Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου 2011

Συνέδριο στην Πιερία για τη γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση

35 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ (1976 – 2011)
Συνέδριο στο «Δίον Παλλάς» για τη γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση
* ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ – ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΗ ΓΡΙΤΣΑ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ Δ.ΔΙΟΥ-ΟΛΥΜΠΟΥ (4, 5 και 6/11)
* ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ ΘΑ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΕΜΜ.ΚΡΙΑΡΑΣ, ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ, ΑΡ.ΒΟΥΓΙΟΥΚΑΣ, ΚΩΝ/ΝΟΣ ΝΤΙΝΑΣ, ΑΛΕΞΗΣ ΔΗΜΑΡΑΣ.




Διοργανωτές του συνεδρίου είναι α) το «εργαστήριο γλώσσας και προγραμμάτων γλωσσικής διδασκαλίας – παιδαγωγικό νηπιαγωγών – του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (με έδρα τη Φλώρινα), β) το τμήμα επιστημών προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης του Αριστοτέλειο πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, γ) το εργαστήριο εφαρμοσμένης γλωσσολογίας και διδακτικής της νέας ελληνικής γλώσσας του παιδαγωγικού τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης του πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με 1) το κέντρο ελληνικής γλώσσας καθώς και 2) με το ινστιτούτο νεοελληνικών σπουδών (ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη).


35 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ
Κατά τους διοργανωτές, «το 1976 ήταν η χρονιά που το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και η ελληνική κοινωνία γνώρισε την πιο σημαντική, την πιο δημοκρατική και την πιο ανθρωποκεντρική γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση των τελευταίων εκατό χρόνων. 
Εμείς, οι άνθρωποι που μεγαλώσαμε μέσα σ’ αυτήν τη μεταρρύθμιση και ζήσαμε τα ευεργετήματά της, θέλουμε, από τις θέσεις που σήμερα κατέχουμε, να την τιμήσουμε με ένα επιστημονικό - επετειακό συνέδριο.
Στην εκδήλωση αυτή θέλουμε να συμμετάσχουν όσοι και όσες από τους πνευματικούς ανθρώπους συνέβαλαν στην υλοποίηση της μεταρρύθμισης, όσοι και όσες την υποστήριξαν αλλά και όσοι και όσες την παρακολούθησαν και την παρακολουθούν με τα δημοσιεύματά τους και τις δράσεις τους».
ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 5/11/2011
Το Σάββατο 5/11/2011 θα γίνει πανηγυρική συνεδρία και το πρόγραμμα περιλαμβάνει τα εξής:
10.00 – 11.00 π.μ. Χαιρετισμοί
11.00 – 11.45 π.μ. Βουγιούκας Αρ.: Φάσεις της ζωής μου, υπηρετικές των αρχών της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1964 και όσων άλλων επακολούθησαν μέσα στην παράδοση του εκπαιδευτικού δημοτικισμού.
11.45 – 12.30 μ.μ. Κριαράς Εμμανουήλ: Χαιρετισμός.
12.30 – 13.15 μ.μ. Σετάτος Μ.: Δημιουργία και εξέλιξη της κοινής νεοελληνικής.
13.15 – 14.00 μ.μ. Τσολάκης Χρίστος: Αναμνήσεις από τη γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1976.
14.00 – 15.00 μ.μ. Ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο του Δίου.
Την Κυριακή 6/11 το κλείσιμο εργασιών του συνεδρίου θα γίνει από τον καθηγητή κ. Αλέξη Δημαρά, πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
ΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
(αλφαβητική σειρά)
Ιωάννης Καζάζης, αντιπρόεδρος Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας.
Κωνσταντίνος Ντίνας, πρόεδρος Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Γεώργιος Παράσογλου, πρόεδρος Ινστιτούτου Νεοελληνικών Σπουδών.
Αθανάσιος Τριλιανός, πρόεδρος Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Μελπομένη Τσιτουρίδου, πρόεδρος Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
(αλφαβητική σειρά)
Ιωάννης Καζάζης, καθηγητής, αντιπρόεδρος ΚΕΓ.
Δημήτριος Κουτσογιάννης, επίκ. καθηγητής, Τμήμα Φιλολογίας ΑΠΘ.
Ευγενία Μαγουλά, επίκ. καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ.
Αθανάσιος Νάκας, καθηγητής, δ-ντής Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας & Διδακτικής της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ.
Κωνσταντίνος Ντίνας, καθηγητής, δ-ντής Εργαστηρίου Γλώσσας & Προγραμμάτων Γλωσσικής Διδασκαλίας, ΠΤΝ, Παν-μιο Δυτ. Μακεδονίας.
Γεώργιος Παπαναστασίου, επίκ. καθηγητής, δ-ντής Ινστιτούτου Νεοελληνικών Σπουδών.
Άννα Χατζηπαναγιωτίδη, επίκ. καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Frederick, Κύπρος.
Σωφρόνιος Χατζησαββίδης, καθηγητής, ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ.
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
(αλφαβητική σειρά)
Αθανάσιος Νάκας, καθηγητής, δ-ντής Εργ-ίου Εφαρμοσμένης Γλωσ-γίας & Διδ-κής της ΝΕΓ, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ.
Κωνσταντίνος Ντίνας, καθηγητής, δ-ντής Εργ-ίου Γλώσσας & Προγ-των Γλωσσικής Διδ-λίας, ΠΤΝ, Παν-μιο Δυτ. Μακεδονίας.
Άννα Χατζηπαναγιωτίδη, επίκ. καθηγήτρια, Πανεπιστήμιο Frederick, Κύπρος.
Σωφρόνιος Χατζησαββίδης, καθηγητής, ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ. 

ΡΑΓΔΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ....

Οι μεγάλες θεωρίες της οικονομίας σε λίγα λεπτά

nooz

Οι μεγάλες θεωρίες της οικονομίας σε 3 λεπτά η κάθε μία; Οι εκδόσεις Κλειδάριθμος κυκλοφόρησαν στα ελληνικά, σε μετάφραση του Νίκου Ρούσου, την έκδοση του Ντόναλντ Μάρον "50 οικονομικές θεωρίες που επηρέασαν την ανθρωπότητα".

Σε 160 σελίδες ο αναγνώστης έχει τη δυνατότητα να μάθει με απλά λόγια τα περίπλοκα της οικονομίας. Είναι μαθήματα άνευ διδασκάλου. Οι οικονομικές σχολές σκέψεις από το Α ως το Ω. Από την κλασική σχολή του Άνταμ Σμιθ, τον 18ο αιώνα, μέχρι τη νεωτερική αντίληψη της "προσοδοθηρίας", με χαρακτηριστικό παράδειγμα το λόμπινγκ (ομάδες πίεσης) στις ΗΠΑ.

Κάθε θεωρία παρατίθεται σε ένα ευσύνοπτο κείμενο μιας σελίδας του οποίου η ανάγνωση δεν υπερβαίνει το τρίλεπτο. Σε ένθετη παράγραφο συνοψίζεται μια ανάλυση-αντίρρηση διάρκειας τριών λεπτών, ενώ η θεωρία συμπυκνώνεται σε ένα τίτλο τριών δευτερολέπτων. Στην ίδια σελίδα παρατίθεται ένα αντιπροσωπευτικό τσιτάτο του δημιουργού της θεωρίας και βιβλιογραφία για περαιτέρω εμβάθυνση. Σε ξεχωριστή ενότητα υπάρχει ένα κατατοπιστικό γλωσσάρι.

Στην πρώτη ενότητα με τίτλο "Σχολές σκέψης", φωτίζονται οι δυνάμεις που προσδιορίζουν πως λειτουργεί πραγματικά η οικονομία. Στην ενότητα "Οικονομικά συστήματα" παρουσιάζονται θεωρίες για το πώς πρέπει να δομούνται οι οικονομίες με μικρότερη η μεγαλύτερη πίστη στις αγορές και πως μπορούν να βελτιωθούν οι προβληματικές οικονομίες. 

