Κυριακή, 27 Φεβρουαρίου 2011

Πως περνάμε τα διόδια χωρίς να πληρώσουμε μετά την δημοσίευση της τροπολογίας σε ΦΕΚ


http://taxalia.blogspot.com/2011/02/blog-post_5674.html

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ

Η ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ








O Zach Galifianakis "τη λέει" στην Jennifer Aniston για την ελληνική καταγωγή τους

http://taxalia.blogspot.com/2011/02/o-zach-galifianakis-jennifer-aniston.html

ΠΙΕΡΙΚΟΣ -ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 1-0

Σούπερ Λίγκα: Πανιώνιος-Ολυμπιακός 1-1

Αρης-ΑΕΛ 2-2
ΠΑΟΚ-Καβάλα 0-2
Εργοτέλης-ΑΕΚ 2-3

Μερίδιο στην ευτυχία




Μερίδιο στην ευτυχία

Θα φύγω τώρα, τώρα αμέσως, χωρίς δεύτερη σκέψη,

απ΄ τη φυλακή των αμίλητων πολυκατοικιών

και τα ποτάμια

των πολύχρωμων αυτοκινήτων,

της γκρίζας πόλης,

γιατί στο πρόσωπό σου αντίκρισα

τον ήλιο

της αληθινής ζωής.

Θα φύγω

σε βουνά καταπράσινα και σε λιβάδια ανθόσπαρτα,

θα τρέξω αμέσως,

αγριολούλουδα και παπαρούνες θα μαζέψω

και από ανθοστόλιστες χωριάτικες αυλές,

θα κλέψω ζουμπούλια μοσχομυριστά και κρίνα και γαζίες.

Και όταν το σούρουπο

η απουσία σου αβάσταχτη θα είναι,

σαν άσπρο περιστέρι θα πετάξω,

πάνω από θάλασσες,

δάση

και μέσα σε ουρανούς

και θα΄ ρθω μπροστά σου,

όπου κι αν βρίσκεσαι, αγαπημένη

και όλα τα πολύχρωμα λουλούδια,

της πλάσης όλης, του κόσμου όλου,

μπουκέτο στα χέρια σου, θα αφήσω.

Για να χαμογελάς, συνέχεια,

από ευτυχία,

ολόιδια μ΄ αυτή που ακτινοβολεί το βλέμμα σου.

Ολόιδια μ΄ αυτή που ψάχνεις στους ανθρώπους.

Θέλω πάντα να χαμογελάς

–είσαι πιο όμορφη όταν χαμογελάς από ευτυχία-

για να κλέβω κι εγώ,

μερίδιο από την ευτυχία σου.


Μπικηρόπουλος Θεοχάρης, ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ΝΥΧΤΕΣ

 

ο Γιάννης Πάριος στη Θεσσαλονίκη

Τσικνοπέμπτη ξεκινησε  εμφανίσεις στη Θεσσαλονίκη ο «τροβαδούρος της αγάπης», Γιάννης Πάριος. Εμφανίζεται στην Πύλη Αξιού και μαζί του στη σκηνή είναι η Φανή Δρακοπούλου.

Η ερωτική φωνή του Γιάννη Πάριου ξυπνάει αναμνήσεις από όλες τις μεγάλες επιτυχίες του λατρέψε το κοινό, αλλά συγχρόνως ερμηνεύει και τα νέα του τραγούδια, ενώ η Φανή Δρακοπούλου επιστρέφει στην πόλη που την αγάπησε και την ανέδειξε για να ανανεώσει την σχέση της με το κοινό της Θεσσαλονίκης.

Πληροφορίες: Γιάννης Πάριος- Φανή Δρακοπούλου, από 24/2, Πύλη Αξιού (Ανδρέου Γεωργίου 9, 2310279828), μέρες λειτουργίας Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, τιμή φιάλης 170 ευρώ.

Πιερικός –- Αναγέννηση Καρδίτσας

Σάββατο (26/02)



Δόξα Δράμας – Παναιτωλικός 0-1 (45' Μπαϊκαρά)


Κυριακή (27/02)


ΠΑΣ Γιάννενα – Βέροια (15:00)
Αγροτικός Αστέρας – Καλλιθέα
Τρίκαλα – Πανθρακικός
Ηλιούπολη – Ιωνικός
Διαγόρας – Εθνικός


Δευτέρα (28/02)


Λεβαδειακός – ΟΦΗ (18:00)
Θρασύβουλος – Εθνικός Αστέρας (19:00)

Σούπερ Λίγκα: Παναθηναϊκός-Ατρόμητος 1-1

OSCAR

Λίγες ΩΡΕΣ  πριν στρωθεί το κόκκινο χαλί των Όσκαρ, τα στοιχήματα για τη φετινή διοργάνωση πολλαπλασιάζονται. Εμείς μπορεί να αγχωνόμαστε για τον Γιώργο Λάνθιμο και τον «Κυνόδοντα» ή για την ελληνικής καταγωγής Αρετή –Μαίρη Ζόφρις που διεκδικεί το Όσκαρ για τα κοστούμια της στο γουέστερν «Αληθινό θράσος» των αδελφών Κοέν, όμως μέχρι την τελική ανακοίνωση, ακόμη και τα «φαβορί» έχουν το αναμενόμενο τρακ.


Τα Όσκαρ πρώτου ανδρικού και γυναικείου ρόλου έχουν ήδη κλειδώσει: ο Κόλιν Φερθ για την ερμηνεία του στο «Λόγο του βασιλιά» και η Νάταλι Πόρτμαν για τον «Μαύρο κύκνο», έχουν ξεχωρίσει σε όλα τα κινηματογραφικά βραβεία που λειτουργούν ως βαρόμετρα για τη μεγάλη βραδιά, όπως είναι οι Χρυσές Σφαίρες αλλά και τα βραβεία των ενώσεων Σεναριογράφων και Ηθοποιών της Αμερικής.

