Κυριακή, 20 Φεβρουαρίου 2011

Γρηγόρης Πεντζίκης, “Το Τέλος του Μύθου-Οι μικρές εξιστορήσεις του Γιώργου Χειμωνά”,

 εκδ. Μικρή Άρκτος (γράφει ο Γιώργος Αλισάνογλου)
Με αμηχανία αντιμετωπίζω το έργο του Γιώργου Χειμωνά και από την αρχή έτσι το αντιμετώπισα. Ίσως γιατί ανέκαθεν γνώριζα την μεγάληʼ την πολύτιμη αξία του και έψαξα –ακόμα ψάχνω- μιαν άκρη, ή καλύτερα μια είσοδο για να εισχωρήσω, και από εκεί –από τον προθάλαμο- να ξεκινήσω την μεγάλη δοκιμασία, την καταβύθιση στα μύχια αυτής της «οριακής» πεζογραφίας.


Αλλά πριν προχωρήσω, θα ήθελα εδώ να κάνω μια παρένθεση- που νομίζω ότι συνδέεται με την θεματολογία και την κοσμογονία των κειμένων του Χειμωνά: Τι ακριβώς σημαίνει η εποχή μας και ποια η θέση αυτών των μεγάλων έργων των λογοτεχνών και των καλλιτεχνών γενικότερα σήμερα; Η οικονομική κρίση που βιώνουμε έρχεται ως φυσικό επακόλουθο μιας ευρύτερης κρίσης αξιών σε όλα τα επίπεδα, είναι μια κρίση βαθιά προσωποκεντρική αλλά και πολύ-πολιτισμική- μια κρίση πολιτισμού, έκπτωσης των πνευματικών και συναισθηματικών αξιών, με μια διάχυτη αποδοχή του τίτλου της παρακμής για την εποχή μας. Αλλά δεν θα έπρεπε κάποτε να φτάναμε εδώ έτσι κι αλλιώς; Δεν πρέπει τώρα που φτάσαμε αντί να πενθούμε, να κάνουμε ακριβώς το αντίθετο, να προσδοκάμε;
Ο Χειμωνάς προέβλεψε- είδε αυτό το τέλος του καιρού ίσως σαράντα χρόνια πριν. Πίστευε ότι η τέχνη και συγκεκριμένα η λογοτεχνία απέμεινε ως η μοναδική δραστηριότητα του ανθρώπου που εξακολουθεί και μπορεί να υπηρετεί το συναίσθημα, την ψυχή και εσχάτως τον Θεό-δηλαδή τον ίδιο τον άνθρωπο. Μέσα στις αφηγήσεις του αποτυπώνεται αυτή η -κατά τον ίδιο- λαϊκή δυστυχία της μεταπολεμικής Ελλάδας, με καταστάσεις που αγγίζουν το «όριο» και τον άνθρωπο σε συνεχή «κρίση». Όμως αυτή η δευτερολόγηση των συγκεκριμένων αλλά και αφηρημένων καταστάσεων πάνω στο χαρτί, έρχεται ταυτόχρονα με μια μεγάλη και καινοτόμα ρήξη στο μέχρι τότε γίγνεσθαι της νεοελληνικής πεζογραφίαςʼ μια βαθιά και ριζική τομή- μια διακοπή ανάμεσα στον παλιό και στον καινούργιο λόγο. Μια αιφνίδια –κατακόρυφη πράξη- που δεν έχει να κάνει μόνο με την μεταμόρφωση του ύφους και του τρόπου γραφής, αλλά έρχεται ως μια μεταβολή στα όργανα της αίσθησης, της σκέψης, του πνεύματος του ανθρώπου. Μια νέα λογοτεχνία θα τολμούσα να πω τεσσάρων διαστάσεων-που νοηματοδοτεί και αναπαριστά την ζωή και ταυτόχρονα χρησμοδοτεί το χάος, κατονομάζοντας και καθορίζοντας το Σώμαʼ το ανθρώπινο σώμα, ως ένα απτό, ψηλαφητό, υπαρκτό σημείο όπου εκεί διασταυρώνεται ο διανοητικός και γλωσσικός του μύθος! Μια γλώσσα λοιπόν, ξαφνική με μια νέα χρήση αυτού του οργάνου του ανοικονόμητου και διαρκώς μεταβαλλόμενου. Και μια τέτοια νέα συγκινησιακή γλώσσα με μια προφορική καταγωγή και μʼ έναν λόγο αβάσταχτα ανοίκειο όσο και οικείο απαιτεί κάποιες οδηγίες χρήσεως θα έλεγα- έναν οδηγό ανάγνωσης από ανθρώπους-μελετητές που πλέον έχουν «εξοικειωθεί» ή καλύτερα «εκγυμναστεί» να μπαινοβγαίνουν με μια σχετική ευκολία στο πεζογραφικό καλειδοσκόπιο του Χειμωνά.
