Κυριακή, 2 Μαΐου 2010

Ο Elvis Costello ανοίγει την αυλαία του νέου θεάτρου στο TerraVibe



Elvis Costello και Diana Krall, τα πρώτα ονόματα στο νέο θέατρο του TerraVibe Park, τον Ιούλιο 2010 (3-4/7), ενώ ακολουθούν οι Jetrho Tull (19/7).


Καινούργιο θέατρο, στον ήδη υπάρχοντα χώρο του TerraVibe Park, ανοίγει αυλαία για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2010.
H Didi Music προκειμένου να καλύψει τις απαιτήσεις του μουσικόφιλου κοινό εγκαινιάζει το νέο της θέατρο, το οποίο με την πλέον σύγχρονη οικολογική αρχιτεκτονική, είναι έτοιμο να προσφέρει στους επισκέπτες του, όχι μόνο μια μοναδική αισθητική εμπειρία αλλά και όλες τις σύγχρονες πρακτικές ανέσεις.
Έχει 3500 θέσεις, προσφέρει άψογη ακουστική και εύκολη πρόσβαση για τους Αθηναίους, μέσω της Εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας.
Στα πλαίσια της προσπάθειας που κάνει η εταιρία για συνεχή αναβάθμιση των υποδομών του TerraVibe Park, ανά τρία εισιτήρια θα παρέχεται δωρεάν θέση parking σε όλους τους θεατές των συναυλιών του θεάτρου, στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους.
Θα υπάρχει ειδική πρόβλεψη για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, με ειδικά καθορισμένο parking και πλήρως εξοπλισμένη τουαλέτα.
Οι κάτοχοι εισιτηρίων VIP εξασφαλίζουν θέση στο bar-restaurant του TerraVibe Park, από το οποίο θα μπορούν να απολαμβάνουν τη συναυλία με ποτό, finger food και απεριόριστη ορατότητα στη σκηνή!
Την αυλαία του νέου θεάτρου του TerraVibe Park έρχεται να ανοίξει ένα από τα πιο αγαπημένα ζευγάρια στη ζωή, ο Elvis Costello στις 3 Ιουλίου και η Diana Krall την επόμενη ημέρα, 4 Ιουλίου.

Η προπώληση των εισιτηρίων για τις δύο συναυλίες ξεκίνησε την Τρίτη 27 Απριλίου.

Elvis Costello & Sugarcanes
Diana Krall
Jethro Tull

Το πρόγραμμα των συναυλιών έχει διαμορφωθεί ως εξής:

ELVIS COSTELLO & SUGARCANES
ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010 – ΘΕΑΤΡΟ TERRAVIBE PARK, ΑΘΗΝΑ

Μία μοναδική βραδιά με τον πρωτοπόρο του New Wave Elvis Costello συνοδευόμενος από τους masters των ακουστικών έγχορδων, Sugarcanes.

DIANA KRALL
ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010 – ΘΕΑΤΡΟ ΓΗΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010 – ΘΕΑΤΡΟ TERRAVIBE PARK, ΑΘΗΝΑ

Η Diana Krall επιστρέφει στην Ελλάδα με δύο εμφανίσεις, για να μας ταξιδέψει με την αισθαντική της φωνή και τις ερμηνείες της στο πιάνο, με την συνοδεία του πάντα πιστό της κουαρτέτου.

JETHRO TULL
ΔΕΥΤΕΡΑ 19 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010 – ΘΕΑΤΡΟ TERRAVIBE PARK, ΑΘΗΝΑ
ΤΡΙΤΗ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ 2010 – ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Δύο μοναδικές συναυλίες από τους αξεπέραστους Jethro Tull. Rock-folk progressive μελωδίες, συνοδευόμενες όπως πάντα από το πιο “heavy metal” φλάουτο του πλανήτη, που παίζει ο μέγιστος τραγουδοποιός και γητευτής Ian Anderson.

