Παρασκευή, 7 Μαΐου 2010

Antonio Banderas και Pedro Almodovar ΜΑΖΙ

Έχουν ήδη περάσει δύο δεκαετίες από το «Δέσε Με» του 1990, την τελευταία φορά που ο Antonio Banderas εμφανίστηκε σε ταινία του Pedro Almodóvar. Τώρα, οι δυο άνδρες πρόκειται να ξανασυνεργαστούν σε ένα θρίλερ διαφορετικό από τα συνηθισμένα.

Σίγουρα, η πολλαπλή συνεργασία τους στο παρελθόν (στα «Ο Λαβύρινθος Του Πάθους», «Ματαντόρ», «Ο Νόμος Του Πόθου» και «Γυναίκες Στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης») απέδειξε ότι ο σκηνοθέτης και ο ηθοποιός μπορούν να έρθουν σε άριστα επίπεδα επικοινωνίας. Ίσως γι’ αυτό, ο Almodóvar επέλεξε τον Banderas για το νέο του project που δείχνει να ξεφεύγει από τις γνωστές φόρμες του ισπανού σκηνοθέτη.

Πρόκειται για ένα θρίλερ εκδίκησης που βασίζεται στο μυθιστόρημα «Mygale» του Thierry Jonquet και περιγράφει την εκδίκηση ενός χειρούργου στον άνθρωπο που βίασε την κόρη του και την έστειλε στο ψυχιατρείο. Ο Almodóvar περιγράφει την ταινία, με τίτλο «La Piel Que Habito» («Το Δέρμα Στο Οποίο Ζω», σε μια πρώτη μετάφραση), ως «τη σκληρότερη που έχει γράψει ποτέ» και προφανώς το εννοεί ειλικρινά, αφού το μυθιστόρημα του Joquet ασχολείται με θέματα αιχμαλωσίας, εκδίκησης και σεξουαλικού εξευτελισμού, δοσμένα με μια συνεχώς ανατρεπόμενη μυστηριώδη αφήγηση.

«Είναι μια ταινία κοντά στο είδος του τρόμου, αλλά δε θα σεβαστώ κανέναν από τους κανόνες του», δήλωσε ο σκηνοθέτης και κατέληξε ότι θα είναι «μια ταινία τρόμου χωρίς τις κραυγές και τα τρομάγματα».

Gotan Project

Ενα από τα πιο αγαπημένα συγκροτήματα του ελληνικού κοινού έρχεται φέτος για δύο μόνο συναυλίες στην Ελλάδα, στη Μονή Λαζαριστών την Κυριακή 20 Ιουνίου και στο θέατρο Λυκαβηττού τη Δευτέρα 21 Ιουνίου.

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας περιοδείας τους με τίτλο Tango 3.0, οι Gotan Project ετοιμάζονται για άλλες δύο sold out συναυλίες στην Ελλάδα.

Στις δύο εμφανίσεις τους θα παρουσιάσουν τον καινούργιο τους δίσκο που κυκλοφορεί στις 19 Απριλίου και παράλληλα, θα ερμηνεύσουν γνωστά και πολύ αγαπημένα τραγούδια από όλη τους τη δισκογραφία.

Καταιγιστικοί ρυθμοί τάνγκο, θεατρική παρουσία, υπέροχα εφέ και σκοτεινός ερωτισμός είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά που μαζί με τη γαλλική φινέτσα και τις αργεντίνικες επιρροές των Gotan Project αναμένεται να συνθέσουν δύο απόλυτα καλοκαιρινές βραδιές.

Η μουσική τους περιλαμβάνει τάνγκο ρυθμούς εμπλουτισμένους με τζαζ προσθήκες και ηλεκτρονικά ακούσματα και αποτελεί ένα συνδυασμό κοσμοπολίτικων ήχων από τη Νέα Υόρκη μέχρι τις παραλίες του Ρίο.

Πληροφορίες: προπώληση εισιτηρίων Αθήνα 45 ευρώ από Metropolis, Fnac, Public, www.tickethour.com, 210 8108228 και στα μηχανήματα EASY PAY της τράπεζας Πειραιώς / Θεσσαλονίκη 35 ευρώ (προπώληση από Metropolis), 40 ευρώ (ταμείο θεάτρου).