Το βιβλίο του Γρηγόρη Πεντζίκη «Το τέλος του μύθου»-οι μικρές εξιστορήσεις του Γιώργου Χειμωνά είναι καταρχήν «αποκαλυπτικό»: Αποκαλυπτικό με την έννοια του ότι από-καλύπτει στον επίδοξο αναγνώστη (ίσως για πρώτη φορά) πτυχές της Χειμωνικής πεζογραφίας, που ως πρότινος ήταν αφώτιστες ή τουλάχιστον μερικώς ή και μονομερώς διατυπωμένες και δοσμένες στον αναγνώστη-αποδέκτη.
Ο Πεντζίκης μέσω αυτού του σύντομου μετα-δοκιμίου καλεί τον αναγνώστη, του δίνει την δυνατότητα, να αποκτήσει κι ο ίδιος τη συνείδηση του δικού του, ξεχωριστού εαυτού, και να γίνει με τη σειρά του «μάρτυρας» στο έργο του Χειμωνά. Και χαρακτηρίζω το βιβλίο μετα-δοκίμιο, μιας και μέσα από την δομή, την μακροσκοπική και μικροσκοπική ματιά που διαπερνάει όλα τα στρώματα των εξιστορήσεων του Χειμωνά, αλλά και την διακειμενικότητά του θα μπορούσε να πει κανείς ότι έρχεται ως συνέχεια, -έρχεται μετά- των δοκιμιακών έργων του Χειμωνά. Ο Πεντζίκης χωρίζοντας το βιβλίο του σε δυο μέρη, ξετυλίγει το νήμα από την αρχή, ανα-κατασκευάζοντας τον Χειμωνικό μύθο, συστήνει μια εξωτερική κάθε φορά αφήγηση που στην κάθε μια ενσωματώνει τις μικρές εξιστορήσεις που ανταποκρίνονται στις εσωτερικές διηγήσεις – στα μικρά καθημερινά περιστατικά των αφηγήσεων του Χειμωνά που λειτουργούν πάντα ως βασικοί συντελεστές της πλοκής του. Ο Πεντζίκης αποπειράται- και καταφέρνει να αποσπάσει τις μικρές ιστορίες των λέξεων και των αφηγηματικών μονάδων από τον κορμό του Μεγάλου Μύθουʼ και να τις «φωτίσει» ξανά με μια νέα ανάγνωση. «Μεταφράζοντας» εξελικτικά το έργο του Χειμωνά, βγάζει στην επιφάνεια και αξιώνει διαφορετικούς όρους ανάγνωσης στην ιδιάζουσα αλλά και «κρίσιμη» αυτή πεζογραφία Ο ίδιος ο Χειμωνάς φαίνεται σαν να επιστρέφει με την μορφή ενός ήρωά του και να ζει τον μύθο του ανάμεσα στις 140 σελίδες του βιβλίου ξετυλίγοντας τον μίτο του πεζογραφικού του έργου με νέα εκφραστικά μέσα.
Ο Γιώργος Χειμωνάς υπήρξε ένας άνθρωπος-συγγραφέας καταστροφικός, γιατί προπάντων ήταν αυτό-καταστροφικός. Σʼ αυτή την καταστροφή λοιπόν, έγκειται ο γενεσιουργός παράγων της γραφής του. Η γραφή του ενέχει τον θάνατο- το «όριο»- το ανθρώπινο όριο και σηματοδοτεί «το τέλος του καιρού». Μέσω των εννέα ολιγοσέλιδων πεζογραφημάτων του αλλά και των δοκιμίων του για τον Λόγο, ο Χειμωνάς κηρύττει τον μετα-μύθο επιβάλλοντας στην ελληνική πεζογραφία τον νέο-Λόγοʼ με όρους ανάγνωσης που υπαγορεύονται από τα ίδια τα κείμενά του περιβάλλοντάς τα με έναν τραγικό ναρκισσισμό της γραφής και με μια αυτοαναφορικότητα θέτοντας ως βασική προϋπόθεση ότι ο λόγος του είναι πριν απʼ όλα «προφορικός» και ακουόμενος προφανώς με την έννοια του «κοινού»- λόγου, του λόγου που αφορά στο πλήθος, αλλά και εκείνου που εκφωνείται- που κοινο/ποιείται.

