Παρασκευή, 18 Ιουνίου 2010

Σταρ Ελλάς 2010: Άννα Πρέλεβιτς




Η πρωταθλήτρια του καλλιτεχνικού πατινάζ και κόρη του μπασκετμπολίστα που έπαιζε παλιά στον ΠΑΟΚ, Μπανέ Πρέλεβιτς, Άννα Πρέλεβιτς είναι η Σταρ Ελλάς 2010. Το όνομά της είχε ξεχωρίσει ήδη πριν από τη διοργάνωση, εξαιτίας του επώνυμου μπαμπά της, ενώ πολλές συνυποψήφιές της, από την αρχή την έβλεπαν με μισό μάτι, υποστηρίζοντας πως βρισκόταν σε πλεονεκτικότερη θέση...

Αμέσως μετά τη στέψη της ως Σταρ Ελλάς, η νικήτρια έσπευσε να υπερασπιστεί τον εαυτό της, υποστηρίζοντας πως το βραβείο το πήρε επειδή το άξιζε. "Ο μπαμπάς μου δεν έχει καμία σχέση με τον χώρο. Το πήρα με το σπαθί μου", δήλωσε η Άννα προσθέτοντας ότι ο ανταγωνισμός ήταν πολύ μεγάλος γιατί όλες οι κοπέλες ήταν πολύ όμορφες. Για να κλείσει τα στόματα, ανέφερε ως παράδειγμα την Δούκισσα Νομικού "που πήρε τον τίτλο επειδή το άξιζε", όπως χαρακτηριστικά είπε.

Η Άννα σπουδάζει Επικοινωνία και ΜΜΕ σε πανεπιστήμιο του Λονδίνου και την ενδιαφέρει περισσότερο ο χώρος του θεάματος από το μόντελινγκ, το οποίο θέλει να το κάνει ως χόμπι. Πάντως, η πανύψηλη και καλλίγραμμη Άννα δεν είναι μόνη, οπότε οι επίδοξοι γαμπροί μην ετοιμάζεστε... Διατηρεί εδώ και δύο χρόνια σχέση με τον μπασκετμπολίστα Δημήτρη Χαριτόπουλο, ο οποίος παίζει σε ομάδα των Τρικάλων.

Μις Ελλάς στέφθηκε η 22χρονη Μαντώ Γαστεράτου, ενώ η 17χρονη μαθήτρια της Β' Λυκείου Μελίνα Συρίη, κέρδισε τον τίτλο της Μiss Young.

ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΟ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ



Τα παιδιά που ζουν σε σπίτια όπου οι γονείς διαθέτουν πολλά βιβλία, έχουν συνήθως στη συνέχεια αυξημένο μορφωτικό επίπεδο, ενώ αντίθετα τα παιδιά που μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον χωρίς βιβλία γύρω τους, εμφανίζουν αργότερα χαμηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης (αν και πάντα υπάρχουν οι εξαιρέσεις), σύμφωνα με μια νέα αμερικανική έρευνα.

Η μελέτη, που διήρκεσε 20 χρόνια, υπό την καθηγήτρια κοινωνιολογίας Μαράια Έβανς του πανεπιστημίου της Νεβάδα, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι είτε οι γονείς είναι πλούσιοι ή φτωχοί, είτε περισσότερο ή λιγότερο μορφωμένοι οι ίδιοι, αν διαθέτουν μια βιβλιοθήκη στο σπίτι τους, ακόμα και αν δεν είναι μεγάλη, συμβάλλουν καθοριστικά στο να αποκτήσουν τα παιδιά τους ένα καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης.

Η επίδραση της οικογενειακής βιβλιοθήκης στο μορφωτικό επίπεδο των παιδιών διαφέρει από χώρα σε χώρα. Στην Κίνα, για παράδειγμα, εκτιμάται ότι 500 ή περισσότερα βιβλία σε ένα σπίτι "προσθέτουν" κατά μέσο όρο 6,6 περισσότερα χρόνια εκπαίδευσης, στις ΗΠΑ 2,4 χρόνια, ενώ ο μέσος παγκόσμιος όρος (με βάση στοιχεία της έρευνας σε 27 χώρες) είναι 3,2 χρόνια περισσότερης μόρφωσης.

