Κυριακή, 17 Απριλίου 2011

ΤΟ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ

Στις 9 το πρωί θα ανοίγουν τα καταστήματα κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας έως και τη Μεγάλη Πέμπτη και θα κλείνουν στις 21.00.


Για τη Μεγάλη Παρασκευή το πασχαλινό ωράριο προβλέπει λειτουργία από τις 13.00 έως τις 19.00 και για το Μεγάλο Σάββατο από τις 09.00 έως και τις 15.00.

Τη Δευτέρα του Πάσχα, 25 Απριλίου, τα καταστήματα θα είναι κλειστά.

Τα αποτελέσματα της 30ης αγωνιστικής

ΑΕΚ - Ηρακλής 0-0


Αστέρας Τρίπολης - Πανιώνιος 3-1 (Πουλίδο 7΄, 42΄, Λαδάκης 44΄ - Γκαλίτσιος 89΄)


Ατρόμητος - Καβάλα 0-0


Ολυμπιακός - ΑΕΛ 6-0 (Τζιμπούρ 8΄, Φουστέρ 14΄, 16΄, Mέλμπεργκ 62΄, Πάντελιτς 65΄, Φετφατζίδης 76΄)


Ολυμπιακός Βόλου - Παναθηναϊκός 3-2 (Μαρτίν (πεν.) 23΄, 86΄, Μπρέσκα 53΄ - Κατσουράνης 56΄, Σισέ 68΄) 43΄ κόκκινη κάρτα στον Καντέ


Πανσερραϊκός - Εργοτέλης 0-4 (Βερπακόφσκις 5΄, Ορφανός 29΄, Μπούντιμιρ 74΄, Καρέλης 85΄)


ΠΑΟΚ - Κέρκυρα 2-0 (Ίβιτς 9΄, Αθανασιάδης 76΄)


Ξάνθη - Άρης 1-2 (Σταθάκης 39΄ - Νέτο 26', Ντανίλο 46')

ΦΙΝΑΛΕ ΜΕ 6-0 ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΕΛ ....Ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΞΑΝΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ



ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ -ΑΕΛ 6-0 ΣΤΟ 77΄

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ -ΑΕΛ 5-0 ΣΤΟ 66'

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ -ΑΕΛ 3-0 ΑΠΟ ΤΟ 17'






ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΒΟΛΟΥ -ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ, 1-0

ΣΤΟ 25'  Η ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΟΜΑΔΑ
ΑΝΟΙΞΕ ΤΟ ΣΚΟΡ.

Με εξετάσεις ΑΣΕΠ η επιλογή διευθυντών

Ανεξάρτητη αρχή η οποία θα ξεκινήσει από μηδενική βάση τις κρίσεις των ανωτάτων στελεχών του Δημοσίου συγκρότησε η κυβέρνηση.

Η νέα αρχή, με την ονομασία Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΕΙΣΕΠ), απαρτίζεται από τέσσερα μέλη του ΑΣΕΠ και έναν εκπρόσωπο του Συνηγόρου του Πολίτη.
Σύμφωνα με το Βήμα, σε συνάντηση που είχε ο υπουργός Εσωτερικών Ιωάννης Ραγκούσης με τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ αποφασίστηκε να προχωρήσει άμεσα η διενέργεια της γραπτής εξέτασης, που αποτελεί κριτήριο για την επιλογή των νέων προϊσταμένων και στην οποία συνολικά θα κληθούν να καθίσουν εκ νέου στα θρανία πάνω από 60.000 στελέχη του Δημοσίου.
Τα μέλη αυτά θα διαγωνιστούν για τις περίπου 25.000 θέσεις των γενικών διευθυντών, διευθυντών και προϊσταμένων. Αποφασίστηκε μάλιστα οι υποψήφιοι να μπορούν να διατηρούν τη βαθμολογία τους για πέντε χρόνια, έτσι ώστε να μη διενεργείται γραπτή εξέταση κάθε χρόνο, γεγονός που θα είχε ως συνέπεια το υψηλό κόστος της διαδικασίας.
Στόχος της κυβέρνησης μετά την ανάδειξη της νέας ιεραρχίας μέσω του ΕΙΣΕΠ, που παγιώνει στην πράξη την αξιοκρατία, είναι να συνδεθούν οι αμοιβές όχι μόνο με τη θέση ευθύνης αλλά και με την παραγωγικότητα.
Κλείνει με τον τρόπο αυτόν οριστικά ο δρόμος και για την ανέλιξη στην ιεραρχία επίορκων υπαλλήλων, καθώς έως τώρα επιτρεπόταν σε στελέχη του Δημοσίου να ανέλθουν στην ιεραρχική πυραμίδα, ακόμη και αν είχαν υποπέσει σε πειθαρχικά παραπτώματα.
Με το νέο σύστημα απαγορεύεται να είναι υποψήφιος για οποιοδήποτε επίπεδο οργανικής μονάδας υπάλληλος στον οποίον έχει επιβληθεί τελεσίδικα οποιαδήποτε πειθαρχική ποινή.
Στην περίπτωση μάλιστα κατά την οποία η υπόθεσή του δεν έχει ακόμη εκδικαστεί, μπορεί να θέσει υποψηφιότητα αλλά η παραπομπή του προσμετρείται αρνητικά στη σχετική μοριοδότηση. Το ίδιο θα συμβαίνει και για τους «κοπανατζήδες» δημοσίους υπαλλήλους.