Art Athina


H Διεθνής Συνάντηση Σύγχρονης Τέχνης, Art Athina επιστρέφει με τη 16η διοργάνωσή της από τις 13 μέχρι τις 16 Μαΐου στο Γήπεδο Τάε Κβον Ντο του Φαλήρου. Φέτος, μάλιστα, κρατάει και μια έκπληξη στο τσεπάκι. Χωρίς να έχει πληγεί καθόλου από την παγκόσμια οικονομική κρίση, η καλλιτεχνική δημιουργία φέτος συναντά το βιβλίο και μαζί θα γεμίσουν για τέσσερις ημέρες το χώρο της διεθνώς καταξιωμένης φουάρ.

Περισσότεροι από 300 καλλιτέχνες θα εκθέσουν τα έργα τους σε 58 γκαλερί-εκπροσώπους 11 χωρών (Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, ΗΠΑ, Ιταλία, Κύπρος, Μεγάλη Βρετανία, Ολλανδία, Τουρκία) ενώ 42 φορείς που σχετίζονται με τη σύγχρονη τέχνη θα παρουσιάζονται στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης (μουσεία, ιδρύματα, εκδόσεις τέχνης και μέσα). Αρκετές νέες συμμετοχές ελληνικών και ξένων γκαλερί ανακοινώθηκαν για την φετινή διοργάνωση ενώ πολλές είναι και αυτές που συμμετέχουν για πολλοστή φορά.

Από το 1993 που θεσμοθετήθηκε από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Αιθουσών Τέχνης με σκοπό την παρουσίαση επιλογών από τη σύγχρονη καλλιτεχνική παραγωγή, η Art Athina ανέδειξε νέες καλλιτεχνικές τάσεις και παρείχε έγκυρη ενημέρωση για τις εξελίξεις στα διεθνή εικαστικά δρώμενα. Κάθε χρόνο με όλο και περισσότερους πιστούς οπαδούς, η Art Athina μεταμορφώνει για λίγες μέρες την πόλη σε καλλιτεχνική σκηνή γεμάτη δυναμισμό.

Στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης, θα φιλοξενηθεί και μια έκθεση-έκπληξη με θέμα «Βιβλία Ελλήνων Καλλιτεχνών: Σύγχρονες εικαστικές δημιουργίες» σε επιμέλεια Μαρίας Α. Αγγελή. Η παράλληλη αυτή δράση θα δώσει στον επισκέπτη την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με βιβλία-έργα Τέχνης και θα ρίξει φως σε αυτή την άγνωστη σε πολλούς, καλλιτεχνική παραγωγή.

Και για να μην ξεχάσουμε την ημερομηνία, το πολυκατάστημα Αttica στολίστηκε με έργα σύγχρονης δημιουργίας. Με θέμα την Art Athina 2010, το κεντρικό πολυκατάστημα έχει δημιουργήσει από τις 26 Απριλίου μία αποκλειστική βιτρίνα και έτσι όσοι περπατάνε στην οδό Πανεπιστημίου, μέχρι τις 15 Μαΐου δεν θα ξεχάσουν με τίποτα το φετινό ραντεβού τους με τη σύγχρονη Τέχνη στο Φάληρο.

Πληροφορίες: Art Athina, 13 – 16 Μαΐου, Κλειστό Π. Φαλήρου Γήπεδο Ταε Κβον Ντο, Ολυμπιακά Ακίνητα, Μωραϊτίνη 2, Π. Φάληρο, www.art-athina.gr. Εισιτήριο 5, 10 ευρώ.

«Tanguera from Buenos Aires»


Το πρωτότυπο τάνγκο μιούζικαλ «Tanguera from Buenos Aires», με την καλλιτεχνική επιμέλεια του Daniel Barenboim, έρχεται στην Ελλάδα για λίγες παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ( στις 6/5) και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (14-19/5).

To Tanguera έκανε πρεμιέρα το 2002 στο Μπουένος Άιρες, σημειώνοντας μετά από 18 μήνες, ρεκόρ παραστάσεων κι έχοντας αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές. Η παράσταση ταξίδεψε στη συνέχεια στη Μαδρίτη, στο Μαϊάμι, στο Αμβούργο, στο Παρίσι, στο Τόκιο και στο Βερολίνο.

