Τετάρτη, 18 Αυγούστου 2010

ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΚΙΣΣΑΒΟΥ


ΨΑΡΑΚΙ ΚΑΙ ...ΜΑΛΑΜΑΤΙΝΑ!!!


Το μέλλον της εργασίας ανήκει στις γυναίκες


Ο Λάρι Σάμερς, πρώτος οικονομικός σύμβουλος του προέδρου Ομπάμα, έκανε την εξής πρόβλεψη: «Όταν η οικονομία αρχίσει και πάλι να κινείται, σε πέντε χρόνια, ένας άνδρας στους έξι ηλικίας 25 ως 54 ετών δεν θα δουλεύει». Το ποσοστό μπορεί να είναι και ακόμη μεγαλύτερο. Και ο λόγος είναι ότι η Αμερική δεν θα έχει πια τίποτα να τους προσφέρει ή ότι δεν θα μπορέσουν να προσαρμοστούν στην επέκταση της οικονομίας. Όπως έγραψε το Νιούζουικ, «αν είναι τυχεροί, θα έχουν μια γυναίκα που θα χρηματοδοτεί τις ανάγκες τους».Γιατί, για τις γυναίκες, όλα αλλάζουν, γράφει ο Σιλβέν Σιπέλ στη Μοντ. Πολύ σύντομα η γυναίκα δεν θα είναι πια το μέλλον του άνδρα - εκείνος θα είναι το παρελθόν της. Η τελευταία αμερικανική ανακάλυψη είναι ότι στο κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο οι άνδρες είναι ξοφλημένοι. Ο νικητής της τρομερής κρίσης που διέρχονται οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι γένους θηλυκού. Το Νιούζουικ είχε πρόσφατα ένα τέτοιο εξώφυλλο. Το ίδιο και το μηνιαίο περιοδικό Ατλάντικ. Το αφιέρωμα του θερινού του τεύχους, που είχε την υπογραφή της Χάνα Ρόουζιν, διευθύντριας της ιστοσελίδας Double-X, είχε τον χαρακτηριστικό τίτλο: «The end of men». Το τέλος των ανδρών.Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά.- Από τα 11 εκατομμύρια θέσεις εργασίας που έχουν χαθεί από τον Δεκέμβριο του 2007 στην Αμερική, το 66% κατέχονταν από άνδρες. Κι αυτό, παρόλο που οι τελευταίοι συνιστούν το 54% της δύναμης της εργασίας. Στη σύγχρονη οικονομία, η απασχόληση υψηλού κινδύνου είναι περισσότερο ανδρική.- Το 1970, οι γυναίκες συνέβαλλαν κατά 6% στο αμερικανικό οικογενειακό εισόδημα. Σήμερα, το ποσοστό έχει φτάσει το 42,2%. Με αυτόν τον ρυθμό, η ανατροπή θα γίνει το 2019.- Για πρώτη φορά στην ιστορία, στην ηλικιακή κατηγορία 30-44, υπάρχουν περισσότερες γυναίκες με πτυχίο παρά άνδρες.- Σύμφωνα με μελέτη του Columbia Business School που έγινε σε 1.500 επιχειρήσεις από το 1992 ως το 2006, μεγαλύτερη επιτυχία σημειώνουν εκείνες που απασχολούν περισσότερες γυναίκες. - Από τις 15 κατηγορίες επαγγελμάτων που θεωρούνται περισσότερο υποσχόμενα, μόνο δύο (η πληροφορική και η φρούρηση κτιρίων) είναι ανδρικά. Στα άλλα δεκατρία (νοσοκόμοι, βοήθεια στο σπίτι, φροντίδα μικρών παιδιών), οι γυναίκες ήδη υπερέχουν.- Ο αριθμός των επιχειρήσεων που δημιουργούνται από γυναίκες τα δέκα τελευταία χρόνια μεγαλώνει δύο φορές ταχύτερα από τον εθνικό μέσο όρο.- Από τους δέκα φοιτητές που θα πάρουν το πτυχίο τους το 2010, οι έξι είναι γυναίκες. Αποτελούν επίσης το 60% όσων παίρνουν μάστερ (τα στοιχεία αυτά αφορούν μόνο τους φοιτητές με αμερικανική υπηκοότητα).Σε μια κοινωνία της γνώσης, όπου η βιομηχανική παραγωγή μειώνεται σημαντικά, η εικόνα του «ματσό» φθίνει. Το σύμβολό του, ο καουμπόι του Μάρλμπορο, δεν κάνει ούτε για την παμπ. «Βρισκόμαστε στην αρχή ενός τσουνάμι», λέει η Νάνσι Κόεν από το Harvard Business School. «Μέσα στα δεκαπέντε επόμενα χρόνια, οι γυναίκες θα καταλάβουν τους χώρους εργασίας». Είναι αλήθεια ότι ο μισθός μιας μάνατζερ αντιστοιχεί στο 77% του μισθού ενός άνδρα συναδέλφου της. Αλλά Η πρόοδος των υψηλών μισθών των γυναικών ήταν το 2009 κατά 43% μεγαλύτερη από εκείνη των ανδρών. Επιπλέον, και το σημαντικότερο, στη μεταβιομηχανική οικονομία τα γνωρίσματα που μετρούν είναι η κοινωνική ευφυΐα, η ικανότητα ανοίγματος στην επικοινωνία και η ικανότητα συγκέντρωσης. Και τα γνωρίσματα αυτά, γράφει η Ρόουζιν, κάθε άλλο παρά χαρακτηρίζουν τους άνδρες…Μα οι τελευταίοι είναι ηλίθιοι; Όχι - απλώς προσαρμόζονται πιο δύσκολα. Όπως λέει η Τζάκι Κινγκ, από το Αμερικανικό Συμβούλιο εκπαίδευσης, η οικονομία διάκειται πλέον χειρότερα απέναντι στους άνδρες.(Πηγή: Le Monde)

