Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΝΑΔΟΛΗΣ, ΤΩΡΑ ΣΤΟΝ VIVA FM

O DJ PRO
ME TIS KALYTERES MOYSIKES
ΣΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ....ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΞΕΝΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ

ΟΙ ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΝΑ..ΟΔΗΓΕΙΣ

http://24wro.blogspot.com/2011/01/blog-post_1297.html#more

ΖΙΜΕΝΣ


Μετά από έντεκα μήνες ερευνών, που περιελάμβαναν εκατοντάδες συνεδριάσεις και δεκάδες εξετάσεις μαρτύρων, παραδόθηκε αργά το βράδυ της Δευτέρας το πόρισμα της εξεταστικής επιτροπής που ερευνούσε το σκάνδαλο της Siemens... Το πόρισμα που περιλαμβάνει τις θέσεις της πλειοψηφίας η οποία εκφράζεται από τα μέλη – βουλευτές του ΠΑΣΟΚ χωρίζεται σε οκτώ βασικά κεφάλαια όπου μεταξύ άλλων περιγράφεται η ροή του «μαύρου χρήματος», τα ταμεία των πολιτικών κομμάτων και η ζημιά του Ελληνικού Δημοσίου. Το ουσιώδες κεφάλαιο της αξιολόγησης όπου καταλογίζονται οι ευθύνες των πολιτικών και μη προσώπων και ζητείται η περαιτέρω διερεύνηση των κ.κ. Μιχάλη Λιάπη, Χρίστο Μαρκογιαννάκη, Γιώργο Αλογοσκούφη, Γιώργο Βουλγαράκη, Γιάννη Παπαθανασίου, Προκόπη Παυλόπουλο και Βύρων Πολύδωρα από πλευράς της ΝΔ και των κ.κ. Ακη Τσοχατζόπουλο, Τάσο Μαντέλη, Γιάννο Παπαντωνίου, Χρίστο Βερελή και Νίκο Χριστοδουλάκη από πλευράς ΠΑΣΟΚ



Διαβάστε περισσότερα: 24ωρο: Η ετυμηγορία της Εξεταστικής για το σκάνδαλο της Siemens http://24wro.blogspot.com/2011/01/siemens_9316.html#ixzz1C43QwxWB

ΣΤΑΣΗ "ΑΠΟΛΑΥΣΗ"

http://24wro.blogspot.com/2011/01/5_25.html


ΓΙΑ OSCAR Ο "ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ"..!!!!!!!

Υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης η ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

Στις 27 Φεβρουαρίου στο Kodak Theatre η απονομή...

Ποιοι προτάθηκαν για Όσκαρ α' ανδρικού και α' γυναικείου, ποιες οι ταινίες της χρονιάς

Δείτε όλες τις υποψηφιότητες



Σε μια λιτή τελετή, το μεσημέρι της Τρίτης, σχεδόν ένα μήνα πριν στρωθεί το κόκκινο χαλί στο Kodak Theatre του Λος Άντζελες, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου ανακοίνωσε τις υποψηφιότητες για τα φετινά Όσκαρ.



Οι εκπλήξεις έλειψαν, αφού λίγο ως πολύ, όλα τα φαβορί συμπεριλήφθηκαν στις υποψηφιότητες.



Καλύτερης ταινίας

Black Swan

The Fighter

Inception

The Kids Are All Right

127 Hours

The Social Network

Toy Story 3

True Grit

Winter’s Bone



Καλύτερης ξενόγλωσσης

Κυνόδοντας (Ελλάδα)

Biutiful (Μεξικό)

In a Better World (Δανία)

Incendies (Καναδάς)

Outside The Law (Hors la loi) (Αλγερία)



Α’ Ανδρικού

Χαβιέρ Μπαρδέμ (Biutiful)

Τζεφ Μπρίτζες (True Grit)

Τζέσι Αϊζενμπεργκ (The Social Network)

Colin Firth (The King’s Speech)

Τζέιμς Φράνκο (127 Hours)



Β’ Ανδρικού

Κρίστιαν Μπέιλ (The Fighter)

Τζον Χοόουκς (Winter’s Bones)

Τζέρεμι Ρένερ (The Town)

Μαρκ Ράφαλο (The Kids Are All Right)

Τζέφρι Ρας (The King’s Speech)



Α’ Γυναικείου

Ανέτ Μπενινγκ (The Kids Are All Right)

Νικόλ Κίντμαν (Rabbit Hole)

Τζένιφερ Λόρενς (Winter’s Bone)

Νάταλι Πόρτμαν (Black Swan)

Μισέλ Γουίλιαμς (Blue Valentine)



Β’ Γυναικείου

Έιμι Άνταμς (The Fighter)

Έλενα Μπόναμ Κάρτερ (The King’s Speech)

Μελίσα Λίο (The Fighter)

Χάιλι Στέιφιλντ (True Grit)

Τζάκι Γουίβερ (Animal Kingdom)



Σκηνοθεσίας

Ντάρεν Αρνόφσκι (Black Swan)

Ντέιβιντ Ο’ Ράσελ (The Fighter)

Τομ Χούπερ (The King’s Speech)

Ντέιβιντ Φίντσερ (The Social Network)

Τζο και Ίθαν Κοέν (True Grit)



Διαβάστε περισσότερα: 24ωρο: Κυνόδοντας για... Όσκαρ – Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες http://24wro.blogspot.com/2011/01/blog-post_213.html#ixzz1C3gklpOM

Μήπως υποφέρετε από τελειομανεία;

Τα θέλετε όλα στην εντέλεια: το σώμα σας, τη δουλειά σας, την οικογένειά σας. Το σπίτι να λάμπει, την καριέρα να έχει ανοδική πορεία και το σώμα σας σε εφηβική φόρμα. Όταν τα επιτύχετε όλα αυτά, τι άλλο σας μένει; Μήπως ήρθε ο καιρός να δείτε τα πράγματα λίγο διαφορετικά;


1. Αποδεχτείτε τις αδυναμίες σας. Όσο κι αν θεωρείτε τον εαυτό σας άσφαλτο, η αλήθεια είναι ότι κάπου αλλού υπάρχει κάποιος άλλος άνθρωπος πιο καλλιεργημένος, πιο επιτυχημένος και πιο έξυπνος από εσάς. Αφήστε ανοιχτό το πεδίο της καλυτέρευσης. Το να παραδέχεστε και να μαθαίνετε από τα λάθη σας είναι εμεπιρία ζωής.