Μάλιστα στον Κόλιν Φερθ το χρωστούσαν και για την παλαιότερη ερμηνεία του στο εξαιρετικό δράμα του Τομ Φορντ «Ένας άνδρας μόνος». Η Νάταλι Πόρτμαν, από την άλλη πλευρά, κυριολεκτικά καθηλώνει κοινό και κριτικούς στο ρόλο μιας ψυχικά διαταραγμένης χορεύτριας που ανακαλύπτει την πιο σκοτεινή και ηδονική πλευρά της ζωής. Η Νικόλ Κίντμαν παρότι είναι υποψήφια σε αυτή την κατηγορία για το «Rabbit hole» θα υποχρεωθεί να κάνει χώρο σε νεότερα ταλέντα, εξάλλου η ίδια έχει γευτεί στο παρελθόν τη δόξα του Όσκαρ για τον ρόλο της στις «Ώρες».

Περισσότερο σασπένς παρουσιάζουν επομένως οι υπόλοιπες κατηγορίες, όπως εκείνη του δεύτερου ανδρικού ρόλου, στην οποία θα κονταροχτυπηθούν ο Κρίστιαν Μπέιλ («Τhe fighter») και ο Τζέφρι Ρας («Ο λόγος του βασιλιά»). Πιο πιθανό είναι να το κερδίσει ο Κρίστιαν Μπέιλ, παρά την εξαιρετική εμφάνιση του Τζέφρι Ρας. Άλλωστε η Ακαδημία συγκινείται από τους ηθοποιούς που μπαίνουν στον κόπο να «τσαλακώσουν την εικόνα τους» και ο Κρίστιαν Μπέιλ έχασε αρκετά κιλά για να πείσει ως εξαρτημένος από τα ναρκωτικά, πρώην μποξέρ.

Στην αντίστοιχη κατηγορία για το βραβείο δεύτερου γυναικείου ρόλου, όλες οι ενδείξεις δείχνουν ότι η φετινή νικήτρια θα είναι η Μελίσα Λίο η οποία τα έδωσε όλα παίζοντας το ρόλο της σκληρόκαρδης μητέρας στο «The fighter» και έχει τιμηθεί ήδη με Χρυσή Σφαίρα σε αυτή την κατηγορία.

Στο Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, ο ανταγωνισμός είναι δύσκολος. Εμείς θα ψηφίζαμε τον «Μαύρο Κύκνο» αλλά η Ακαδημία μάλλον δεν θα μας ακούσει και θα επιλέξει ανάμεσα στον «Λόγο του βασιλιά» του Τομ Χούπερ και το «Τhe social network» του Ντέιβιντ Φίντσερ.

Και μπορεί το «Τhe social network» να απέσπασε τη Χρυσή Σφαίρα σε αυτή την κατηγορία, αλλά ο Τομ Χούπερ έχει τους δικούς του κρυφούς άσσους: «Ο λόγος του βασιλιά» τιμήθηκε με το βραβείο της Ένωσης Σκηνοθετών και μόνο δύο σκηνοθέτες στην ιστορία του θεσμού πήραν αυτή τη διάκριση και δεν είδαν την ταινία τους να κατακτά το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Τα μέλη της Ακαδημίας παραδοσιακά αγαπούν τα ιστορικά δράματα και τη βασιλική χλιδή, οπότε ο Χούπερ μάλλον θα θριαμβεύσει, εκτός και αν γίνει κάποια επιχείρηση λίφτινγκ τελευταίας στιγμής για να προσελκύσουν το νεανικό κοινό του Facebook. Για τους ίδιους ακριβώς λόγους πιστεύουμε ότι ο Τομ Χούπερ θα κερδίσει το Όσκαρ σκηνοθεσίας, έναντι του Ντέβιντ Φίντσερ.

Το Όσκαρ Καλύτερης ταινίας Κινουμένων σχεδίων θα πάει κατευθείαν στο «Τοy Story 3».

Ο Ααρόν Σόρκιν είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα κρατήσει στα χέρια του το Όσκαρ Καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου, εφόσον η Ένωση Σεναριογράφων πριν λίγο καιρό του έδωσε το πρώτο βραβείο σε αυτή την κατηγορία. Μάλιστα σε εκείνη την αναμέτρηση δεν είχε συμπεριληφθεί ο «Λόγος του βασιλιά», επειδή ο σεναριογράφος της ταινίας δεν ήταν μέλος της Ένωσης. Σε αυτή την ενότητα δεν αποκλείεται να δούμε το «Ιnception» του Κρίστοφερ Νόλαν να παίρνει το Όσκαρ Πρωτότυπου σεναρίου. Η ίδια ταινία είναι βέβαιο ότι θα διακριθεί στις κατηγορίες των Οπτικών εφέ και του μοντάζ ήχου.


Όσο για το Όσκαρ κοστουμιών εδώ ο ανταγωνισμός δυσκολεύει: εμείς ψηφίζουμε την «δική μας» Αρετή-Μαίρη Ζόφρις, η οποία έντυσε τον Τζεφ Μπρίτζες στο «Αληθινό θράσος» των αδελφών Κοέν, όμως ξένα δημοσιεύματα μας φέρνουν δυσοίωνα μηνύματα: λέτε να μας φάει το βραβείο η «Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων» του Τιμ Μπάρτον;

Το καλύτερο, το αφήσαμε τελευταίο: το ελληνικό αουτσάιντερ, ο «Κυνόδοντας» θα είναι αρκετά δυνατός ώστε να «δαγκώσει» το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας; Εμείς δεν πιστεύαμε ότι θα κατορθώσει να μπει στην πεντάδα, οπότε όλα είναι πιθανά. Ουσιαστικά τρέμουμε μην επιλέξουν το «Ιn a better world» της Σούζαν Μπίερ (Δανία) ή το «Ιncendies» (Μέσα από τις φλόγες) του Ντενίς Βιλανέβ (Καναδάς). Αν δεν το κερδίσουμε εμείς οι πιθανότητες αντικειμενικά είναι με το μέρος της Δανίας που κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα.

http://www.naftemporiki.gr/

http://pieria-gr.blogspot.com/

EINΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΑΝΟΙΞΕΙ...ΑΜΑ ΤΟ ΑΝΟΙΞΕΙ ΤΟ "ΣΤΟΜΑΣ" ΤΟΥ, ΚΟΥΝΙΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΚΟΥΝΑΓΕ..!!!

DR SEEN

Η Αστυνομία του "Facebook"

Πλέον το "Facebook" έχει γίνει σχεδόν αναπόσπαστο κομμάτι από την ζωή μας, κρύβοντας όμως και αρκετούς κινδύνους. Ειδική ομάδα δράσης για την αντιμετώπιση φαινομένων παρενόχλησης ετοιμάζει η βρετανική κυβέρνηση. Πιλοτική εφαρμογή στα σχολεία




Πληθαίνουν τα κρούσματα σεξουαλικής παρενόχλησης και εκβιασμού στο Facebook, με την Βρετανική κυβέρνηση να ετοιμάζεται να πάρει μέτρα.

Προκειμένου να περιορίσει αυτά τα φαινόμενα, σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα είδος αστυνομίας που να είναι αρμόδια για ζητήματα Facebook.
Έτσι λοιπόν αξιωματούχοι των βρετανικών αρχών θα στείλουν μηνύματα σε ορισμένους χρήστες του "Facebook" ρωτώντας τους αν εγκρίνουν ένα τέτοιο πρόγραμμα.
Επίσης, όπως τονίζουν άνθρωποι που είναι υπεύθυνοι για αυτό το πειραματικό μέχρι στιγμής πρόγραμμα, αν προχωρήσει και υλοποιηθεί θα είναι ένα εξαιρετικό μέτρο για την ασφάλεια όχι μόνο των παιδιών που χρησιμοποιούν τον συγκεκριμένο ιστότοπο αλλά και όλων των χρηστών.
Tέλος, ο υπεύθυνος του συστήματος, Dave Thomas ανέφερε πως το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί αρχικά σε σχολεία και πανεπιστήμια της Αγγλίας και αν όλα κυλήσουν ομαλά, τότε θα επεκταθεί σε όλη τη χώρα


http://news247.gr/

ΛΕΤΕ?

http://www.dexiextrem.blogspot.com/

ΤΟΥ ΚΥΡ

Επιτακτική ανάγκη η παράδοση μαθημάτων τοπικής ιστορίας σε σχολεία και δήμους, τονίζει σε ομιλία του ο Δρ. Μιχ. Φαργκάνης.

Επιτακτική ανάγκη χαρακτηρίζει ο Δρ. Μιχαήλ Φαργκάνης την εισαγωγή διδασκαλίας της τοπικής ιστορίας στα σχολεία της χώρας. Η αναφορά του αυτή έγινε στο πλαίσιο εκδήλωσης επετείου επανάστασης του Ολύμπου που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο 2ο δημοτικό σχολείο Λιτοχώρου.


ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΜΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑ


Ο κ. Φαργκάνης υποστηρίζει ότι η γνώση και διάδοση της τοπικής ιστορίας δεν είναι ζήτημα μόνο διδασκαλίας στα σχολεία και ότι το ζήτημα αυτό μπορούν να προωθήσουν και οι νέοι δήμοι με σεμινάρια, με προγράμματα ανοιχτής απογευματινής διδασκαλίας και με τακτικές διαλέξεις μέσω των οποίων μπορούν να επιμορφώνονται οι δημότες.


Τονίζει ότι η διδασκαλία της τοπικής ιστορίας σε όποιο επίπεδο και σε όποιο πλαίσιο κι αν γίνει, καλλιεργεί την κοινωνικοποίηση, αναδεικνύει το τοπικό περιβάλλον, συμβάλλει στη βίωση των γεγονότων, βοηθάει στην κατανόηση των συμπεριφορών, ενισχύει τη συναίσθηση του ιστορικού γεγονότος και εξασκεί την κριτική ικανότητα όσων τη διδάσκονται.


Γιατί όσα θα μαθαίνουν οι δημότες, θα συνειδητοποιούν ότι αυτά έγιναν στον τόπο τους, στα δικά τους τοπία, δίπλα στα πατρικά τους σπίτια, με πρωταγωνιστές τους δικούς τους στενούς προγόνους.


Ο κ. Φαργκάνης σημειώνει ότι για τη διδασκαλία της τοπικής ιστορίας δεν υπάρχει κίνδυνος ανάπτυξης τοπικισμού. Και εξηγεί ότι το κύτταρο της τοπικής κοινωνίας κράτησε ζωντανό στα δύσκολα χρόνια το ελληνικό σώμα, μπορεί να το κρατήσει και τώρα.


Αναρωτιέται δε «πόσο κακό είναι να γνωρίζω την ιστορία του τόπου μου; Πόσο κακό είναι να ξέρω από ποιους κατάγομαι»;


Κατά την άποψή του, η έλλειψη της γνώσης της τοπικής ιστορίας θα κοστίσει σημαντικά στο μέλλον. Διότι η παιδεία προσφέρει πιο πολλά απ’ όσα φανταζόμαστε. Διότι η έλλειψη μνήμης είναι ένα αρνητικό μέγεθος που δεν συγχωρεί. Διότι το «θυμόμαστε και γνωρίζουμε» μεταφράζεται σε «υπάρχουμε και προχωρούμε», επισημαίνει ολοκληρώνοντας τη σκέψη του επί του θέματος.


Ακολουθεί το κείμενο της ομιλίας του Δρ. Θεολογίας Μιχαήλ Φαργκάνη (με τη διευκρίνιση ότι οι μεσότιτλοι έχουν προστεθεί εκ των υστέρων).


Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1878


«Ο 19ος αιώνας υπήρξε για τη Μακεδονία περίοδος πολιτικοστρατιωτικών ζυμώσεων οι οποίες οδήγησαν στην τελική φάση του ένοπλου μακεδονικού αγώνα και τη θετική για τους Έλληνες έκβαση των βαλκανικών πολέμων.