ΜΠΕΚΕΤ ΑΠΟ ...ΓΟΥΙΛΣΟΝ


Ο Μπομπ Γουίλσον επιστρέφει στην Αθήνα για να ερμηνεύσει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ», ένα από τα πιο προσωπικά έργα του Σάμιουελ Μπέκετ. Λίγους μήνες μετά τη σκηνοθεσία της «Όπερας της Πεντάρας» των Μπρεχτ-Βάιλ , ο Μπομπ Γουίλσον αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας τον διπλό ρόλο του ηθοποιού και σκηνοθέτη, σε ένα έργο που τον προκαλεί εδώ και 35 χρόνια.

«Πάντοτε ένιωθα στενά συνδεδεμένος με τον κόσμο του Μπέκετ. Σε σημεία βρίσκεται πολύ κοντά στο έργο μου», έχει δηλώσει ο ίδιος . Η παράσταση θα παρουσιαστεί στις 8 και 9 Μαϊου στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» (Πειραιώς 254, Ταύρος), στο πλαίσιο του προγράμματος «Θέατρο πέρα από τα όρια».

Σ’ όλο το έργο του Μπέκετ, υπάρχει ο υπαινιγμός ότι όλος ο κόσμος είναι γεμάτος απορίες που αιωρούνται. Μα κι αν δεν μπορούμε να βρούμε τις απαντήσεις, μπορούμε τουλάχιστον να απολαμβάνουμε τα ερωτήματα που τίθενται επί σκηνής.

Στην «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ», ένας ηλικιωμένος άντρας γιορτάζει μόνος τα γενέθλιά του και ετοιμάζεται να ακολουθήσει μια συνήθεια χρόνων: να μαγνητοφωνήσει τις σκέψεις του για τη χρονιά που πέρασε. Όμως στα εβδομηκοστά του γενέθλια ακούει την κασέτα που είχε ηχογραφήσει πριν τριάντα χρόνια και δυσκολεύεται να αναγνωρίσει τη φυσιογνωμία και τις επιλογές του νεαρού εαυτού του. Στον απολογισμό ζωής του ηλικιωμένου Κραπ ο Μπέκετ είχε ενσωματώσει αρκετές αυτοβιογραφικές αναφορές.

Ο Μπομπ Γουίλσον ερμηνεύει, σκηνοθετεί, επιμελείται το φωτισμό και τη σκηνογραφία της παράστασης που ενθουσίασε αρκετούς κριτικούς στο εξωτερικό. Η Ροσέλα Μπατίστι, στην εφημερίδα L’Unita σημειώνει: «Ο Γουίλσον χρησιμοποιεί στον δικό του Κραπ ένα ρεπερτόριο από γρυλίσματα και χειρονομίες σαν μια νευρωτική μαριονέτα. Τοποθετεί την αγαπημένη του ανυπαρξία χρώματος πάνω στον Μπέκετ. Το λευκό, το γκρι, το νέον. Όλα γίνονται μαγικά, ένα πραγματικό αποτύπωμα του συγγραφέα».

Πληροφορίες: «Θέατρον», Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», 2122540315. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: 8 Μαϊου στις 21.30 και 9 Μαϊου στις 18.30 και 21.30.

Ο Ιρλανδος συγγραφέας Τζον Μπάνβιλ στην Αθήνα

Με καλοκαιρινή διάθεση θα παρουσιαστεί ο Τζον Μπάνβιλ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 13 Μαϊου. Ο βραβευμένος Ιρλανδός συγγραφέας θα δώσει μια διάλεξη για τα «Τα προσωπεία του καλοκαιριού», με συνομιλητή τον δημοσιογράφο και συγγραφέα Ηλία Μαγκλίνη.