2. Το σπίτι σας είναι ο ναός της καθαριότητας και της οργάνωσης. Όταν κάτι δεν είναι στη θέση του, νιώθετε ότι όλο το σύμπαν συνωμοτεί εναντίον σας και χάνετε την αίσθηση ασφάλειας που έχετε. Δείτε την αλλιώς. Η καθημερινή φασίνα και η εμμονή με την ταχτοποίηση είναι κομματάκι μάταιες δραστηριότητες. Το πάτωμα θα συνεχίσει να σκονίζεται και τα πιάτα να στοιβάζονται. Βγείτε έξω περισσότερο και αφήστε κανά ποτήρι άπλυτο.

3. Βάλτε προτεραιότητα στον περφεξιονισμό σας. Αν θέλετε να διαπρέπετε στη διδασκαλία, δε χρειάζεται να μαγειρεύετε gourmet κάθε βράδυ. Αν επιθυμείτε πολλά παιδιά, δε χρειάζεστε το σώμα της Miranda Kerr.

4. Δώστε βάση στην υγεία σας σας και όχι στα κιλά σας. Μην εστιάζετε σε όσα θεωρείτε ότι είναι αρνητικά πάνω σας. Απαριθμήστε τα καλά σας χαρακτηριστικά και αποφασίστε να φροντίσετε την υγεία σας. Αν αυτό σημαίνει ότι θα πηγαίνετε πιο συχνά στο γυμναστήριο, τότε να το κάνετε.

NOOZ

Bikiropoulos.blogspot.com ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΤΕΧΝΕΣ, ΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΕΡΙΕΡΓΑ,sport, ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ, ΠΟΙΗΣΗ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ....ΜΠΙΚΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΜΕΤΡΑΕΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ...ΛΕΞΕΙΣ..!

Η λέξη "τώρα" ή η λέξη "αμέσως" μεταφέρει περισσότερες πληροφορίες; Η δεύτερη, επειδή είναι μεγαλύτερη, αν πιστέψουμε μια νέα μελέτη Αμερικανών γνωσιακών επιστημόνων, οι οποίοι ανέλυσαν τη χρήση των λέξεων σε 11 ευρωπαϊκές γλώσσες και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το μήκος των λέξεων σχετίζεται πιο στενά με το πληροφοριακό περιεχόμενό τους από ό,τι με το πόσο συχνά χρησιμοποιούνται.
Οι ερευνητές του Τμήματος Εγκεφάλου και Γνωσιακών Επιστημών του πανεπιστημίου ΜΙΤ, υπό τον Στέβεν Πιανταντόζι, που δημοσίευσαν τη σχετική έρευνα στα "Πρακτικά" της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), σύμφωνα με το περιοδικό "Nature", χρησιμοποιώντας τη "θεωρία των πληροφοριών", ανατρέπουν ουσιαστικά την αντίληψη των γλωσσολόγων ότι το μήκος μιας λέξης σχετίζεται περισσότερο με το πόσο συχνά χρησιμοποιείται και ότι οι πιο σύντομες λέξεις (με τα λιγότερα γράμματα) χρησιμοποιούνται πιο συχνά, γι' αυτό και είναι πιο μικρές.
Τη θεωρία αυτή πρότεινε για πρώτη φορά, στη δεκαετία του ΄30, ο γλωσσολόγος του πανεπιστημίου Χάρβαρντ Τζορτζ Κίνγκσλεϊ Ζιπφ, ο οποίος πίστευε ότι η σχέση ανάμεσα στο μήκος μιας λέξης και στη συχνότητα χρήσης της πηγάζει από μια ενστικτώδη ανάγκη των ανθρώπων να ελαχιστοποιήσουν το χρόνο και την απαιτούμενη προσπάθεια που πρέπει να καταβάλλουν για να μιλήσουν και να γράψουν.
Όμως, οι ερευνητές του ΜΙΤ έρχονται τώρα να υποστηρίξουν ότι, προκειμένου να μεταδώσουν μια ορισμένη ποσότητα πληροφοριών, οι άνθρωποι θεωρούν ενστικτωδώς πιο αποδοτικό να μικρύνουν το μήκος των λιγότερο πληροφοριακών (και συνεπώς των πιο προβλέψιμων) λέξεων, παρά όσων λέξεων χρησιμοποιούνται συχνότερα.
Ο Πιανταντόζι ισχυρίζεται ότι το μήκος των λέξεων σχετίζεται περισσότερο με το πόσες πληροφορίες μεταφέρουν παρά με το πόσο συχνά χρησιμοποιούνται.
Για "μελέτη- ορόσημο" έκανε λόγο ο γλωσσολόγος Ρότζερ Λέβι του πανεπιστημίου Σαν Ντιέγκο, της Καλιφόρνιας, που εκτιμά ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο άλμα των τελευταίων 75 ετών, από την εποχή της θεωρίας του Ζιπφ, όσον αφορά το πώς εξελίσσονται οι γλώσσες.
Η μέτρηση του πληροφοριακού περιεχομένου των λέξεων δεν είναι εύκολη δουλειά, μεταξύ άλλων επειδή το περιεχόμενο αυτό ποικίλει ανάλογα με τα συμφραζόμενα. Σύμφωνα με τους ερευνητές του ΜΙΤ, όσο πιο προβλέψιμη είναι μια λέξη, τόσο λιγότερο πληροφοριακό περιεχόμενο μεταφέρει στον προφορικό και τον γραπτό λόγο.
Οι ερευνητές ανακάλυψαν μια μέθοδο να υπολογίζουν το πληροφοριακό περιεχόμενο των λέξεων σε ψηφιακά κείμενα, με βάση το πώς κάθε λέξη σχετίζεται με τις προηγούμενες και άρα πόσο εύκολα προβλέψιμη είναι.
Ο Πιαντατόζι και οι συνεργάτες του υποστηρίζουν ότι η σχέση ανάμεσα στο μήκος των λέξεων και στο πληροφοριακό περιεχόμενό τους δείχνει ότι οι γλώσσες του πλανήτη είναι έτσι προσαρμοσμένες, ώστε να μεταδίδουν πληροφορίες με τον πιο αποδοτικό τρόπο, τόσο από γλωσσολογική όσο και από εγκεφαλική- γνωσιακή άποψη, πράγμα που βοηθά τόσο τον ομιλητή-συγγραφέα, όσο και τον ακροατή- αναγνώστη.