൨ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΚΑΛΥΤΕΡΩΝ 500


Το πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ παραμένει στην κορυφή της λίστας με τα 500 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου για όγδοη συνεχή χρονιά, ενώ δύο ελληνικά πανεπιστήμια, το Εθνικό και Καποδιστριακό της Αθήνας και το Αριστοτέλειο της Θεσσαλονίκης, περιλαμβάνονται στη λίστα.Οκτώ αμερικανικά πανεπιστήμια βρίσκονται στις 10 πρώτες θέσεις της Ακαδημαϊκής Ταξινόμησης των Παγκόσμιων Πανεπιστημίων (ARWU) για το 2010, που δημοσιεύεται από το 2003, ενώ ακόμα 54 φιγουράρουν στις 100 πρώτες θέσεις.


Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας βρίσκεται στην 221η θέση σε παγκόσμιο επίπεδο και στην 85η σε ευρωπαϊκό, ενώ σύμφωνα με την ARWU είναι το καλύτερο πανεπιστήμιο της Ελλάδας με δεύτερο το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Άλλωστε το Αριστοτέλειο καταλαμβάνει την 124η θέση στην κατάταξη με τα καλύτερα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια και την 301η θέση παγκοσμίως.


Μαζί με το Χάρβαρντ στις πρώτες 10 θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης βρίσκονται το Μπέρκλεϊ, το Στάνφορντ, το MIT, το Κέμπριτζ, το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνιας, το Πρίνστον, το Κολούμπια, τα πανεπιστήμια του Σικάγου και της Οξφόρδης.Η ARWU χρησιμοποιεί έξι δείκτες για να κατατάξει τα πανεπιστήμια- ανάμεσά τους ο αριθμός των αποφοίτων και καθηγητών τους που έχουν κερδίσει βραβείο Νόμπελ, ο αριθμός σημαντικών ερευνητών που διδάσκουν σε αυτά, ο αριθμός των άρθρων που έχουν δημοσιεύσει καθηγητές των πανεπιστημίων και έχουν αναφερθεί σε μεγάλες εφημερίδες και η απόδοση των φοιτητών τους.

ΜΠΟΕΜ


Την όπερα «La Boheme» του Πουτσίνι θα φιλοξενήσει φέτος στη σκηνή του το «Pafos Aphrodite Festival», με παραγωγό την Εθνική Όπερα της Σλοβακίας. Το φεστιβάλ θα ανοίξει τις πύλες του στις 3, 4 και 5 Σεπτεμβρίου, στο Μεσαιωνικό Κάστρο της Πάφου, φιλοδοξώντας να προσφέρει για ακόμα μια φορά μοναδικές παραστάσεις στο φιλόμουσο κοινό.
Με τη λέξη «La Bohème» αναφερόμαστε σε μια ιδιαίτερη εποχή που δεν ενέπνευσε μόνο τον Τζιάκομο Πουτσίνι να γράψει την ομώνυμη όπερα, αλλά παράλληλα αποτέλεσε τρόπο ζωής για ένα ολόκληρο πνευματικό και καλλιτεχνικό κίνημα το οποίο έκανε την ανατροπή στον συντηρητισμό του 19ου και 20ου αιώνα σε ολόκληρη την Ευρώπη.