Εδώ και χρόνια, οι επιστήμονες πίστευαν ότι ο σημαντικότερος παράγων για το μορφωτικό επίπεδο ενός παιδιού στη ζωή του (δηλαδή πόσα χρόνια συνολικά θα σπουδάσει) είναι το μορφωτικό επίπεδο των γονιών του. Όμως η νέα έρευνα δείχνει ότι η ωφέλεια που προέρχεται από την ανατροφή ενός παιδιού σε ένα σπίτι με εκατοντάδες βιβλία (σε σχέση με την ανατροφή ενός παιδιού σε ένα περιβάλλον με ολοσχερή ή σχεδόν πλήρη έλλειψη βιβλιοθήκης), είναι ουσιαστικά ίδια με την ωφέλεια που έχει ένα παιδί, το οποίο ανατρέφεται από γονείς με πανεπιστημιακή εκπαίδευση (σε σχέση με ένα παιδί που μεγαλώνει σε μια οικογένεια με αμόρφωτους γονείς).

Η μελέτη εκτιμά ότι και οι δύο παράγοντες (τόσο η ύπαρξη μιας βιβλιοθήκης με τουλάχιστον 500 βιβλία, όσο και η ύπαρξη γονέων με ανώτατη εκπαίδευση) προσδίδουν στο παιδί, κατά μέσο όρο, 3,2 χρόνια πρόσθετης εκπαίδευσης στη ζωή του, γεγονός που έχει συνήθως ευεργετικά αποτελέσματα αργότερα (περισσότερες κοινωνικές επιλογές και δυνατότητες εύρεσης εργασίας, υψηλότερες αμοιβές κ.α.). Σύμφωνα με την Έβανς, τα παιδιά εκείνα που αναλογικά ωφελούνται περισσότερο από τα βιβλία, είναι όσα προέρχονται από γονείς με χαμηλότερη μόρφωση, οι οποίοι όμως φροντίζουν να έχουν βιβλιοθήκη στο σπίτι τους.

Η αγορά βιβλίων, σύμφωνα με τη μελέτη, αποτελεί μια καλή και όχι ακριβή επένδυση, που μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη των παιδιών και γενικότερα της κοινότητας όπου ζουν. Όπως διαπίστωσε, ακόμα και μόνο 20 βιβλία σε ένα σπίτι μπορούν να "σπρώξουν" ένα παιδί να αποκτήσει αργότερα καλύτερη μόρφωση, ενώ όσο αυξάνεται ο αριθμός των βιβλίων τόσο μεγαλώνει και το όφελος για τα παιδιά.

Αν και η αγορά εργασίας γίνεται διεθνώς όλο και πιο ανταγωνιστική, δυσκολεύοντας την εύρεση εργασίας και συμπιέζοντας τους μισθούς, οι στατιστικές δείχνουν ότι γενικά οι πιο μορφωμένοι παίρνουν πάντα περισσότερα χρήματα από τη δουλειά τους, σε σχέση με τους λιγότερο μορφωμένους, συνεπώς η μόρφωση δεν παύει να είναι μια "επένδυση που αποδίδει".

ΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΣΤΑ ...ΑΣΤΡΑ!

Στο διαστημικό σταθμό ο Θοδωρής Γιουρτσίχιν - Γραμματικόπουλος

ΑΘΗΝΑ 18/06/2010

Ήταν περίπου 04:25 ώρα Ελλάδας, όταν ο ομογενής κοσμοναύτης Φιόντορ (Θοδωρής) Γιουρτσίχιν - Γραμματικόπουλος άνοιξε τις ερμητικά σφραγισμένες πόρτες και μπήκε πρώτος στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ΔΔΣ), ως διοικητής του διαστημοπλοίου Σογιούζ, που είχε λίγες ώρες νωρίτερα προσδεθεί με ασφάλεια στο Σταθμό.