Επειδή οι πιο μικρές λέξεις μεταφέρουν λιγότερες πληροφορίες, όπως πιστεύουν οι Aμερικανοί επιστήμονες, η πυκνότητα των πληροφοριών σε μια φράση ή πρόταση εξομαλύνεται έτσι ώστε το "μήνυμα" των λέξεων να μεταδίδεται με σταθερό και όχι ακανόνιστο ρυθμό, με αποτέλεσμα η ίδια η δομή της γλώσσας να βοηθά στην επικοινωνία.

Στο Φεστιβάλ Βερολίνου η ταινία του Γιάνναρη «Μan at sea»

Η ταινία του Κωνσταντίνου Γιάνναρη, «Μan at sea» , κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Βερολίνου, στις 15 Φεβρουαρίου και συγκεκριμένα στo τμήμα Panorama Special. H ταινία αποτελεί επίσημη επιλογή του Φεστιβάλ του Βερολίνου -που ξεκινά στις 10 Φεβρουαρίου- και θα προβληθεί, στην αίθουσα FriedrichstandtPalast, καθώς σ΄ αυτήν την αίθουσα παρουσιάζονται οι ταινίες του Διαγωνιστικού Προγράμματος του Φεστιβάλ. Το «Man at Sea» θα παρουσιαστεί ακόμα δύο φορές στο επίσημο πρόγραμμα, καθώς και σε ειδικά market screenings για τους εκπροσώπους της παγκόσμιας κινηματογραφικής βιομηχανίας.

Σε ανοδική πορεία το ΚΘΒΕ

Γεμίζουν τα ταμεία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος αφού όλο και περισσότεροι πολίτες γεμίζουν τα θέατρα του. Σε μια περίοδο που οι πιο πολλοί τομείς γνωρίζουν ύφεση, εξήντα χιλιάδες άνθρωποι από τον περασμένο Σεπτέμβρη, παρακολούθησαν τις παραστάσεις του ΚΒΘΕ.
Αυτό απέφερε περισσότερα από 500 χιλιάδες ευρώ στα ταμεία του θεάτρου, σε διάστημα μικρότερο των πέντε μηνών.