Τριάντα βιρτουόζοι χορευτές και χορεύτριες, εκτελούν τη βραβευμένη χορογραφία της Μora Godoy που εξιστορεί μία φλογερή ερωτική ιστορία.

Η μελαγχολία και το πάθος του tango συμπυκνώνονται στην «αφήγηση» της «Tanguera», γίνονται χορογραφημένα βήματα, άλματα, στροφές, χειρονομίες, παύσεις, βλέμματα, φως, σκοτάδι και βέβαια, μουσική.

H ιστορία του έργου εκτυλίσσεται στις αρχές του 20ου αιώνα, στην Μπόκα, μια κακόφημη συνοικία του λιμανιού του Μπουένος Άιρες, γενέτειρα του tango, αλλά και καταφύγιο για χιλιάδες μετανάστες που αναζητούν το δρόμο τους σε ένα νέο κόσμο.

Εκεί όπου ο νόμος της επιβίωσης είναι σκληρός και η αγάπη, υπηρεσία προς πώληση. Κεντρική ηρωίδα, η νεαρή μετανάστρια Giselle, που προσπαθώντας να επιβιώσει, γίνεται «tanguera» σε καμπαρέ. Η Giselle γοητεύεται από τον μαστροπό Gaudenzio, την ίδια στιγμή που ο θαρραλέος λιμενεργάτης Lorenzo διεκδικεί την αγάπη της. Το τρίγωνο του πάθους οδηγείται μοιραία στη μονομαχία.

Τη χορογραφία υπογράφει η σταρ του tango, Mora Godoy, πρώτη χορεύτρια και χορογράφος, με διεθνή βραβεία και διακρίσεις, που θεωρείται ότι έφερε νέα πνοή στις τεχνικές του κλασικού tango.

Χορογραφία: Mora Godoy

Μουσική διεύθυνση: Lisandro Adrover

Μουσική: Gerardo Gardelin

Σενάριο: Dolores Espeja

Στίχοι: Eladia Blazquez

Σκηνικά: Valeria Ambrosio

Κοστούμια: Cecilia Monti

Φωτισμοί: Ariel Del Mastro

Σκηνοθεσία: Omar Pacheco

Πρωτότυπη ιδέα & Παραγωγή: Diego Romay

ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΖΑΖ


Με ένα δεκαήμερο γεμάτο ελληνική τζαζ το Half Note ρίχνει αυλαία για το φετινό χειμώνα και δίνει ραντεβού ξανά το φθινόπωρο με πολλή μουσική και σημαντικές αφίξεις από το εξωτερικό.

Στο φετινό 4ο Δεκαήμερο Ελληνικής Τζαζ περιλαμβάνονται τα ονόματα του Γιώργου Χατζηνάσιου, των Burger Project, της Σίας Κοσκινά αλλά και των Human Touch.

Πιο συγκεκριμένα, ο Γιώργος Χατζηνάσιος από τις 8 μέχρι τις 10 Μαΐου, καταλαμβάνει τη σκηνή του Half Note και για πρώτη φορά στην Ελλάδα μας συστήνει τις τζαζ δημιουργίες του σε ένα «100% τζαζ» πρόγραμμα.

Για μία μόνο συναυλία στις 11 Μαΐου, οι Burger Project, εμφανίζονται ενώπιον του αθηναϊκού κοινού και υπόσχονται μια βραδιά γεμάτη σουίνγκ, σκα, ροκ εντ ρολ και σουινγκ διασκευές γνωστών κομματιών αλλά και πειραγμένες 80’s μπαλάντες.