Το δοκίμιο του Πεντζίκη αναζητάει, ψάχνει, βρίσκει και «παραδίδει» στον επίδοξο αναγνώστη τους κοινούς τόπους- τους προεξάρχοντες τόπους της πεζογραφίας του Χειμωνά αναβιώνοντας ξανά τις μεταμορφώσεις των ηρώων του, την εσχατολογική τους δυσθυμία, την δύσαρθρη ομιλία τους, το επιδεικτικό τους πάθος να μετα-δώσουν την γλώσσα ακόμα κι αν το τίμημα είναι ο ίδιος τους ο θάνατος. Πόσο λοιπόν μπορεί η γλώσσα να αντέχει ακόμα
Όσο πιο πολύ ο άνθρωπος συνειδητοποιεί ότι υπερβαίνει το όριό του, κι όσο πιο επώδυνο είναι αυτό το πέρασμα, τόσο πιο βαθύς καθίσταται ο λόγος του και τόσο πιο «κοινός» τείνει να γίνεται. Οι εξιστορήσεις του Χειμωνά έρχονται από το γένος εκείνο της ποίησης από το οποίο κατάγεται και η Θεολογία της Αποκάλυψης του ανθρώπινου λόγουʼ και ο Πεντζίκης τον υπερασπίζεται- τον φωτίζει σπουδαία.

(Το παρόν κείμενο διαβάστηκε στις 27 Ιανουαρίου 2011 στο βιβλιοπωλείο Ιανός της Θεσσαλονίκης με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου του Γρηγόρη Πεντζίκη “ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ- Οι μικρές εξιστορήσεις του Γιώργου Χειμωνά” )

http://www.poiein.gr/archives/12926/index.html

Γνωστό το απόλυτο μυστικό

Διαδικτυακός τόπος κατόρθωσε να σπάσει την απόλυτα μυστική συνταγή, αυτή της Coca Cola και να τη δημοσιοποιήσει. Προς το παρόν δεν υπάρχουν αντιδράσεις από τη γνωστή εταιρεία.
Το μακρινό 1886, ο Τζον Πέμπερτον, παλαίμαχος του Εμφυλίου Πολέμου και φαρμακοποιός στην Ατλάντα, την εμπνεύστηκε από απλή περιέργεια . Η συνταγή της ήταν ένα μεγάλο μυστήριο, καθώς κανείς δεν ήξερε τα συστατικά και τη δοσολογία τους, ώστε να παραχθεί

Πρόκειται φυσικά για την Coca Cola. Μετά από 125 ολόκληρα χρόνια μυστηρίου μάλλον ήρθε ο καιρός να λυθεί το μυστήριο και να μαθευτεί η μυστική συνταγή.
Ο Πέμπερτον δεν πίστευε ότι το μείγμα που ανακάτευε στην τρίποδη χάλκινη χύτρα και προοριζόταν ως φάρμακο την ταχεία καταπολέμηση του πονοκεφάλου θα να είναι το μεγαλύτερο βιομηχανικό μυστικό!
Ο διαδικτυακός τόπος Thisamericanlife.org έσπασε τη μυστική συνταγή του αναψυκτικού και δημοσίευσε απόκομμα της εφημερίδας της 8ης Φεβρουαρίου του 1979 στο οποίο αναφέρονται και τα συστατικά αλλά και η δοσολογία που χρειάζεται.
Εάν αναρωτιέστε τι χρειάζεται για να φτιάξετε το αναψυκτικό, τότε ορίστε η συνταγή:


Υγρό εκχύλισμα Coca
Κιτρικό Οξύ
Καφεϊνη
Ζάχαρη
Νερό
Χυμός λεμονιού
Βανίλια
Καραμέλα



Για 7 φορές περισσότερη γεύση, χρησιμοποιείτε:

Αλκοόλ
Έλαιο πορτοκαλιού
Έλαιο λεμονιού
Έλαιο μοσχοκάρυδου
Κόλιανδρο
Νερόλι
Κανέλα

Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη σε έναν μουσικό ρόλο-έκπληξη

Η γνωστή και διακεκριμένη ηθοποιός Καρυοφυλλιά Καραμπέτη θα κρατήσει τον ρόλο της Μήδειας και θα εμφανιστεί στη σκηνή μαζί με την Καμεράτα, υπό τη μουσική διεύθυνση του διεθνώς αναγνωρισμένου μαέστρου Γιώργου Πέτρου, όπου θα παρουσιάσουν δύο εμβληματικά έργα που σημάδεψαν την μουσική της εποχής τους, στις 20 και 21 Φεβρουαρίου 2011, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών.