Ο Σωτήρης Χατζάκης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Βορείου Ελλάδος από πέρσι είχε μειώσει τις τιμές των εισιτηρίων. Όπως δήλωσε όμως στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η εντυπωσιακή άνοδος της τάξης του είκοσι πέντε τοις εκατό σε σχέση με πέρσι δεν οφείλεται μόνο στα φτηνότερα εισιτήρια.
«Ο κόσμος επαναπροσδιορίζει τις επιλογές του εξαιτίας της κρίσης, μειώνει τις εξόδους του άρα επιλέγει με ποιοτικά κριτήρια» συνέχισε.
Διαγράφοντας τον τρίτο χρόνο της θητείας του στο ΚΒΘΕ ο Σωτήρης Χατζάκης μιλά πλέον και για ένα ρεπερτόριο που έχει «αγγίξει» το κοινό της Θεσσαλονίκης«Το ΚΒΘΕ οφείλει ένα μεγάλο ευχαριστώ στο κοινό της Θεσσαλονίκης που αγκάλιασε το ρεπερτόριο του θεάτρου και έχει πλέον την ευχέρεια να πληρώνει την μισθοδοσία που είναι 280 χιλιάδες ευρώ το μήνα».
ΤΟ ΚΒθΕ έχει επιχορήγηση από την οποία πληρώνει πέρα από τη μισθοδοσία των 270 ανθρώπων, το ΙΚΑ, την εφορία αλλά και τα χρέη ύψους δυο εκατομμυρίων ευρώ. Ποσό πο πριν τρία χρόνια, έφτανε περίπου τα τριάμιση εκατομμύρια ευρώ.
Στο Βασιλικό Θέατρο η θρυλική ιστορία της κοκόνας Λωξάντρας, ένα θέαμα εξωστρεφές, με μουσική, τραγούδια, συγκίνηση, γέλιο και λυρικά μέρη, η ιστορία μιας λαϊκής γυναίκας, εξαιρετικά δυναμικής, που ηγείται πολυμελούς μεσοαστικής ελληνικής οικογένειας της Πόλης, έχει προσελκύσει περίπου δεκαπέντε χιλιάδες θεατές σε λιγότερο από έναν μήνα παραστάσεων.
Μερικά μέτρα πιο μακριά, στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών "Ο κύριος Πούντιλα και ο δούλος του ο Μάττι" μέσα από τη διαλεκτική σκέψη κάνει μια ανάλυση της κρίσης που ο κόσμος την έχει ανάγκη. Αυτό, σύμφωνα με τον διευθυντή του Θεάτρου έκανε τα εκδότρια να κόψουν περισσότερα από δέκα χιλιάδες εισιτήρια.
Ο «Χιονάνθρωπος» του Ευγένιου Τριβιζά όχι απλά δεν«ξενιτεύτηκε στον Βόρειο Πόλο -παρομοίωση που ο ίδιος ο Σωτήρης Χατζάκης είχε κάνει στη διάρκεια συνέντευξης τύπου τον περασμένο Οκτώβρη, όταν οι περικοπές «απειλούσαν» την λειτουργία του Θεάτρου -αλλά «παρέμεινε» στη Θεσσαλονίκη και έκοψε δεκαοχτώ χιλιάδες εισιτήρια.
Τον ερχόμενο Μάιο το ΚΒΘΕ ετοιμάζεται να «κατηφορίσει» στην Αθήνα και παράλληλα ετοιμάζονται πέντε νέες παραγωγές.
Ανάμεσα σε αυτές «Η Στρίγγλα που έγινε αρνάκι» του Σαίξπηρ, μια από τις δημοφιλέστερες κωμωδίες όλων των εποχών, σε σκηνοθεσία του θρυλικού Γεωργιανού σκηνοθέτη Ρόμπερτ Στούρουα. Το ρόλο του Πετρούκιου θα ερμηνεύσει ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης ενώ την Κατερίνα θα ενσαρκώσει η Δήμητρα Ματσούκα. Ταυτόχρονα ετοιμάζονται το «Υπάρχει και φιλότιμο» του Αλέκου Σακελλάριου και το «Διαμάντια και Μπλουζ» της Λούλας Αναγνωστάκη.
Η Πειραματική σκηνή του Θεάτρου ετοιμάζει το «Deja vu» του Κάφκα σε μια μορφή μαύρης κωμωδίας σκηνοθετημένο από τον Λιθουανό σκηνοθέτη Τσέζαρι Γκραουζίνι.
Επιπλέον, το κλιμάκιο Μακεδονίας-Θράκης θα δώσει περισσότερες από σαράντα παραστάσεις στις ακριτικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος παρουσιάζοντας τρια μονόπρακτα του Τσέχωφ με τίτλο «Ιστορίες για αρκούδες».
Όσο για το καλοκαίρι, ο σκηνοθέτης Χατζάκης ετοιμάζει την έβδομη παράσταση του από το 2000, στο αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.
«Από την Επίδαυρο βρίσκει ψωμί πολύς κόσμος και εκτός του θεάτρου. Αυτό πρέπει να σκεφτόμαστε όσοι ανεβάζουμε έργα εκεί. Προέχει φυσικά η αισθητική μας αλλά όχι μόνο αυτή».
Λάτρης του Αριστοφάνη, ο Σωτήρης Χατζάκης θα παρουσιάσει στο κοινό μια κλασσική κωμωδία με πολύ γέλιο μακριά από μοντερνισμούς, απομιμήσεις και μεταμοντέρνες πινελιές.


Λεπτομέρειες στη συνδρομητική σελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ



« Παραστάσεις κατ οίκον»






«Η τέχνη και ο πολιτισμός ως αντίδοτο στην κρίση» είναι η φράση που ακούγεται όλο και πιο συχνά το τελευταίο διάστημα, από τότε που η χώρα βρίσκεται στη δίνη της τρόικας και των δανειστών της. Τι συμβαίνει όμως όταν ισχύει και το αντίθετο; Η εποχή της κρίσης μοιάζει να είναι η πιο κατάλληλη για το θέατρο, καθώς παρατηρείται «άνθιση» νέων σχημάτων και παραγωγών που αναζητούν χώρο στο θεατρικό χάρτη της πόλης.



Νέες ομάδες με φρέσκο δυναμικό και καινοτόμες ιδέες, απελευθερώνονται και πειραματίζονται σε πρωτοποριακά είδη και τροφοδοτούν την καλλιτεχνική ζωή του τόπου, στρεφόμενοι σε εναλλακτικούς χώρους και είδη.



Θεατρικές σκηνές σε αποθήκες, σε νυχτερινά κέντρα διασκέδασης, σε διαμερίσματα, υπόγεια σε «απαγορευμένες» συνοικίες ξεφυτρώνουν εντός κι εκτός κέντρου και παντρεύουν τα μέχρι πρότινος αταίριαστα καλλιτεχνικά γεγονότα.



Πρόσφατα μάλιστα άρχισαν να «παραδίδονται» και παραστάσεις κατ' οίκον κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού αλλά και παραστάσεις στα σπίτια των ίδιων των ηθοποιών.



Σε μία παλιά διατηρητέα μονοκατοικία στην περιοχή του Φιλοπάππου το Πρόχειρο Θέατρο και η επικεφαλής του Δέσποινα Γκάτζιου, καθώς το ενοίκιο μίας θεατρικής στέγης είναι ιδιαίτερα υψηλό, αποφάσισε να ανεβάσει την παράσταση στο σαλόνι του σπιτιού του.