Στην ενότητα "Κυκλικές κυμάνσεις της οικονομίας", προσδιορίζονται οι παράγοντες που προκαλούν οικονομικά σκαμπανεβάσματα και ο πιθανός ρόλος του κράτους όσον αφορά την εξομάλυνσή τους. Στην "Οικονομική μεγέθυνση" μελετάται πως το ακατάλληλο μίγμα κεφαλαίου, εργασίας, πόρων, ιδεών και κοινωνικών θεσμών μπορεί να υποθάλψει την ευημερία. Στην ενότητα για το "Παγκόσμιο εμπόριο" εξηγείται η διακίνηση των προϊόντων και υπηρεσιών ανά τον κόσμο.  

Στην ενότητα "Επιλογή",
 αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο σκεφτόμαστε για να πάρουμε αποφάσεις στην αγορά, στο σπίτι και στη δημόσια σφαίρα. Στην "Πολιτική φορολογίας και δαπανών" παρατίθενται οι απροσδόκητες επιδράσεις της δημοσιονομικής πολιτικής. Και, τέλος, στις "Αγορές" καταγράφεται η τεράστια δύναμη της αγοράς .

Ολοκληρώνοντας την ανάγνωση του βιβλίου γίνεσαι ένας οικονομολόγος κατ ΄οίκον. Που... "παίζει στα δάχτυλά του" ορολογίες τις οποίες συναντάς στον έντυπο, τηλεοπτικό και προφορικό λόγο αυτήν την εποχή της κρίσης: μαρξισμός, κεϊνσιανισμός, καπιταλισμός της ελεύθερης αγοράς, σοσιαλισμός της ελεύθερης αγοράς, θεωρία του Μίλτον Φρίντμαν, μερκαντιλισμός, θεραπεία σοκ, μονεταρισμός, καμπύλη Φίλιπς, δανειστής έσχατης ανάγκης, θεωρία Τόμας Μάλθους, δημιουργική καταστροφή, θεωρία Ντέϊβιντ Ρικάρντο, ισοτιμία αγοραστικής δύναμης, θεωρία των παιγνίων κλπ.

Το ελκυστικό αυτό πόνημα συνιστά μια επιτομή εγκυκλοπαιδικών γνώσεων για τις θεωρίες που αναπτύχθηκαν γύρω από τη δαιμονική- η …θεϊκή , αν προτιμάτε- εφεύρεση του ανθρώπου: το χρήμα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο παρουσιάζονται όλες οι σχολές. Ακόμα και αυτές που , ναι μεν έχουν… σχολάσει, όμως εξακολουθούν - τι παράδοξο - να επηρεάζουν και σήμερα την ανθρώπινη σκέψη.

ΣΤΡΙΒΕΙΝ ΔΙΑ ΤΟΥ...ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ Ο ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ...

ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΜΕΣΑ ΣΕ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΣΟΚ ΤΟΥ 44% ΝΑ ΤΟ ΦΤΑΣΕΙ 15%..
ΕΧΕΙ ΟΜΩΣ ΜΕΓΑΛΑ ΝΥΧΙΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΓΑΤΖΩΜΕΝΟΣ ΟΣΟ ΠΑΕΙ...!
ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΗΚΕ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΑΛΥΤΕΣ ΩΣ "ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΕΚΒΙΑΣΜΟΣ"...

ΕΔΩ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ MEGA...

ΑΦΙΕΡΩΝΕΙ ΤΟ ΔΕΛΤΙΙΟ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ, ΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ, ΤΗΝ ΙΔΡΛΑΝΔΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ "ΤΡΕΛΑΙΝΟΜΑΣΤΕ' ΜΕ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ...!!!!
*** ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΛΥΣΑΜΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ....ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΓΩΝΙΑ ΑΝ ΘΑ "ΣΩΘΕΙ" Η ΙΤΑΛΙΑ...ΠΟΥ ΑΝ ΔΕ ΣΩΘΕΙ ΘΑ ΓΚΡΕΜΙΣΕΙ ΤΗΝ Ε.Ε...

