Τετάρτη, 2 Φεβρουαρίου 2011

Ακίνδυνο το σεξ στην εγκυμοσύνη

Ομάδα ειδικών από τις ΗΠΑ και τον Καναδά υποστηρίζει ότι η εγκυμοσύνη δεν πρέπει να γίνεται εμπόδιο στο σεξ και ότι δεν υπάρχει κανένας... κίνδυνος για το έμβρυο αν η έγκυος κάνει σεξ. Οπως αναφέρουν μάλιστα, η έγκυος μπορεί να έρχεται άφοβα σε ερωτική επαφή τακτικά. Κατά καιρούς έχουν εκφραστεί φόβοι ότι το σεξ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να προκαλέσει διάφορες επιπλοκές, ακόμη και πρόωρο τοκετό. Οι ερευνητές έκαναν μετανάλυση πολλών μελετών στις οποίες πήραν μέρος συνολικά πάνω από 11 χιλιάδες γυναίκες. Το συμπέρασμά τους είναι ότι οι έγκυοι μπορούν να κάνουν σεξ ακόμη και τις τελευταίες εβδομάδες της κύησης, αν και ομολογούν ότι σε αυτή τη χρονική φάση η όλη «διαδικασία» σίγουρα είναι πιο δύσκολη και άβολη για το ζευγάρι.
Αναφέρουν ότι δεν υπάρχει κίνδυνος πρόωρου τοκετού, πρόκλησης θρομβώσεων ή λοιμώξεων. Σημειώνουν πάντως ότι οι έγκυοι που περιμένουν δίδυμα καθώς και εκείνες που σε προηγούμενη εγκυμοσύνη είχαν αντιμετωπίσει προβλήματα και επιπλοκές καλό θα είναι να αποφεύγουν τη συχνή τουλάχιστον ερωτική επαφή. Οι ερευνητές τονίζουν όμως ότι πρόκειται για καθαρά προληπτικού χαρακτήρα συμβουλή αφού ούτε σε αυτές τις κατηγορίες εγκύων εμφανίζονται στις μελέτες στοιχεία που να δείχνουν αυξημένη επικινδυνότητα από το σεξ.



Διαβάστε περισσότερα: 24ωρο: Ακίνδυνο το σεξ στην εγκυμοσύνη http://24wro.blogspot.com/2011/02/blog-post_9316.html#ixzz1Cpy5FXB9

Ο ΚΑΦΕΣ, ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ...!

Τι πρέπει να κάνει μια γυναίκα για να ξεπεράσει τους άνδρες συναδέλφους της; Να πίνει πολλούς καφέδες και να κερνάει κι εκείνους.
Οι γυναίκες εργαζόμενες που πίνουν πολλούς και δυνατούς καφέδες στη δουλειά τους, για να τα βγάλουν πέρα με τις διάφορες καταστάσεις που τους προκαλούν άγχος, βελτιώνουν την απόδοσή τους, όμως το ίδιο δεν συμβαίνει με τους άνδρες συναδέλφους τους, στους οποίους οι πολλοί καφέδες φαίνεται να επιδρούν αρνητικά, σύμφωνα με μια νέα έρευνα βρετανών επιστημόνων.
Οι ψυχολόγοι του πανεπιστημίου του Μπρίστολ, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό εφαρμοσμένης κοινωνικής ψυχολογίας “Journal of Applied Social Psychology”, σύμφωνα με τη βρετανική «Τέλεγκραφ», διαπίστωσαν ότι οι άνδρες που πίνουν πολλούς και δυνατούς καφέδες αποκτούν τελικά μειωμένη αυτοπεποίθηση και χρειάζονται περισσότερο χρόνο να ολοκληρώσουν μια δουλειά, αντίθετα με τις γυναίκες, που γίνονται πιο σίγουρες για τον εαυτό τους και πιο γρήγορες στα εργασιακά καθήκοντά τους.
Κατά καιρούς, διάφορες έρευνες έχουν διαπιστώσει διάφορα δυνητικά οφέλη του καφέ, όπως προστασία κατά του διαβήτη και του Αλτσχάιμερ, χάρη στη διεγερτική ουσία καφεΐνη, που επιδρά στον εγκέφαλο.
Οι βρετανοί ερευνητές μελέτησαν τη δράση της καφεΐνης στον οργανισμό, όταν αυτός βρίσκεται σε συνθήκες στρες, όπως συχνά συμβαίνει στο εργασιακό περιβάλλον.
Έκαναν πειράματα με 64 εθελοντές, άνδρες και γυναίκες, που τους χώρισαν σε ζευγάρια ίδιου φύλου. Κάθε ζευγάρι έπρεπε να ολοκληρώσει μια σειρά από καθήκοντα, όπως να κάνει διαπραγματεύσεις, να συμπληρώσει παζλ και να κάνει τεστ μνήμης, ενώ έπρεπε να κάνουν και μια δημόσια παρουσίαση ενώπιον κοινού.
Οι ψυχολόγοι έδωσαν στους εθελοντές καφέ με καφεΐνη ή ντεκαφεϊνέ και διαπίστωσαν ότι οι ικανότητες των ανδρών συστηματικά μειώνονταν μετά την κατανάλωση αρκετού καφέ με καφεΐνη.
Για παράδειγμα, χρειάζονταν κατά μέσο όρο 20 δευτερόλεπτα περισσότερα για να λύσουν ένα παζλ, απ’ ό,τι όταν δεν είχαν πιει καφεΐνη. Αντίθετα, οι επιδόσεις των γυναικών που είχαν πιει άφθονο καφέ με καφεΐνη βελτιώνονταν σημαντικά (έλυναν π.χ. το παζλ κατά 100 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα)

