέγραψαν θεωρητικά σε κίνηση και δράση, εξιστορώντας τους άθλους και τους ανταγωνισμούς της με άλλες πόλεις. Παρατηρεί ότι είναι πολύ δύσκολο να μιμηθεί κανείς καλά με λέξεις πράγματα που είναι πέραν των εμπειριών του. Παρόλα αυτά, από τον Τίμαιο δηλώνεται ότι αρκεί να καταλήγουμε σε ε²κότας λόγους ή μύθους που δεν αποσκοπούν στην ακλόνητη αλήθεια, αλλά στη μέγιστη δυνατή αληθοφάνεια και δεν φιλοδοξούν να εξομοιώνονται με την αντικειμενική αλήθεια, αλλά απλώς με την εικόνα της.

     Στον ομώνυμο διάλογο, ο Κριτίας επικαλείται την έννοια της μίμησης, δηλώνοντας ότι όσα έχουν λεχθεί από όλους είναι υπόθεση μίμησης και απεικόνισης και παραλληλίζει το λόγο του με τη ζωγραφική, με την έννοια ότι και τα δύο αποτελούν μιμήσειςϋ αντίγραφα απλώς ή είδωλα της πραγματικότητας, την οποία απεικονίζουν ή περιγράφουν.

Αν λάβουμε υπόψη ότι η μίμηση είναι τρεις φορές απομακρυσμένη από την αλήθεια σύμφωνα με την Πολιτεία, η οποία αποτελεί την αφετηρία της συζήτησης στον Τίμαιο, θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι η ιστορία της Ατλαντίδας απέχει πολύ από την αλήθεια, γιατί είναι μίμηση που, ως τέτοια, μοιάζει αληθινή, χωρίς να είναι.

Προκειμένου να διαφωτισθεί η σύγχυση που δημιουργεί ο Πλάτων σε λεκτικό επίπεδο γύρω από την υπόθεση της Ατλαντίδας- δηλαδή, από το ένα μέρος, οι διαβεβαιώσεις του ότι η εν λόγω ιστορία είναι αληθινή και, από το άλλο, οι επισημάνσεις του σχετικά με τη μίμηση και τον ε²κότα λόγον- εξετάζονται οι διάφορες σημασίες που αποκτούν οι έννοιες της μίμησης και της εικόνας μέσα στο πλατωνικό έργο.

Η εξέταση αυτή οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η συσχέτιση της ιστορίας της Ατλαντίδας με τη μίμηση μπορεί να συνεπάγεται μεγαλύτερη ή μικρότερη ομοιότητα, όχι, όμως, ταύτιση με την αλήθεια.
WWW.NOOZ.GR