Μπορεί ο όρος «Μποέμ» να έχει ταυτιστεί με το Παρίσι και τα μπαράκια της Καρτιέ Λατέν, ωστόσο ιστορικά η Βοημία αποτελούσε μέρος της Δημοκρατίας της Τσεχίας και ο χαρακτηρισμός Μποέμ αφορούσε ουσιαστικά μια νομάδα ανθρώπων που ήταν τσιγγάνοι.
Τα μπαράκια και οι καφετερίες της Καρτιέ Λατέν ήταν η κορύφωση του κινήματος των Μποέμ οι οποίοι άλλαξαν τις τέχνες και την πνευματική σκέψη ξεφεύγοντας πολύ από τα συντηρητικά και ρεαλιστικά δεδομένα.
Η αποστασιοποίηση από την κοινωνία και ο ανέμελος τρόπος ζωής, που ενδιαφερόταν μόνο για το σήμερα και όχι για το αύριο, η μουσική, οι τέχνες τα έντονα χρώματα και η έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις ήταν χαρακτηριστικά των τσιγγάνων που αργότερα στιγμάτισαν τους νεαρούς καλλιτέχνες και πνευματικούς ανθρώπους του Παρισιού, από τις αρχές του 19ου αιώνα και μετά, δίνοντάς τους τον χαρακτηρισμό «Μποέμ».
Η αδιαφορία για τη ζωή και τις έγνοιες της, η ξενοιασιά, η διαρκής ευθυμία, η σπατάλη χρημάτων, τα όνειρα για νέα και μεγαλύτερα έσοδα, η ανάγκη να εξασφαλίσουν και για την επόμενη γενιά ένα καλό τρόπο ζωής είναι τα χαρακτηριστικά των Μποέμ τα οποία τους διαχώριζαν από την υπόλοιπη κοινωνία.
Θεωρητικά οι Μποέμ ήταν οι πρώτοι «χίπις». Συμβαίνει συχνά όμως υπό την εξωτερική εμφάνιση ενός «μποέμ» να υποκρύπτονται πρόσωπα άσημα και ανίκανα να συμμορφώσουν ζωή ανάλογη των οικονομικών τους δυνάμεων, φερόμενα περισσότερο από ανόητη επιδειξιμανία.
Αναμφίβολα όμως, συμβαίνει να εμφανίζονται ως «μποέμ» και πρόσωπα σημαντικά και καλλιεργημένα, ποιητές, ζωγράφοι, μουσικοί κ.λπ. αλλά και πρόσωπα που χαίρουν ιδιαίτερης κοινωνικής εκτίμησης, σαφώς προνοητικοί και άριστοι διαχειριστές των οικονομικών τους.
Στην λίστα των διάσημων Μποέμ του 20ου αιώνα εντάσσονται οι καλλιτέχνες Πικάσο, Μοντιλιάνι, Μπρακ, Ματίς, Ζακόμπ, οι οποίοι από διάφορα σημεία του κόσμου έφτασαν στις γειτονιές του Παρισιού και έγραψαν ιστορία. Ήταν ζωγράφοι, ποιητές, γλύπτες, μουσικοί, συγγραφείς, άνθρωποι της διασκέδασης, αιώνια ερωτευμένοι και ελεύθεροι.
Πληροφορίες: Προπώληση από τα Γραφεία της Εταιρείας στην Πάφο, 26822218, στον παγκύπριο αριθμό 8000 8005 (χωρίς χρέωση), http://www.pafc.com.cy/ . Εισιτήρια 35, 50, 60, 80 ευρώ.

ROLLING STONES ΜΕ ΣΗΜΑ ΤΗ ...ΓΛΩΣΣΑ!


Η ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΛΟΙΟ ΑΠΕΧΟΥΝ...ΜΙΑ ΚΛΩΣΤΗ

......ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΜΥΓΑ
...ΜΥΓΙΑΖΟΝΤΑΙ!!!!!!