Πενταετής θητεία
Στην ενδυνάμωση της αξιοκρατίας και στην καθιέρωση διαφανών διαδικασιών συμβάλλει και το γεγονός ότι η θητεία των προϊσταμένων των υπηρεσιών του Δημοσίου (γενικοί διευθυντές, διευθυντές, προϊστάμενοι τμημάτων) γίνεται πενταετής.
Οι γενικοί διευθυντές, με άλλα λόγια, που θα επιλεγούν το τρέχον έτος θα παραμείνουν στη θέση τους ως το 2016. Ετσι θα μπορούν να ασκούν τα καθήκοντά τους απερίσπαστοι και ανεξάρτητα από το ποιο κόμμα βρίσκεται στην εξουσία.
NEWS247.GR

ΤΩΡΑ, ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ, ΝΕΤ-ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ










17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2011, 14.00 , Bikiropoulos.blogspot.com, 70.000 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

«Το πίνω για να ξεχνώ..» καταρρίπτει επιστημονική μελέτΗ

«Το πίνω για να ξεχνώ..» καταρρίπτει επιστημονική μελέτη από...το Waggoner Center for Alcohol and Addiction Research του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Όστιν. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, η μέθη λειτουργεί με τέτοιο τρόπο σε ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου ώστε τελικά να θυμόμαστε γεγονότα πιο καθαρά.
Μάλιστα όπως αναφέρεται, τελική διαπίστωση είναι ότι η επαναλαμβανόμενη έκθεση σε αιθανόλη ενισχύει τη συνοπτική πλαστικότητα στη βασική περιοχή του εγκεφάλου. Δηλαδή, οι άνθρωποι που καταναλώνουν αλκοόλ ή ακόμα και ναρκωτικά, το υποσυνείδητο τους δεν ασχολείται μόνο με την ίδια την κατανάλωση, αλλά τους κάνει και πιο δεκτικούς στη διαμόρφωση μνήμης και συνηθειών.
Τα συμπεράσματα της έρευνας δημοσιεύθηκαν στο The Journal of Neuroscience.

Διαβάστε περισσότερα: 24ωρο: Μην πίνετε …δε θα ξεχάσετε http://24wro.blogspot.com/2011/04/blog-post_7237.html#ixzz1JmEJJarS

"ΕΦΥΓΕ" ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ Ο ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ

Ο Θεσσαλονικιός σπουδαίος καλλιτέχνης, είχε γράψει μερικά από τα καλύτερα...και πιο πολυτραγουδισμένα τραγούδια των τελευταίων 20 ετών και ξεχώριζε τόσο για το μοναδικό του στυλ – τζην και κόκκινο μαντίλι – όσο και για τον απλό του χαρακτήρα. Το κοινό τον λάτρευε και στις συναυλίες του επικρατούσε το αδιαχώρητο.
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και άρχισε να παίζει μουσική με το δικό του συγκρότημα από το 1965 ως το 1970. Για μικρό διάστημα μετακόμισε στο Άαχεν της Δυτικής Γερμανίας με το συγκρότημά του “Ζηλωτής”.
Έγραψαν έξι τραγούδια που ηχογραφήθηκαν στο Μιλάνο, τα οποιά σήμερα υπάρχουν μόνο σε συλλογές φίλων. Γύρισε στην Ελλάδα και έπιασε ξανά στα χέρια το μπουζούκι με το οποίο βρήκε πια τον μουσικό του δρόμο.
Το 1977 ο Νίκος Παπάζογλου κατέβηκε στην Αθήνα, για τις ανάγκες της παράστασης “Αχαρνής” του Διονύση Σαββόπουλου, όπου έπαιζε και τραγουδούσε.
Ένα χρόνο μετά κυκλοφορεί “Η εκδίκηση της γυφτιάς”, στον οποίο συμμετείχαν ο Νίκος Ξυδάκης και ο αείμνηστος Μ. Ρασούλης. Το 1979 κυκλοφορούν τα “Δήθεν” που αποτελούν και μία απάντηση στους επικριτές, που αναρωτιούνται τι είδους μουσική είναι αυτή που κάνουν – λαϊκή ή ροκ-.
Κάποιο βράδυ, ενώ οδηγεί με τη μηχανή του, τον πλησιάζει ένα ζευγάρι πάνω σε μηχανή επίσης και του προτείνουν να κάνει μια συναυλία στο αμφιθέατρο της Νομικής. Μαζί με γνωστό του από τα φοιτητικά χρόνια που παίζει μπουζούκι κάνουν τη συναυλία που έχει μεγάλη επιτυχία.
Από τότε συνεχίζουν να παίζουν. Το 1983 κατεβαίνει στο ZOOM όπου παίζει για σαράντα ημέρες. Ωστόσο δεν πήγε πολύ καλά με αποτέλεσμα να βάλει κι από τη τσέπη του χρήματα για να πληρωθούν οι μουσικοί που είχαν αφήσει στο μεταξύ τα μεροκάματά τους στη Θεσσαλονίκη για να έρθουν μαζί του.
Έκτοτε δεν ξανάπαιξε στην Αθήνα για μεγάλα διαστήματα, εκτός από τα γνωστά live του. Από εκεί και πέρα συμμετείχε στη “Ρεζέρβα” του Δ. Σαββόπουλου, στον δίσκο “Χειμερινοί Κολυμβητές” και το 1984 κάνει τον πρώτο του προσωπικό δίσκο. Δημιουργεί μια ορχήστρα από ερασιτέχνες μουσικούς και από κάποιους φίλους του επαγγελματίες μουσικούς.
Είναι η “Λοξή Φάλαγγα” που κάθε χρόνο όλο κι αλλάζει λίγο τη σύνθεσή της γιατί ο Παπάζογλου προτιμύσε την ερασιτεχνική ειλικρίνεια από την επαγγελματική δεξιοτεχνία και τις ασφαλείς εκ των προτέρων ενορχηστρώσεις. Το 1986 κυκλοφόρησε το “Μέσω νεφών” και παράλληλα συμμετείχε στο “Πότε Βούδας, Πότε Κούδας” των Ρασούλη – Βαγιόπουλου και στο “Ζήτω Το Ελληνικό Τραγούδι” του Σαββόπουλου.Το 1988 έρχεται η συνεργασία με το Μάνο Χατζιδάκη στην μπουάτ “Σείριος” και βεβαίως στο δίσκο “Στο Σείριο Υπάρχουνε Παιδιά”.
Ο Παπάζογλου άνοιξε το δρόμο και για άλλους Θεσσαλονικείς, όπως ο Σωκράτης Μάλαμας, ο Ορφέας Περίδης, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, οι Μικρές Περιπλανήσεις, ο Γιάννης Μήτσης, η Μελίνα Κανά και άλλοι. Η πιο πρόσφατη δουλειά του ήταν το "Μάισσα Σελήνη".