Το κοινό θα απολαύσει το έργο «Συμφωνία αρ. 94 σε σολ μείζονα (Η έκπληξη)» του Joseph Haydn, το οποίο έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές από την πρώτη δημόσια παρουσίασή του και το κοινό θα ανακαλύψει γιατί ονομάστηκε έτσι.
Θα ακολουθήσει το μελόδραμα «Μήδεια» του Georg Benda με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, που θα δώσει νέα πνοή στο έργο του συνθέτη, ενώ τα όργανα εποχής της Καμεράτα θα αποδώσουν καλύτερα τον δωρικό συμφωνικό ήχο της κλασικής περιόδου.
Ο κύκλος αυτός των μουσικών εκδηλώσεων βασίζεται στη δουλειά της Καμεράτα με όργανα εποχής το οποίο εισήλθε πρόσφατα και στη διεθνή δισκογραφία. Το πρόγραμμα «Η Καμεράτα στη Στέγη» αφορά σε έργα της μπαρόκ και πρώιμης κλασικής περιόδου με σκοπό την ανάδειξη των Ελλήνων σολίστ και τις συνεργασίες με κορυφαίους μουσικούς του εξωτερικού.



Πληροφορίες: Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Λεωφόρος Συγγρού 107-109, 210 9005800, στις 8.30 μ.μ., εισιτήρια: 15, 20, 30, και 40 ευρώ.

Αργεντίνικες νύχτες με τον Γιώργο Νινιό

Το τάνγκο γίνεται μόδα, καθώς οι εγχώριες «μιλόνγκες» πολλαπλασιάζονται ενώ πολλές παραστάσεις τάνγκο βρίσκουν το δρόμο τους στις σκηνές της Αθήνας. Μια από αυτές είναι και η μουσικοθεατρική-χορευτική περφόρμανς «Mala Junta-Το τελευταίο τάνγκο» που παρουσιάζεται για περιορισμένο κύκλο παραστάσεων στο θέατρο «Όλβιο», με τον Γιώργο Νινιό στον πρωταγωνιστικό ρόλο.


Η παράσταση των Έσθερ Αντρέ Γκονζάλες και Έλλης Καραδήμου μας μεταφέρει σε μια κρίσιμη περίοδο της νεότερης Ιστορίας της Αργεντινής, στο Μπουένος Άιρες, το 1976. Είναι λίγο πριν την εκδήλωση του πραξικοπήματος που σφράγισε την πολιτική και κοινωνική ζωή της Αργεντινής. Το τάνγκο κατέχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, μπροστά και πίσω από τους προβολείς του Τεάτρο Αστράλ.

Ο Γιώργος Νινιός, περπατώντας στα βήματα του τάνγκο, περιπλανιέται σε ένα εκρηκτικό κλίμα, όπου έρωτας, κοινωνική αναταραχή, πάθος, χορός, ανατροπές πολιτικές και προσωπικές, εναλλάσσονται, με αφορμή τις κακές συναναστροφές, «μάλα χούντα»...Με αφορμή αυτή την παράσταση θα μπορούσε να ανατρέξει κανείς και στην ταραγμένη πολιτική ιστορία της Αργεντινής για να διαπιστώσει ότι η χώρα όπου άνθησε το τάνγκο, παρουσιάζει πολλές εκλεκτικές συγγένειες με την Ελλάδα.

Κείμενο: Esther Andre Gonzalez. Έρευνα - συλλογή υλικού: Έλλη Καραδήμου. Σκηνοθεσία: Esther Andre Gonzalez. Χορογραφίες: Έλλη Καραδήμου, Gabriel Marino. Σκηνογραφία: Χρήστος Κωνσταντέλλος. Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Μπιλάλη.Επιλογή μουσικής: Έλλη Καραδήμου Φωτισμοί: Κώστας Μπλουγουράς. Πρωταγωνιστεί ο Γιώργος Νινιός - μαζί του οι: Κωνσταντίνα Τάκαλου, Τίνα Γιωτοπούλου, Κων/νος Γιαννακόπουλος, Ελλη Καραδήμου, Gabriel Marino, Βαγγέλης Ανδρέου , Αγγελική Ζήση, Εύη Χατζάκη. Μουσικοί επί σκηνής: Τζόναταν Μπλάτυ (μπαντονεόν), Ανδρέας Σταματόπουλος (πιάνο), Σωκράτης Σταθουλόπουλος (βιολί) .