Από τις 12 μέχρι τις 14 Μαΐου, η Σία Κοσκινά, τραγουδά κομμάτια από τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο σε μια μουσική παράσταση με τον τίτλο «Μπλε Βελούδο». Η ηθοποιός μαζί με τον συνθέτη και πιανίστα Ανδρέα Ζαφειρόπουλο, θα ερμηνεύσουν για τρεις βραδιές, μερικά από τα πιο αγαπημένα τραγούδια και μουσικές των Νίνο Ρότα, Χένρι Μαντσίνι, Νίκολα Πιοβάνι, Ρενέ Ομπρύ, Μάνου Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρου Ξαρχάκου, Βαγγέλη Παπαθανασίου και άλλων.

Τέλος, το διήμερο 15 και 16 Μαΐου οι Human Touch (Ντέιβιντ Λιντς, Γιώτης Κιουρτσόγλου και Στάυρος Λάντσιας), οι τρεις δεξιοτέχνες μουσικοί με το ιδιαίτερο προσωπικό τους ύφος θα συνθέσουν ένα υπέροχο σύνολο από καθαρή τζαζ και αυτοσχεδιαστικές νότες.

Αντίο Half Note (προς το παρόν)! Ραντεβού πάλι σε λίγους μήνες…

Πληροφορίες: Half Note Τριβωνιανού 17, Μετς, Αθήνα210-9213310, 210-9213360, www.halfnote.gr

ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ: ΕΤ 3

ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ
ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΔΗΜΟΥ ΔΙΟΥ















































































































































































































































































































































































































































































































































ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΜΠΙΚΗΡΟΠΟΥΛΟΣ, "ΚΑΤΙ ΣΤΙΓΜΕΣ", ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΕΡΙ, 1992





























ΜΙΝΙΜΑΛΙΣΜΟΣ





































Μιά από τις πιό ισχυρές τάσεις στην σημερινή αρχιτεκτονική, την διακόσμηση αλλά και το σχέδιο, είναι ο μινιμαλισμός. Σαν όρος η λέξη "μινιμαλισμός" περιγράφει μια κίνηση σε διάφορες τέχνες, κυρίως όμως στον χώρο των εικαστικών και της μουσικής. Στην ουσία περιγράφει ένα έργο από το οποίο έχει εκλείψει κάθε τι περιττό και υπάρχουν μέσα σε αυτό μόνο τα βασικά και αναγκαία στοιχεία. Παίρνει τη μορφή συγκεκριμένου κινήματος της τέχνης στην Δύση, την μεταπολεμική εποχή. Ανθίζει σε όλο τον δυτικό κόσμο κυρίως όμως στις αμερικανικές εικαστικές τέχνες την δεκαετία του 60 και του 70.Πρωτοπόροι καλλιτέχνες, συνδεδεμένοι με το ρεύμα του μινιμαλισμού είναι μεταξύ άλλων και οι Donald Judd, Agnes Martin, Robert Morris, και Frank Stella.Σαν κίνημα, βασίζεται στις συμβολιστικές πτυχές του μοντερνισμού και συχνά τοποθετείται σαν μια αντίδραση στον Abstract εξπρεσιονισμό και σαν μια γέφυρα πρός τον μεταμοντερνισμό.








Ο όρος έχει διευρυνθεί ώστε να περιλάβει και μουσικά είδη τα οποία χαρακτηρίζονται απο μιά "επανάληψη της επανάληψης" όπως συνθέσεις των: Steve Reich, LaMonte Young, Philip Glass, John Adams, και Terry Riley. Ο "μινιμαλισμός" σαν όρος έχει χρησιμοποιηθεί και καταχρηστικά για να περιγράψει οτιδήπτε γυμνό, οτιδήποτε έχει μόνο τα βασικά.Χρησιμοποιήθηκε επίσης για να περιγράψει τα έργα και τα κείμενα του Samuel Beckett, τα φίλμ του Robert Bresson, το διηγήματα του Raymond Carver, ακόμα και τα μοναδικά σχέδια αυτοκινήτων του Colin Chapman.