Πρόκειται για το έργο "Ca



Παραμονές Χριστουγέννων, δύο γυναίκες συναντιούνται σε ένα καφέ. Είναι φίλες, συνάδελφοι και αντίζηλες. Η σύζυγος η μία, η ερωμένη η άλλη. Με πρόσχημα τον διεκδικούμενο άνδρα, οι δύο γυναίκες στροβιλίζονται σε μία περιδίνηση της ψυχής, της ύπαρξης και του ρόλου τους.



Ηθοποιός με τριετή θητεία στη Νέα Σκηνή του Λευτέρη Βογιατζή και στο Εθνικό Θέατρο, με συνεργασίες με Δήμο Αβδελιώδη και Αγγελο Μέντη στη "Σφενδόνη", η Δέσποινα Γκάτζιου με σπουδές φιλολογίας και μεταπτυχιακό στο αρχαίο δράμα στο Βερολίνο, έχει ήδη τέσσερις σκηνοθεσίες στο ενεργητικό της.



«Το Πρόχειρο Θέατρο- όπως εξηγεί η ίδια στο ΑΠΕ/ΜΠΕ- δεν είναι μια ακόμα θεατρική ομάδα, είναι μία ιδέα. Μία ιδέα που μας ήρθε ξαφνικά κάποια στιγμή το 1994 και στην οποία βρήκαν καταφύγιο, μαστόροι της τέχνης του θεάτρου, οι οποίοι απελπισμένα αναζητούν ένα χώρο που θα φιλοξενεί την ανάγκη τους να εξασκούν την τέχνη αυτή».



Ποια ήταν η αφορμή όμως για την ίδρυσή του; Όπως αναφέρει η Δέσποινα Γκάτζιου «η μοίρα των σύγχρονων θεατρικών ηθοποιών είναι η ανεργία», καθώς «πλειάδα σημαντικότατων και ιδιαιτέρως καλλιεργημένων ηθοποιών, δεν έχουν καμία επαγγελματική πρόσβαση στα θεατρικά δρώμενα του τόπου μας». Για να αποφύγουν λοιπόν τον μαρασμό και την εξαφάνιση, δεδομένου ότι «η μακροχρόνια απουσία ενός τεχνίτη από την τέχνη του σημαίνει αυτόματα την κατάργησή του», αποφάσισαν την ίδρυση του Πρόχειρου Θεάτρου.



Σε ό,τι αφορά τις πρόβες και την προετοιμασία των παραστάσεων η ηθοποιός μας ενημερώνει πως οι συντελεστές συναντιούνται καθημερινά και εξασκούνται πάνω σε ένα δοσμένο θέμα, "με αφοσίωση, αυστηρότητα και ακραίο επαγγελματισμό, ως εάν επρόκειτο για κανονική θεατρική παραγωγή". Όμως ούτε χρήματα υπάρχουν, ούτε χώρος για να παρουσιάσουν την δουλειά τους. Έτσι, λοιπόν, το προϊόν του μόχθου τους σύμφωνα με την ίδια έχει ελάχιστες ελπίδες να παρουσιαστεί στο κοινό.



«Κατά την διάρκεια που δουλεύουμε ξεκινάμε να είμαστε ένας δύο, στη συνέχεια κάποιοι συνάδελφοι ενημερώνονται για αυτό που κάνουμε και θέλουν να συμμετέχουν και αυτοί, χωρίς να υπάρχουν χρήματα..αλλά δουλεύουμε απίστευτα, σαν σε ένα μήνα να έχουμε να ανεβάσουμε παράσταση. Και μπαινοβγαίνει κόσμος, αλλά μένουν άλλοι φεύγουν, είναι σαν να μπαίνεις σε ένα εργαστήρι το Πρόχειρο θέατρο. Αλλά ποτέ μα ποτέ δεν ξέρουμε αν αυτό θα βγει στην επιφάνεια. Έτσι λοιπόν όταν βγαίνει από μία τυχαία αφορμή, είναι μεγάλη η χαρά μας» μας ενημερώνει.



Κατά κανόνα το «εργαλείο» που δουλεύουν είναι η τραγωδία, ενώ οι πρόβες γίνονται καθημερινά στο σπίτι της Δέσποινας Γκάτζιου. «Τα κλειδιά της αρχαίας τραγωδίας είναι πάντα εδώ σε οτιδήποτε κείμενο κάνουμε» αναφέρει η ηθοποιός. «Με τη χαρά του τίποτα δουλεύουμε αλλά από πίσω υπάρχει μόχθος ατελείωτος» συνεχίζει.



Για τη συνεργασία του Πρόχειρου Θεάτρου με το Θέατρο Τέχνης η Δέσποινα Γκάτζιου εξηγεί πως «ήταν πολύ συγκινητική η πρότασή τους να ανεβάσουμε την παράσταση εκεί». "Επειδή το έργο πήγε πολύ καλά αποφάσισαμε να κάνουμε και μερικές παραστάσεις φέτος με την περσινή μας δουλειά και πήγαμε στις εκδόσεις Αλεξάνδρεια. Το ενοίκιο του χώρου όμως για εμάς ήταν δυσβάσταχτο και καθώς δεν έχουμε πόρους από πουθενά, κάποια στιγμή γονατίσαμε. Γι αυτό και αποφασίσαμε ν ανεβάσουμε την παράσταση σπίτι μας" σημειώνει η ίδια.



«Είναι πρωτοφανές το ότι ανεβάζουμε την παράσταση στο σπίτι, κάποιοι το χαρακτηρίζουν μυσταγωγία.Το περιβάλλον είναι οικείο, οι θεατές είναι πάρα πολύ κοντά και πραγματικά είναι φιλοξενούμενοί μας εκείνη την ώρα" αναφέρει στο ΑΠΕ/ΜΠΕ η ηθοποιός Μάυ Χάννα για να προσθέσει πως θεωρεί το όλο εγχείρημα πρωτότυπο, καθώς όλη η παράσταση λαμβάνει χώρα σε ένα σαλόνι, με σκηνικά τα ίδια τα έπιπλα του σπιτιού».