ΒΟΡΙΔΗΣ (ΛΑΟΣ): "ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΤΕΧΝΑΣΜΑ ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ"

"ΟΔΗΓΟΥΜΑΣΤΕ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΙΚΟ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ. Η ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΗ: ΕΚΛΟΓΕΣ..."

ΝΤΟΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ: ΑΜΕΣΑ ΣΕ ΕΚΛΟΓΕΣ.

ΣΤΟ ΑΛΤΕΡ ΤΩΡΑ: "ΚΑΛΩ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΝΑ ΜΗΝ ΨΗΦΙΣΟΥΝ ΤΟΝ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΜΕ ΣΕ ΕΚΛΟΓΕΣ...".

ΓΑΠ: ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ. ΝΑΙ ή ΟΧΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΔΑΝΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ . ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΟΧΙ, ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΟΕΟ?

Ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις φέρνει η παρέμβαση Παπανδρέου στην ΚΟ του ΠΑΣΟΚ, καθώς ο πρωθυπουργός προανήγγειλε δημοψήφισμα για την νέα δανειακή σύμβαση και ότι η κυβέρνηση θα ζητήσει ψήφο εμπιστοσύνης από τη Βουλή, ώστε η κυβέρνηση να προχωρήσει στις μεγάλες αλλαγές 

Όσον αφορά την διενέργεια δημοψηφίσματος για το νέο δάνειο, ο κ. Παπανδρέου τόνισε ότι "θα πρέπει να δοθεί μία εθνική απάντηση σε ένα εθνικό ερώτημα", προσθέτοντας ότι "εμπιστευόμαστε τους πολίτες και την κρίση τους".  



**** ΜΑ Η ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΨΗΦΟΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΑΓΑΠΗΤΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ?

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΕΙΝΑΕΙ ΚΑΙ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ -ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΜΙΛΑΝΕ ΣΑ...

ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ...
ΚΑΙ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΟΙ "ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΕΣ" ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΑΝΕ....
ΞΕΧΝΩΝΤΑΣ ΤΑ ΓΙΟΥΧΑΙΣΜΑΤΑ... ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΤΗΣ 28ης ΤΑ ΓΙΑΟΥΡΤΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΠΟΥΝΙΕΣ ΣΥΝΤΡΟΦΩΝ!!!!
 ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ ΛΑΟΣ...


ΕΠΙΘΕΣΗ ΓΑΠ ΣΕ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΛΤΕΡ...

Με ένα άρθρο-παρέμβαση ο Μίκης Θεοδωράκης μιλά για το ζωτικό ΟΧΙ του λαού.

Την παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας, για "να σταματήσει η ουσιαστικά πραξικοπηματική δράση της παρούσης κυβέρνησης", ή ακόμη και την παραίτησή του ζητεί ο Μίκης Θεοδωράκης.
Με δήλωσή του στην "Ελευθεροτυπία", με αφορμή την επέτειο του ΟΧΙ, αναφέρει τα σημαντικά ΟΧΙ "στην προσβολή του ελληνικού λαού".
Αναλυτικά η παρέμβασή του:
"Το Οχι του 1940 είναι μία από τις ιερότερες παρακαταθήκες του ελληνικού έθνους. Ενα ιδεώδες που θα πρέπει να το σεβόμαστε, όχι μόνο με γιορτές και παράτες, αλλά με την καθημερινή μας στάση και συμπεριφορά και που κυρίως θα πρέπει να το σέβεται και να το τιμά με τη στάση της και κάθε της πράξη η εξουσία. Το Οχι είναι κανόνας ζωής για

«Τι γίνεται με τα σιτηρά στην Πιερία; »