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι αυτή η διαφορά ανάμεσα στα δύο φύλα οφείλεται κυρίως στο διαφορετικό τρόπο που αντιδρούν στο στρες. Οι άνδρες συνήθως έχουν την τυπική αντίδραση «μάχης ή φυγής», ενώ οι γυναίκες τείνουν να συνεργάζονται για να λύσουν το πρόβλημα.
Γι’ αυτό, σύμφωνα με τους επιστήμονες, δεν είναι καλή ιδέα όσοι άνδρες συμμετέχουν σε υψηλού επιπέδου συσκέψεις και σε ομάδες εργασίας, να πίνουν πολύ καφέ, γιατί κινδυνεύουν, χωρίς να το καταλάβουν, να «σαμποτάρουν» και τον εαυτό τους και τις συνεργασίες τους.

Μάλιστα, σε ειδικές περιπτώσεις, όπως σε κρίσιμες στρατιωτικές συσκέψεις, που συνήθως ανδροκρατούνται, όπως είπαν οι ερευνητές, οι συνέπειες από την υπερβολική κατανάλωση καφέ θα μπορούσαν να αποβούν επικίνδυνες.



NEWS247

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΓΚΟΛ.....ΠΑΟΚ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ 1-0 ΤΕΛΙΚΟ

http://taxalia.blogspot.com/2011/02/1-0.html

0 ΨΕΥΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΚΛΕΦΤΗΣΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΧΡΟΝΟ....

Στην Ασφάλεια Θεσσαλονίκης κρατείται μία 26χρονη από τη Θεσσαλονίκη, με την κατηγορία ότι σκηνοθέτησε... την απαγωγή της, προκειμένου να δικαιολογήσει στον απατημένο σύζυγό της την απουσία της από το σπίτι.
Όπως αποκαλύφθηκε, η νεαρή στα τέλη του περασμένου μήνα, έφυγε από τη Θεσσαλονίκη, κρυφά, μαζί με τον 30χρονο φίλο της και στη συνέχεια το παράνομο ζευγάρι βρήκε καταφύγιο στην περιοχή Λιβαδειάς, στη Βοιωτία.

Για να δικαιολογήσει την απουσία της, στις 29 Ιανουαρίου, έστειλε στον 34χρονο σύζυγό της γραπτό μήνυμα, στο κινητό του τηλέφωνο, ενημερώνοντάς τον ότι δήθεν είχε πέσει στα χέρια αδίστακτων απαγωγέων. Μάλιστα, του ζητούσε να συγκεντρώσει 80.000 ευρώ και να τα παραδώσει άμεσα στους υποτιθέμενους απαγωγείς για να την απελευθερώσουν.

Ο 34χρονος πήγε σε αστυνομικό τμήμα της Θεσσαλονίκης σε κατάσταση απόγνωσης και κατήγγειλε το γεγονός, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει επιχείρηση για τον εντοπισμό των απαγωγέων.

Τελικά, το απόγευμα της Τρίτης αστυνομικοί της ασφάλειας Θεσσαλονίκης εντόπισαν την 26χρονη, μαζί με τον επίσης νεαρό σύντροφό της, στην ευρύτερη περιοχή Λιβαδειάς.

Στην ανάκριση, η νεαρή έπεσε σε αντιφάσεις, με αποτέλεσμα να συλληφθεί και να οδηγηθεί στην Ασφάλεια Θεσσαλονίκης, κατηγορούμενη για απόπειρα εκβίασης και για άσκοπη κινητοποίηση αρχής.

Πάντως, ο 30χρονος άνδρας είπε στους αστυνομικούς ότι η νεαρή δεν τον ενημέρωσε ότι είναι παντρεμένη, αλλά ούτε και για την απαγωγή που σκηνοθέτησε για να βρεθεί κοντά του.







Διαβάστε περισσότερα: 24ωρο: Ζωή σενάριο για Όσκαρ http://24wro.blogspot.com/2011/02/blog-post_6796.html#ixzz1CorWsMMx

Κωστής Μοσκώφ, Για τον Έρωτα και την Επανάσταση

 (Περίμενες...)


[Από την ενότητα 1]




«Περίμενες


τους φανοστάτες


να ανάψουν».


Και κάποιον, τέλος,


«τοις κείνων ρήμασι πειθόμενον»∙


«με ένα πουκάμισο καλοπλυμένο»


να περάσει


οδεύοντας


για το ικρίωμα...


«Όμως κανείς δεν πέρασε»


-- οι φανοστάτες δεν ανάψαν


η πόλη δεν είχε κτιστεί


και Εσύ


δεν είχες ποτέ αγαπήσει...



Κωστής Μοσκώφ, Ποιήματα («Ο έρωτας», είπες...)