ΚΑΡΠΟΙ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗΣ ΠΙΕΡΙΚΗΣ ΓΗΣ







ANDREA BOCELLI


Ο κορυφαίος τενόρος Αντρέα Μποτσέλι με την παγκόσμια αναγνώριση και την εξαιρετική φωνή, βρίσκεται ανάμεσα στους καλλιτέχνες – θρύλους της παγκόσμιας μουσικής πραγματικότητας, με πωλήσεις δίσκων που ξεπερνούν τα 70 εκατομμύρια διεθνώς και με το δικό του Αστέρι στο Δρόμο της Δόξας του Χόλιγουντ.

Ο Αντρέα Μποτσέλι δεν έγινε γνωστός μέσα από διαφημιστικό σχεδιασμό. Αντίθετα, το κοινό τον ξεχώρισε και τον επέλεξε σε διαγωνισμό τραγουδιού. Από τότε η χροιά της φωνής του μεταφέρει τρυφερότητα και το όνομά του έχει γίνει γνωστό πολύ γρήγορα στο κοινό.

Η Σελίν Ντιόν είχε αναφερθεί χαρακτηριστικά στο πρόσωπό του με το εξής σχόλιο: «εάν ο Θεός μπορούσε να τραγουδήσει, η φωνή του θα έμοιαζε με του Αντρέα Μποτσέλι». Αυτό και μόνο αποτελεί μια σημαντική ένδειξη της αξίας και του χαρίσματός του.

Η φωνή του έχει μελαγχολικό και ταυτόχρονα έντονο χρώμα, είναι έντονα συναισθηματική και τρυφερή. Τα 70 εκατομμύρια δίσκων του που έχουν πωληθεί παγκοσμίως έρχονται να επιβεβαιώσουν την αξία του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Ο διάσημος τενόρος παρά τις δυσκολίες από την έλλειψη όρασης, δεν εγκατέλειψε το χάρισμα της φωνής του αλλά αντίθετα, το καλλιέργησε, δημιουργώντας μια χροιά αναγνωρίσιμη πια σε διεθνές επίπεδο. Οι δυσκολίες τον έκαναν ακόμα πιο συναισθηματικό, ακόμα πιο ευαίσθητο.

Λίγα λόγια για τον Μποτσέλι

Γεννήθηκε στην Τοσκάνη στις 22 Σεπτεμβρίου του 1958 και μεγάλωσε στην οικογενειακή φάρμα στο Lajatico της Πίζα. Ανακάλυψε τη δύναμη της φωνής του από νωρίς και μέσα από συστηματική προσπάθεια κατάφερε να αναδειχθεί ως «ο μοντέρνος και συγχρόνως παραδοσιακός τενόρος», όπως θέλει να αποκαλεί ο ίδιος τον εαυτό του.

Από ενδιαφέρον για τις ανθρωπιστικές επιστήμες σπούδασε νομικά. Αφού άσκησε όμως για ένα χρόνο τη δικηγορία, την εγκατέλειψε οριστικά και αφιερώθηκε στη μουσική και στο τραγούδι.

Το 1970 απόλαυσε την πρώτη του επιτυχία σ’ ένα διαγωνισμό τραγουδιού, εκτελώντας το «O sole mio». Αφού παρακολούθησε μαθήματα τραγουδιού με τον Luciano Bettarini, ο Μποτσέλι πλησίασε τον Franco Corelli και για να πληρώσει τα μαθήματα τραγουδιού, ο Αντρέα έπαιζε πιάνο σε τοπικά μπαρ.

Το 1994, την ίδια περίοδο που κατακτούσε τον κόσμο της ποπ, παρουσιάστηκε στον Αντρέα η ευκαιρία να κάνει το ντεμπούτο του στην οπερετική σκηνή, στο έργο του Βέρντι «Macbeth». Τα Χριστούγεννα του ίδιου χρόνου προσκλήθηκε για να τραγουδήσει στο Βατικανό, στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Πέτρου, όπου παρίστατο και ο Πάπας. Αυτή ήταν και η αρχή μίας ραγδαίας ανόδου.

