Δευτέρα, 19 Απριλίου 2010

ΜΠΙΚΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

Γεννήθηκε το 1965 στο Villigen της Γερμανίας.
Μεγάλωσε κι εργάσθηκε στην Κατερίνη.
Ξεκίνησε να αρθρογραφεί από 16 χρονών στον τοπικό τύπο με σημαντικές δημοσιογραφικές επιτυχίες και παρεμβάσεις στην κοινωνική, πολιτιστική και πολιτική ζωή της Πιερίας.
Ιδρυτής και εκδότης των περιοδικών WEEK και MUST- 4 Εποχές.
Διετέλεσε διευθυντής ειδήσεων σε τοπικούς ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς, σε εφημερίδες, τηλεπαρουσιαστής ειδήσεων και εκπομπών
ανταποκριτής Αθηναϊκών ΜΜΕ και κειμενογράφος διαφημιστικών κειμένων .
Διατηρεί τη μακροβιότερη παραπολιτική στήλη «Το ΤυποΓραφείο και οι Παρατυπίες του» από το 1992, στον τύπο του νομού Πιερίας.
Εργάσθηκε ως υπεύθυνος Γραφείου Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων, σε Νομάρχες και Πολιτικά Γραφεία.
Υπήρξε υπεύθυνος πολιτικού σχεδιασμού και επικοινωνιακής υποστήριξης σε υποψήφιους που εκλέχθηκαν, συμμετείχε και συμμετέχει σε ομάδες επικοινωνίας και πολιτικού σχεδιασμού.
Ενεργό μέλος πολλών Συλλόγων με πολυποίκιλη δράση.
Μέλος της «Ελληνικής Εταιρίας Δημοσίων Σχέσεων».
Συντονιστής της Ομάδας Επικοινωνίας και ΜΜΕ του «Ινστιτούτου Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής».
Από το 2004, διετέλεσε, Υπεύθυνος Τύπου και Επικοινωνίας Υφυπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Από τον Ιανουάριο του 2007 ως τις εκλογές τις 16-9-2007, διετέλεσε Διευθυντής του Πολιτικού Γραφείου Υφυπουργού στο Υπουργείο Υγείας.
Μετά τις εκλογές επανατοποθετήθηκε ως Διευθυντής του Πολιτικού Γραφείου, ως τον Ιανουάριο του 2008 που παραιτήθηκε και επέστρεψε στην Κατερίνη.
Τιμήθηκε από το Δήμο Κατερίνης στις 22-7-2006 « για την προσφορά με το έργο του στη πνευματική ζωή της Κατερίνης και στα Ελληνικά Γράμματα».

Έχουν εκδοθεί τα βιβλία του:
· «Κάτι στιγμές» (1992),
· «Ο κήπος με τα ρόμπολα» (2003).
· Εικονογράφησε μέρος του βιβλίου «Η Ελλάδα με χρώμα ,ήχο, εικόνα και λόγο» (2002) των εκδόσεων «Εκδοτική Όλυμπος -Γ.Ράπτης»).
· «Η εξ-ΟΥΣΙΑ της Επικοινωνίας –Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων» (εκδόσεις Παπαζήση, Πρόλογος του Άρη Σπηλιωτόπουλου)
· Η Βαλίτσα, εκδόσεις Σαββίδη 2008
· ΕΓΩ; ΕΣΥ… υπό έκδοση
· Mobbing,Η κρυμμένη Βία, Εκδοτική Όλυμπος

Η ζωγραφική και το σκίτσο είναι επίσης αγαπημένοι του τρόποι έκφρασης.

THE SUITCASE


THE SUITCASE

based on a concept from the ‘Jewish’ by Bertold Brecht

SETTINGS

Autumn in Athens. About 4 in the afternoon. We are inside a room, clothes on the couch and a man rushingly packing his suitcase, a telephone and an agenda, a coat hunger with his wife’s raincoat hanging on it.

NICK, a 40 year old, who decided to abandon his wife and leave home, is packing some personal stuff in his suitcase, he calls his friends to let them know about his decision to leave home for good. While waiting for his wife to announce to her his decision about his sudden leave, he takes the coat hunger with his wife’s raincoat on, puts it in the centre of the room and rehearses the small speech he will deliver to her!