Στην παράσταση που παρουσιάζεται φέτος σε παραλλαγή στο σπίτι της ηθοποιού Δέσποινας Γκάτζιου, επιχειρείται η ακριβώς αντίθετη πορεία σε σχέση με την περσινή, με τους ηθοποιούς να κινούνται ανάμεσα στους θεατές. Ενώ δηλαδή στην προηγούμενη εκδοχή η αναζήτηση του έργου έγινε με εφτά ηθοποιούς μέσα από την διαστολή του σκηνικού χώρου του Στρίντμπεργκ, φέτος έχει κρατηθεί απόλυτα η σκηνική οδηγία «μια γωνιά σ΄ ένα ζαχαροπλαστείο για κυρίες» με τρεις ηθοποιούς.



Μιλώντας για την παράσταση η ηθοποιός και σκηνοθέτης της, Δέσποινα Γκάτζιου εξηγεί πως χωρίζεται σε δύο μέρη. «Στο πρώτο παρουσιάζεται ατόφιο το μονόπρακτο του Στρίντμπεργκ, ενώ στο δεύτερο μέρος η παράσταση εμπλουτίζεται με εμβόλιμα προσωπικά κείμενα και στίχους, απλωνόμαστε σε όλο τον χώρο του cafe, στον οποίο βρίσκονται επίσης ένα πιάνο και ο πιανίστας. Ετσι λοιπόν η «γωνιά σ' ένα cafe για κυρίες» γίνεται το Cafe la femme».



«Αυτό που είναι τρομερά γοητευτικό είναι ο απύθμενος τρόπος που ο Στρίνμπεργκ κάνει την καταβύθιση στην γυναικεία ψυχή, είναι τρισμέγιστος μάστορας, κορυφαίος της παγκόσμιας δραματουργίας. Εμείς λοιπόν πατήσαμε πάνω στο κείμενο του Στρίνμπεργκ και κάναμε αυτό που ζητάει ο συγγραφέας: καταβύθιση στην γυναικεία ψυχή, χωρίς να ανασύρεις τίποτα στην επιφάνεια. Πάνω σε αυτό βάλαμε τους δικούς μας στίχους, την δική μας ποίηση. Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης που είναι συνεργάτης του Πρόχειρου θεάτρου "έντυσε" το έργο με τη μουσική του και φτιάξαμε αυτήν την παράσταση με πολλή σεμνότητα» συνεχίζει.



Μιλώντας για την μοίρα του θεάτρου εν μέσω της απτής οικονομικής κρίσης που περνάει η χώρα, η Δέσποινα Γκάτζιου αναφέρει: «Το Πρόχειρο θέατρο είναι μονίμως σε κρίση, ποτέ κανείς δεν μας βοήθησε οικονομικά, έτσι λοιπον αυτή η κρίση για εμάς τώρα είναι σχεδόν χαρά με την έννοια, ότι οι βρεγμένοι την βροχή δεν την φοβούνται βγαίνουν στον δρόμο και χορεύουν. Εμείς ήμασταν πάντα έτσι τώρα απλώς είμαστε πιο τολμηροί».



«Κρίση σημαίνει πάντα κάτι καλό, είναι όπως ο πυρετός που δείχνει ότι κάτι δεν πάει καλά στο σώμα και του λέει : Ξύπνα! Ο τόπος εδώ και πολύ καιρό είναι ασθενής..Είναι μία θαυμάσια ευκαιρία λοιπόν, να ξαναγίνουμε άνθρωποι της ανάγκης. Η ανάγκη είναι που γεννάει αλήθεια. Όλα τα περισσέυματα τα πέραν της ανάγκης γεννούν καταναλωτισμό, αφθονία που σε βγάζει από τον εαυτό σου..άρα καλώς μας ήρθε η κρίση θα τα βγάλουμε πέρα» συνεχίζει η κ. Γκάτζιου για να προσθέσει:



«Το μόνο που πραγματικά θα θέλαμε είναι όπως είμαστε και εμείς τολμηροί να είναι και οι θεατές μας. Να έρχονται να μας βλέπουν και να μας λένε με απόλυτη ειλικρίνεια την άποψή τους. Είναι κέρδος για εμάς... Θέλουμε να έρθουν εδώ και να μην φοβούνται, να έχουν το θάρρος και να πουν δεν έχω λεφτά και θέλω να την δω αυτήν την παράσταση και εμείς στην ίδια κατάσταση είμαστε. Θα μπορούσαμε να παίξουμε και για έναν άνθρωπο».



Ακόμη, η Δέσποινα Γκάτζιου θυμάται κάποια φορά που είχαν έρθει να παρακολουθήσουν την παράσταση νεαροί επιστήμονες κωφοί. «Είχαμε φροντίσει και διαβάσαν από πριν το κείμενο και έτσι έβλεπαν την παράσταη από τα χείλη μας» εξηγεί η ηθοποιός για να προσθέσει πως «αυτό που ήταν συγκλονιστικό, που εμένα με κατέβαλλε, ήταν πως όταν τέλειωσε η παράσταση μας αποκάλυπταν πράγματα που ένας "άρτιος" δεν μπορούσε να τα πιάσει..τις πιο λεπτές πτυχές. Μας είπαν πράγματα για τους όγκους, για το φως, για τα σχήματα, για την ποίηση για την ενέργεια, χωρίς ν ακούν τους διαλόγους και την μουσική».