[Από την ενότητα: Α' Τα παλαιότερα - α']



«Ο έρωτας», είπες,

«αυτός μόνο καρφώνει έξω απ' τον Καιρό

την Μνήμη»

-- φτάνει στην Πάργα των τσιγγάνων,

φτάνει στην Παραμυθιά των ατίθασων

Τσάμηδων,

-- φτάνει στους τσόγλανους του Σαββατόβραδου

στα Γιάννενα, στην λίμνη...

«Τα μάτια σου είναι δυο σύννεφα»

-- δύο σύννεφα που δεν ξέρουν

πώς να γίνουνε βροχή...



Από τη συλλογή Ποιήματα (1987)






Κωστής Μοσκώφ, Ποιήματα (Λόφοι γυμνοί ωχρής βραδιάς σελήνης...)


[Από την ενότητα: Β' Τα καινούρια - β' Σχόλια στον Σαλβατόρε Κουαζίμοντο]






Λόφοι γυμνοί ωχρής βραδιάς σελήνης


την ώρα που ξυπνούν οι πρόγονοι


στο θρόισμα του ανέμου...


«Ο λαός μου κρατάει μαχαίρια που καιν»


η ζωή του έχει γίνει στάχτη


από τα χρόνια του Ομήρου


-- «γυναίκες που ουρλιάζουν πασχίζοντας


να πουν τα λόγια του έρωτα»


άντρες που πολεμούν


πειθόμενοι στα ρήματα θεών


ή των δαιμόνων..


«Κλαίμε στα πανηγύρια γύρω από αρχαίους στοχασμούς...


Άφησα τους συντρόφους άταφους


πηκτός άνεμος σκεπάζει τώρα το κορμί τους


έμεινα μόνος


ολόκληρος για να σε σκέφτομαι...»


Κατεβαίνω τις στενές κοιλάδες του Γράμμου


-- βιάζομαι


να σκεπάσω


με το πανωφόρι του Έρωτα


την άρρωστή μας Επανάσταση...






Από τη συλλογή Ποιήματα (1987)





Κωστής Μοσκώφ, Τα Μυστικά του Βάλτου


[Από την ενότητα: Β' Τα καινούρια - γ']



Τα Μυστικά του Βάλτου



Και να 'ρχεται η στιγμή

και να πίνουμε και να πίνουμε,

να καίμε τα σύνορα των σωμάτων μας.

Και Συ γρήγορα να νυστάζεις,

να τραβάς στο ήσυχο κρεβάτι σου.

Και να κοχλάζω εγώ, να σπάω σίδερα

να ανοίγω τις φλέβες μου.

Αξιός πριν τον δαμάσουν τα φράγματα,

να σκεπάζω το Ρουμλούκι --

να πνίγω όλα όλα τα Μυστικά του Βάλτου...





(Τα δελφίνια πήραν από πίσω το φεγγάρι...)



[Από την ενότητα: Β' Τα καινούρια - α' Σχόλια στον Ezra]






Τα δελφίνια πήραν από πίσω το φεγγάρι


τραγουδούν πάνω στις κορφές των καταρτιών


-- αύριο


θα πάω να βρω τη ματιά σου


εκεί που την άφησα στο ακρογιάλι...






«Σέλινα τα μαλλιά σου μυρωμένα»,


η όψη σου σαν της Εκάτης χλομή,


να γυρεύω ολονυκτίς τα χείλη σου


και συ τον γιασεμί Ερμή...






Έρχεται, έρχεται η Διώνη


με το τσιτάκι της ν' ανεμίζει στον Βαρδάρη


έρχεται, έρχεται ο Άδωνις


με φουσκωμένο το μπλουτζίν


με ανοικτό το μπλε πουκαμισάκι...


Πηδά χαρούμενη, σκοινάκι, η ψυχή της Τσιμισκή...






Από τη συλλογή Ποιήματα (1987)




Να επαναλάβω:




«Ο καιρός κατάργησε τα όνειρα. Απαγορεύεται να ονειρεύεσαι. Απαγορεύεται να ελπίζεις. Οι δομές στη νέα ώρα της δύναμής τους κρατούν σκλάβους τους λαούς. Η Πράξη κουρασμένη, διστάζει τώρα να προχωρήσει. Η Επανάσταση πέθανε; Είναι αυτό το τέλος της ιστορίας;



Η Αποτυχία μας. Η Επιτυχία μας. Η Επιτυχία της Αποτυχίας - η μεταμόρφωσή της σε Λόγο, σε ολικό γεγονός, σε Τραγωδία. Όπως στη ζωή την Σταύρωση ακολουθεί η Ανάσταση. Επικαθοριστική μέσα στην Παράδοση όμως η στιγμή της Λαμπρής. Μέχρις ότου η ώρα της δύναμης των δομών περάσει. Και η Πράξη μπορέσει πάλι δραστικά να εκτυλιχτεί».



Κάιρο, 15.1.98



Από το βιβλίο Η σάρκα σου όλη (Εξάντας, 1998)


.................................................Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2008


Κωστής Μοσκώφ, Στα όρια του έρωτα και της ιστορίας

...