JULIA, the wife, about 32, very smart, comes into the house ‘loaded’ with shopping and a pullover- present for Nick, just before he is about to announce to her his decision and leave.

Athens, 2006. A man, Nick, is packing his suitcase. He has opened the wardrobe and picks his favourite clothes; he throws them on the couch. He tries to stuff them in the suitcase, takes them out, puts them back in, squeezes them, so that they all fit in. He also takes albums with his favourite photos, his string of beads collection. He carries his heavy suitcase close to the door, turns around, checks again in the drawers, the wardrobe, the walls. He takes an expensive collector’s painting off the wall. He doesn’t know where to put it, he hangs it back on the wall. He looks at his watch, sits on his suitcase, with his head in his hands, silent, still.
HARRIS BIKIROPOULOS

ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΟΥ, ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΜΠΙΚΗΡΟΠΟΥΛΟΣ





































ΚΑΤΙ ΣΤΙΓΜΕΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΡΙ
ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑ, 1992
..................................................................................................
Η Εξ-ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ, του ΘΕΟΧΑΡΗ ΜΠΙΚΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗ, 2005

«Το πρωτότυπο αυτό πόνημα του Θεοχάρη Μπικηρόπουλου, με τη δομή και το περιεχόμενό του, παρέχει όλες τις πληροφορίες για την οργάνωση, τη λειτουργία ενός επιτυχημένου Γραφείου Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων και την κατανόηση της ουσίας της επικοινωνίας».
ΑΡΗΣ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ π.Υπουργός,Βουλευτής
(από το προλογικό του σημείωμα στο βιβλίο)

΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄


Ο ΚΗΠΟΣ ΜΕ ΤΑ ΡΟΜΠΟΛΑ, 2003
ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΧΑΡΗ ΜΠΙΚΗΡΟΠΟΥΛΟΥ

΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄

Η ΒΑΛΙΤΣΑ, Μονόπρακτο, του Θεοχάρη Μπικηρόπουλου

«…Το θεατρικό έργο του Χάρη Μπικηρόπουλου ΔΕΝ είναι αλληγορία.
ΔΕΝ είναι δράμα, ούτε κωμωδία, ούτε τραγωδία, ούτε σάτιρα,
ούτε αβάν γκάρντ που λέμε. Δεν είναι τίποτε απ΄ αυτά.
Είναι ένα χρονογράφημα. Είναι βγαλμένο απ ευθείας από την υποθηκευμένη, χρεοκοπημένη οικογενειακή μας πραγματικότητα.
Είναι κομμάτι της ίδιας μας της ζωής».
(ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ)
Η ΒΑΛΙΤΣΑ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ



΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄΄

Mobbing, Η κρυμμένη βία
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΛΥΜΠΟΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Γ. ΡΑΠΤΗΣ, 2010

Μελέτη -προσέγγιση του φαινομένου της σεξουαλικής παρενόχλησης στον εργασιακό χώρο, ενός κοινωνικού φαινομένου που προσβάλλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και παραβιάζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης.

......................................................................................................................................
ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ΝΥΧΤΕΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΑΤΙ
ΥΠΟ ΕΚΔΟΣΗ
.................................................................................................................................
ΕΓΩ; ΕΣΥ....
ΘΕΑΤΡΟ, ΜΙΑ ΣΚΛΗΡΗ ΜΑΥΡΗ ΕΡΩΤΙΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ
ΥΠΟ ΕΚΔΟΣΗ




TAΞΙΔΙ ΣΤΟ ΟΝΕΙΡΟ














































Ο Ψαραντώνης στη Θεσσαλονίκη


Για δύο συναυλίες ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη ο Ψαραντώνης στις 29 και 30 Μαΐου.


Ο Ψαραντώνης, η σύγχρονη προσωποποίηση της κρητικής μουσικής, με το αφοσιωμένο κοινό του, θα γεμίσει τον Πολυχώρο Πολιτισμού Block33 της Θεσσαλονίκης παρέα με τη Νίκη Ξυλούρη και τις μοναδικές προσωπικές της ερμηνείες.