«Φέτος δουλεύουμε με μεγάλη λαχτάρα και αυταπάρνηση πάνω στο αριστουργηματικό διήγημα του Δημήτρη Χατζή «Το φονικό της Ιζαμπέλας Μόλνα» λέει η Δέσποινα Γκάτζιου και συμπληρώνει: "Mακάρι ο τόσος κόπος μας να μην είναι μάταιος και να αξιωθούμε το μοίρασμα της δουλειάς μας με τους θεατές". "Πιστεύουμε να είμαστε τέλος Μαρτίου έτοιμοι, καθώς δουλεύουμε ήδη πέντε μήνες για την παράσταση αυτή, δεν ξέρουμε αν θα την ανεβάσουμε στο σπίτι, το σκεφτόμαστε όμως. Φυσικά πρέπει να γυμνωθεί τελείως ο χώρος, αλλά είμαστε τολμηροί το κάνουμε, δεν έχουμε ενδοιασμούς» καταλήγει.



Στο «Cafε la femme» παίζουν οι :Μάυ Χάννα, Ειρήνη Ράπτη και η Δέσποινα Γκάτζιου. Στο πιάνο είναι ο Άρης Νικόλης. Την μετάφραση του έργου του Στρίντμπεργκ έχει κάνει ο αείμνηστος Ζαννής Ψάλτης. Τη μουσική επιμελείται ο Αλκίνοος Ιωαννίδης, την κίνηση η Μαρίζα Τσίγκα, τους φωτισμούς ο Χάρης Δάλλας και τα κείμενα και τους στίχους των τραγουδιών έχει γράψει η Δέσποινα Γκάτζιου.



Η παράσταση έχει προγραμματιστεί να παιχτεί για ακόμα δύο Σάββατα (22-29-1) στο σπίτι στου Φιλοπάππου.



Μετά το τέλος της παράστασης ηθοποιοί και θεατές έχουν την ευκαιρία να γνωριστούν και να συζητήσουν πίνοντας κόκκινο κρασί.



Νάντια Μπακοπούλου

fέ la Femme", ένα μουσικοχορευτικό θέαμα που βασίζεται στο μονόπρακτο του Αύγουστου Στρίντμπεργκ «Η πιο δυνατή» σε διασκευή - σκηνοθεσία της Δέσποινας Γκάτζιου και ντυμένο με την πρωτότυπη μουσική του Αλκίνοου Ιωαννίδη .Το έργο ανέβηκε πέρυσι στο Θέατρο Τέχνης - Κάρολος Κουν για είκοσι μόνο παραστάσεις και φέτος παίχτηκε σε παραλλαγή στην καινούργια Αίθουσα Πολιτισμού των εκδόσεων Αλεξάνδρεια.

Λεύκωμα Μ. Κακογιάννη

Σε μια συγκινητική ατμόσφαιρα, παρουσιάστηκε χθες στο Ίδρυμα Κακογιάννη, το λεύκωμα "Μιχάλης Κακογιάννης: Κινηματογράφος", με σπάνιες φωτογραφίες από την κινηματογραφική διαδρομή του σκηνοθέτη (εκδ. Μίλητος, σελ.404) Ένα τεράστιο σε όγκο, βαρύ αλλά αξιόλογο βιβλίο , σχολίασε ο Μ.Κακογιάννης , απευθύνοντας ευχαριστίες στον συνεργάτη του, Γιώργο Πηλιχό για την επιλογή των φωτογραφιών.
Η αγαπημένη του Έλλη Λαμπέτη , στο "Κορίτσι με τα μαύρα", η Μελίνα Μερκούρη στη "Στέλλα", ο Άντονι Κουήν, ο Αλαν Μπέητς στον "Ζορμπά", η Ειρήνη Παππά, η Κάθριν Χέμπορν, η Σάρλοτ Ράμπλινγκ, όλες οι μούσες του πρωτοποριακού, διεθνούς σκηνοθέτη, αναδύονται από τις φωτογραφίες του λευκώματος, συμπληρωμένες με αφηγήσεις του ίδιου του σκηνοθέτη και κριτικές για τις ταινίες του από τον διεθνή τύπο.

Βούλγαροι εναντίον FYROM: "Έκλεψαν τη γλώσσα μας και τη βάφτισαν "μακεδονική"

http://taxalia.blogspot.com/2011/01/fyrom.html


Περίπου 20 Βούλγαροι διανοούμενοι, μεταξύ των οποίων και τρεις που κατάγονται από τα Σκόπια, απέστειλαν αναφορά προς την UNESCO, ζητώντας από την παγκόσμια οργάνωση να σταματήσει η τηλέοραση των Σκοπίων να καταχράται συνεχώς τη βουλγαρική γλώσσα, την ιστορία και τον πολιτισμό της Βουλγαρίας.

Η αναφορά που κατατέθηκε προς τη Γενική Διευθύντρια της UNESCO, Ειρήνα Μπόκοβα, καλεί να αποκαταστήσει την αλήθεια για τη βουλγαρική γλώσσα την οποία η σκοπιανή κρατική τηλεόραση αποκαλεί ως ‘μακεδονική’.
«Επί 65 χρόνια διαδίδει ψέματα σε όλον τον κόσμο πως υπάρχει ξεχωριστή ‘μακεδονική’ γλώσσα, μακεδονική ιστορία και μακεδονικός πολιτισμός".

»Η Μακεδονία του Βαρδάρη,( Βαρντάρσκα Μακεντόνια ) περιοχή την οποία καταλαμβάνει σήμερα η πΓΔΜ, υπήρξε πάντοτε ένας γεωγραφικός όρος ενιαίος με τον βουλγαρικό πολιτισμό και την βουλγαρική ιστορία.