Νοσταλγία για τη μητέρα Θεσσαλονίκη, τον Πλαταμώνα, όπου είναι οι περισσότεροι φίλοι μου;



Αλλά έχω δημιουργήσει κι αλλού πάλι καταστάσεις τέτοιες κι αισθάνομαι δεν αισθάνομαι πολίτης του κόσμου, αισθάνομαι Έλληνας βέβαια και Ρωμιός, και μάλιστα με την ιδιαιτερότητα του Θεσσαλονικιού που είμαι, αλλά αισθάνομαι ότι αυτό που είχα στην Ελλάδα το δημιουργώ μέσα από ανθρώπινες σχέσεις και σε άλλα μέρη και το επεκτείνω. Και αυτό έχει μια ομορφιά! Δηλαδή, φτιάχνεις τη ζωή σου με μεγαλύτερη ποικιλία, με περισσότερες εκφορές. Τα ίδια πράγματα με πιο πολλές γλώσσες, με διαφορετικά ημιτόνια κάθε φορά. Θα έλεγα ότι λίγο-πολύ είμαι πεισματάρης. Ό,τι ήθελα στη ζωή μου το απέκτησα. Εκείνο βέβαια που πάντα θέλω πιο πολύ και είναι πράγμα που ίσως κανένας δεν μπορεί να τ' αποκτήσει είναι, ακόμα πιο πολλή αγάπη, ακόμα πιο πολύ έρωτα. Και να παίρνω και να δίνω. Αυτό είναι ένα αλισβερίσι, όπως ξέρεις. Δηλαδή, θέλω το Θεό τον ίδιο, να αγαπήσω το Θεό τον ίδιο - να στο πω έτσι με λόγο θρησκευτικό -και αγαπάω τους αγγέλους του. Κι όχι τον ίδιο. Δεν μου δίνεται ο ίδιος ο Θεός, μου δίνονται οι προφήτες, οι αγγέλοι του. Ε, είναι ένας πλούτος, ίσως, να αισθάνεσαι αυτήν την έλλειψη. Μπορώ να την αισθάνομαι αυτήν την έλλειψη από τη συνείδησή της. Αλλά είναι και μια φτώχεια. Δηλαδή νοιώθω ανικανοποίητος. Ικανοποιημένος για πολλά, ανικανοποίητος για όλο και περισσότερα. Πάντα υπάρχει περιθώριο, βεβαίως, να καλυφθεί. Πάντα υπάρχει περιθώριο! Και ξέρεις, μεγαλώνοντας κανένας καταλαβαίνει πιο πολύ. Μπορεί βιολογικά να γερνάει, στα 57, αν μπορείς να πεις ότι γερνάει. Ήδη, δεν είσαι βέβαια 30 χρονών, είσαι, είμαι δηλαδή, στα 57. Αλλά απ' την άλλη μεριά καταλαβαίνω πολύ περισσότερα πράγματα, έχω ζήσει πολύ περισσότερα πράγματα. Ξέρεις, έχω ζήσει πιο πολύ, και έχω εκτιμήσει τη στιγμή της αποτυχίας του ανθρώπου. Εντάξει οι στιγμές της επιτυχίας. Μιλήσαμε γι' αυτές. Και είναι έκδηλες όταν υπάρχουν. Αλλά να μάθεις να βλέπεις το μεγαλείο του ανθρώπου όταν αποτυχαίνει στην προσπάθειά του να φτιάξει τον κόσμο καλύτερο και τον εαυτό του καλύτερο, ε, νομίζω και αυτό είναι σημαντικό. Κι αυτό το 'χω μάθει μέσα από πολλά πράγματα. Είχα μεγάλους έρωτες και έχω. Αλλά κάποια στιγμή νοιώθω ότι οι έρωτες αυτοί έχουν πολύ άγρια όρια προς εμένα. Ίσως ακριβώς ζητάω τους δύσκολους έρωτες, ζητάω τις δύσκολες σχέσεις. Θα έλεγα ότι δεν υπάρχουν τα όρια του έρωτα και της ιστορίας σ' ανθρώπους που δεν το συνειδητοποιούνε και σ' ανθρώπους που συνειδητοποιούνε. Ίσως εγώ το έχω συνειδητοποιήσει ότι είναι άγρια αυτά τα όρια.