Σε ότι αφορά το σχέδιο, την αρχιτεκτονική και την διακόσμηση ο όρος χρησιμοιείται επίσης για να περιγράψει οτιδήποτε έχει κρατηθεί στα βασικά,δηλαδη εκείνα τα έργα που δεν τα επιβαρύνουν περιττά στοιχεία, αλλά αντίθετα συγκροτούνται μόνο από τα χρήσιμα. Το μινιμαλιστικό σχέδιο είναι βαθειά επηρρεασμένο από το παραδοσιακό Ιαπωνικό σχέδιο και την αρχιτεκτονική. Πιό παλιά κινήματα όπως το Ολλανδικό De Stijl απετέλεσαν σημεία αναφοράς. Το κίνημα αυτό διεύρυνε το πεδίο εφαρμογής της οργάνωσης πολύ απλών στοιχείων (γραμμών και επιπέδων) με συγκεκριμένους τρόπους.Ο αρχιτέκτονας Ludwig Mies van der Rohe υιοθέτησε το σλόγκαν "less is more" (το λιγώτερο είναι περισσότερο ή πιό απλά ουκ εν τω πολλώ το ευ) για να περιγράψει την αισθητική τακτική της τοποθέτησης των πολυάριθμων αναγκαίων στοιχείων ενός οικοδομήματος με τέτοιο τρόπο ώστε να δίνεται η εντύπωση της μοναδικής απλότητας. Πέτυχε τον στόχο του χρησιμοποιώντας στοιχεία σε πολλαπλούς ρόλους, πχ το να είναι το πάτωμα και πηγή θέρμανσης ή ακόμα κατασκευάζοντας ένα τεράστιο χώρο με τζάκι μέσα στον οποίο υπήρχε και το μπάνιο κλπ.








Ο σχεδιαστής Buckminster Fuller υιοθέτησε τον στόχο των μηχανικών "doing more with less" (να επιτυγχάνονται περισσότερα με λιγώτερα), αλλά ασχολήθηκε περισσότερο με την μηχανική παρά με το ίδιο το σχέδιο.