Πληροφορίες: «Mala Junta-Το τελευταίο τανγκό» στο θέατρο «Όλβιο», Φαλαισίας 7, Γκάζι, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:30, έως την 1η Μαρτίου. Κρατήσεις: 6982347794. Τιμές εισιτηρίων: 18 ευρώ, 12 ευρώ. Διάρκεια παράστασης: 120 λεπτά.

Υπάρχουν τροφές που...κόβουν την όρεξη;

Η προσπάθεια για απώλεια βάρους «ταλαιπωρεί» όλο και περισσότερα άτομα σήμερα. Οι λάθος διατροφικές επιλογές, η καθιστική ζωή, αλλά και η έλλειψη άσκησης, είναι οι κυριότερες αιτίες παχυσαρκίας. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, όταν τα άτομα συνειδητοποιούν ότι έχουν αποκτήσει υπερβολικό βάρος, ξεκινούν αυστηρές δίαιτες στέρησης που καταλήγουν σε μεγαλύτερη πείνα και τελικά σε ακόμη μεγαλύτερη κατανάλωση τροφής.

Για την απώλεια βάρους, ισχύει μια απλή «εξίσωση»: πρέπει να καίτε περισσότερες θερμίδες από αυτές που καταναλώνετε. Για να χάσετε βάρος πιο γρήγορα λοιπόν, μειώστε την πρόσληψη θερμίδων. Καλά όλα αυτά, πώς όμως θα διαχειριστείτε το αίσθημα της πείνας σας;
Η απάντηση λέγεται «τρόφιμα που κόβουν την όρεξη», έτσι ώστε να μη νιώθετε ποτέ ότι έχετε παραφάει. Ευτυχώς, υπάρχουν πολλά υγιεινά τρόφιμα που μπορούν να περιορίσουν την όρεξη φυσιολογικά, τρόφιμα χαμηλά σε θερμίδες που δεν εμποδίζουν να ακολουθήσετε το πρόγραμμα διατροφής που έχετε θέσει. Δείτε μερικά από αυτά:

Μήλο: ένα μήλο την ημέρα, όχι μόνο… κάνει το γιατρό πέρα, αλλά επίσης κρατά και την πείνα μακριά. Τα μήλα, δεν είναι μόνο χαμηλά σε θερμίδες και λίπος, αλλά επίσης καταστέλλουν την όρεξη, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες, οι οποίες δημιουργούν αίσθημα πληρότητας, διότι διευρύνονται στο στομάχι σας, οπότε χρειάζεται λιγότερη τροφή για να ικανοποιηθεί η πείνα σας. Τα μήλα περιέχουν επίσης φυσικά σάκχαρα, τα οποία διατηρούν ένα υγιές επίπεδο σακχάρου στο αίμα. Αυτό εμποδίζει το σώμα από τη δημιουργία παρόρμησης για κατανάλωση περισσότερων υδατανθράκων. Σε μελέτη του 2003 που πραγματοποιήθηκε στη Βραζιλία, διαπιστώθηκε ότι οι υπέρβαρες γυναίκες που έτρωγαν το ισοδύναμο τριών μικρών μήλων ή αχλαδιών την ημέρα, ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής, έχασαν σημαντικά περισσότερο βάρος από εκείνες που δεν έτρωγαν μήλα. Η μελέτη βρήκε επίσης σημαντικά μεγαλύτερη μείωση του επιπέδου γλυκόζης στο αίμα σε εκείνες που έτρωγαν μήλα ή αχλάδια σε σχέση με εκείνες που δεν έτρωγαν.
Βρώμη: η βρώμη είναι μια ακόμη πλούσια σε φυτικές ίνες τροφή, που περιέχει καλούς υδατάνθρακες που καίγονται αργά κι έτσι σας κάνει να αισθάνεστε λιγότερο πεινασμένοι. Η υψηλή περιεκτικότητά της σε ίνες, δημιουργεί επίσης γρηγορότερα, αίσθημα πληρότητας. Η βρώμη είναι επίσης ιδανική και για τους διαβητικούς, γιατί έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.
Κουκουνάρι: οι σπόροι του κουκουναριού, καταστέλλουν την όρεξη, εξαιτίας μιας ουσίας που περιέχουν, που ονομάζεται πινολενικό οξύ και η οποία στέλνει σήματα κορεσμού στον εγκέφαλο, μειώνοντας την επιθυμία για πρόσληψη τροφής. Στο πλαίσιο έρευνας, 18 γυναίκες ανέφεραν κατά 29% μείωση της επιθυμίας για φαγητό και κατά 36% μείωση της πρόσληψης τροφής. Επίσης, το κουκουνάρι έχει υψηλή περιεκτικότητα πρωτεϊνών, προσφέροντας ενέργεια στον οργανισμό.
Λιναρόσπορος: Εκτός του ότι αποτελούν εξαιρετική πηγή ω-3 λιπαρών, οι λιναρόσποροι είναι επίσης πλούσιοι σε φυτικές ίνες. Όσο περισσότερους λιναρόσπορους τρώτε με κάθε γεύμα, τόσο περισσότερος χρόνος θα χρειαστεί για την αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σας. Έτσι η πείνα μένει μακριά. Το καλύτερο με τους λιναρόσπορους, είναι ότι μπορείτε να τους βάζετε σε πολλά φαγητά, είτε πρόκειται για σαλάτες, σάντουιτς, μαγειρευτά κ.τ.λ.