Η εκπομπή «Κοντά στους Αγρότες», με τον Γιάννη Τσιμπονίδη, που μεταδίδεται την  Τρίτη  1 Νοεμβρίου  2011, στις 10.30  το βράδυ, στην ΔΙΟΝ Τηλεόραση,  θέμα της έχει : «Τι γίνεται με τα σιτηρά στην Πιερία;»


Ονόματα   προσκεκλημένων:


ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΙΣΟΠΟΥΛΟΣ
Πρόεδρος Αγρ. Συν/σμού  Χράνης

ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΟΥΣΜΑΛΗΣ
Σιτοπαραγωγός Κολινδρού

ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΦΑΡΜΑΚΗΣ
Πρόεδρος Α.Σ.  Λιτοχώρου

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΟΥΝΤΟΛΑΣ
Σιτοπαραγωγός Μελιάδι

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΑΡΑΝΤΟΥ
Γεωπόνος Δ/νσης Γεωργίας Πιερίας


250 ιστορίες κρατικής χρεοκοπίας

Η στάση πληρωμών από μια χώρα δεν είναι μια εξαίρεση στον κανόνα της οικονομικής ιστορίας
250 ιστορίες κρατικής χρεοκοπίας
TO BHMA


 Μια βασική αρχή της πολιτικής οικονοµίας λέει ότι τα κράτη δεν πτωχεύουν. Μια χώρα µπορεί βέβαια να βρεθεί σε καθεστώς αδυναµίας πληρωµών αλλά, αντίθετα µε µια επιχείρηση, µια χώρα δεν µπορεί να «κατεβάσει ρολά» όταν τα έσοδά της δεν αρκούν για την αποπληρωµή του συσσωρευµένου χρέους. Απλώς κηρύσσει στάση πληρωµών, µέρος της οφειλής διαγράφεται και η ιστορία συνεχίζεται - έστω εν µέσω συµπληγάδων.

Σε πρόσφατη εργασία τους οι αµερικανοί οικονοµολόγοι Κένεθ Ρογκόφ και Κάρµεν Ράινχαρτ συνοψίζουν την ιστορία των πτωχευµένων κρατών καταλήγοντας, µεταξύ άλλων, στο συµπέρασµα ότι η στάση πληρωµών υπήρξε κατά τους τελευταίους έξι αιώνες µια όχι και τόσο σπάνια πρακτική για τις εθνικές οικονοµίες. Οπως δείχνει και σχετική µελέτη του ∆ιεθνούς Νοµισµατικού Ταµείου, ο κατάλογος των χωρών που σε δεδοµένη συγκυρία δεν κατάφεραν ή δεν ήθελαν να πληρώσουν τους πιστωτές τους είναι µακρύς (πάνω από 250 χρεοκοπίες µετά το 1824) και προφανώς παραµένει ανοιχτός.