Το ταξίδι μετράει βεβαίως. Η ιστορία μας και η ζωή μας όλη συμπυκνώνεται πάνω σ' αυτό το έπος της Οδύσσειας. Έτσι δεν είναι; Είναι αυτό το ταξίδι για το οποίο λέει κι ο Καβάφης αρκετά χρόνια μετά από τον Όμηρο. Αυτό μετράει. Δηλαδή είμαι πεισματάρης, επαναλαμβάνω πάλι και πάλι. Κι όταν βάλω κάποιο στόχο θα τον πετύχω, ή τουλάχιστον θα φάω το κεφάλι μου, θα προσπαθήσω όμως να τον πετύχω. Είπαμε, τώρα η Αίγυπτος μου μαθαίνει να είμαι πιο σοφός και να δέχομαι ίσως περισσότερο την αποτυχία. Ίσως αυτό, δεν ξέρω, μου διευκολύνει τη ζωή μου, μπορεί να την κάνει και λιγότερο πλούσια. Ξέρεις, έχω γνωρίσει τελευταία περιπτώσεις ανθρώπων με μεγάλα προβλήματα, οι οποίοι πήγανε σε γιατρούς, πήγαν από δω, πήγαν από κει, γιατρεύτηκαν λέγεται ψυχικά, αλλά δεν νομίζω ότι αυτή η γιατρειά είναι μια πραγματική γιατρειά. Χρειάζεται αυτή η ανάγκη του να φτιάξεις κάτι άλλο, έστω κι αν αυτή η ανάγκη σε κάνει όχι ευτυχισμένο αλλά δυστυχισμένο. Γιατί μια ευτυχία αλλιώτικη είναι μια ευτυχία του ύπνου και της ανυπαρξίας, ενώ το άλλο είναι η ύπαρξη με τις δυσκολίες της, τις στιγμές αυτές που η παράδοσή μας ονομάζει πολύ ωραία "σταυραναστάσιμες", με το σταυρό της κάθε μέρας και την Ανάσταση, που είναι μία βέβαια μέρα της εβδομάδας ή μία μέρα του χρόνου, η Λαμπρή του Πάσχα, αλλά είναι η καθοριστική μέρα, είναι το κέντρο του κόσμου. Αυτό κάπου βρίσκεται και στην αρχαία τραγωδία. Αλλά ακόμα πιο πολύ βρίσκεται στην καινούρια τραγωδία που είναι η Ορθοδοξία μας. Κατά κάποιον τρόπο είναι κι αυτή μια τραγωδία. Επικαθορίζονται όλα από τη στιγμή της νίκης του ανθρώπου. Και γι' αυτήν πολεμάμε, αλλά και για την άλλη μεριά. Και για να κατανοήσουμε το μεγαλείο της μη νίκης. Της αποτυχίας μας. Όταν δεν είναι δυνατή η επιτυχία.

Από το βιβλίο Στα Όρια του Έρωτα και της Ιστορίας (Ιανός, 1997)






....

Βασίλης Βασιλικός

 Μουσικοί σ' ένα παραθαλάσσιο κέντρο


[Τα προεφηβικά (1948-1951) - Σαπφώ (1950-1951)]




Μουσικοί σ' ένα παραθαλάσσιο κέντρο



Κάποτε ξεκίνησαν κι αυτοί με όνειρα μεγάλα:


να παίξουν Μότσαρτ, Μπετόβεν, Σοπέν


σε αμφιθέατρα, κατάμεστα από κόσμο,


την επομένη να διαβάζουν κριτικές


για το ταλέντο τους. Και άλλα.






Τώρα, τι κι αν ξεπέσαν σ' αυτό


το φτωχικό, παραθαλάσσιο κέντρο,


με μια φτηνή τζαζ, ξενυχτώντας


πάνω από ταμπούρλα, τραγουδώντας


τα τραγουδάκια της εποχής


--στο πιάνο μια γριά-φώκια τούς συνοδεύει--


τι κι αν μένουν μετά τη μία να τους ακούν


οι άδειες καρέκλες, τα άδεια τραπέζια


τ' αδιάφορα νυσταγμένα γκαρσόνια...






Υπάρχει πάντα η θάλασσα να δέχεται


ακούραστα, τα κουρασμένα όνειρά τους.






Από τη συγκεντρωτική έκδοση Τα Ποιήματα (2006)








Βασίλης Βασιλικός, Παντού ακούω τη σιωπή



[Τα προεφηβικά (1948-1951) - Σαπφώ (1950-1951)]






Παντού ακούω τη σιωπή






Παντού ακούω τη σιωπή.






Στη λιτανεία των κυμάτων,


στη μέρα που σβήνει στης νύχτας τη διαδοχή.






Παντού ακούω τη σιωπή.


Στη γη που περιγράφει τον ήλιο


Και στων άστρων την επαγρύπνηση.






Παντού ακούω τη σιωπή.






Στ' ακατάχτητα βουνά που καταχτούν το φως


Στη σκιά που απλώνεται και τρικυμίζει.






Παντού ακούω τη σιωπή.






Πίσω απ' τις φωνές των ανθρώπων,


μπρος από κάθε θόρυβο.






Παντού με ακούει μια σιωπή.


Παντού με προσμένει μια σιωπή.


Μαι ατέλειωτα απλωμένη σιωπή


το τέλος κι η αρχή της σιωπής μου.






Από τη συγκεντρωτική έκδοση Τα Ποιήματα (2006)

Της αμαρτίας (Ζωή Καρέλλη)

Της αμαρτίας







Καλλίτερα από κάθε ευδαιμονία,


ελεύθερος από τον πόθο της χαράς,


ακίνητος, δίχως τα πρόσωπα ανησυχίας,


χωρίς το κέντρον της ορμής,


καλλίτερα από κάθε ηδονή


ανύπαρκτη πια δεν θα υπάρχεις


εικόνα της αμαρτίας μου,


ζωή της αμαρτίας εντός μου,


ύπαρξη της αμαρτίας,


οσμή του εαυτού μου ορμή,


αμαρτία της ύπαρξής μου,


δεν θα υπάρχεις,


για να σε φοβούμαι


μέσα στο πολύτιμο σώμα μου


που με παραδίνει στο θάνατο.






Ο θάνατος μου ανοίγει


την αγκάλη του Θεού.