Διαβάστε περισσότερα: 24ωρο: Έφυγε από τη ζωή ο Νίκος Παπάζογλου http://24wro.blogspot.com/2011/04/blog-post_7320.html#ixzz1JmC23rpM

WHO

Τα δείγματα ιών θα μοιράζονται σε παγκόσμια κλίμακα με αντάλλαγμα εμβόλια που θα παράγονται από αυτά, στα πλαίσια μίας ιστορικής συμφωνίας που αποσκοπεί στην ετοιμότητα ενόψει μίας πανδημίας γρίππης, ανακοίνωσε χθες ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας

Ριζικές αλλαγές στον τρόπο απόκτησης ιατρικής ειδικότητας

Ριζικές αλλαγές στον τρόπο απόκτησης ιατρικής ειδικότητας και στη λειτουργία των επιστημονικών εταιρειών φέρνει προσχέδιο νόμου του υπουργείου Υγείας, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα στο "Βήμα".
Το σχέδιο βασίζεται σε εισήγηση της Επιτροπής Εκπαίδευσης και Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕΣΥ) προς τον υπουργό κ. Α. Λοβέρδο, η οποία υιοθετήθηκε από την Ολομέλεια του Συμβουλίου την 28η Μαρτίου 2011.
Με τις νέες ρυθμίσεις καθιερώνονται ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις για την έναρξη ειδικότητας, με απώτερο στόχο την κατάργηση της ισχύουσας λίστας και ιδρύονται Επιστημονικές Εταιρείες των ιατρικών ειδικοτήτων, στις οποίες θα αντιστοιχούν οι 41 κύριες ειδικότητες.
Σε αυτές θα συμπεριληφθούν οι ειδικότητες της Γηριατρικής και της Ιατρικής Γενετικής. Οι Επιστημονικές Εταιρείες θα έχουν σημαντικές αρμοδιότητες, όπως τη χορήγηση του τίτλου ιατρικής ειδικότητας και την εισήγηση για το αναλυτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης των ειδικευομένων γιατρών. Εκλογές σε όλες τις Επιστημονικές Εταιρείες για τη συγκρότηση των νέων διοικητικών συμβουλίων θα γίνουν τον ερχόμενο Νοέμβριο.
Επίσης, προβλέπεται η ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαίδευσης και Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Επιστημών Υγείας του ΚΕΣΥ, ενώ από το 2012 θα συσταθούν Εκπαιδευτικά Κέντρα και αντίστοιχες Μονάδες για την εκπαίδευση των ειδικευομένων, ενώ καθιερώνεται και Βιβλιάριο Εκπαίδευσης.
Σε αυτό θα καταγράφονται το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και η πρόοδος του ειδικευομένου γιατρού. Οι υποψήφιοι που θα επιτυγχάνουν στις εξετάσεις για την απόκτηση τίτλου ειδικότητας στο εξής θα βαθμολογούνται ώστε να αξιολογούνται οι άριστοι. Η κλιμάκωση της βαθμολογίας θα είναι "Καλώς", "Λίαν Καλώς" ή "Αριστα", με την αποφοίτηση των ειδικευομένων.

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΟ "Η ΒΑΛΙΤΣΑ" ΤΟΥ ΘΕΟΧΑΡΗ ΜΠΙΚΗΡΟΠΟΥΛΟΥ

Η ατραπός των αισθήσεων



Οι καταπιεσμένοι είναι δίπλα μας. Είμαστε εμείς, είναι οι άλλοι, είναι ολόκληρη η κοινωνία. Η ατομική βία, η συλλογική βία, κρυφή τις περισσότερες φορές, εκδηλώνεται με τρόπους φανερούς μα και σκοτεινούς, ύποπτους, σαν όνειρο που αργά και σταθερά γίνεται εφιάλτης. Ο συγγραφέας χτίζει χώρους καθημερινούς, άνετους, ανοιχτούς, φωτεινούς. Οι ήρωες συνομιλούν μεταξύ τους, προσπαθούν να επικοινωνήσουν, χτίζουν τις ανθρώπινες σχέσεις πέτρα-πέτρα. Χρησιμοποιεί σκληρά υλικά. Αναλλοίωτα στο πέρασμα του χρόνου


Στο βάθος πιστεύει στον έρωτα. Πριμοδοτεί το μεγαλείο του, την ομορφιά του, ανασαίνει για μια γλυκεία στιγμή, γεμάτη από τις σπαρακτικές μονοτονίες της καθημερινότητας. Η μοναξιά ως «τραγική μοίρα» κρύβεται πίσω από τις κραυγές των ηρώων. Η απόγνωση καιροφυλακτεί. Κατασκευάζει τα δικά της απόρθητα κάστρα. Γίνεται κραυγή. Απόγνωση . Χωρισμός. Η φυγή, το άπιαστο όνειρο, περνά μέσα από ατραπούς ελπίδας. Οι ανοιχτοί ορίζοντες, είναι το ζητούμενο των πρωταγωνιστών. Η απόσταση ανάμεσα στην ευτυχία και το «δράμα» είναι κλωστή που υφαίνει την κρυμμένη αισιοδοξία των πληγωμένων εραστών. Τα προσωπικά καταφύγια είναι καλά κρυμμένα στο βάθος του ορίζοντα. Τα σημάδια της καταιγίδας, δεν είναι έκδηλα. Σε λίγο σαν μπουρίνι καλοκαιρινό θα σκεπάσει τα πάντα στο πέρασμά του. Ύστερα νηνεμία. Ο έρωτας πάντα δοκιμάζεται. Είναι παράδοξος. Εκδηλωτικός. Πορεύεται μόνος. Δίχως να ρωτά. Η διεκδίκησή του δε συνοδεύεται πάντα από τόλμη.

Γιώργος Χ. Χανδόλιας
Ηθοποιός –σκηνοθέτης

Κατερίνη, Οκτώβριος 2007

ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ: Σκίτσο του συγγραφέα.
...........................................................................................................................

ΑΘΗΝΑ 28-11-2008

Για τη "Βαλίτσα".