Πρωταθλήτρια της χρεοκοπίας αναδεικνύεται η Γαλλία, µε οκτώ περιόδους στάσης πληρωµών µετά τον 14ο αιώνα. Η Ισπανία δήλωσε µέσα στον 19ο αιώνα οκτώ φορές αδυναµία πληρωµών. Η Ελλάδα κατέχει ένα άλλο σπάνιο «προνόµιο» καθώς κήρυξε την πρώτη στάση πληρωµών το 1827 σχεδόν ταυτόχρονα µε την αναγνώρισή της ως ανεξάρτητου κράτους. Εξίσου ανοιχτό µε τον σχετικό κατάλογο παραµένει και το µέλλον των χωρών υπό χρεοκοπία. «Είναι χειρότερο να προκαλέσουµε ανεργία µέσω του αποπληθωρισµού σε έναν κόσµο που ήδη υποφέρει από τη φτώχεια από το να δυσαρεστήσουµε τον ραντιέρη που ζει από τους τόκους» έλεγε ο Τζον Κέινς. Γι’ αυτό και η στάση πληρωµών µπορεί να έχει κόστος αλλά δεν είναι πάντοτε η πλέον απευκταία λύση. Οπως φαίνεται από την πληθώρα των ιστορικών παραδειγµάτων, η κήρυξη ενός κράτους σε κατάσταση χρεοκοπίας από τους πιστωτές χρησιµοποιήθηκε πολλές φορές ως εργαλείο αποδυνάµωσης µιας ανερχόµενης δύναµης. Οι πιστωτές (κράτη ή τράπεζες) αρνήθηκαν σε πολλές περιπτώσεις τον δανεισµό κρατών επιβάλλοντας αυστηρούς όρους για τη σύναψη νέων δανείων, που µε τη σειρά τους οδήγησαν τις χώρες σε οικονοµικό µαρασµό. Αυτό είναι το παράδειγµα της χρεοκοπίας ως ποινής. Ενα άλλο συµπέρασµα που εξάγεται από τις µελέτες των δύο αµερικανών οικονοµολόγων και του ∆ΝΤ είναι ότι την πτώχευση µιας χώρας ακολουθεί πάντοτε η υποτίµηση του νοµίσµατος που χρησιµοποιεί. Η καµπύλη της πραγµατικής αξίας των νοµισµάτων στην Ευρώπη από τον Μεσαίωνα ως σήµερα δείχνει ότι η αγοραστική δύναµη καταγράφει διαρκή υποχώρηση. Κατά τους δύο τελευταίους αιώνες φαίνεται ότι οι όροι που συµφωνούνται (ή επιβάλλονται) µεταξύ των δύο µερών γίνονται διαρκώς δυσµενέστεροι για τους πιστωτές: * Την περίοδο 1820-1870 δεν υπήρξε σχεδόν καµία µείωση της ονοµαστικής αξίας των οµολόγων, ενώ τα επιτόκια δανεισµού µειώθηκαν κατά µέσον όρο 15%.

* Την περίοδο 1926-1975 η µέση µείωση (κούρεµα) του χρέους έφτασε το 23% µε ταυτόχρονη µείωση επιτοκίου δανεισµού 34% και πληρωµή µόλις του 35% των µη καταβληθέντων τόκων ως τη στιγµή της κήρυξης στάσης πληρωµών.

Στις έξι µεγαλύτερες αναδιαρθρώσεις χρέους µετά το 1998 (µε χρονολογική σειρά Πακιστάν, Ρωσία, Ουκρανία, Ισηµερινός, Ουρουγουάη και Αργεντινή) η µείωση του χρέους κυµάνθηκε στο 20%-40%, ενώ στις περιπτώσεις της Ρωσίας (2000) έφτασε το 50% και της Αργεντινής (2005) το 75%.

Η έρευνα του ∆ΝΤ επισηµαίνει ακόµη ότι σε πολλές περιπτώσεις της νεότερης ιστορίας η στάση πληρωµών υπήρξε προανάκρουσµα εµπλοκής της χώρας σε πόλεµο, σε εµφύλια σύρραξη ή σε επαναστατική περίοδο. Αυτό συνέβη στη Ρωσία (1917), στο Μεξικό (1914), στην Κίνα (1949) και στην Κούβα (1960) αλλά και στην Αυστροουγγαρία και στην Τουρκία πριν από τον Α’ Παγκόσµιο Πόλεµο. Σε άλλες περιπτώσεις η χρεοκοπία ήταν το (λογικό) επακόλουθο µιας ήττας σε πόλεµο όπως στην Αυστρία (1802 και 1868), στη Ρωσία (1839) και στην Ισπανία (1831). Κατά τις τελευταίες δεκαετίες (µετά το 1970) οι χρεοκοπίες δεν συνδέονται κατά κανόνα µε πολέµους αλλά σχεδόν πάντοτε µε πολιτικές αναταραχές που επηρεάζουν συχνά και το ευρύτερο οικονοµικό περιβάλλον ελέω παγκοσµιοποίησης. 