Οι δύο Ρώσοι κοσμοναύτες Αλεξάντρ Σκβαρτσόφ και Μιχαήλ Κορνιένκο, μαζί με την Αμερικανίδα αστροναύτη Τρέισι Κόλντουελ-Ντάισον υποδέχθηκαν στο Σταθμό τους νεοαφιχθέντες Αμερικανούς αστροναύτες, τον Ντάγκλας Ουίλοκ και την Σένον Ουόκερ, οι οποίοι συνόδευσαν τον Θ. Γιουρτσίχιν στο διήμερο ταξίδι ως το Διαστημικό Σταθμό.

Με πρωτοβουλία του ομογενούς κοσμοναύτη, οι τρεις νεοαφιχθέντες, "Όλυμποι 1, 2 και 3" όπως έχουν ονομαστεί, προσδέθηκαν στο ΔΔΣ στη 01:21 ώρα Ελλάδας κατά την προβλεπόμενη αυτόματη διαδικασία, χωρίς καμία επιπλοκή, γεγονός που έγινε δεκτό με χειροκροτήματα από συγγενείς, συνεργάτες και φίλους κοσμοναυτών και αστροναυτών, που είχαν συγκεντρωθεί στο Κέντρο Διεύθυνσης Πτήσεων στο Καραλιόφ, στα περίχωρα της Μόσχας.

Σύμφωνα με το πρόγραμμα, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της πολύπλοκης διαδικασίας της πρόσδεσης θα ξεκουραστούν πριν ενσωματωθούν στη διαστημική "ρουτίνα" των επιστημονικών προγραμμάτων, αρχίζοντας ως συνήθως από τη γνωριμία των "νέων" με το χώρο, που θα αποτελέσει τόπος διαμονής τους για 163 ημέρες. Οι "Όλυμποι 1, 2 και 3" αναχώρησαν από τη Γη στις 00:35 ώρα Ελλάδας, ξημερώματα Τετάρτης, έπειτα από την επιτυχή εκτόξευση του διαστημοπλοίου Σογιούζ ΤΜΑ-19 από το ρωσικό κοσμοδρόμιο Μπαϊκονούρ στο Καζαχστάν.

Για τον Θοδωρή Γιουρτσίχιν (Γραμματικόπουλο) είναι το τρίτο του ταξίδι στο Διάστημα και όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, από το Μπαϊκονούρ θα επιμεληθεί μεταξύ άλλων το πρώτο διαστημικό ιστολόγιο, που θα απαντά σε ερωτήσεις παιδιών και νέων από όλον τον κόσμο για τη ζωή στο Διάστημα. "Θα περιμένω τις ερωτήσεις παιδιών από την Ελλάδα, την Κύπρο και την ομογένεια στη διεύθυνση info@ellada-russia.ru και είμαι ευγνώμων στη συντακτική ομάδα του περιοδικού "Ελλάδα" της Μόσχας και του portal ellada-russia.gr που ανέλαβε να τα μεταφράζει και να μού τα στέλνει στο Διάστημα. Ελπίζω ότι θα έχουν όλοι σύντομα νέα μου και ότι το πείραμα θα αποδειχθεί ενδιαφέρον", είπε λίγο πριν αναχωρήσει ο ομογενής κοσμοναύτης, ο οποίος "πιλοτάρισε" ως το ΔΔΣ την 100ή πτήση, που υποδέχθηκε ο Σταθμός και σκοπεύει να σπάσει αρκετά ρεκόρ.

Μερικά από αυτά είναι η παρουσία για πρώτη φορά δύο γυναικών στο ΔΔΣ, των Αμερικανίδων Τρέισι Κόλντουελ-Ντάισον και Σένον Ουόκερ, καθώς και η υποδοχή των δύο τελευταίων στην ιστορία πτήσεων των Αμερικανικών διαστημικών λεωφορείων. Από τα τέλη της χρονιάς και έως την ολοκλήρωση του αμερικανικού προγράμματος κατασκευής του νέου διαστημικού λεωφορείου, στο ΔΔΣ θα πετούν μόνο τα ρωσικά Σογιούζ για να μεταφέρουν κοσμοναύτες και αστροναύτες, καθώς και "εμπορικά διαστημόπλοια" αμερικανικής, ρωσικής, ευρωπαϊκής και ιαπωνικής προέλευσης.
ΠΗΓΗ: ΝΟΟΖ

ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 2.ΟΟΟ.ΟΟΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Το νέο Μουσείο της Ακρόπολης συμπλήρωσε στις 16 Ιουνίου τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του έχοντας υποδεχθεί πάνω από δύο εκατομμύρια επισκέπτες. Με αυτή την αφορμή άνοιξε τις πόρτες της και η πρώτη θεματική του έκθεση με τίτλο «Περικλής Ξανθίππου».