Νερό: Αν πεινάτε πολύ, πιείτε νερό. Δεν έχει καθόλου θερμίδες και είναι ίσως ό,τι καλύτερο για να καταστείλετε την όρεξή σας. Αν πίνετε νερό καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, αλλά και όταν αισθάνεστε πεινασμένοι, «ξεγελάτε» τον εγκέφαλο, ώστε να νομίζει ότι το στομάχι είναι πλήρες.
Μια πρόσφατη μελέτη σε ανθρώπους που ακολουθούσαν μια δίαιτα χαμηλή σε θερμίδες, διαπίστωσε ότι όσοι έπιναν 2 φλιτζάνια νερό πριν από τα γεύματά τους, έχασαν περίπου 7 κιλά σε 12 εβδομάδες, σε σύγκριση μ’ εκείνους που δεν έπιναν νερό και έχασαν 5 κιλά.

Πράσινο τσάι: το πράσινο τσάι είναι γνωστό για τα αντιοξειδωτικά του και τα πλεονεκτήματά τους. Επίσης, προάγει την απελευθέρωση ορμονών που ελέγχουν ή περιορίζουν την επιθυμία για φαγητό. Το πράσινο τσάι προωθεί τη θερμογένεση, η οποία αυξάνει το μεταβολικό ρυθμό, αναστέλλοντας την πέψη του λίπους και ενισχύοντας την ενέργεια. Επίσης καίει με φυσικό τρόπο το λίπος και βοηθά στην καύση έως και 43% περισσότερου λίπους.
Σούπες: οι διαιτολόγοι συνιστούν τουλάχιστον δύο μερίδες σούπας χαμηλών θερμίδων, για κάθε άτομο που ακολουθεί δίαιτα. Οι σούπες καταστέλλουν την όρεξη λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε νερό και βοηθούν στην απώλεια βάρους λόγω της χαμηλής θερμιδικής τους αξίας. Μελέτη που πραγματοποιήθηκε από τους ερευνητές του Pennsylvania State University διαπίστωσε ότι οι άνδρες και οι γυναίκες που κατανάλωναν δύο μερίδες σούπας χαμηλών θερμίδων καθημερινά, έχασαν 50% περισσότερο βάρος από εκείνους που κατανάλωσαν το ίδιο ακριβώς αριθμό θερμίδων με άλλα φαγητά.
Σαλάτες: δε θα σας άρεσε μια σαλάτα λαχανικών με μαρούλι, σπανάκι και ρόκα; Φάτε λοιπόν μια μικρή σαλάτα πριν από το κύριο γεύμα σας για να να αποφύγετε την υπερκατανάλωση φαγητού. Η υψηλή περιεκτικότητά της σε ίνες θα καθυστερήσει την είσοδο της γλυκόζης στο αίμα και δεν θα νιώθετε ότι πεινάτε γρήγορα. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of the American Dietetic Assocation, αναφέρει ότι οι γυναίκες που έτρωγαν μια απλή σαλάτα 100 θερμίδων πριν από το δείπνο, κατανάλωναν 12% λιγότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια του γεύματος.
Μαύρη σοκολάτα: αφήσαμε το καλύτερο για το τέλος! Από όλα τα τρόφιμα που αναφέρθηκαν, είμαστε σίγουροι ότι αυτό θα σας αρέσει περισσότερο. Να θυμάστε όμως, ότι συνιστώνται μόνο πολύ μικρές ποσότητες μαύρης σοκολάτας. Η γλυκόπικρη γεύση της πραγματικής μαύρης σοκολάτας, βοηθά στην καταστολή της όρεξης. Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει επίσης ότι τα αντιοξειδωτικά που περιέχει, μπορούν να ενεργήσουν για να καταστείλουν την όρεξη, βοηθώντας στην απώλεια κιλών και τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα.
Είστε σίγουροι λοιπόν ότι θέλετε ακόμη να ακολουθήσετε μια αυστηρή δίαιτα στέρησης; Το μόνο που κάνουν οι ακραίες δίαιτες είναι να σας στερούν από ενέργεια. Εξάλλου, για πόσο μπορείτε να μείνετε μακριά από τα αγαπημένα σας τρόφιμα; Προτιμήστε λοιπόν να τρώτε τις παραπάνω τροφές που «κόβουν» την όρεξη, ώστε να έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα απώλειας βάρους.
http://www.clickatlife.gr/story/diatrofi/trogontaskobetai-i-oreksi!?id=1934537