H μουσική τους παράσταση θα περιλαμβάνει τις σημαντικότερες επιτυχίες τους, κομμάτια από τις δύο τελευταίες δισκογραφικές δουλειές του Ψαραντώνη αλλά και παραδοσιακά κρητικά τραγούδια, έτσι όπως μόνο εκείνος μπορεί να ερμηνεύσει με τη λύρα του.
Το κοινό υποδέχεται κάθε φορά θερμά τον κρητικό λυράρη, που μέσα από τις έντεχνες δοξαριές της λύρας του, ξεσηκώνει τον κόσμο και μεταφέρει το άρωμα και τον πολιτισμό της μεγαλονήσου.
Πληροφορίες: Block33, 26ης Οκτωβρίου 33, τηλ.2310/533533, πρώην Υδρόγειος, στις 9 μ.μ., εισιτήρια 18 ευρώ, 15 ευρώ (προπώληση Metropolis, Tickethouse, The Source).

Οι υποψηφιότητες για τα λογοτεχνικά βραβεία του «Διαβάζω»


Ανακοινώθηκαν οι τελικές λίστες των υποψηφίων για τα λογοτεχνικά βραβεία του περιοδικού «Διαβάζω» που θα απονεμηθούν στις 10 Μαϊου στο νέο Μουσείο Μπενάκη, στις 19.00. Σύμφωνα με την κριτική επιτροπή, στη φετινή ελληνική λογοτεχνική παραγωγή επικράτησε το ιστορικό μυθιστόρημα, με θέματα όπως το Κυπριακό, ο Εμφύλιος, η Αντίσταση ο Α’ και ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος κ.τ.λ.
Στην κατηγορία του μυθιστορήματος υποψήφιοι είναι οι : Ρέα Γαλανάκη: («Φωτιές του Ιούδα, στάχτες του Οιδίποδα»), Βασίλης Γκουρογιάννης («Κόκκινο στην πράσινη γραμμή»), Νίκος Δαββέτας «Η εβραία νύφη»), Άντζελα Δημητρακάκη («Μέσα σ’ ένα κορίτσι σαν κι εσένα»), Βασιλική Ηλιοπούλου («Σμιθ»), Λίλα Κονομάρα («Η αναπαράσταση»), Τηλέμαχος Κώτσιας («Στην απέναντι όχθη»), Μιχάλης Μοδινός («Επιστροφή»), Έλενα Χουζούρη («Πατρίδα από βαμβάκι»), Χρήστος Χωμενίδης («Λόγια φτερά»).
Το διήγημα και η νουβέλα, όπως κάθε χρόνο, παραμένουν στο περιθώριο του μυθιστορήματος που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον. Ωστόσο γνωστοί συγγραφείς εξακολουθούν να ασχολούνται με τη σύντομη πρόζα, όπως διαπιστώνουμε από τις υποψηφιότητες. Συναγωνίζονται σε αυτό το είδος οι Κώστας Ακρίβος («Τελετές ενηλικίωσης: Μια ζωή σε 17 επεισόδια», Γιώργος Σκαμπαρδώνης («Μεταξύ σφύρας και αλιάκμονος»), Δημήτρης Νόλλας («Ναυαγίων πλάσματα»), ο Ανδρέας Μήτσου («Η ελεημοσύνη των γυναικών»), Κολλιάκου Δήμητρα («Η αρρώστια των βουνών»), Λουκία Δέρβη («Ομπρέλες στον ουρανό»), Ηλίας Χ. Παπαδημητρακόπουλος («Ο θησαυρός των αηδονιών και άλλα διηγήματα»), Ηλίας Παπαμόσχος («Λειψή αριθμητική»), Γιάννης Πάσχος («Μια νυξ δι’ εν έτος») και η Εύα Στάμου («Μεσημβρινές συνευρέσεις»).