Μιά από τις πιό ισχυρές τάσεις στην σημερινή αρχιτεκτονική, την διακόσμηση αλλά και το σχέδιο, είναι ο μινιμαλισμός. Σαν όρος η λέξη "μινιμαλισμός" περιγράφει μια κίνηση σε διάφορες τέχνες, κυρίως όμως στον χώρο των εικαστικών και της μουσικής. Στην ουσία περιγράφει ένα έργο από το οποίο έχει εκλείψει κάθε τι περιττό και υπάρχουν μέσα σε αυτό μόνο τα βασικά και αναγκαία στοιχεία. Παίρνει τη μορφή συγκεκριμένου κινήματος της τέχνης στην Δύση, την μεταπολεμική εποχή. Ανθίζει σε όλο τον δυτικό κόσμο κυρίως όμως στις αμερικανικές εικαστικές τέχνες την δεκαετία του 60 και του 70.Πρωτοπόροι καλλιτέχνες, συνδεδεμένοι με το ρεύμα του μινιμαλισμού είναι μεταξύ άλλων και οι Donald Judd, Agnes Martin, Robert Morris, και Frank Stella.Σαν κίνημα, βασίζεται στις συμβολιστικές πτυχές του μοντερνισμού και συχνά τοποθετείται σαν μια αντίδραση στον Abstract εξπρεσιονισμό και σαν μια γέφυρα πρός τον μεταμοντερνισμό.
Philip Glass, Steve Reich και LaMonte Young, από τους πρωτοπότους του μινιμαλισμού στην μουσικήΟ όρος έχει διευρυνθεί ώστε να περιλάβει και μουσικά είδη τα οποία χαρακτηρίζονται απο μιά "επανάληψη της επανάληψης" όπως συνθέσεις των: Steve Reich, LaMonte Young, Philip Glass, John Adams, και Terry Riley. Ο "μινιμαλισμός" σαν όρος έχει χρησιμοποιηθεί και καταχρηστικά για να περιγράψει οτιδήπτε γυμνό, οτιδήποτε έχει μόνο τα βασικά.Χρησιμοποιήθηκε επίσης για να περιγράψει τα έργα και τα κείμενα του Samuel Beckett, τα φίλμ του Robert Bresson, το διηγήματα του Raymond Carver, ακόμα και τα μοναδικά σχέδια αυτοκινήτων του Colin Chapman. Samuel Beckett, Robert Bresson και Raymond Carver υπήρξαν από τους πρωτοπότους του μινιμαλισμού στηον λόγο και τον κινηματογράφοΣε ότι αφορά το σχέδιο, την αρχιτεκτονική και την διακόσμηση ο όρος χρησιμοιείται επίσης για να περιγράψει οτιδήποτε έχει κρατηθεί στα βασικά,δηλαδη εκείνα τα έργα που δεν τα επιβαρύνουν περιττά στοιχεία, αλλά αντίθετα συγκροτούνται μόνο από τα χρήσιμα. Το μινιμαλιστικό σχέδιο είναι βαθειά επηρρεασμένο από το παραδοσιακό Ιαπωνικό σχέδιο και την αρχιτεκτονική. Πιό παλιά κινήματα όπως το Ολλανδικό De Stijl απετέλεσαν σημεία αναφοράς. Το κίνημα αυτό διεύρυνε το πεδίο εφαρμογής της οργάνωσης πολύ απλών στοιχείων (γραμμών και επιπέδων) με συγκεκριμένους τρόπους.Ο αρχιτέκτονας Ludwig Mies van der Rohe υιοθέτησε το σλόγκαν "less is more" (το λιγώτερο είναι περισσότερο ή πιό απλά ουκ εν τω πολλώ το ευ) για να περιγράψει την αισθητική τακτική της τοποθέτησης των πολυάριθμων αναγκαίων στοιχείων ενός οικοδομήματος με τέτοιο τρόπο ώστε να δίνεται η εντύπωση της μοναδικής απλότητας. Πέτυχε τον στόχο του χρησιμοποιώντας στοιχεία σε πολλαπλούς ρόλους, πχ το να είναι το πάτωμα και πηγή θέρμανσης ή ακόμα κατασκευάζοντας ένα τεράστιο χώρο με τζάκι μέσα στον οποίο υπήρχε και το μπάνιο κλπ.
Buckminster Fuller, και "doing more with less".Ο σχεδιαστής Buckminster Fuller υιοθέτησε τον στόχο των μηχανικών "doing more with less" (να επιτυγχάνονται περισσότερα με λιγώτερα), αλλά ασχολήθηκε περισσότερο με την μηχανική παρά με το ίδιο το σχέδιο.
Dieter Rams και "Less but better"