O Μπάνβιλ κέρδισε τη διεθνή αναγνώριση το 2005, όταν τιμήθηκε με το βραβείο Μπούκερ (τη σημαντικότερη διάκριση της αγγλόφωνης λογοτεχνίας) για το μυθιστόρημά του «Η θάλασσα». Φαίνεται ωστόσο ότι το «μικρόβιο» της λογοτεχνίας ήταν οικογενειακό γιατί και ο μεγαλύτερος αδελφός του Μπάνβιλ, ο Βίνσεντ είναι επίσης συγγραφέας και δημοσιεύει τα έργα του με το ψευδώνυμο Βίνσεντ Λόρενς.

Τα πρώτα βήματα στην καριέρα του ο Τζον Μπάνβιλ τα έκανε ως δημοσιογράφος και λογοτεχνικός συντάκτης σε διάφορα έντυπα της Ιρλανδίας, ενώ πλέον συνεργάζεται συχνά με τις εφημερίδες «Guardian» και «Observer».

Το λογοτεχνικό του ντεμπούτο έγινε με το μυθιστόρημά του «Nightspawn», (1971). Οι έλληνες αναγνώστες τον γνώρισαν από τα μυθιστορήματά του που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Καστανιώτη: «O αδιάφθορος (μτφρ. Κατερίνα Τζωρίδου, 1998), «Η έκλειψη» (μτφρ. Ελένη Παγκαλιά, 2002), «Η θάλασσα» (μτφρ. Τόνια Κοβαλένκο, 2005), «Σάβανο» (μτφρ. Τόνια Κοβαλένκο, 2007) και τα αστυνομικά θρίλερ «O διπλός θάνατος της Κριστίν Φολς» (μτφρ. Αύγουστος Κορτώ, 2006) και «Ο ασημένιος κύκνος» (μτφρ. Mαρία Φακίνου, 2009) υπό το φιλολογικό ψευδώνυμο Μπένζαμιν Μπλακ.

Τα δύο τελευταία βιβλία αποτελούν μέρος μιας σειράς από αστυνομικά μυθιστορήματα, η οποία ξεκίνησε το 2007. Μάλιστα, ο Τζον Μπάνβιλ υποστηρίζει ότι το να γράφει ως Μπέντζαμιν Μπλακ του είναι πολύ πιο εύκολο από το να γράφει ως Μπάνβιλ. «Αυτό που παίρνετε με τον Μπάνβιλ είναι αποτέλεσμα συγκέντρωσης. Αυτό που παίρνετε με τον Μπλακ είναι αποτέλεσμα αυθορμητισμού. Ο πρώτος είναι καλλιτέχνης, ο δεύτερος τεχνίτης», δηλώνει ο συγγραφέας. Ωστόσο, δεν διστάζει να χαρακτηρίσει τη συγγραφή αστυνομικής λογοτεχνίας ως «φτηνή μυθοπλασία» και να παραδεχτεί ότι δεν ξεπερνά τις εκατό λέξεις τη μέρα όταν ασχολείται με τα λογοτεχνικά του μυθιστορήματα, ενώ αντίθετα, γράφει στον ίδιο χρόνο χιλιάδες λέξεις για τα αστυνομικά του βιβλία. Οι λογοτεχνικές του επιρροές περιλαμβάνουν τον Χάινριχ Φον Κλάιστ και τον Τζέιμς Τζόις και φιλοδοξία του είναι να προσδώσει στον πεζό λόγο «την πυκνότητα που έχει η ποίηση».

Σε μια από τις πρόσφατες συνεντεύξεις του, ο Τζον Μπάνβιλ είχε δηλώσει με χιούμορ: « Η συγγραφή με κρατάει στο γραφείο μου, να προσπαθώ διαρκώς να γράψω την τέλεια πρόταση. Είναι μεγάλο προνόμιο να κερδίζει κανείς το ψωμί του γράφοντας προτάσεις. Η πρόταση είναι η μεγαλύτερη επινόηση του πολιτισμού».

Πληροφορίες: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 210-7282000. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 13 Μαϊου, στις 19:00. Η είσοδος είναι ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας που θα μοιράζονται από τις 17:30. Η διάλεξη θα γίνει στα αγγλικά και θα υπάρχει ταυτόχρονη μετάφραση στα ελληνικά.