Από τη συλλογή Πορεία (1940)

Ο λόγος του ασώτου, ΙΙ (Ζωή Καρέλλη)

Ο λόγος του ασώτου







II


Το σπίτι του πατέρα μου


μέσα μου βρίσκεται.


Όπως τ’ απομεινάρια της τροφής των ζώων,


η πάσα ευωχία κι η έκφραση της χαράς,


η δική του μέσα μου κι η δική μου.


Ύμνος διπλόηχος,


ωσαννά σε υπέροχη κίνηση,


συνενούμενον νέφος υπερέχον,


τολύπη θυμιάματος συνεννόησης






Είμαι το δοχείον και το χέρι και ο οίνος της ζωής.


Είμαι το πνεύμα, η ύλη και η άυλη εξόδευση.


Είμαι ύπαρξη, καταστροφή και η γέννηση.


Είμαι ο ναός που περιέχει τον ψάλλοντα και ακούοντα.


Περιέχω το αποτέλεσμα της αμαρτίας


τη συγχώρεση. Διαστέλλομαι


όπως το άπειρο φως εν ονόματί μου.


Είμαι ο νόμος, ο νομοθέτης κι ο νομοταγής,


η τιμωρία κι ο τιμωρούμενος,


είμαι εικόνα του θείου που εικονίζω


στην προσπάθεια της ζωής.

Από τη συλλογή Πορεία (1940)

ΒάρΔια έκΤη: "ΓΥΝΑίΚΑ"........ KABBAΔΙΑΣ

..Είμαι σίγουρος πως έχεις λησμονήσει κείνη τη νύχτα, πάνω στο κατάστρωμα του «Cyrenia», δίπλα στο φανάρι του Μινικόι. Φορούσες τη νύχτα. Το πορφυρό φόρεμά σου σερνόταν κουρέλι στα πόδια σου, τα λιανά σου πόδια με τα πέδιλα των Φοινίκων. Το κλώτσησες και χάθηκε στο πράσινο κρουζέτο, πίσω από τη βάρκα. Σαλεύει μονάχα του ματιού σου το πράσινο.


- Φόρεσε το ρούχο σου. Σκεπάσου. Παρακαλώ σε φόρεσέ το.


- Το παίρνει ο μουσώνας. Δε βλέπεις;


- Είσαι σα γυμνή λεπίδα κινέζικη.


- Θέλω τη θήκη μου.


Ιουδήθ!... Ολα τα πράματα έχουνε δική τους μυρωδιά.


Οι άνθρωποι δεν έχουν. Την κλέβουν από τα πράματα. Τα κόκκινα μαλλιά σου μυρίζουν σαν το αμπάρι της Πίντα, όταν γύριζε από το πρώτο ταξίδι. Στενοί δρόμοι του Γκέττο... Streets are not safe at night. Avoid all saloons. Chagall: Ο Αρχιραβίνος.


- Ατζαμή ! Φίλησέ με.


- Μιαν άλλη φορά. Οταν ξαναβρώ τη γεύση μου.


- Την έχασες; Πού;


- Στο Barbados... Στην άμμο. Την ξέχασα στα χείλια μιας μαύρης.


- Καλά. Δάγκασέ με μονάχα. Να πονέσω.


- Δεν έχω δόντια. Τ' άφησα σ' ένα μάγκος άγουρο, εδώ πέρα, αντίκρυ στο Cochin.


- Χάιδεψε.


- Ιουδήθ... Με τι χέρια... έχασα την αφή μου πάνω στο ξεβαμμένο μεταξωτό μιας πολυθρόνας, σ' ένα σπίτι στο Ικίκι... Εκεί ανάμεσα... Μαζί κι ένα ζαφείρι... ένα μεγάλο ζαφείρι.


- Τότε κοίταξέ με στα μάτια. Γιατί τα κρατάς καρφωμένα χάμω; Κοίταξε με, λοιπόν.


- Δεν είναι τα δικά μου. Εκείνα τα φορά ένας γέρος ζητιάνος, στο Βόλο. Τ' αλλάξαμε.


- Κοίταξέ με με τα δικά του.


- Ηταν τυφλός. Τον βαστούσε ένα κορίτσι από το χέρι.


- Ασε με να σε βαστάξω κι εγώ από το χέρι.


- Ναι.


- Πάμε. Κρυώνω.


- Στάσου, να σου πω ένα παραμύθι.


- Δε θέλω... Πάμε.


- Κάνει ζέστη μέσα. Ο ανεμιστήρας έχει χαλάσει. Βρωμάει σα φαρμακείο. Είναι κάτι λερωμένα σεντόνια. Μια βρώμικη λεκάνη. Ένας σκορπιός που τρέχει στους τοίχους. Φοβάμαι...


- Το σκορπιό;


- Εσένα.