Με σοκάρισε στην κυριολεξία η "Βαλίτσα".
Είναι ένα πολύ καλογραμμένο θεατρικό έργο για δυο πρόσωπα που όμως μετέχουν πολλοί.
Όλοι εμείς.
Είναι παρμένο από τη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου.
Και εξηγεί με τον καλύτερο τρόπο το γιατί οι νέοι ΔΕΝ παντρεύονται...νέοι ή και γιατί δεν παντρεύονται καθόλου.
Γιατί να παντρευτούν; Για να καταντήσουν σαν τους ήρωες της "Βαλίτσας";
Σαν το ...διπλανό και το παραδιπλανό ζευγάρι και το ζευγάρι απέναντι;
Το θεατρικό έργο του Χάρη Μπικηρόπουλου ΔΕΝ είναι αλληγορία.
ΔΕΝ είναι δράμα, ούτε κωμωδία, ούτε τραγωδία, ούτε σάτιρα,
ούτε αβάν γκάρντ που λέμε.
Δεν είναι τίποτε απ΄ αυτά.
Είναι ένα χρονογράφημα.
Είναι βγαλμένο απ ευθείας από την υποθηκευμένη, χρεωκοπημένη οικογενειακή μας πραγματικότητα.
Είναι κομμάτι της ίδιας μας της ζωής.
Θα θελα να το χλευάσω.
Να το καταδικάσω.
Να το απορρίψω.
Αλλά δεν μπορώ.
Πως να χλευάσεις και να απορρίψεις την αλήθεια;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ




ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ, "ΚΑΤΙ ΣΤΙΓΜΕΣ" Εκδόσεις ΠΕΡΙ 1992

 .
ΘΕΟΧΑΡΗ ΜΠΙΚΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, "ΚΑΤΙ ΣΤΙΓΜΕΣ", 1992.
……………………………………………………………………………………….



Τίποτα δεν άλλαξε


Τίποτα δεν άλλαξε


σ' αυτή τη


μίζερη πόλη


Μόνο οι τιμές


στα μπαρ με τα ποτά της λήθης


και τα χρόνια


της μικρής πόρνης


που έπαψε να βάφει χείλη, μάγουλα


να δείξει


18...


Η μουσική αναπηδά σε ντενεκέδες


γεμάτους σκουπίδια


που σκόρπισαν στο δρόμο με τις λακκούβες


αδέσποτα σκυλιά.


Άνθρωποι βυθισμένοι


στο νέφος


των σκέψεών τους


ψάχνουν να δουν


το αυριανό το μέλλον


μέσα στις μπερδεμένες ιδέες


κι ερεθίσματα


-ενέσεις της προόδου-


τίποτα δεν άλλαξε


σ αυτή τη


μίζερη πόλη,


Τίποτα.


(1985)





..............................................................................................................................


ΠΙΕΡΙΑ(ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΛΟΓΟΣ)



Στα ακροδάχτυλα


του γίγαντα Ολύμπου


που κρύβουνε τα δροσερά τα σύγνεφα


γεννήθηκε ο γιος ο πιο Μεγάλος


Της γης


Της Μακεδονίας.


Με Ορφικό τραγούδι


Ταξίδευε ως απέναντι


Στης Πιερίας τα δάση


Με Μούσες εννιά μεγάλωνε


Ολημερίς ανάμεσα στα αψιλά τα δένδρα


Και τα νερά τα ορμητικά


Κι έπλυνε τα πόδια τα ακούραστα


-για το ταξίδι-


Στου Αιγαίου τα ονειρικά τα χάδια


Στις χρυσές Ηράκλειες τις παραλίες


Και το Ορφικό τραγούδι


Θέριευε


Τα Βακχικά τα βράδια


Κι ημέρωνε τη ζήλεια στις Μαινάδες το πρωί


Που ο Αλέξανδρος


Ανέβαινε κρυφά


Στου Δία τον Θεϊκό τον θρόνο


Κι αγνάντευε μακριά


Τον ήλιο


Στης μακρινής Ασίας τα ακρογιάλια η ορμή και η νιότη


Αέρηδες γινότανε κι αγρίευαν στου Ολύμπου τα φαράγγια


Και τη μακριά τη χαίτη σήκωναν


Και θέριευε το Άτι


Το ατίθασο


Κι έτρεχε ως την Πύδνα κι ύστερα στη Ρητίνη


Και τα Λείβηθρα


Και μάζευε αντρειωμένα παλικάρια


Και μοίραζε τα δόρατα


Και τις χρυσές ασπίδες


Στους μύριους που μαζεύτηκαν στις όχθες του Βαφύρα


Κι ένα πρωί


Σαν χάραξε


Βρέθηκαν στην Ινδία


Κι ένας ο κόσμος ήταν


Μονάχα


Η Μακεδονία


Της περηφάνιας της παντοτινής


Εγώ ο Έλληνας


Ο φίλος της Γοργόνας, κουβαλητής


Ωσάν στρατιώτης


Απ τα άρμα του οπίσω, να βαδίζω,


Μέχρι να βγει στ αφροντυμένα κύματα


απάνω


η πανέμορφη γοργόνα


Απάντηση να πάρει πάλι : «Ζει»!

Ο ΚΗΠΟΣ ΜΕ ΤΑ ΡΟΜΠΟΛΑ, ΠΟΙΗΣΗ ΘΕΟΧΑΡΗ ΜΠΙΚΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, 2002

ΑΝΑΣΤΑΣΗ



Με κόπους στο σκοτάδι
Ανηφορίζεις το γολγοθά σου
με ελπίδα,
ένας άγγελος
να σου χαρίσει την Ανάσταση.






ΦΩΣ
Στο φως της Λαμπρής μας
δια-σκορπίζονται
οι εχθρικές ρυτίδες
στα πικραμένα πρόσωπα
με τον ιδρώτα των παθών βαμμένο




Μετάνοια
Θυμίαμα σπονδής
εξαγνίζει το σώμα
στην κοινωνία της γαλήνης .
Νότες βυζαντινής μελωδίας
βαπτίζουν το πνεύμα
στο περιθώριο της μετάνοιας…

ΔΗΜΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ, ΛΟΦΟΣ


Στην ασφαλτόστρωση του αγροτικού οδικού δικτύου στην περιοχή «Διαλογητήριο Ράχης – Φράγμα Λόφου» προχώρησε ο Δήμος Κατερίνης. Ειδικότερα οι εργασίες αφορούν στη βελτίωση - ασφαλτόστρωση του υφιστάμενου αγροτικού δρόμου σε συνολικό μήκος 6000μ.


Τις εργασίες ασφαλτόστρωσης επέβλεψε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Νίκος Μπουρονίκος, ο οποίος αναφερόμενος στα εκτελούμενα έργα τόνισε:«Με την ασφαλτόστρωση αυτή βελτιώνεται σημαντικά το αγροτικό οδικό δίκτυο της περιοχής και δίνεται η δυνατότητα αφενός της άμεσης και ομαλής μετακίνησης των κατοίκων στις ασχολίες τους. Αφετέρου διευκολύνεται η διακίνηση των παραγόμενων αγροτικών προϊόντων. Γενικότερα έργα σαν το συγκεκριμένο δίνουν πνοή στην ύπαιθρο και αναβαθμίζουν συνολικά το οδικό δίκτυο του διευρυμένου πλέον Δήμου».

O προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό των 774.000 ευρώ. Η χρηματοδότησή του έγινε από το Ο.Π.Α.Α.Χ.(Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Αγροτικού Χώρου).

Σύμφωνα με τη μελέτη πραγματοποιήθηκαν εργασίες χωματουργικών, εκσκαφής, κατασκευής βάσης και υπόβασης, εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτικών σε μήκος 6 χ.λ.μ.

Η Δημοτική αρχή θα προχωρήσει - το αμέσως προσεχές διάστημα - σε παρόμοιες εργασίες και σε άλλες περιοχές του Καλλικρατικού Δήμου.

Συνάντηση της Βουλευτού Πιερίας Μαρίας Μίχου με τον Γ.Γ. Αθλητισμού Παναγιώτη Μπιτσαξή

Πρόταση της κας Μίχου για τη διοργάνωση των προκριματικών αγώνων Χάντμπολ στην Πιερία στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Νέων που θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη
Τη διοργάνωση Προκριματικών Αγώνων Χάντμπολ σε γήπεδα της Πιερίας στα πλαίσια της διεξαγωγής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Χάντμπολ Νέων στην Θεσσαλονίκη από 17 έως 31 Ιουλίου 2011, πρότεινε η βουλευτής Πιερίας Μαρία Μίχου στον Γενικό Γραμματέα Αθλητισμού Παναγιώτη Μπιτσαξή, κατά τη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης.
Η κα Μίχου συζήτησε με τον Γενικό Γραμματέα τη διεξαγωγή προκριματικών αγώνων στην Πιερία και παράλληλα τον ενημέρωσε για τις διαθέσιμες αθλητικές και τουριστικές υποδομές.

Ο Γενικός Γραμματέας ήταν θετικός στην πρόταση της κας Μίχου και αναμένεται η τελική απόφαση της ομοσπονδίας.
Η Πρόταση
Αποτελεί μεγάλη επιτυχία για την πόλη της Θεσσαλονίκης, αλλά και για τον ελληνικό αθλητισμό γενικότερα, η διοργάνωση ενός αθλητικού γεγονότος παγκόσμιας εμβέλειας, όπως το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Χάντμπολ Νέων.
Είναι γεγονός ότι τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα έχουν σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη όχι μόνο για τον εγχώριο αθλητισμό αλλά και για το σύνολο των τοπικών κοινωνιών οι οποίες τα φιλοξενούν.
Σημαντικότερο όλων, είναι ότι αποτελούν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να έρθουν οι νέοι μας κοντά στον αθλητισμό. Να γνωρίσουν τις αξίες που τον συνοδεύουν αλλά και την συμβολή του σε μια καλύτερη ποιότητα ζωής.
Επιπλέον, τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα συμβάλλουν στην ανάπτυξη. Μια λέξη – κλειδί η οποία σηματοδοτεί την έξοδο από την οικονομική κρίση. Μια κρίση την οποία βιώνει με εντονότερο τρόπο η Πιερία. Πέρα από την υψηλή ανεργία η οποία μαστίζει ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία, ο πολύμηνος οδικός αποκλεισμός της το 2010 λόγω της κατολίσθησης στην Κοιλάδα των Τεμπών έφερε την τοπική οικονομία σε ακόμη πιο δυσχερή θέση
Θεωρώ, ότι η διοργάνωση των προκριματικών αγώνων στην περιοχή της Πιερίας, θα συμβάλει όχι μόνο στην προσέγγιση των νέων με τον αθλητισμό αλλά και στην τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας.
Τα στοιχεία τα οποία καταδεικνύουν τα πλεονεκτήματα της Πιερίας που θα συμβάλλουν στην επιτυχή διεξαγωγή της διοργάνωσης, είναι τα παρακάτω:
Εγκαταστάσεις
Η Πιερία διαθέτει τέσσερα κλειστά γήπεδα σε:
- Κατερίνη (Το νέο σύγχρονο Εθνικό Αθλητικό Κέντρο με κλειστό γυμναστήριο χωρητικότητας 800 θέσεων).
- Λιτόχωρο (Κλειστό Γυμναστήριο με κερκίδες 400 θέσεων, αίθουσα Γυμναστικής με όλα τα όργανα και τους βοηθητικούς χώρους, καθώς και βοηθητικούς χώρους για αθλητές και διαιτητές)
- Δίον (Το νέο σύγχρονο Κλειστό Γυμναστήριο στην περιοχή του Αγίου Σπυρίδωνα, χωρητικότητας 400 θέσεων).
- Κολινδρό (Πλήρες Αθλητικό Κέντρο το οποίο διαθέτει κλειστό Γυμναστήριο με παρκέ και κερκίδα 600 θέσεων, βοηθητικούς χώρους με τέσσερα αποδυτήρια, αίθουσα γυμναστικής, αίθουσα άρσης βαρών, σάουνα, αίθουσα σεμιναρίων, αίθουσα συνεντεύξεων)
Αξίζει να σημειωθεί ότι κλειστά γυμναστήρια Κατερίνης και Δίου ολοκληρώθηκαν μόλις ένα χρόνο πριν. Υπάρχουν, λοιπόν, σύγχρονες αθλητικές υποδομές οι οποίες μένει να αξιοποιηθούν
Οδική σύνδεση με Θεσσαλονίκη
Και οι τρεις πόλεις βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από την Θεσσαλονίκη. Η Κατερίνη 68 χιλιόμετρα, ο Κολινδρός μόλις 50 χιλιόμετρα, το Δίον 83 και το Λιτόχωρο 90 χιλιόμετρα. Το εθνικό οδικό δίκτυο βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση και επιτρέπει την γρήγορη και ασφαλή μετάβαση των αθλητών από και προς τους προορισμούς τους.
Προσέλευση- Φιλοξενία θεατών
Η Πιερία στηρίζει σε μεγάλο βαθμό την οικονομία της στον τουρισμό. Κάθε χρόνο υποδεχόμαστε χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο προσφέροντας φιλοξενία υψηλής ποιότητας σε λογικές τιμές. Υπάρχουν τουριστικά καταλύματα αλλά και χώροι εστίασης για όλα τα βαλάντια, ενώ η εμπειρία των τοπικών επιχειρηματιών εγγυάται ότι οι επισκέπτες της διοργάνωσης θα μείνουν πλήρως ικανοποιημένοι
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Πιερία βρίσκεται στην 11η θέση της πανελλαδικής κατάταξης ξενοδοχειακών κλινών, με περίπου 18.000 κλίνες, περισσότερες και από την Θεσσαλονίκη η οποία ακολουθεί με 14.200 (Στοιχεία Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, 2010)
Επιπλέον, η σημαντική αύξηση του πληθυσμού της Πιερίας κατά την περίοδο διεξαγωγής των αγώνων αναμένεται να συμβάλει θετικά στην μαζική προσέλευση θεατών στα γήπεδα.
Κύριε Μπιτσαξή,
Με βάση όλα τα παραπάνω, θεωρώ ότι αξίζει να δείτε με προσοχή την συγκεκριμένη πρόταση και αναμένουμε τη συμβολή σας στην υλοποίηση της.