Μια αντίστοιχη προσέγγιση ήταν και αυτή του Dieter Rams' Το Σλόγκαν του "Less but better" (πιό λίγο και πιό καλό) ήταν μια μετατροπή του "less is more".Η ομορφιά μιας κατασκευής αξιοποιεί επίσης και άλλα στοιχεία όπως την σχέση της και το παιχνίδι με το φώς, την χρήση απλών και κατανοητών γεωμετρικών περιγραμμάτων, την χρησιμοποίηση ενός βασικού σχήματος, ή μιας ομάδας τέτοιων, για το σύνολο του έργου, την αξιοποίηση όμορφων και μη κραυγαλέων χρωμάτων και την εφαρμογή φυσικών υφών και χρωμάτων σε καθαρά και λεπτά τελειώματα. Επιπλέον χρησιμοποιεί πολλές φορές και το φυσικό χρώμα και σχέδιο φυσικών υλικών (όπως πέτρα ή ξύλο), πολλές φορές σε μεταξύ τους συνδυασμούς. Μπορεί επίσης να χρησιμοποεί και την χρωματική ισορροπία και την αντίθεση μεταξύ των χρωμάτων διαφορετικών επιφανειών για να βελτιώσει την εικόνα του έργου.Μια μινιμαλιστική κατασκευή συνήθως χαρακτηρίζεται από αξεσουάρ της βιομηχανικής ή και της διαστημικής εποχής (λάμπες, κουζίνες, σκάλες, ηλεκτρονικά κλπ), απλά, αδρά και ίσια στοιχεία (τοίχοι, σκάλες) που μοιάζουν να έχουν φτιαχτεί από μηχανές, επίπεδες ή σχεδόν επίπεδες στέγες, ευχάριστους χώρους και μεγάλα παράθυρα. Όλα τα παραπάνω μαζί με την επιστημονική φαντασία φαίνεται ότι συνέβαλαν στην μελλοντολογική αρχιτεκτονική του τέλους του 20ου αιώνα και στην σύγχρονη διακόσμηση.Η μινιμαλιστική αρχιτεκτονική η οποία θεωρεί εν πολλοίς τους εσωτερικούς τοίχους άχρηστους, μπορεί να συνέβαλε στην τελική επιβολή του σχεδίου της ανοικτής κουζίνας που συνέχεται με το καθιστικό.Στον αρχιτεκτονικό μινιμαλισμό δίνεται ιδαίτερη προσοχή στην σύνδεση τέλειων επιπέδων, στον κομψό φωτισμό και στην προσεκτική χρήση των κενών χώρων που προκύπτουν από την έλλειψη τρισδιάστατων στοιχείων στον σχεδιασμό.Οι πολύ όμορφες και εντυπωσιακές μινιμαλιστικές κατασκευές μπορεί να μην είναι ακριβώς μινιμαλιστικές καθώς χρησιμοποιούν πανάκριβα υλικά, μεθόδους και φινιρίσματα και αναπτύσσονται σε μεγάλα εμβαδά. Αυτές οι κατασκευές αντιβαίνουν στον βασικό όρο του μινιμαλισμού "less is more".Άξιο προσοχής είναι επίσης το γεγονός της εφαρμογής ενός τεράστιου "μινιμαλισμού" σε μια χώρα που έχει τον δικό της εφαρμοσμένο και δοκιμασμένο μινιμαλισμό τόσο στο επίπεδο του συμβολισμού (πχ κυκλαδικά ειδώλια), της αρχιτεκτονικής (όλα τα σπίτια των χωριών στην ηπειρωτική και νησιωτική χώρα), της μουσικής (μετρική εμμονή, επαναλήψεις θεμάτων κλπ) της ζωγραφικής, της διακοσμητικής, του επιγραμματικού λόγου κλπ κλπ.Η αναγκαστική μίξη του κινήματος του μινιμαλισμού (όπως αυτό γίνεται εδώ κατανοητό) με τον τοπικό μινιμαλισμό και τον καταναλωτικό μαξιμαλισμό της εποχής διαμορφώνει ένα νέο είδος τοπικού σχεδίου και αρχιτεκτονικής που απαντάται σε ενδιαφέρουσες αρνητικά ή θετικά νέες κατασκευές.
Πηγές εικόνων του άρθρου:http://www.metroactive.com/papers/sonoma/11.17.04/glass-0447.htmlhttp://worldtv.com/pages/wp-content/uploads/2008/10/steve-reich_47927_full.jpghttp://otherminds.org/images/GIFS1/Lamonte3.gifhttp://somewhispers.files.wordpress.com/2009/04/samuel-beckett.jpghttp://cappuccinosocialist.files.wordpress.com/2009/07/bresson1.jpghttp://www-english.tamu.edu/pers/fac/myers/carver.jpghttp://www.lotusespritturbo.com/Colin_Chapmanhttp://www.arthistoryguide.com/images/93.jpg (de stijl)http://66.230.220.70/images/post/extremeclassics/03wa.jpg (Ludwig Mies van der Rohe)http://arttattler.com/Images/NorthAmerica/NewYork/Whitney/http://byamt.files.wordpress.com/2009/03/dieter-rams2.jpg (Dieter Rams)Πολλές από τις πληροφορίες του άρθρου στηρίχτηκαν στην Wikipedia και sε άλλες πηγές του internet. Οι εικόνες της Φολεγάνδρου και της Ρόδου ανήκουν στην Όμορφη Πόλη.