Κρατικό Μαύρο Θέατρο της Πράγας Fantasy Production

Η μαγεία του «μαύρου θεάτρου» ταξιδεύει μέχρι τη σκηνή του θεάτρου Badminton στις 18, 19 και 20 Μάρτιου με την «Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων» και τα «Ταξίδια του Γκιούλιβερ». Πρόκειται για μια ελεύθερη διασκευή των παγκοσμίως γνωστών παραμυθιών του Λ. Κάρολ και Τζ. Σουΐφτ, ένα θέαμα μαγικό, με μαύρο φως, χωρίς λόγια, για όλη την οικογένεια.
Οι παραδοσιακές θεατρικές τεχνικές του «μαύρου θεάτρου», σε συνδυασμό με την παράλληλη προβολή που γίνεται σε μεγάλη οθόνη, με τις υπερμεγέθεις μαριονέτες και τα διάφορα τεχνάσματα που χρησιμοποιούνται, και με τα εφέ μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, δίνουν σε αυτά τα απαιτητικά έργα μια εύκολα κατανοητή μορφή και ελκυστική ταυτόχρονα, καταφέρνοντας να μας ταξιδέψουν στον κόσμο της φαντασίας, της μαγείας και του ονείρου.
Το Κρατικό Μαύρο Θέατρο της Πράγας Fantasy Production έχει εμφανιστεί στις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης, της Ασίας και της Αμερικής, και έχει βραβευτεί, εκτός από την Τσεχία, στο διεθνές φεστιβάλ θεάτρου του Εδιμβούργου και στο διεθνές φεστιβάλ μουσικού θεάτρου του Κάρντιφ.
Η τέχνη του «μαύρου θεάτρου» στηρίζεται στο μαύρο που δεν φαίνεται πάνω στο μαύρο. Στο «μαύρο θέατρο» δεν υπάρχουν διάλογοι, υπάρχει παντομίμα. Οι ηθοποιοί-χειριστές των διαφόρων αντικειμένων είναι ντυμένοι στα μαύρα και, παίζοντας μπροστά από το μαύρο βελούδινο φόντο της σκηνής, γίνονται αόρατοι για τους θεατές. Έτσι, τα πολύχρωμα αντικείμενα που χειρίζονται φαίνονται σαν να αιωρούνται στον αέρα. Σημαντικό στοιχείο της παράστασης είναι ο ιδιαίτερος φωτισμός που χρησιμοποιείται, ο οποίος αναδεικνύει τα χρώματα στα σκηνικά, στα αντικείμενα αλλά και στις ανθρώπινες φιγούρες.


Πληροφορίες
Θέατρο Badminton, Ολυμπιακά Ακίνητα, Γουδή
Ημέρες και ώρες παραστάσεων Παρασκευή 18/3: 20.30, Σάββατο 19/3: 20.30, Κυριακή 20/3: 17.00

ΠΑΟΚ -ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ....ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΕΚΕΙ!

PAOK - OLYMPIAKOS LIVE


Οι παρακάτω ιστοσελίδες, υπόσχονται ζωντανή αναμετάδοση (live streaming) του αγώνα ΠΑΟΚ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ:

http://www.stopstream.com/ch1.html



taxalia

Google Art Project: Online περιήγηση στα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου!

Μετά από 18 μήνες σκληρής εργασίας, η Google εγκαινίασε σήμερα το Art Project, μια συνεργασία με τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου που επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν χιλιάδες έργα τέχνης μέσω online περιήγησης στους χώρους τους!



Google Art Project

Το αντάρτικο του καπνού

ΕΣΤΙΑΤΟΡΕΣ ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ

Νέο γύρο κινητοποιήσεων κατά του αντικαπνιστικού νόμου προανήγγειλαν οι ιδιοκτήτες καταστημάτων. Επικαλούνται κατακόρυφη πτώση του τζίρου. Το ραντεβού στον "Ιανό" και η παραδοχή Λοβέρδου για τους ελλιπείς ελέγχους

NEWS247.GR

Καταδικάστηκε ο Βοσκόπουλος

Ποινή φυλάκισης τριών ετών επιβλήθηκε στον τραγουδιστή Τόλη Βοσκόπουλο για την πολύκροτη υπόθεση της φοροδιαφυγής. Η ποινή είναι εξαγοράσιμη. Τι ισχυρίστηκε ο συνήγορος του καλλιτέχνη.

NEWS247

Για την ιδιαίτερη σημασία που έχει η γαστρονομία στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού

... μίλησε ο πρόεδρος του ΕΟΤ Νικόλας Κανελλόπουλος, από το βήμα συνεδρίου με θέμα τη γαστρονομία. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, το 44% των ταξιδιωτών σε όλον τον κόσμο θεωρούν ότι το φαγητό είναι ένα από τα πρώτα στοιχεία που λαμβάνουν υπ’ όψιν για τον τόπο που θα επισκεφθούν.
Στόχος του ΕΟΤ, είπε ο κ. Κανελλόπουλος, είναι η υλοποίηση μιας ειδικής πιστοποίησης ξενοδοχειακών καταλυμάτων, τα οποία θα παρέχουν, εκτός του υποχρεωτικά προβλεπόμενου πρωινού, μια σειρά από παραδοσιακά, τοπικά εδέσματα της περιοχής τους, προσδίδοντας έτσι μία επιπλέον αξία στο ξενοδοχειακό προϊόν.
Παρά το γεγονός ότι οι πελάτες των ξενοδοχείων έχουν δείξει την προτίμησή τους στο τυποποιημένο αγγλικό προϊόν, η χώρα μας, μπορεί να καταστήσει την υψηλή «γαστρονομία» συνώνυμη της ποιότητας, της ειδικής ταυτότητας και της υγιεινής μεσογειακής κουζίνας.