Το τραγούδι του «Con te Partirò» ακούσθηκε σε κάθε γωνιά του κόσμου. Συνεργάστηκε με τη Sarah Brightman, τον Zubin Mehta, τη Celine Dion, τον Lorin Maazel και μερικούς από τις σημαντικότερους μαέστρους όπως τους Lorin Maazel, Seiji Ozawa, Valery Gergev, Zubin Mehta, Myun Whun Chung. Για τις συναυλίες του, ο Μποτσέλι κατέκτησε τα πιο φημισμένα προπύργια της κλασικής μουσικής στον κόσμο, όπως η Κρατική Όπερα της Βιέννης.

Πληροφορίες: Ηρώδειο, 210 7210883, www.bcactionfund.org , εισιτήρια 45, 70, 95, 130, 200 ευρώ. Προπώληση Ταμεία Φεστιβάλ Αθηνών, 210 3272000, www.greekfestival.gr .

Εντυπωσίασε η Ορχήστρα Νέων Ελληνικής Μουσικής του Δημοτικού Ωδείου Κατερίνης στο Maintal της Γερμανίας







Με τις καλύτερες εντυπώσεις επέστρεψε από - τον αδελφοποιημένο με την Κατερίνη - Δήμο Maintal Γερμανίας η Ορχήστρα Νέων Ελληνικής Μουσικής του Δημοτικού Ωδείου, όπου(το διάστημα 6-10 Αυγούστου) συμμετείχε σε Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ.
Στο Φεστιβάλ έλαβαν μέρος ορχήστρες από διάφορες χώρες της Ευρώπης. Η πρόσκληση στο Δημοτικό Ωδείο έγινε από τον Δήμο Maintal με αφορμή την συμπλήρωση 50 χρόνων από την ίδρυση της Φιλαρμονικής της Γερμανικής πόλης.
Η ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του Παναγιώτη Λυμπανοβνού, πραγματοποίησε κατά γενική ομολογία εξαιρετική εμφάνιση. Τα μέλη της με πολύ ζωντάνια, κέφι και υψηλό επίπεδο απόδοσης ερμήνευσαν υποδειγματικά ένα απάνθισμα δημοφιλών τραγουδιών από το ελληνικό ρεπερτόριο. Το κοινό καταχειροκρότησε την ορχήστρα, ενώ ο ενθουσιασμός ήταν τέτοιος, ώστε ο μεγαλύτερος όγκος - των 2000 περίπου - θεατών συνόδευε χορεύοντας γνώριμους ελληνικούς ρυθμούς.
Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν με παρέλαση όλων των σχημάτων στους κεντρικούς δρόμους του Δημοτικού Διαμερίσματος Wachenbuchen του Δήμου Maintal. Χαιρετισμό του Δημάρχου Κατερίνης Σάββα Χιονίδη μετέφερε κατά την έναρξη της συναυλίας ο πρόεδρος του Δημοτικού Ωδείου Αλέξανδρος Γιουμίδης, ενώ ακολούθησε ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων με τους διοργανωτές. Ειδικότερα με τον υπεύθυνο της ορχήστρας Helmut Schmitt, τον υπεύθυνο πολιτισμού του Δήμου Maintal Udo Jum και τον συμπατριώτη μας Δημοτικό Σύμβουλο Maintal Δημήτρη Ασαρίδη.
Κατά την παραμονή τους στη Γερμανία, τα μέλη της αποστολής ξεναγήθηκαν στα αξιοθέατα της ευρύτερης περιοχής με επίκεντρο το Μουσείο του Goethe(Frankfurt)κ.λ.π.
«To Δημοτικό Ωδείο Κατερίνης που εργάζεται συστηματικά στον τομέα του πολιτισμού και της μουσικής, για μια ακόμη φορά εκπροσώπησε επάξια την πόλη της Κατερίνης σε μια σημαντική καλλιτεχνική διοργάνωση του εξωτερικού δικαιώνοντας τον τίτλο του “μουσικού πρεσβευτή”της περιοχής μας» δήλωσε σχετικά ο Πρόεδρος του Δημοτικού Ωδείου Κατερίνης Αλέξανδρος Γιουμίδης, ο οποίος δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τους διοργανωτές του Φεστιβάλ για την άψογη φιλοξενία.
Παρόντες στην αποστολή ήταν και ο πρόεδρος του τοπικού συμβουλίου Άνω Αγίου Ιωάννη Χαράλαμπος Οφίδης, καθώς και μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Ωδείου Κατερίνης.