Με εκτίμηση
Μαρία Μίχου

Βουλευτής Ν. Πιερίας

2 ΔΥΝΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΖΗΤΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ MEGA-ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ



ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ :το πρόγραμμα της 30ης αγωνιστικής:


AEK. - Ηρακλής NOVASPORTS 6
Ξάνθη - Αρης ET3
Αστ. Τρίπολης - Παιώνιος NOVASPORTS 7
Ατρόμητος - Καβάλα HIGH/TS
Ολυμπιακός Βόλου - Παναθηναϊκός NOVASPORTS 1
Ολυμπιακός - ΑΕΛ NET
ΠΑΟΚ - Κέρκυρα NOVASPORTS 4
Πανσεραϊκός - Εργοτέλης NOVASPORTS 3

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ -ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ 87-83

Μετά από ένα συγκλονιστικό παιχνίδι που κρίθηκε στην παράταση, ο Ολυμπιακός επιβεβαίωσε την κυριαρχία του στην κανονική διάρκεια της Α1, επικρατώντας 87-83 του Παναθηναϊκού στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

ΟΙ ΜΥΣΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ 7

Από τα 7 θαύματα του κόσμου, 4 βρίσκονταν στην Αρχαία Ελλάδα και 3 εκτός...


Οι αριθμοί 3 και 4 είχαν επίσης συμβολική σημασία για τους Έλληνες. Οι Αρχαίοι Έλληνες χώριζαν τους ωκεανούς του κόσμου σε ...


...7 θάλασσες: Το Αιγαίο, τη Μεσόγειο, την Αδριατική, τη Μαύρη, την Ερυθρά, την Κασπία και τον Περσικό Κόλπο.

Οι Πυθαγόρειοι θεωρούσαν το 7 τέλειο αριθμό γιατί είναι το άθροισμα του 3 και του 4 που αντιστοιχούν στα τέλεια σχήματα, τρίγωνο και τετράγωνο.


Οι Αρχαίοι Έλληνες αναγνώριζαν το 7 ως μυστηριώδη αριθμό για τις γεωμετρικές του ιδιότητες, π.χ. 7 σημεία δεν μπορούν να δημιουργήσουν συμμετρία σε ένα κύκλο!


Ο Φιλοκτήτης έπλευσε με 7 πάνοπλα καράβια στην Τροία με σκοπό να υπερασπιστεί τους Έλληνες κατά τον Τρωικό πόλεμο.


Η τραγωδία του Αισχύλου Επτά επί Θήβας εξιστορεί την εκστρατεία των 7 Ελλήνων βασιλιάδων κατά τις Θήβας, της Πόλης των 7 Πηλών!


Τα μέταλλα που γνώριζαν στην Αρχαιότητα ήταν 7: Χρυσός, χαλκός, μόλυβδος, κασσίτερος, υδράργυρος, ασήμι, σίδηρος. Σε αυτά βασίστηκε η εξέλιξη του Πολιτισμού!


Το 7 στην Αρχαιότητα! Στην Αρχαία Σπάρτη η εκπαίδευση των αγοριών ξεκινούσε από την ηλικία των 7 ετών!
Οι 7 πλανήτες που ήταν γνωστοί στην αρχαιότητα ήταν οι: Ερμής, Αφροδίτη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ήλιος και Σελήνη.
Σύμφωνα με τον Όμηρο, ο Απόλλωνας είχε 7 αγέλες βοδιών.


Στην Αρχαία Αίγυπτο ένα από τα πρώτα μετεωρολογικά συστήματα περιέγραφε 7 διαφορετικά κλίματα, χωρίζοντας τον κόσμο σε μετεωρολογικές ζώνες.


Οι Αρχαίοι Έλληνες χώριζαν την ανατομία του ανθρώπινου σώματος σε 7 μέρη: Κεφάλι, στήθος, στομάχι, 2 χέρια, 2 πόδια.

Το 7 εμφανίζεται συχνά στην Μυθολογία: 7 είναι οι Πλειάδες, Κόρες του Άτλαντα και της Πλειώνης, που αντιστοιχούν στα 7 ορατά άστρα του αστερισμού των Πλειάδων!


Ο αριθμός 7 εμφανίζεται πολύ συχνά στην Ελληνική Μυθολογία: Η λύρα του Αρχαίου Θεού Απόλλωνα, είχε 7 χορδές.


Η 7η ημέρα της Δημιουργίας είναι αυτή της ανάπαυσης, της αργίας και συμβολίζει την ολοκλήρωση και την τελειότητα!
Ο αριθμός 7 εμφανίζεται συχνά και στη θρησκεία. 7 είναι οι Χριστιανικές αρετές: ευσπλαχνία, ταπεινότητα, αγνότητα, φιλαλληλία, επιείκεια, καλοσύνη, εργατικότητα.


Το 7 στη θρησκεία! Σύμφωνα με τη Βίβλο, ο Νώε πήρε στην Κιβωτό του, 7 ζεύγη από κάθε είδος πτηνών.


Ο αριθμός 7 χρησιμοποιείται 70 φορές στην Παλαιά Διαθήκη!


Οι Μουσουλμάνοι δικαιούνται να έχουν 7 γυναίκες σύμφωνα με το Κοράνι.