Παρά την απροθυμία των εκδοτικών οίκων και των πολιτιστικών ενθέτων να προβάλλουν την ποίηση, έχει δημιουργηθεί μια σταθερή κοινότητα αναγνωστών για αυτό το λογοτεχνικό είδος. Η μέση ποιοτική στάθμη της ποιητικής παραγωγής ήταν υψηλή κατά το έτος 2009. Υποψήφιοι είναι οι Γιάννης Βαρβέρης («ο άνθρωπος μόνος»), Χάρης Βλαβιανός («Διακοπές στην πραγματικότητα: ποιήματα, σχεδιάσματα, μεταφορές»), Γιάννης Ζαρκάδης («Ο λύκος και άλλα αντισώματα»), ο Δημήτρης Κοσμόπουλος («Βραχύ χρονικό»), ο Πάνος Κυπαρίσσης («Μαύρο βαμβάκι»), η Ανθή Μαρωνίτη («Κάπως έτσι»), ο Παντελής Μπουκάλας («Ρήματα»), η Παυλίνα Παμπούδη («Τα χίλια φύλλα»), ο Κώστας Παπαγεωργίου («Η λύπη των άλλων») και ο Γιάννης Πατίλης (« Ακτή Καλλιμασιώτη και άλλα ποιήματα»).
Δύσκολο ήταν το έργο των κριτών όσων αφορά στην επιλογή των καλύτερων λογοτεχνικών δοκιμίων, επειδή υπήρχαν πολλές αξιόλογες υποψηφιότητες. Στην τελική λίστα εμφανίζονται οι Δημήτρης Αγγελάτος («Το έργο του Διονυσίου Σολωμού και ο κόσμος των λογοτεχνικών ειδών»), ο Ανδρέας Αποστολίδης («Τα πολλά πρόσωπα του αστυνομικού διηγήματος»), η Ελισάβετ Αρσενίου («Η ρητορική της ουτοπίας: μελέτες για τη μετάβαση στη νέα πρωτοπορία. Πέντε δοκίμια πάνω στο έργο του Ανδρέα Εμπειρίκου»), ο Αντώνης Γλυτζουρής («Πόθοι αετού και φτερά πεταλούδας: το πρώιμο θεατρικό έργο του Νίκου Καζαντζάκη και οι ευρωπαϊκές πρωτοπορίες της εποχής του»), ο Αντώνης Καρτσάκης («Μεταπολεμική κριτική και ποίηση: ζητήματα αισθητικής ιδεολογίας»), Γιάννης Κιουρτσάκης («Ένας χωρικός στη Νέα Υόρκη»), Λίνα Πανταλέων («Αναγνωστικά δικαιώματα»), Γιάννης Παπαθεοδώρου («Ρομαντικά πεπρωμένα: Ο Αριστοτέλης Βαλαωρίτης ως εθνικός ποιητής»), η Ολυμπία Ταχοπούλου («Μοντερνιστικός πρωτογονισμός: εκδοχές υπερρεαλισμού στο ποιητικό έργο του Νίκου Εγγονόπουλου») και Έλλη Φιλοκύπρου («Η γενιά του Καρυωτάκη»).
Στην κατηγορία πρωτοεμφανιζόμενου λογοτέχνη έχουμε πέντε νέους μυθιστοριογράφους, τους: Μαρία Ξυλούρη («Rewind»), Δημήτρη Οικονόμου («Η πόλη του ανατέλλοντος ηλίου»), Θοδωρή Ραχιώτη («Βασανιστές»), Δημήτρη Χρυσό Τομαρά («Ο Π και η Μαργαρίτα») και Μαρία Τσολακουδη («Γραμματική»). Τέσσερις νέους ποιητές: Δημήτρης Αθηνάκης («Χωρίσεμεις»), Αγγέλα Γαβρίλη («ΑΡΚ: ποιήματα σε πέντε πράξεις»), Κρυστάλλη Γλυνιαδάκη («Λονδίνο-Ιστανμπούλ») και Ελένη Τζατζιμάκη («Η μαγεία της άνωσης»), ενώ το διήγημα εκπροσωπείται από την Κάλλια Παπαδάκη («ο ήχος του ακάλυπτου: έξι κοινόχρηστες ιστορίες»).