Η περιοχή της ευρύτερης Μακεδονίας ήταν ένα πολυεθνικό μωσαϊκό το οποίο κάθε ισχυρός μπορούσε να διεκδικήσει υποστηρίζοντας ότι ενδιαφέρεται να προστατέψει μια συγκεκριμένη μειονότητα.
Η οθωμανική αυτοκρατορία, ένα παλιό με σαθρή υποδομή και οργάνωση κράτος, τα εδάφη του οποίου ήταν αντικείμενο αντικρουόμενων συμφερόντων στο ευρωπαϊκό έδαφος, έως το 1877 έφτανε μέχρι την Κροατία, την Τρανσυλβανία και τη Ρωσία.
Ο πληθυσμός της ευρύτερης Μακεδονίας εκείνη την εποχή ήταν μικτός. Στα βόρεια κατοικούσαν σλαβόφωνοι με σλαβική συνείδηση. Στη μέση κάτω από την Αχρίδα κατοικούσαν σλαβόφωνοι, ελληνόφωνοι, βλαχόφωνοι και αλβανόφωνοι κυρίως με ελληνική συνείδηση. Και στα νότια μέχρι τη Δράμα κατοικούσαν κυρίως ελληνόφωνοι με ελληνική συνείδηση.
Οι μεγάλες ευρωπαϊκές δυνάμεις είχαν αντικρουόμενα συμφέροντα στον χώρο της Βαλκανικής.


Η ΡΩΣΙΑ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ ΔΙΕΞΟΔΟ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ


Η Ρωσία ήθελε διέξοδο στο Αιγαίο και επιδίωκε τη διάλυση της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Αντίθετα, τη Γαλλία, την Αγγλία και την Αυστρία τις εξυπηρετούσε οικονομικά η διατήρησή της.
Για τις βαλκανικές χώρες ήταν πιο απλά τα πράγματα. Η περιοχή της Μακεδονίας είχε άμεση σχέση μ’ αυτή καθ’ αυτή την εθνική τους υπόσταση και τις επιδιώξεις τους για μεγαλύτερο ζωτικό χώρο.
Η πολιτική του αδύναμου ελληνικού κράτους, στο θέμα της Μακεδονίας, έως και το 1890 περίπου ήταν χλιαρή και άτολμη.
Οι Βούλγαροι προσδεδεμένοι από τα μέσα το 19ου αιώνα στην εξωτερική πολιτική της Ρωσίας, έψαχναν τρόπους να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στη Μακεδονία.
Η Ρουμανία στηριζόμενη στην ύπαρξη βλαχόφωνων πληθυσμών στη Μακεδονία, διεκδικούσε τα εδάφη της.
Οι Αλβανοί, όργανα της αυστριακής πολιτικής επιδίωκαν την ίδρυση αλβανικού κράτους που θα περιλάμβανε και τμήματα της Μακεδονίας.
Η διεθνής συγκυρία λοιπόν ήταν τέτοια που, δεδομένης της πολυπλοκότητας των ζητημάτων, η οποιαδήποτε επιδίωξη που είχε πίσω της γεωπολιτικά κίνητρα και συμφέροντα, θα δημιουργούσε εκρηκτικές καταστάσεις.
Παρά τις γεωπολιτικές μεταβολές και τις μεταρρυθμίσεις που συνέβησαν στα μέσα του 19ου αιώνα, η Ρωσία δεν μπόρεσε να βρει διέξοδο στο Αιγαίο. Έτσι στράφηκε, με την πανσλαβιστική πολιτική, στην έμμεση διεκδίκηση του σκοπού της.
Με όργανο τους Βουλγάρους που ζούσαν στο ευρωπαϊκό τμήμα της οθωμανικής αυτοκρατορίας, θα επιδίωκε διάλυσή της, προσάρτηση εδαφών και έξοδο στο Αιγαίο. Το πρώτο βήμα επιλέχθηκε να γίνει στο εκκλησιαστικό πεδίο. Το 1870 παρά τις αντιδράσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου ιδρύθηκε ανεξάρτητη βουλγαρική Εκκλησία.
Το 1875 ξέσπασαν επαναστάσεις στη Βοσνία – Ερζεγοβίνη και στη σημερινή Βουλγαρία ενώ λίγο μετά ξέσπασε σερβοτουρκικός πόλεμος.
Οι μεγάλες δυνάμεις, για να ηρεμήσει η κατάσταση, αποφασίζουν τη δημιουργία αυτόνομης Βουλγαρίας από τον Δούναβη έως το Νευροκόπι και προτείνουν νέες μεταρρυθμίσεις.


ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ
Οι πολιτικές εξελίξεις όμως στο εσωτερικό της αυτοκρατορίας και η εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων προκαλούν επέμβαση της Ρωσίας η οποία έψαχνε αφορμή να προχωρήσει στα σχέδιά της. Οι Ρώσοι επιτίθενται στα σύνορα με την οθωμανική αυτοκρατορία και φτάνουν έως την Αδριανούπολη. Η απειλή άρχισε να διαφαίνεται στον ορίζοντα. Τον Ιανουάριο του 1878 οι Ρώσοι πλησιάζουν στην Κωνσταντινούπολη.
Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες. Μέσα σ’ έναν μήνα η κατάσταση γίνεται εξαιρετικά απειλητική για τους Έλληνες της Μακεδονίας. Οι ελπίδες τους για βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης με τις μεταρρυθμίσεις διαψεύστηκαν δυο φορές τα τελευταία χρόνια. Με την έναρξη του ρωσοτουρκικού πολέμου θεώρησαν ότι με ρωσική επικράτηση κάτι μπορεί ν’ αλλάξει.
Η ταχύτατη όμως προέλασή τους και οι επαναστάσεις των Σλάβων του βορρά και των Βουλγάρων έδειξαν γρήγορα ότι οι διακηρύξεις των Ρώσων για ενδιαφέρον και προστασία των χριστιανών της οθωμανικής αυτοκρατορίας ήταν προσχηματικές. Το Αιγαίο τούς ενδιέφερε και οι Βούλγαροι θα τους βοηθούσαν να πετύχουν την πρόσβασή τους σ’ αυτό.