Eurovision

Την Τετάρτη 2 Μαρτίου στις 22.00 θα επιλεγεί το τραγούδι που θα εκπροσωπήσει τη χώρα στον 56ο Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό της Eurovision στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας.

Ο ελληνικός τελικός θα μεταδοθεί απευθείας από τη συχνότητα της ΝΕΤ, από την επίσημη ιστοσελίδα της ΕΡΤ και από την ERTworld για όλο τον απόδημο ελληνισμό. Οικοδέσποινα της βραδιάς θα είναι η Λένα Αρώνη.
Το τραγούδι, που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό θα επιλεγεί, σε αναλογία 50-50%, από ψηφοφορία του κοινού και από κριτική επιτροπή. Το κοινό θα ψηφίσει, μέσω τηλεφωνημάτων (televoting) και γραπτών μηνυμάτων (SMS).
Η σειρά με την οποία θα παρουσιαστούν τα τραγούδια τη βραδιά του ελληνικού τελικού, προέκυψε από κλήρωση, παρουσία των δισκογραφικών εταιρειών. Οι τίτλοι των τραγουδιών, οι ερμηνευτές, οι συνθέτες και οι στιχουργοί (με σειρά εμφάνισης), έχουν ως εξής:

1. Come with me (Ερμηνεία: Κόκκινα Χαλιά, Μουσική: Κόκκινα Χαλιά, Στίχοι: Κόκκινα Χαλιά, Ανδρέας Γαλανόπουλος).

2. The Time is Now (Ερμηνεία: Βαλάντω Τρύφωνος, Μουσική - Στίχοι: Ramstrem, Magnusson, Vuorinen).
3. Χαμογέλα (Ερμηνεία: Τριημιτόνιο, Μουσική: Νίκος Τερζής, Στίχοι: Βαγγέλης Κωνσταντινίδης)

4. Ιt's all Greek to me (Ερμηνεία: Αντιγόνη Ψυχράμη, Μουσική: Απόστολος Ψυχράμης, Στίχοι: Δημήτρης S, Gerarg James Borg).

5. Watch my dance (Ερμηνεία: Λούκας Γιώρκας feat. Stereo Mike, Μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος, Στίχοι: Ελεάνα Βραχάλη)

6. I Don't Wanna Dance (Ερμηνεία: Nikki Ponte, Μουσική - Στίχοι: Jonas Saeed - Pia Sjeberg)

Το τραγούδι, που θα επιλεγεί, θα διαγωνιστεί στον Α΄ημιτελικό της διοργάνωσης, στις 10 Μαΐου, στο Ντίσελντορφ. Στις 12 θα γίνει ο Β΄ημιτελικός και στις 14 Μαΐου ο τελικός.
Σύμφωνα με τη διαδικασία, από τους δύο ημιτελικούς θα επιλεγούν 20 τραγούδια για τον τελικό της 14ης Μαΐου, στον οποίο θα συμμετάσχουν απευθείας και οι «big four» (Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία και Ισπανία), καθώς και η Ιταλία, η οποία επιστρέφει στον διαγωνισμό έπειτα από 14 χρόνια αποχής.
Στους ημιτελικούς του Ντίσελντορφ, εκτός από τις χώρες που συμμετέχουν σε κάθε έναν από αυτούς, έχουν δικαίωμα ψήφου η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο στον πρώτο και η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιταλία στον δεύτερο.

Με 3,5 % προηγείται το ΠΑΣΟΚ

Με 3,5 % προηγείται το ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με δύο νέες δημοσκοπήσεις, για την πρόθεση ψήφου οι οποίες δημοσιεύονται στον κυριακάτικο τύπο.