Φέτος δεν θα απονεμηθεί βραβείο στην κατηγορία Παιδικό Λογοτεχνικό Βραβείο Γνώσεων επειδή η επιτροπή για τα παιδικά βιβλία διαπίστωσε ότι η ποσότητα και η ποιότητα των βιβλίων δεν επαρκούσαν για τη συμπλήρωση της λίστας. Τα μέλη της κριτικής επιτροπής παρατήρησαν ότι πολλά παιδικά βιβλία καταλήγουν σε σχολικές βιβλιοθήκες και παιδιά αλλά δεν διαβάζονται. Ειδικότερα, πρόβλημα παρατηρείται στα λεγόμενα βιβλία γνωστικών δραστηριοτήτων που μετατρέπουν την ανάγνωση σε μια βαρετή, σχολικής προδιαγραφής διαδικασία. Όσο για τα παιδικά βιβλία με οικολογική θεματολογία που είναι πολύ της μόδας, μάλλον οι συγγραφείς τους περιορίζονται σε μια επιφανειακή προσέγγιση. Αδυναμία υπάρχει και στην εικονογράφηση καθώς τις περισσότερες φορές περιορίζεται στο να αναπαριστά και να μην ερμηνεύει ή να σχολιάζει το κείμενο.
Ωστόσο παραμένουν οι δύο κατηγορίες για το εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο και το λογοτεχνικό βιβλίο για μεγάλα παιδιά. Στην πρώτη κατηγορία υποψήφιοι είναι οι Αγγελίδου Μαρία («οι άνθρωποι που δεν εννοούσαν να πεθάνουν: ο μύθος του Σίσυφου»), Δημητριάδου Κική («Η Αρήτη της ροδιάς»), Βαγγέλης Ηλιόπουλος («Κι οι ιστορίες μεταναστεύουν»), Εύα Ιεροπούλου («Ο άλλος μου εαυτός»), Μάνος Κοντολέων («Πολύτιμα δώρα»), Αλεξάνδρα Μητσιάλη («Η νύχτα των πυγολαμπίδων»), Χρήστος Μπουλώτης («Η σκυλίσια ζωή του γάτου Τζον Αφεντούλη»), Νίκος Παναγιωτόπουλος («Ο ιππότης και η νεραϊγελάδα»), Ντορίνα Παπαλιού(«Όταν η Έλλη έγινε αόρατη»), Πέτρος Χατζόπουλος («Η μικρή Ρουάλα»).
Στα βιβλία για μεγάλα παιδιά διακρίθηκαν προς το παρόν οι συγγραφείς Αγγελική Δαρλάση («Τότε που κρύψαμε έναν άγγελο»), Βησσαρία Ζορμπά-Ραμμοπούλου (‘Το κρυμμένο εργοστάσιο παιχνιδιών»), Ευγενία Κολυδά («Η γιαγιά στην παραμυθοχώρα»), Κουππάνου Άννα («Οι αργοναύτες του χρόνου»), Κυριάκος Μαργαρίτης («Μια σονάτα για τον Ιγνάτιο»), Βασίλης Μπουντούρης («Η αγάπη διδάσκει, προσοχή και τα αυτιά έχουν τοίχους!»), Βασίλης Παπαθεοδώρου («Στη διαπασών»), Γιάννης Ρεμούνδος («Το αίνιγμα του χαμένου cd player»), Λίτσα Ψαυράτη («Κασσάνδρα, η μάντισσα της Τροίας»). Ο Μάνος Κοντολέων είναι υποψήφιος και στη δεύτερη κατηγορία με το βιβλίο του «Ο χαρταετός της Σμύρνης».
Στην τελετή απονομής των βραβείων θα είναι προσκεκλημένοι άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών και η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