Το αυτόνομο κράτος του Βατικανού ιδρύθηκε στις 7/7 του 1929!


7 μέρη του σώματος διακοσμούνται με κοσμήματα: Το κεφάλι, ο λαιμός, τα χέρια, τα πόδια, τα αυτιά, η μύτη και η μέση.


Σύμφωνα με την επιστήμη υπάρχουν 7 ενεργειακά πεδία στο ανθρώπινο σώμα και βρίσκονται κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης!

Κάθε φάση της Σελήνης, διαρκεί 7 ημέρες.


Στην Κίνα πιστεύουν ότι η 7η μέρα του πρώτου φεγγαριού του έτους, είναι τα γενέθλια της ανθρωπότητας και όλοι γιορτάζουν γενέθλια αυτή τη μέρα.


Η Κινέζικη Φιλοσοφία θεωρεί ως θεμελιώδη στοιχεία τα εξής 7: Αέρας, νερό, μέταλλο, αιθέρας, φωτιά, ξύλο, και γη.


Ο αριθμός 7 εμφανίζεται συχνά και στη Μυθολογία. Ο Οδυσσέας προτού επιστρέψει στην πατρίδα του στην Ιθάκη, έμεινε στο νησί της Καλυψούς 7 ολόκληρα χρόνια.


Το 7 στη Γεωγραφία! 7 είναι τα νησιά του Ιονίου πελάγους: Κέρκυρα, Κεφαλλονιά, Ζάκυνθος, Ιθάκη, Λευκάδα, Κύθηρα και Παξοί.


Ο αριθμός 7 εμφανίζεται συχνά με συμβολική σημασία στη γνωστή σειρά βιβλίων Χάρι Πότερ - που μάλιστα θα αποτελείται από 7 βιβλία.
7 είναι οι Βυζαντινές μουσικές νότες: ΠΑ, ΒΟΥ, ΓΑ, ΔΕ, ΚΕ, ΖΩ, ΝΗ.
Τα 7 ονόματα που έχουν δοθεί στην Κωνσταντινούπολη είναι: Κωνσταντίνου Πόλη, Νέα Ρώμη, Αντωνία, Θησαυρός του Ισλάμ, Διαχωριστής του Κόσμου, Ινσταμπούλ, και Κωνσταντινούπολη.
Το μυαλό μας μπορεί να μετρήσει στιγμιαία και με ακρίβεια μέχρι και 7 αντικείμενα ακόμη και αν τα δούμε για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου.
Το ουράνιο τόξο αποτελείται από τα εξής 7 διαδοχικά χρώματα: Κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο, μπλε, μωβ και βιολετί.
Βλέπουμε τελικά; πως ο αριθμός αυτός κρύβει κάτι το ξεχωριστό αλλά,,, σίγουρα και μυστήριο αφού από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα, σημαδεύει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο την ζωή μας
 http://24wro.blogspot.com/2011/04/7_4643.html#ixzz1Jl0d5kTJ

ΕΛ.ΑΣ: Στο σπίτι μετά τη Δύση του ηλίου οι γυναίκες

Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα, η αστυνομία έχει αναρτήσει στην επίσημη ιστοσελίδα της ένα είδος εγχειριδίου στο οποίο παρέχονται συμβουλές στους πολίτες για την προσωπική τους ασφάλεια. Το τελευταίο διάστημα ο δείκτης εγκληματικότητας έχει πάρει την ανιούσα ενώ η ΕΛ.ΑΣ αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού και υλικοτεχνικής υποδομής.

Μια από τις συμβουλές που δίνει το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη είναι να πέφτουν στο έδαφος και να καλυφθούν σε περίπτωση που ακουστούν πυροβολισμοί. Ωστόσο δεν γίνεται περαιτέρω διευκρίνιση για το πώς θα καλυφθεί ο απλός πολίτης που δεν έχει γνώσεις αυτοάμυνας.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι οι συμβουλές που δίνονται προς τις γυναίκες καθώς μερικές εξ αυτών είναι να μην κυκλοφορούν πεζές μετά τη δύση του ηλίου, να έχουν κλειστές τις κουρτίνες του σπιτιού ώστε να μην βλέπουν οι επιτήδειοι ποιος βρίσκεται μέσα ενώ να κρατούν το κλειδί του αυτοκινήτου στο χέρι και όχι να το ψάχνουν στην τσάντα τους έξω από το όχημα.
Ακόμη, στις γυναίκες που κυκλοφορούν μόνες τους να λένε σε κάποιο δικό τους άτομο που βρίσκονται και να μην πίνουν από ποτό που έχουν αφήσει ακόμα και για μισό λεπτό μακριά από την επιτήρησή τους.
Σε ένα άλλο σημείο ο Οδηγός παροτρύνει τους πολίτες να μην επιχειρήσουν "ηρωισμούς" καθώς "το πιο σημαντικό πράγμα είναι η ζωή σας που οφείλετε να προστατεύσετε στη διάρκεια μιας ληστείας".
Ζητούν επίσης από τους πολίτες σε περίπτωση που είναι αυτόπτες μάρτυρες σε μια εγκληματική πράξη να προσπαθήσουν να κρατήσουν στοιχεία των δραστών όπως χαρακτηριστικά ρούχα αλλά και πινακίδες του μέσου.
Ακόμη, ενόψει καλοκαιριού ο οδηγός συμβουλεύει να μην αφήνουν οι πολίτες ξεκλείδωτες τις πόρτες και τα παράθυρα των μπαλκονιών ακόμα και όταν κάνει ζέστη.
"Σε περίπτωση απειλής με οποιοδήποτε όπλο μη διακινδυνεύσεις για τη ζωή ή τη σωματική σου ακεραιότητα για να διατηρήσεις στην κατοχή σου το κινητό τηλέφωνο", αναφέρει σε άλλο σημείο.

Η Κυριακή των Βαΐων

, ή αλλιώς Κυριακή του Λαζάρου ή Βαϊοφόρος είναι η τελευταία μέρα της Σαρακοστής και η πρώτη της Μεγάλης Εβδομάδας. Την ημέρα αυτή, σε ανάμνηση της θριαμβευτικής εισόδου του Χριστού στα Ιεροσόλυμα, όλοι οι ναοί στολίζονται με κλαδιά από βάγια, από φοίνικες δηλαδή ή από άλλα νικητήρια φυτά, όπως δάφνη, ιτιά, μυρτιά και ελιά, τα οποία μετά τη λειτουργία μοιράζονται στους πιστούς για να στολίσουν τους τοίχους και το εικονοστάσι των σπιτιών τους.