Οι υπόλοιπες μεγάλες δυνάμεις ούτε πρόλαβαν, ούτε είχαν τη διάθεση να επέμβουν στρατιωτικά. Γι αυτό οι Έλληνες της Μακεδονίας πήραν εσπευσμένα την πρωτοβουλία βοηθούμε και από οργανώσεις του νότου και προχώρησαν σε επαναστατικό κίνημα.


Η ΣΥΝΘΗΚΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
Οι εξελίξεις είναι ταχύτατες σε όλα τα μέτωπα. Παρά τα επαναστατικά κινήματα οι Ρώσοι αδιαφορούν πλήρως για τους Έλληνες και με τη συνθήκη του Αγίου Στεφάνου επιβάλλουν την ίδρυση της Μεγάλης Βουλγαρίας.
Υπό την απειλή περαιτέρω εισβολής αναγκάζουν τους οθωμανούς να υπογράψουν στις 21 Ιανουαρίου του 1878, σε ένα προάστιο της Κωνσταντινούπολης, τον Άγιο Στέφανο, μια πολύ σημαντική συνθήκη.
Η συνθήκη αυτή προέβλεπε μεταξύ άλλων και την ίδρυση βουλγαρικής ηγεμονίας υπό την επικυριαρχία της Πύλης. Δημιουργούνταν μια μεγάλη Βουλγαρία από τον Δούναβη έως το Αιγαίο, φόρου υποτελής στον Σουλτάνο αλλά εξαρτώμενη ουσιαστικά από τη Ρωσία.
Ο Εύξεινος Πόντος γινόταν ρωσική θάλασσα, οι εμπορικοί δρόμοι προς το Αιγαίο θα της ανήκαν και πλέον θα ήλεγχε μεγάλο τμήμα της Μεσογείου.
Ήταν όμως μια συμφωνία που δημιουργούσε μεγάλα προβλήματα στους Έλληνες και έβλαπτε τα συμφέροντα των υπολοίπων μεγάλων δυνάμεων. Οι πρόγονοί μας, λοιπόν, κατάλαβαν τον κίνδυνο και επιχείρησαν να προστατευτούν μόνοι τους.
Με το κίνημα έκαναν αισθητή την παρουσία τους και δήλωσαν με βίαιο τρόπο ότι αυτή η περιοχή ανήκει σε Έλληνες. Ουσιαστικό αποτέλεσμα εκείνη τη στιγμή δεν είχαν. Η συνθήκη υπογράφτηκε. Η μεγάλη Βουλγαρία ιδρύθηκε.
Αλλά ήταν μια συμφωνία εφήμερη. Η Αγγλία και η Αυστρία δεν δέχθηκαν την ίδρυση μιας τεράστιας Βουλγαρίας που θα εξασφάλιζε την κάθοδο των Ρώσων στο Αιγαίο. Και η Ελλάδα με τη Ρουμανία αντέδρασαν, δεν ελήφθησαν όμως υπόψη τους οι διαμαρτυρίες αυτές.
Σε οριακές καταστάσεις, μετρούν μόνο τα τετελεσμένα γεγονότα και οι απειλές.
Οι πιέσεις όμως της Αγγλίας και της Αυστρίας, πέρα από τα δικά τους συμφέροντα που χρησιμοποιήθηκαν ως επιχειρήματα, εδραιώθηκαν και στην αντίδραση των Ελλήνων της Μακεδονίας.


Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1878 ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ
Μέσα σε δυο μήνες η επανάσταση που έχει κέντρο την Πιερία, καταστέλλεται από τον τουρκικό στρατό, πυρπολείται το Λιτόχωρο και ο Κολινδρός, γίνονται μεγάλες καταστροφές σε όλη την Πιερία αλλά τον Ιούνιο του ιδίου έτους αλλάζει άρδην η κατάσταση.
Μετά τον θόρυβο που προκάλεσε το γεγονός, συγκαλείται στο Λονδίνο διάσκεψη των μεγάλων δυνάμεων, όπου αποφασίζεται η ίδρυση βουλγαρικής ηγεμονίας με όρια από τον Δούναβη έως πάνω από την Αγχίαλο, η αυτονομία της Ανατολικής Ρωμυλίας, η προσάρτηση της Θεσσαλίας στην Ελλάδα και η επιβολή διοικητικών μεταρρυθμίσεων στο εσωτερικό της οθωμανικής αυτοκρατορίας.
Το κίνημα στην Πιερία, σε εθνικό – ιστορικό επίπεδο, βρίσκεται στο παρασκήνιο, μαζί με άλλα παρόμοιας έκτασης ιστορικά γεγονότα. Δεν είχε άμεσο αποτέλεσμα, δεν απελευθερώθηκε η Μακεδονία, δεν έγιναν μεγάλες μάχες. Ίσως, γι αυτό βρίσκεται στο ιστορικό περιθώριο. Εξάλλου, η ιστορία του λαού μας, μετά το 1821, είναι γεμάτη από τεράστιας σημασίας γεγονότα, οπότε τα μικρά περνούν σε δεύτερη μοίρα.
Είναι αλήθεια ότι τα προηγούμενα χρόνια δεν παίρναμε ανάσα. Πόλεμοι, τοπικές συρράξεις, κινήματα, εμφύλιοι, κατακτήσεις νέων εδαφών. Ταλαιπωρηθήκαμε σαν λαός. Εδώ όμως και 60 χρόνια ζούμε μια μακρά περίοδο ειρήνης. Και συντάσσουμε την ιστορία μας.
Κι εντοπίζουμε αργά και σταθερά τις παραμέτρους, τις συνισταμένες και τα μικρά – ασήμαντα γεγονότα που συνετέλεσαν στις εκρήξεις του 1821, του 1912 ή του 1940.
Η επανάσταση όμως του 1878 ήταν ένα από αυτά τα γεγονότα που φαίνονται αναποτελεσματικά ή τοπικής σημασίας αλλά η προσεκτικότερη μελέτη τους αποδίδει την πραγματική τους ιστορική διάσταση.
Οι μεγαλύτεροι ιστορικοί σήμερα συμφωνούν ότι για να μελετήσεις την ιστορία ενός λαού, μιας περιόδου ή ενός γεγονότος, οφείλεις πρώτα να σπουδάσεις το ιστορικό πλαίσιο και κατόπιν να προσπαθήσεις να βιώσεις με τον νου τις συνθήκες της εποχής, τις σκέψεις των πρωταγωνιστών αλλά και των απλών συμμετεχόντων, την καθημερινότητά τους, αν θέλεις να συλλάβεις την ιστορική στιγμή.
Ο απλός λοιπόν Έλληνας της Πιερίας του 1878 πάλευε καθημερινά να επιβιώσει σε μια πολυφυλετική, παρηκμασμένη αυτοκρατορία που του άφηνε μικρά περιθώρια ελευθερίας. Ζούσε σε έναν υπέροχο τόπο και αγωνίζονταν με τα λίγα γράμματα που ήξερε, να αναπροσδιοριστεί μέσα σ’ αυτή την τεράστια χώρα ενώ δίπλα του στην Κατερίνη στρατοπέδευε μια ισχυρή οθωμανική δύναμη που του υπενθύμιζε τη θέση του.
Καταλάβαινε ότι από τους άλλους λαούς που κατοικούσαν στην ευρύτερη πατρίδα του, τη Μακεδονία, ήταν διαφορετικός. Δεν ήταν μόνο η θρησκεία και η γλώσσα του. Ήταν και κάτι άλλο που τον ωθούσε να πιστεύει ότι ξεχωρίζει.
Πριν από κάποια χρόνια είχε μάθει για τα γεγονότα στην Πελοπόννησο, είχε ζήσει και στον τόπο του κινήματα. Μόλις όμως πριν λίγα χρόνια είχε αρχίσει, με την άδεια των κατακτητών, να αυτοδιοικείται, αν και περιορισμένα σε τοπικό επίπεδο. Αυτή ακριβώς ήταν και η ιδιαιτερότητά του.
Αυτός ο τρόπος σκέψης, αυτή η απλή οπτική θεώρηση της θέσης του είναι το πρωταρχικό αίτιο των ιστορικών εξελίξεων, κι εδώ χρειάζεται προσοχή, των ιστορικών εξελίξεων που έχουν τη βάση τους στη θέληση μιας εθνότητας.
Τη δυνατότητα του συνεταιρίζεσθαι και κατόπιν της ανάπτυξης του κοινοτισμού την είχαν και οι άλλοι λαοί της αυτοκρατορίας. Ο Έλληνας όμως της Μακεδονίας την εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο. Διότι αυτό τον τρόπο κοινωνικής ύπαρξης τον είχε μέσα του από τα κλασσικά χρόνια.
Η αρχαία πόλη – κράτος που δημιούργησε τον πολίτη ως έννοια φρόντισε και για τη διαχρονική διατήρηση αυτής της έννοιας.
Ο τύπος του ανθρώπου ως κύτταρο μιας πολιτικής συμμετοχικής κοινωνίας εδράζονταν για αιώνες στην ελληνική λογική, τη συλλογική απόφαση καθώς και την αντίδραση σε ό,τι ερχόταν να στερήσει ελευθερίες και αξιοπρέπεια. Περιέργως, αυτός ο τύπος, ενάντια σε κάθε δυτικοευρωπαϊκή πρόβλεψη, επιβίωσε, ανενεργός βέβαια, στη ρωμαιοκρατία και στο βυζάντιο και έφτασε έως την οθωμανοκρατία.
Και θα παρέμενε έτσι αν δεν εξαναγκάζονταν η Πύλη να προχωρήσει σε ριζικές μεταρρυθμίσεις από το 1854 και μετά. Τότε ο τύπος του Έλληνα πολίτη βρήκε την ευκαιρία να βγει στην επιφάνεια, να διαβουλευτεί και να συστήσει κοινότητες και δημογεροντίες.
Αυτός ο τρόπος κοινοτικής ζωής έφερε μοιραία στο προσκήνιο την ανάγκη της προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων και της εθνικής ελευθερίας. Η ανάγκη του εθνικού αυτοπροσδιορισμού προέκυψε αβίαστα από τη συνειδητοποίηση της μέχρι πρότινος απουσίας κοινοτικής ζωής.
Έτσι όταν απειλήθηκε έντονα η εθνική τους συνείδηση, οι Έλληνες της Πιερίας οδηγήθηκαν στη βασική τους προϋπόθεση της δημοκρατίας και της αυτοδιοικούμενης πόλης – κράτους: Στην αντίδραση.
Όμως η ανάγκη και η αντίδραση ως εθνικό φαινόμενο δεν είναι μέγεθος στατικό ή περιστασιακό, αλλά συμβαδίζει και εξελίσσεται. Υπήρχε ως χαρακτηριστικό στους Έλληνες ανέκαθεν, δημιούργησε μαζί τους, υπάρχει δίπλα μας και στη χρήση της δοκιμαζόμαστε.
Η αντίδραση όμως στις ιστορικές προκλήσεις των Ελλήνων είχε πάντοτε μια σταθερά, μια ισχυρή βάση. Ανέκαθεν εδραζόταν στην παιδεία. Αυτό το κοινωνικό και ατομικό μέγεθος, δημιούργημα των Ελλήνων, έφερε τη σφραγίδα της λογικής, της μνήμης, της ιστορικής συνέχειας, της προόδου και του ανθρωπισμού.
Η επανάσταση του 1821 ξεκίνησε από τους λόγιους της διασποράς και συνεχίστηκε με τους αμόρφωτους αλλά πεπαιδευμένους στρατηγούς των Ελλήνων.
Άλλο η μόρφωση και άλλο η παιδεία. Η επανάσταση στην Πιερία οργανώθηκε από ανθρώπους με ολοκληρωμένη παιδεία.


Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1878 «ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ»
Παρόλο που κατά τη διάρκεια του 1878 επαναστατικά κινήματα οργανώθηκε σε όλη τη Μακεδονία, την Ήπειρο και τη Θεσσαλία έως και την Κρήτη, ο σημερινός Έλληνας αγνοεί ιστορικά αυτή την περίοδο.
Η σημασία τους όμως είναι μεγάλη. Αυτά τα κινήματα κράτησαν ζωντανή την εθνική συνείδηση των υπόδουλων ακόμη Ελλήνων και προετοίμασαν τον μακεδονικό αγώνα και την απελευθερωτική επίθεση του 1912. Η ιστορική εξέλιξη της γεωπολιτικής στα Βαλκάνια έχει δείξει ότι υπέρτατη ανάγκη είναι η συνεχής μνήμη.
Είναι, άραγε, άνευ σημασίας ότι ο σημερινός μέσος Έλληνας δεν ασχολείται με τις ιστορικές αυτές περιόδους παρά στέκεται περιστασιακά ή αν θέλετε επετειακά μόνο στο 1821 και στο 1940;
Είναι άνευ σημασίας ότι οι σημερινοί νέοι Έλληνες, οι μαθητές μας πιστεύουν ότι ο Καποδίστριας ήταν στρατηγός στη μικρασιατική εκστρατεία του 1922 και ότι η έξοδος του Μεσολογγίου συνέβη το 1840;
Είναι άνευ σημασίας το γεγονός ότι ο Έλληνας του 1878 αν και αγράμματος γνώριζε την ιστορία του; Είναι άνευ σημασίας το ότι και αυτός βίωνε καθημερινά σοβαρότατη οικονομική αλλά και εθνική κρίση και παρόλα αυτά αντέδρασε;


Η ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΜΝΗΜΗ ΕΦΕΡΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ
Στον λαό μας η μνήμη, η ανάγκη και η λογική δημιούργησαν εξελικτικά την πόλιν και το πολιτεύεσθαι. Και η μνήμη καλλιεργείται όχι με το συναίσθημα αλλά με τη λογική και την παιδεία.
Οι κινήσεις όσων προετοίμασαν την αντίδραση των Ελλήνων το 1878 δεν είχαν τόσο συναισθηματικά κίνητρα όσο απόλυτα γνωστικά και λογικά. Συνεπώς, η βάση στην οποία οφείλουμε να στηρίξουμε το μέλλον μας είναι η λογική, η διορατικότητα και η επισταμένη αντιμετώπιση των ιστορικών συγκυριών. Αυτά θα στηρίξουν την επιβίωσή μας σαν έθνος.
Η τετράγωνη λογική σε συνδυασμό με τη γνώση, την έμφυτη αισιοδοξία και τη φυσική εξυπνάδα και την ευφυή στρατηγική θα μας στηρίξουν σε όσα έρχονται. Όλα αυτά όμως, θα το ξαναπώ, θα αποδώσουν αν στηριχθούν στην παιδεία.
Η τεχνολογία είναι απαραίτητη αλλά έρχεται δεύτερη σε σημασία. Κανείς δεν ρώτησε αν η ασπίδα του Λεωνίδα στις Θερμοπύλες ήταν γερμανικής ή γαλλικής κατασκευής, ούτε αν τα πλοία του αθηναϊκού στόλου ναυπηγήθηκαν με δάνειο. Αυτό που θυμόμαστε είναι το μεγαλείο της αντίδρασης.
Με την παιδεία, λοιπόν, καλλιεργείται η ολοκληρωμένη γνώση της πραγματικότητας, αναπτύσσεται η λογική και δομείται σταδιακά η ευφυής στρατηγική.
Το κίνημα του 1878 ήταν μια βαθιά πολιτική κίνηση και μια υπεύθυνη λογική και ενσυνείδητη αντίδραση των Ελλήνων.


ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Είναι συνεπώς επιτακτική ανάγκη η εισαγωγή της διδασκαλίας της τοπικής ιστορίας στα σχολεία μας. Κι αν θέλουμε, ας μη μείνουμε μόνο στη σχολική διδασκαλία. Μπορούμε να πάρουμε πρωτοβουλίες πέρα από τα πλαίσια του υπουργείου παιδείας. Οι νέοι διευρυμένοι δήμοι θεωρώ ότι θα πρέπει να δραστηριοποιηθούν στον τομέα αυτό.
Με σεμινάρια, με προγράμματα ανοιχτής απογευματινής διδασκαλίας, με τακτικές διαλέξεις μπορούν να επιμορφώσουν τους δημότες στον τομέα αυτό.
Η διδασκαλία της τοπικής ιστορίας σε όποιο επίπεδο και σε όποιο πλαίσιο κι αν γίνει, καλλιεργεί την κοινωνικοποίηση, αναδεικνύει το τοπικό περιβάλλον, συμβάλλει στη βίωση των γεγονότων, βοηθάει στην κατανόηση των συμπεριφορών, ενισχύει τη συναίσθηση του ιστορικού γεγονότος και εξασκεί την κριτική ικανότητα όσων τη διδάσκονται.
Γιατί όσα μαθαίνουν, έγιναν στον τόπο τους, στα δικά τους τοπία, δίπλα στα πατρικά τους σπίτια, με πρωταγωνιστές τους δικούς τους στενούς προγόνους.
Ας μη φοβόμαστε τον κίνδυνο ανάπτυξης του τοπικισμού. Πάντα οι Έλληνες ήταν ανοιχτοί σε κάθε προοδευτικό στοιχείο. Ποτέ δεν χαρακτηρίζονταν από πνευματική μυωπία.
Η ισοπέδωση που προώθησε η παγκοσμιοποιημένη αντίληψη της ιστορίας και των κοινωνιών έχει προ πολλού καταρρεύσει.
Το κύτταρο της τοπικής κοινωνίας κράτησε ζωντανό στα δύσκολα χρόνια το ελληνικό σώμα, μπορεί να το κρατήσει και τώρα. Πόσο κακό είναι να γνωρίζω την ιστορία του τόπου μου; Να ξέρω από ποιους κατάγομαι.
Η έλλειψη της γνώσης της τοπικής ιστορίας θα κοστίσει σημαντικά στο μέλλον. Διότι η παιδεία προσφέρει πιο πολλά απ’ όσα φανταζόμαστε. Διότι η έλλειψη μνήμης είναι ένα αρνητικό μέγεθος που δεν συγχωρεί.
Διότι το «θυμόμαστε και γνωρίζουμε» μεταφράζεται σε «υπάρχουμε και προχωρούμε».
http://www.eptanews.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=4265:δρ-μιχ-φαργκάνης-αν-θυμόμαστε-υπάρχουμε-αν-γνωρίζουμε-προχωρούμε&Itemid=166