Ο ΔΕΝΔΡΟ ΠΟΥ ΧΟΡΕΥΕΙ

ΖΕΣΤΟ ΓΥΑΛΙ...

ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ


Δύο νέες πρεμιέρες παρουσιάζονται στο Εθνικό Θέατρο στις 18 Απριλίου: ο «Τίτος Ανδρόνικος», του Σαίξπηρ,υπό τη σκηνοθετική ματιά της Άντζελας Μπρούσκου (Σκηνή Κοτοπούλη) και το σατιρικό παραμύθι του Γκέοργκ Μπύχνερ «Λεόντιος και Λένα» από τον ανερχόμενο Γάλλο σκηνοθέτη Λοράν Σετουάν, στη Νέα Σκηνή Νίκος Κούρκουλος.

Ο Τίτος Ανδρόνικος, έργο της νεανικής περιόδου του Ουίλλιαμ Σαίπξηρ, «η τραγωδία της εκδίκησης» όπως συχνά χαρακτηρίζεται, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Εθνικό Θέατρο. Όπως τονίζει η σκηνοθέτις του έργου, Άντζελα Μπρούσκου: «Αν μας αφορά σήμερα ο Τίτος Ανδρόνικος, είναι γιατί η εμπορευματοποίηση της φρίκης έχει γίνει μέρος της καθημερινότητάς μέσα από την τηλεόραση, τον κινηματογράφο και την εύκολη πρόσβαση στο internet. Οι εικόνες του ανθρώπινου πόνου, τα βασανιστήρια και ο εξευτελισμός του ανθρώπινου σώματος δυστυχώς δεν είναι προνόμιο μόνο της ελισαβετιανής εποχής. Η αναπαράσταση της βίας σήμερα πάνω στη σκηνή έρχεται να θέσει το θέμα της βίας ως διασκέδαση και αισθητικό γεγονός».

Στην υπόθεση του έργου, ο Ρωμαίος Στρατηγός Τίτος Ανδρόνικος επιστρέφει θριαμβευτικά στη Ρώμη μετά τον εκστρατεία του ενάντια στους Γότθους, με ένα επικίνδυνο λάφυρο – την Βασίλισσα των ηττημένων, Ταμόρα. Όταν αποφασίζει να θυσιάσει το γιο της στους θεούς, ένας επικίνδυνος κύκλος εκδίκησης και αίματος ανοίγει και παγιδεύει τους ήρωες. Η δίψα για δύναμη και εκδίκηση και η διαστροφή της εξουσίας ενεργοποιούν τα πιο ακραία ένστικτα σε ένα έργο που η ανθρώπινη σκληρότητα δεν γνωρίζει όρια.

Πρωταγωνιστούν οι Μηνάς Χατζησάββας, Κώστας Βασαρδάνης, Δημήτρης Αγαρτζίδης, Θέμης Πάνου, Ιπποκράτης Δελβουρίδης, Παναγιώτης Λάρκου, Παρθενόπη Μπουζούρη, Παναγιώτης Κατσώλης, Μαρία Κεχαγιόγλουκ.α. Τη μετάφραση υπογράφει ο Γιώργος Δεπάστας, η μουσική είναι του Απόλλωνα Ρέτσου, τα σκηνικά του Γκάι Στεφάνου και οι φωτισμοί του Νίκου Βλασσόπουλου.

Ο Γάλλος σκηνοθέτης Λοράν Σετουάν επέλεξε ένα αντισυμβατικό κείμενο του Γκέοργκ Μπίχνερ που είναι μεταμφιεσμένο σε μια παραμυθένια ερωτική ιστορία. Οι ήρωες της ιστορίας, ο Λεόντιος και η Λένα επιθυμούν να πάρουν τα πράγματα στα χέρια τους και να αποφασίσουν οι ίδιοι για τη ζωή τους, ακολουθούν το δικό τους δρόμο που όμως θα τους φέρει πίσω σε αυτό που προσπαθούν να αποφύγουν… Με πρόσχημα μια ερωτική ιστορία με κωμικές και ανάλαφρες κάποτε πτυχές δοσμένης με τη φόρμα του παραμυθιού αναδύονται θέματα όπως οι ανησυχίες και τα αδιέξοδα των νέων, η σχέση τους με τις μεγαλύτερες γενιές, ο ρόλος του νόμου και του πεπρωμένου στις επιθυμίες και η αναζήτηση της ευτυχίας και της ουσίας της ύπαρξης σε ένα ιδιαίτερο και παράξενο κείμενο που παίζεται σπάνια.

Πρωταγωνιστούν οι Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Κόρα Καρβούνη, Δημήτρης Μοθωναίος, Μάκης Παπαδημητρίου, Δημήτρης Πασσάς, Εύη Σαουλίδου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη. Τα σκηνικά είναι του Πάτρικ Κοχ, βίντεο άρτιστ είναι η Άννα Χένκελ Ντόνερσμαρκ, οι φωτισμοί του Σάκη Μπιρμπίλη και η μετάφραση του Γιώργου Δεπάστα.