Στην πρώτη, της εταιρίας "Pulse" η οποία δημοσιεύεται στην εφημερίδα "Τύπος της Κυριακής", το κυβερνών κόμμα συγκεντρώνει την προτίμηση των ερωτηθέντων σε ποσοστό 23,5%, έναντι 20% του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, έχοντας απωλέσει τη μεγάλη διαφορά των αρχικά δέκα μονάδων (τελευταίες εθνικές εκλογές) αλλά και τη διαφορά των πέντε μονάδων που έδειχνε η τελευταία δημοσκόπηση τηλεοπτικού σταθμού.
Το ΚΚΕ εξακολουθεί να είναι τρίτο και να συγκεντρώνει 9%, έχει αυξήσει δηλαδή κατά περίπου δύο μονάδες τη δύναμή του, ο ΛΑΟΣ βρίσκεται 5,5%, ο ΣΥΡΙΖΑ μπαίνει στη Βουλή με 3%, ενώ οι Οικολόγοι - Πράσινοι", η "Δημοκρατική Αριστερά" του Φώτη Κουβέλη και η "Δημοκρατική Συμμαχία" της Ντόρας Μπακογιάννη ισοψηφούν στο 2%.
Ένα 3% εκφράζουν την προτίμηση τους σε "άλλο" κόμμα.
Το λευκό ανέρχεται στο 22%, ενώ το 8% των ερωτηθέντων δηλώνουν αναποφάσιστοι.


Αντίστοιχα σε έρευνα της εταιρίας "Rass" για λογαριασμό της εφημερίδας "Το Παρόν της Κυριακής" την προτίμηση τους στο ΠΑΣΟΚ εκφράζουν το 26,1% των ερωτηθέντων, έναντι 22,7% που προτιμούν την Νέα Δημοκρατία, η διαφορά δηλαδή κυμαίνεται στο περίπου 3,6%.
Από τα άλλα κόμματα, το ΚΚΕ συγκεντρώνει 8%, ο ΛΑΟΣ 5,1%, ο ΣΥΡΙΖΑ 3,2%, οι Οικολόγοι - Πράσινοι 3%, η Δημοκρατική Συμμαχία 1,8% και η Δημοκρατική Αριστερά 1,7%.
Η διαφορά εδώ με την άλλη δημοσκόπηση είναι η -1 μονάδα που καταγράφει το ΚΚΕ αλλά και το ότι εισέρχονται στη Βουλή και οι Οικολόγοι.
Το 2,8% των ερωτηθέντων προτιμούν "άλλο" κόμμα, 2,6% δηλώνουν προτίμηση στο λευκό ή το άκυρο ψηφοδέλτιο, ενώ στο 23% είναι η αδιευκρίνιστη ψήφος.

Αποκάλυψη - βόμβα Στρος Καν -ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΓΙΑ ΓΙΩΡΓΟ

ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΟ ΔΝΤ ΑΠΟ ΑΡΧΕΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΕΙΧΕ ΖΗΤΗΣΕΙ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ

Ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου είχε ζητήσει την παρέμβαση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στην Ελλάδα από τις αρχές Δεκεμβρίου του 2009, ούτε δύο μήνες αφότου ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, ενώ δημοσίως απέρριπτε κατηγορηματικά ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Η συνέντευξη - ντοκιμαντέρ θα προβληθεί τον Μάρτιο
http://news247.gr/

ΔΙΟΔΙΑ ΜΑΛΓΑΡΩΝ , ΤΩΡΑ.... "ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ"







«Το κίνημά μας θα συνεχίσει να αντιστέκεται στην ύπαρξη διοδίων, γιατί πληρώνουμε για δρόμους υφιστάμενους, τους οποίους έχουμε προπληρώσει και γιατί πληρώνουμε, μέσω των τελών κυκλοφορίας που είναι πανάκριβα, αλλά και των ενσωματωμένων φόρων στα καύσιμα για να γίνονται δημόσια έργα συντήρησης, βελτίωσης και επέκτασης του οδικού δικτύου», αναφέρει το Πανελλαδικό Συντονιστικό Επιτροπών Αγώνα κατά των διοδίων.
«Η κινητοποίηση αποτελεί ένα μήνυμα αγώνα ενάντια στην προσπάθεια ποινικοποίησης του κινήματός μας», επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, στην ιστοσελίδα της πανελλαδικής κίνησης.
Ανοιχτές θα είναι, επίσης, οι μπάρες στην Αττική Οδό.

Για το άνοιγμα των διοδίων στα Μάλγαρα, οι ακτιβιστές της Θεσσαλονίκης έχουν φροντίσει και για τη μεταφορά πολιτών με λεωφορείο.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ -ΠΑΟ 2-1