»Υπάρχουν πολλά ιστορικά στοιχεία που επιβεβαιώνουν αυτή την θέση, αναφέρει η επιστολή. Στη δήλωση αναφέρονται τα ονόματα των Ιωακείμ Καρτσόφσκι, Κύριλλου Πεϊτσίνοβιτς, των αδελφών Μιλαντινοβι, Κούζμαν Τσαπκάρεβ, Γκότσε Ντέλτσεφ και άλλων.
Οι Βούλγαροι καθηγητές υποστηρίζουν ότι καθημερινά στην πΓΔΜ καταστρέφονται ιστορικά μνημεία, τάφοι στρατιωτών, εκκλησίες και πολλά άλλα αντικείμενα τα οποία σχετίζονται με τη Βουλγαρία.
Στην καταγγελία τους αναφέρουν ακόμη ότι οι Σκοπιανοί τους έκλεψαν τη λαϊκή μουσική, τις εκδηλώσεις, τους βούλγαρους βασιλιάδες, τους ήρωες, τις μάχες και τους επαναστάτες και τους ανακήρυξαν ως ‘Μακεδόνες’.
Υπογραμμίζουν το γεγονός ότι στην τελευταία απογραφή, υπήρξε στήλη ξεχωριστή για τους Βουλγάρους. Δεκάδες έχουν συλληφθεί και τρομοκρατούνται όσοι λένε ότι είναι Βούλγαροι.Η επιστολή προς την UNESCO αναφέρει ακόμη ότι στην κρατική σκοπιανή τηλεόραση ο επικεφαλής της «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας», αρχιεπίσκοπος Στεφάν, αποκάλεσε τον Μητροπολίτη Αχρίδας Γιοβάν Βρανισκόφσκι ως Σπάρκα Μίτροβα, της σκοπιανής εκκλησίας.



-Τίτλος: « Български интелектуалци поискаха от ЮНЕСКО да спре присвояването на българския език и култура от страна на Македония»
Δημοσίευση: Агенция "Фокус", 24.1.2011.

Θρήνος και οργή στη Μόσχα



Μια γυναίκα-καμικάζι και ένας άνδρας βρίσκονται πίσω από την αιματηρή επίθεση στο αεροδρόμιο Ντομοντέντοβο στη Μόσχα, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες. Τραγικός ο απολογισμός με 35 νεκρούς και πάνω από 180 τραυματίες.

ΣΚΛΗΡΗ ΚΟΝΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΤΩΝ 250 ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ

Πόλεμος δηλώσεων για τη Νομική


Στην Πολιτεία επιρρίπτει ευθύνες για την εγκατάσταση μεταναστών στη Νομική, το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τονίζει ότι παρά το ότι οι αρχές ήταν ενήμερες, δεν προστατεύθηκε ο χώρος. Τι απαντά το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Διαμαντοπούλου: "Να εφαρμοστούν οι νόμοι".

ΣΕΧ ΚΑΙ FACEBOOK

Σχεδόν τέσσερις στις πέντε γυναίκες και τρεις στους πέντε άνδρες θεωρούν ότι τα sms, το Facebook και άλλα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης... κάνουν τα νέα ζευγάρια να επισπεύδουν την ερωτική επαφή, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιοποιήθηκε χθες Δευτέρα.
Ωστόσο, μόλις των 38% των γυναικών απάντησαν ότι συνευρέθηκαν ερωτικά με κάποιον νωρίτερα απ΄ ό,τι θα έκαναν λόγω "ψηφιακής οικειότητας", όπως προκύπτει από τις απαντήσεις των 1.200 γυναικών και ανδρών που συμμετείχαν στην τρίτη ετήσια έρευνα για το σεξ των περιοδικών Shape και Men's Fitness.
Τα smart phones και τα laptop είναι τα νέα "παιχνίδια" που οδηγούν στην κρεβατοκάμαρα, αναφέρει η έρευνα, με σχεδόν το 80% των γυναικών και το 58% των ανδρών να απαντούν ότι τα σύγχρονα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οδηγούν γρηγορότερα στην ερωτική επαφή.
Τα γραπτά μηνύματα είναι ο υπ΄ αριθμόν ένα τρόπος με τον οποίο διατηρούν επαφή οι εραστές, διαπίστωσε η έρευνα, και οι άνδρες στέλνουν γραπτά μηνύματα 39% συχνότερα απ΄ ότι τηλεφωνούν, ενώ οι γυναίκες 150% συχνότερα.
Ακόμη και πριν ξεκινήσει η σχέση, το 70% των γυναικών και το 63% των ανδρών χρησιμοποιούν το Google και άλλους διαδυκτιακούς μηχανισμούς για να μάθουν πληροφορίες για τον συγκεκριμένο άνθρωπο.
Το 65% από αυτούς που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησαν ότι τους ζήτησαν σε ραντεβού μέσω μηνύματος και το 49% μέσω Facebook.

Όταν ξεκινήσει η σχέση, το 72% των γυναικών απάντησαν ότι ψάχνουν τις πρώην αγαπημένες του συντρόφου τους μέσα από το Facebook, ενώ ακόμα και κατά τη διάρκεια της σχέσης κάποιοι δεν μπορούν να αποχωριστούν τις ηλεκτρονικές τους συσκευές.
http://24wro.blogspot.com/2011/01/facebook_999.html#ixzz1C3MUYIRB

ΑΛΚΟΟΛ



"Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΙΣ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ , ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΟΥ ΠΟΤΟΥ..."
Γ. ΠΟΤΑΜΙΑΝΟΣ, ΑΛΚΟΟΛ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΛΙΒΑΝΗ, 2005

ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!!!!!!!!!