Ο Jean Michel Jarre ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


Με ένα οπτικοακουστικό υπερθέαμα στις αποσκευές του επιστρέφει στην Ελλάδα, ο παγκοσμίου φήμης συνθέτης της ηλεκτρονικής μουσικής Jean Michel Jarre.

Δύο μοναδικές εμφανίσεις, μία στη Θεσσαλονίκη (30 Μαΐου) και μία στην Αθήνα (1 Ιουνίου) ετοιμάζει ο Γάλλος μουσικός, στο πλαίσιο της πρώτης του παγκόσμιας περιοδείας που φέρει τον τίτλο «2010» και αποτελεί φόρο τιμής στον φίλο του και κορυφαίο λογοτέχνη Arthur Clarke.

Μετά την εκκωφαντική επιτυχία του πρώτου του δίσκου «Oxygene» το 1977, με 18.000.000 αντίτυπα (ο γαλλικός δίσκος με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία), ο Jean Michel Jarre, γιος του επίσης μεγάλου συνθέτη Maurice Jarre, άξια θεωρήθηκε ως ένα από τα κορυφαία ονόματα της μουσικής σε όλα τα είδη, ενώ τα 80.000.000 αντίτυπα των δίσκων του που έχουν πωληθεί παγκοσμίως, τον κατατάσσουν αυτομάτως στην λίστα των καλλιτεχνών με τις περισσότερες πωλήσεις του 20ου αιώνα.

Οι συναυλίες του είναι άρτια οργανωμένα φαντασμαγορικά θεάματα, με έργα από όλη την δισκογραφία του και άψογα οπτικά εφέ με τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογία.

Ο Jean Michel Jarre, έχει εμφανιστεί τέσσερις φορές μπροστά σε περισσότερους από 1.000.000 θεατές και έχει κερδίσει 4 ρεκόρ Guiness προσέλευσης θεατών.

Ήταν ο πρώτος δυτικός καλλιτέχνης που έπαιξε ζωντανά στην (μετά τον Μάο) Κίνα το 1981 και στη συναυλία του στην Κόκκινη Πλατεία της Μόσχας το 1997, έκανε το απόλυτο ρεκόρ όλων των εποχών για εκδήλωση ανοιχτού χώρου, με 3.500.000 θεατές.

Έχει συνεργαστεί με τη NASA, έχει δώσει συναυλίες στις Πυραμίδες της Αιγύπτου, στον Πύργο του Άιφελ, στους αμμόλοφους της ερήμου Σαχάρα στο Μαρόκο, στην Απαγορευμένη Πόλη του Πεκίνου, έχει εκτελέσει το καλλιτεχνικό του έργο για τον Πάπα Ιωάννη-Παύλο το Δεύτερο, είναι εκπρόσωπος της UNESCO και των Ηνωμένων Εθνών για θέματα Περιβάλλοντος και Παιδείας κι ένας αστεροειδής έχει πάρει το όνομα «4422 Jarre» προς τιμή του…

Στις 30 Μαΐου, λοιπόν, ο Jean Michel Jarre, θα εμφανιστεί για πρώτη φορά στην Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Γης και την 1η Ιουνίου στην Αθήνα στο Κλειστό Φαλήρου – Γήπεδο TaeKwonDo.

Πληροφορίες: Για τη συναυλία στην Αθήνα εισιτήρια προπωλούνται στο Public Συντάγματος, στο Tickethouse (Πανεπιστημίου 42) και στα www.i-ticket.gr και www.ticketarena.gr . Για την συναυλία στη Θεσσαλονίκη εισιτήρια προπωλούνται στα καταστήματα Θεσσαλονίκης Public, Metropolis, Tickethouse (Μητροπόλεως 102) και στα www.i-ticket.gr και www.ticketarena.gr