Η απόσυρση

Η απόσυρση μπορεί να επέστρεψε ωστόσο οι περισσότεροι εισαγωγείς έχουν επιδοθεί...σε ένα απίστευτο μπαράζ προσφορών ώστε να αυξήσουν σημαντικά τις πωλήσεις τους και να καλύψουν τις απώλειες των προηγούμενων 2 ετών.

Μάλιστα κάποιες εισαγωγικές προχώρησαν ένα βήμα παραπάνω και προσφέρουν το όφελος της απόσυρσης ακόμη και αν ο υποψήφιος αγοραστής δεν έχει παλιό ΙΧ να αποσύρει ενώ αν διαθέτει όφελός του διπλασιάζεται!

Ειδικότερα το όφελος για κάποιον που θα επιλέξει την Alfa Romeo Mito κυμαίνεται μεταξύ 800 έως 2.450 ευρώ ενώ στην Giulietta το όφελος ξεκινά από 200 ευρώ και ανέρχεται μέχρι τα 1500 ευρώ.



Στην Audi το όφελος για το Α3 1.2Τ 105ps Limited κυμαίνεται στα 1.000 ευρώ ενώ δωρεάν διατίθεται το μεταλλικό χρώμα. Οσοι πάντως επιλέξουν το Audi Q5 2.0T 180ps Limited το όφελος ξεπερνά τις 9.000 ευρώ και παρέχεται δωρεάν το μεταλλικό χρώμα

Όφελη προβλέπονται για τα BMW Σειρά 1, Σειρά 3, BMW X1 και ΜΙΝΙ συνδυαστικά με το πρόγραμμα απόσυρσης. Συγκεκριμένα, το MINI One ξεκινά από 13.700 ευρώ, η BMW Σειρά 1 από 17.900 ευρώ, η BMW Σειρά 3 από 22.900 ευρώ και η BMW Χ1 από 23.900 ευρώ.

Η Chevellas διπλασιάζει το ποσό που προσφέρει το κράτος σε όσους έχουν αυτοκίνητο για απόσυρση. Όσοι δεν έχουν να αποσύρουν κάποιο παλιό μοντέλο, προσφέρει ως έκπτωση το ποσό εκείνο που θα είχαν ως όφελος σε περίπτωση κανονικής απόσυρσης. Επιπλέον για τα Lacetti, Epica και Captiva απόκτηση σε 42 άτοκες δόσεις με προκαταβολή 50%.

Η Citroen μέσω του Green Bonus (επιπλέον του προγράμματος απόσυρσης) προσφέρεται έκπτωση από 700 έως και 3.000 ευρώ.

Στη Fiat οι υποψήφιοι αγοραστές θα αποκτήσουν φθηνότερα τα μοντέλα της ιταλικής εταιρείας από 900 έως και 1.900 ευρώ.

Η Ford επιπλέον του προγράμματος απόσυρσης προσφέρεται στο Fiesta όφελος έως 1.400 ευρώ, στο Focus 4.200 ευρώ και για το Mondeo στην έκδοση Connect πλούσιο εξοπλισμό σε πιο ανταγωνιστική τιμή.

Η Dacia για τα μοντέλα της MCV και Stepway προσφέρει έκπτωση 900 ευρώ.

Η Daihatsu στα μοντέλα της προσφέρει επιπλέον εκπτώσεις οι οποίες κυμαίνονται από 1.085 έως 3.380 ευρώ.

Η Honda επιπλέον του όφελους απόσυρσης προσφέρει εκπτώσεις στα μοντέλα της από 960 έως και 2.800 ευρώ.

Η Hyundai στα μοντέλα της προσφέρει επιπλέον εκπτώσεις από 850 έως 2.350 ευρώ.

Τα μοντέλα της ΚIA διατίθενται με επιπλέον εκπτώσεις που κυμαίνονται από 1.100 έως και 4.000 ευρώ.

Στη Lancia οι επιπέον εκπτώσεις ξεκινούν από τα 600 ευρώ και μπορεί να ανέλθουν έως και 3.700 ευρώ.

Στη Mazda οι επιπέον προσφορές ανέρχονται από 1.000 έως και 4.640 ευρώ.

Η Mitsubishi στα μοντέλα της προσφέρει επιπλέον όφελος από 1.000 έως 3.000 ευρώ.

Η Nissan με τη «χρυσή επιταγή» προσφέρει όφελος σε όποιον αγοραστή δεν έχει αυτοκίνητο προς απόσυρση ενώ το οικονομικό όφελος ξεκινά από 900 ευρώ και μπορεί να ξεπεράσει τις 5.700 ευρώ.

Στην Peugeot παρέχονται εκπτώσεις ίσες με το όφελος της κρατικής απόσυρσης και επιπλέον παρέχονται δωρεάν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2011.

Για αγορές με απόσυρση στα παραπάνω οφέλη προστίθεται και το αντίστοιχο ποσό που ορίζεται από το πρόγραμμα της απόσυρσης.



newscode.gr
Διαβάστε περισσότερα: 24ωρο: Τι αυτοκίνητο μπορείτε να αγοράσετε ως 5.700 ευρώ http://24wro.blogspot.com/2011/02/5700_27.html#ixzz1F8tmrH54