Άλλωστε, για την υποστήριξη των τοπικών προϊόντων, ο ΕΟΤ σχεδιάζει να προχωρήσει σε δικτυώσεις όπως οι δρόμοι του κρασιού και οι δρόμοι της Ελιάς, ενώ θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα δίκτυο μεταξύ ονοποιείων και ξενοδοχείων, ώστε ο τουρίστας να μπορεί να απολαμβάνει συνολικά τον κύκλο της ποιότητας.
Στα πλαίσια του ΕΤΕΑΝ, ο ΕΟΤ διενήργησε το πρόγραμμα "Διάδοση & Καθιέρωση Ελληνικής Κουζίνας & Ενίσχυση Επιχειρήσεων για την απόκτηση σήματος ΕΟΤ για την ελληνική κουζίνα". Κατά τη διάρκεια του πρώτου κύκλου του προγράμματος, χορηγήθηκαν από τον ΕΟΤ 259 ειδικά σήματα ποιότητας σε επιχειρήσεις εστίασης επιδοτούμενες από το πρόγραμμα. Επίσης, χορηγήθηκαν 15 ειδικά σήματα ποιότητας σε επιχειρήσεις εστίασης μη επιδοτούμενες από το πρόγραμμα.
newscode.gr
Διαβάστε περισσότερα: 24ωρο: Η ελληνική κουζίνα σε ρόλο κλειδί για τον τουρισμό http://24wro.blogspot.com/2011/02/blog-post_4407.html#ixzz1CoXWz1MN

Συνεργασία Πλούταρχου Al Bano

ΔΥΟ ΦΩΝΕΣ- ΜΙΑ ΨΥΧΗ


Η πολυαναμενόμενη δισκογραφική συνάντηση του κορυφαίου ερμηνευτή του ιταλικού τραγουδιού Al Bano Carrisi και του δικού μας, πολυαγαπημένου τραγουδιστή Γιάννη Πλούταρχου. Κυκλοφορεί στις 6 Φεβρουαρίου

Μόνο Έλληνες δικαίωμα ψήφου

Φωτιές έρχεται να ανάψει η απόφαση του Δ' τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στις νομαρχιακές και δημοτικές εκλογές, το έχουν μόνο οι Έλληνες. Με την απόφαση αυτή αποκλείονται οι μη Έλληνες πολίτες.

“Βόμβα” ΣτΕ - Στον “αέρα” εκλεγμένοι δήμαρχοι και περιφερειάρχες



Στον .. «αέρα» τινάζει τις νομαρχιακές και δημοτικές εκλογές το Δ’ Τμήμα του ΣτΕ, καθώς με απόφασή του έκρινε αντισυνταγματικό το νομό Ραγκούση που προβλέπει την ιθαγενοποίηση των αλλοδαπών που διαμένουν στη χώρα μας.
Ωστόσο λόγω της σοβαρότητας του θέματος, το ζήτημα θα κριθεί οριστικά από την Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου.
Συγκεκριμένα το Δ’ Τμήμα του ΣτΕ έκρινε ότι η άσκηση του δικαιώματος του εκλέγειν και εκλέγεσθαι για την ανάδειξη των οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης « επιφυλάσσεται μόνο στους Έλληνες πολίτες και δε μπορεί να επεκταθεί και στους μη έχοντες την ιδιότητα αυτή, χωρίς αναθεώρηση της σχετικής διατάξεως του Συντάγματος»
Σύμφωνα με το ΣτΕ «η άσκηση του εκλογικό δικαιώματος στις εκλογές της Τοπική Αυτοδιοίκηση αποτελεί λειτούργημα απαραίτητο για την πραγμάτωση της λαϊκής κυριαρχίας ως τοιαύτης νοούμενης της ασκούμενης από το λαό ως εκλογικό σώμα απαρτιζόμενο μόνο από τους έχοντες δικαίωμα ψήφου Έλληνες πολίτες».
Αξιοσημείωτη είναι και η αναφορά σε άλλο σημείο της απόφασης των δικαστών κατά την οποία ο Έλληνας νομοθέτης « εμερίμνησε να διαφυλάξει την εθνική ομοιογένεια του κράτους μεταξύ των άλλων και δια της θεσπίσεως δικαίου ιθαγένειας του οποίου οι ρυθμίσεις εβασίζοντο κατ’ αρχής στο σταθερό κριτήριο του «δικαίου του αίματος», δηλαδή την καταγωγή από Έλληνες γονείς».
Μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις αναφέρει η απόφαση του ΣτΕ το Σύνταγμα διαχρονικά περιέλαβε διατάξεις οι οποίες καθιέρωσαν την πολιτογράφηση ενηλίκων αλλοδαπών.
Στο ΣτΕ έχει προσφύγει εκλογέας Έλληνας πολίτης ζητώντας να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική η υπουργική απόφαση που καθορίζει τα δικαιολογητικά που πρέπει να προσκομίζονται κατά την αίτηση εγγραφής στο δημοτολόγιο ομογενών όπως επίσης και η εγκύκλιο του ίδιου υπουργού που τους δίνει το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι.

http://www.newscode.gr/ellada/story/bomba-ste-ston-aera-eklegmenoi-dhmarchoi-kai-perifereiarches