Φωτογραφία: Johannes Laurentius

Ο πρόεδρος του μουσείου, καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής αναφέρει ανάμεσα σε άλλα σχετικά με τον ένα χρόνο λειτουργίας του μουσείου ότι «σε αυτό το διάστημα τέθηκαν ερευνητικοί, επιστημονικοί στόχοι, πραγματοποιήθηκε πρόοδος στον τομέα συντήρησης και στον τομέα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων».

Με αφορμή, λοιπόν, τον ένα χρόνο λειτουργίας του Μουσείου δόθηκαν στη δημοσιότητα στοιχεία και αριθμοί που αποδεικνύουν την ικανοποιητική λειτουργία του.

Το Μουσείο της Ακρόπολης είναι το πρώτο δημόσιο μουσείο της χώρας που λειτουργεί ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με 200 εργαζομένους και η φιλοδοξία του είναι να καλύπτει, όσο γίνεται, τις δαπάνες με δικά του έσοδα.

Ο Δ. Παντερμαλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στα σχολικά προγράμματα και τις παρουσιάσεις, αναφερόμενος στο σεμινάριο με θέμα «Ακρόπολη: εκπαίδευση και Μουσείο» που απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς και το οποίο παρακολούθησαν περισσότεροι από 2.500 εκπαιδευτικοί.

Ανακοινώθηκε ακόμα, ότι το εισιτήριο πρόκειται να παραμείνει στην τιμή των πέντε ευρώ για το 2011, ενώ επιτρέπεται και η ενοικίαση του εστιατορίου με όρους του Μουσείου.

Η έκθεση «Περικλής Ξανθίππου»


Τα διάσημα γλυπτά του Παρθενώνα που βρίσκονται στον τρίτο όροφο του μουσείου είναι δίχως αμφιβολία προϊόν του πολιτικού προγράμματος του Περικλή και της τέχνης του Φειδία.

Για την ορθή κατανόησή τους λοιπόν, από τον μέσο επισκέπτη, το Μουσείο οργανώνει μία ειδική θεματική έκθεση με τον τίτλο «Περικλής Ξανθίππου» η οποία περιλαμβάνει λίγες αλλά διαφωτιστικές αρχαιολογικές μαρτυρίες.

Στην έκθεση παρουσιάζονται οι ανατρεπτικές αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν για την εφαρμογή της πρώτης δημοκρατίας, η εσωτερική και εξωτερική πολιτική, ο έλεγχος της διαχείρισης των δημοσίων πιστώσεων για τον Παρθενώνα και το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς. Όλα αυτά βοηθούν ώστε ο επισκέπτης του τρίτου ορόφου του μουσείου να μπαίνει ιστορικά υποψιασμένος στην αίθουσα του Παρθενώνα.

Ο εκθεσιακός χώρος περιλαμβάνει 30 εκθέματα χωρισμένα στις εξής θεματικές ενότητες: Δημοκρατικές ανατροπές του 5ου αιώνα, η μισθοφορά για τους δημόσιους λειτουργούς, το αθηναϊκό νόμισμα και η δημοκρατία, ο οστρακισμός, η κυριαρχία στις θάλασσες, από την Συμμαχία στην Ηγεμονία, το πορτρέτο του Περικλή, η Δίκη του Φειδία και το τέλος και η παρακαταθήκη.

Την επιμέλεια της έκθεσης έχει ο καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής με συνεργάτες τον αρχαιολόγο Θεμιστοκλή Βάκουλη και την αρχιτέκτονα Ελένη Σπάρτση.

Επίσης, το Μουσείο έχει ζητήσει από τον γνωστό γελοιογράφο Στάθη να αποτυπώσει με την πένα του τη Χρυσή περίοδο του Περικλή μέσα από δέκα σκίτσα τα οποία προβάλλονται στον εκθεσιακό χώρο.