Τα «βαγιοχτυπήματα» στη Θράκη
Τα παλιότερα χρόνια την Εκκλησία προμήθευαν με βάγια τα νιόπαντρα ζευγάρια της χρονιάς ή οι νιόπαντρες γυναίκες, για το καλό του γάμου τους. Πίστευαν πως η γονιμοποιός δύναμη που κρύβουν τα φυτά αυτά θα μεταφερόταν και στις ίδιες και η μια χτυπούσε την άλλη με τα βάγια. Στην Θράκη, τα «βαγιοχτυπήματα» την Κυριακή των Βαΐων αναβιώνουν έως τις ημέρες μας. Οι γυναίκες χτυπούν με βάγια τις έγκυες, ώστε να είναι ανώδυνος για αυτές ο τοκετός. Παλαιότερα, επίσης, σε πολλά χωριά της Θράκης τα κορίτσια έκαναν στεφάνια από τα βάγια που τους έδινε ο παπάς στην εκκλησία και τα έριχναν στο ρέμα. Η κάτοχος του στεφανιού που θα έφτανε πρώτο στη ρεματιά, φιλοξενούσε τις υπόλοιπες στο σπίτι της, όπου διασκέδαζαν χορεύοντας και τραγουδώντας.
Λέσβος
Στη Λέσβο τα παιδιά, μετά την εκκλησία, στόλιζαν ένα δεμάτι από κλαδιά δάφνης με κόκκινα ή πράσινα πανάκια από καινούργιο φουστάνι, κρεμούσαν κι ένα κουδούνι και καθώς πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι ψάλλοντας και λέγοντας εξορκισμούς για τους ψύλλους και τα ποντίκια, έδιναν και ένα κλαράκι δάφνης στη νοικοκυρά. Στο τέλος ζητούσαν και το χάρισμά τους: «Χρόνια πολλά, εν ονόματι Κυρίου, δό μ' τ' αυγό να φύγω».


Ανατολική Ρωμυλία
Στην Ανατολική Ρωμυλία, τα κορίτσια έφτιαχναν με τα βάγια στεφάνια, τους έδεναν μια κόκκινη κλωστή και τραγουδώντας όλες μαζί πήγαιναν και τα πέταγαν στο ρέμα κι όπως έπαιρνε τα στεφάνια το νερό, όποιας πήγαινε μπροστά εκείνη θα γινόταν «συντέκνισσα». Πρώτη στο γυρισμό, πρώτη στο χορό και στο δικό της σπίτι η μάνα της θα έφτιαχνε τα φασόλια και θα τις φίλευε όλες, μαζί με ελιές.

Κέρκυρα
Μέχρι και σήμερα, την ημέρα αυτή στο νησί των Φαιάκων τελείται λιτανεία του Αγίου Σπυρίδωνα σε ανάμνηση της απαλλαγής του νησιού από την Πανώλη, (θανατικό) από την οποία κινδύνευσε ο πληθυσμός του νησιού.

Τήνος
Στην Τήνο, την Κυριακή των Βαΐων, τα παιδιά τριγύριζαν στους δρόμους κρατώντας μαζί με το στεφάνι τους την «αργινάρα», μια ξύλινη ή και σιδερένια ροκάνα που τη στριφογύριζαν με δύναμη. Μέσα σε εκκωφαντικό θόρυβο κατέληγαν στη θάλασσα, όπου πετούσαν στο στεφάνι στο νερό. Το έθιμο της περιφοράς των κλαδιών θυμίζει την «ειρεσιώνη», το στολισμένο με καρπούς κλαδί, που στις γιορτές της άνοιξης περιέφεραν στους δρόμους τα παιδιά, στην αρχαιότητα. Τα βάγια τα έπλεκαν σε πάρα πολλά σχέδια: φεγγάρια, πλοία, γαϊδουράκια, το πιο συνηθισμένο όμως ήταν ο σταυρός. Σε μερικά μέρη τους έδιναν το σχήμα του ψαριού. Ψάρι είχαν σαν σημάδι αναγνώρισης οι πρώτοι χριστιανοί, η λέξη ΙΧΘΥΣ, εξάλλου, προέρχεται από τα αρχικά Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ. Αν και είναι ακόμα σαρακοστή, η εκκλησία την Κυριακή των Βαϊων επιτρέπει το ψάρι. Έτσι και το τραγούδι των παιδιών λέει: «Βάγια, Βάγια των βαγιών, τρώνε ψάρι και κολιό, κι ως την άλλη Κυριακή με το κόκκινο αυγό!»
Λέσβος
Στο νησί της Λέσβου, τα παιδιά στόλιζαν ένα μάτσο από κλαδιά δάφνης με κόκκινα πανάκια, κρεμούσαν πάνω του ένα κουδούνι και περνούσαν από όλα τα σπίτια ψάλλοντας για να εξορκίσουν τους ψύλλους και τα ποντίκια. Στο τέλος, έδιναν και ένα κλαρί δάφνης στην νοικοκυρά για καλοτυχία.

Ίμβρος
Στην Ίμβρο δεν γίνεται να υπάρξει Κυριακή των Βαΐων χωρίς τις «κούνιες». Σε κάθε γειτονιά όπου υπάρχει μεγάλο δέντρο, στήνεται μια αυτοσχέδια κούνια σε ένα γερό κλαδί, στην οποία κάθονται με τη σειρά αγόρια και κορίτσια. Τα κορίτσια ανεβαίνουν πρώτα, ενώ τα αγόρια εκτελούν χρέη... καβαλιέρου.

Σκόπελος
Τέλος, στη Σκόπελο, οι πεθερές που είχαν αρραβωνιάσει τον γιο τους, έπαιρναν ένα βάγιο από την εκκλησία, το χρύσωναν και το έδεναν φιόγκο με μια άσπρη κορδέλα. Ύστερα κρεμούσαν ένα φλουρί, έγραφαν πάνω το όνομα της αρραβωνιασμένης κοπέλας και το έδιναν στον παπά για να της το δώσει.

PROTO THEMA