Η ΝΤΙ ΝΤΙ ΜΠΡΙΤΖΓΟΥΟΤΕΡ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Για μια συναυλία - αφιέρωμα στη θρυλική μορφή της τζαζ, Μπίλι Χόλιντεϊ, έρχεται στην Αθήνα η Ντι Ντι Μπριτζγουότερ, ίσως η σημαντικότερη σύγχρονη τζαζ τραγουδίστρια, την Πέμπτη 22 Απριλίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Παρέα με τους εξαιρετικούς μουσικούς της, «την μπάντα των ονείρων μου», όπως η λέει ίδια, η Ντι Ντι Μπριτζγουότερ, θα ξαναχτίσει τον κόσμο και τη μουσική της συναισθηματικής και ασύλληπτα ταλαντούχας Μπίλι Χόλιντεϊ, με σεβασμό πάντα στην ίδια και στις προσωπικότητες των συνθετών της.

Η Ντι Ντι Μπριτζγουότερ δε μιμείται την Μπίλι, άλλωστε η φωνή της δεν έχει πολλές ομοιότητες με την τραχιά, γρατζουνιστή φωνή της Χόλιντεϊ, αλλά προσεγγίζει με το δικό της τρόπο και με φρέσκιες ιδέες το κλασικό της ρεπερτόριο.

Η συναυλία - φόρος τιμής στην Μπίλι Χόλιντεϊ, που πέθανε τραγικά πριν μισό αιώνα στα 44 της χρόνια, είναι αποτέλεσμα της πρόσφατης δισκογραφικής δουλειάς της Ντι Ντι με τίτλο « Eleanora Fagan 1915-1959: to Billie with Love from Dee Dee».

Ο εξαιρετικός πιανίστας Έντσελ Γκόμεζ, που συνεργάζεται αρκετά χρόνια με τη Ντι Ντι, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία αυτής της νέας προσέγγισης, με καινούργιες ενορχηστρώσεις και με πολλές φρέσκιες ιδέες.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ντι Ντι ασχολείται με την Μπίλι Χόλιντεϊ. Την ενσάρκωσε στο θεατρικό μιούζικαλ «Lady Day» το 1986-87 στο Παρίσι και το Λονδίνο και για την ερμηνεία της αυτή κέρδισε μάλιστα μια υποψηφιότητα για το Βραβείο Λώρενς Ολίβιε.

Δυο λόγια για τη Ντι ντι Μπριτζγουότερ

Κόρη και σύζυγος μουσικών, η Ντι Ντι ή Denise Eileen Garrett, γεννήθηκε το 1950 στο Μέμφις της Πολιτείας Τεννεσί και μεγάλωσε στο Φλιντ του Μίσιγκαν. Στον ελεύθερο χρόνο του ο πατέρας της έπαιζε τζαζ τρομπέτα, ενώ η μητέρα της την έσπρωξε να ανεξαρτητοποιηθεί.

Έτσι στα 18 της βρέθηκε στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν και στην συνέχεια στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόι, όπου γνώρισε τον τρομπετίστα Σέσιλ Μπριτζγουότερ, τον οποίο παντρεύτηκε το 1970 και έφυγαν για τη Νέα Υόρκη. Εκεί, άρχισε την καριέρα της στην Ορχήστρα Τζαζ του Thad Jones και του Mel Lewis και η εξαιρετική φωνή της, την οδήγησαν πολύ γρήγορα κοντά στους μεγάλους της εποχής. Το 1974, κυκλοφόρησε το πρώτο της άλμπουμ με τίτλο «Afro Blue».

Για αρκετά χρόνια δούλεψε σε θεατρικά μιούζικαλ στο Μπροντγουέι και τις δεκαετίες του 80 και του 90 επέστρεψε στη τζαζ. Το 1986, εγκαταστάθηκε στο Παρίσι και σήμερα μοιράζει το χρόνο της ανάμεσα στη Γαλλία και τη δυτική ακτή της Αμερικής.

Τιμήθηκε με δύο βραβεία Grammy, ένα Tony και με πλήθος άλλες διακρίσεις και κατέληξε να θεωρείται απόλυτα δικαιολογημένα ως μια από τις πιο πολυβραβευμένες ερμηνεύτριες τζαζ.

Πληροφορίες: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Βασ। Σοφίας & Κόκκαλη, 2107282333, εισιτήρια 6,50, 11, 20, 28, 40 ευρώ.
ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