ΤΖΑΖ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ

ΤΟ τζαζ τριήμερο του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας με τίτλο «Jazz+Πράξεις» ανοίγει και φέτος τις πόρτες του, καθιστώντας την Πάτρα τόπο συνάντησης και δημιουργικού διαλόγου με σπάνιες εμπειρίες και δυνατές συγκινήσεις.

Από την Πέμπτη 17 μέχρι και το Σάββατο 19 Ιουνίου, τρία εκλεκτά τζαζ συγκροτήματα με κορυφαία ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής γεμίζουν τον ατμοσφαιρικό χώρο του Αίθριου του Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου της Πάτρας.

Για την Πέμπτη 17 Ιουνίου έχει προγραμματιστεί η συναυλία του Michael Hornstein, του διακεκριμένου Γερμανού σαξοφωνίστα, συνθέτη και μουσικού παραγωγού, εκπρόσωπου της προοδευτικής ευρωπαϊκής τζαζ. Μαζί του εμφανίζονται ο πιανίστας Walter Lang και ο Walter Bittner στα ντραμς.

Η συναυλία τους περιλαμβάνει κλασικά τζαζ κομμάτια και ατμοσφαιρικές διασκευές εμπλουτισμένες με εθνικ και κινηματογραφικά στοιχεία.

Την επόμενη ημέρα, Παρασκευή 18 Ιουνίου, το Παλιό Νοσοκομείο της Πάτρας φιλοξενεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον Σουηδό δεξιοτέχνη κοντραμπασίστα, τσελίστα και συνθέτη, Lars Danielsson.


Ο γνωστός μουσικός παρουσιάζει επιλεγμένες στιγμές της δουλειάς του και το πρόσφατο αριστουργηματικό άλμπουμ του με τίτλο «Τarantella». Η μουσική του συναρπαστική, κοσμοπολίτικη και ταυτόχρονα βαθιά εσωτερική αναμένεται να καθηλώσει το κοινό της Πάτρας.

Μαζί του συμπράττει ο κορυφαίος Έλληνας πιανίστας και ντράμερ, Σταύρος Λάντσιας και ο διακεκριμένος κιθαρίστας John Parricelli.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, αποκλειστικά για το Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας, έρχεται και το τζαζ γκρουπ με τους κορυφαίους Louis Sclavis, Henri Texier και Aldo Romano. Οι τρεις μεγάλοι τζαζίστες συναντιούνται την τελευταία ημέρα του φεστιβάλ και σμίγουν τις καλλιτεχνικές τους ανησυχίες, τη φαντασία, την έμπνευση και τις σπάνιες δεξιοτεχνικές τους ικανότητές σε μια μοναδική βραδιά με χαρούμενα σουίνγκ κομμάτια, γαμήλια μουσική, τραγούδια από τη δυτική Αφρική και έργα φολκ και ροκ που σε ταξιδεύουν.

Πληροφορίες: Αίθριο Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου, Πάτρα, στις 9.30 μ.μ. Εισιτήρια 15 ευρώ (ημερήσιο), 30 ευρώ (ενιαίο).

Η ΕΜΑ ΣΑΠΛΙΝ ΞΑΝΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ

Μετά τις δύο sold out συναυλίες της στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τον περασμένο Μάρτιο, η Έμα Σάπλιν έρχεται ξανά στην Αθήνα αυτή τη φορά στο Θέατρο του Λυκαβηττού, στις 14 Σεπτεμβρίου με τραγούδια από το νέο της δίσκο «Macadam Flower».


Ρομαντική, μυστηριώδης και γεμάτη πάθος η Έμα Σάπλιν συνδυάζει την ένταση και το συναίσθημα της όπερας με τον αισθησιασμό και την αμεσότητα της ποπ μουσικής. Με την εξαιρετική φωνή της που δεν μπορεί να ενταχθεί σε κατηγορίες ούτε να περιοριστεί σε κανόνες και μετά την επιτυχία του «Spente le stelle» και του δίσκου της «Carmine Meo», έρχεται για μια ακόμα φορά στην Ελλάδα για να μοιραστεί τις μουσικές της εμπειρίες με το αθηναϊκό κοινό.

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