Μετά τον «Κυνόδοντα» οι «Άλπεις»

Συντάκτης Τόνια Φιλιππή

Από την  Πέμπτη στις 27 Οκτωβρίου, στις Eλληνικές αίθουσες κάνει πρεμιέρα η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου σε συνεργασία με τον Ευθύμη Φιλίππου, «Άλπεις» (Alps).

Μετά τον «Κυνόδοντα» έρχονται οι «Άλπεις»

Με αφορμή της πρεμιέρας της ταινίας, η οποία βραβεύτηκε στο 68ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, με το Βραβείο Σεναρίου, ο γνωστός σεναριογράφος-σκηνοθέτης Γιώργος Λάνθιμος, μίλησε για την κρίση και κατά πόσο αυτή έχει επηρεάσει τον κινηματογράφο στην Ελλάδα.
 «Η επιτυχία του “Κυνόδοντα” σήμαινε πολλά πράγματα για μένα, αλλά λίγα, για το πόσο εύκολα θα έκανα τη νέα μου ταινία. Δεν ήταν καθόλου σίγουρο πως οι “Άλπεις” θα γυρίζονταν στην Ελλάδα. Εξέτασα την περίπτωση να γυρίσω την ταινία στο εξωτερικό, αλλά από συναισθηματισμό και πείσμα αποφάσισα να την κάνουμε στην Ελλάδα. Δεν νομίζω ότι είμαι διατεθειμένος να ξανακάνω μια ταινία με αυτόν τον τρόπο. Αλλά και η κρίση να μην υπήρχε, αν έχω την ευκαιρία να κάνω μια ταινία εκτός Ελλάδας, θα ήθελα να το δοκιμάσω. Τώρα απλώς η ανάγκη γίνεται πιο επιτακτική. Το να μη μπορείς να βρεις ούτε τα βασικά πράγματα για να κάνεις μια ταινία, απλά στο κάνει πιο επιτακτικό να κάνεις κάτι κάπου αλλού. Ειδικά όταν στο εξωτερικό υπάρχουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται να στηρίξουν αυτό που κάνουμε. Άλλωστε εύχομαι να μπορέσω να ξανακάνω μια ταινία στην Ελλάδα».
alps
Η ιστορία της ταινίας:
Μια νοσοκόμα, ένας τραυματιοφορέας, μια αθλήτρια ρυθμικής γυμναστικής και ο προπονητής της έχουν δημιουργήσει μια ομάδα. Αντικαθιστούν νεκρούς ανθρώπους. Προσλαμβάνονται από τους φίλους και τους συγγενείς των νεκρών. Η ομάδα ονομάζεται Άλπεις και ο αρχηγός της, ο τραυματιοφορέας, ονομάζεται Mont Blanc. Τα μέλη της ομάδας είναι υποχρεωμένα να λειτουργούν σύφωνα με κάποιους κανόνες που έχει ορίσει ο αρχηγός. Η νοσοκόμα δεν υπακούει αυτούς τους κανόνες.
Παίζουν οι ηθοποιοί: Αγγελική Παπούλια, Άρης  Σερβετάλης, Τζόνι Βεκρής και στον ρόλο της αθλήτριας η Ariane Labed (Αριάν Λαμπέντ)
Σενάριο: Ευθύμης Φιλίππου, Γιώργος Λάνθιμος
Σκηνοθεσία: Γιώργος Λάνθιμος

H Unesco αναγνώρισε την Παλαιστίνη


ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

Παρά την αντίδραση των ΗΠΑ και της Γερμανίας, η Παλαιστίνη έγινε δεκτή από την Unesco. Οι ασφυκτικές πιέσεις δεν έπιασαν τόπο

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΕΙΑ 2011

Με τα εγκαίνια δύο εκθέσεων συνεχίζεται THN Τετάρτη 02 Νοεμβρίου στην Αστική Σχολή το πρόγραμμα των εκδηλώσεων «Αικατερίνεια 2011». Πρόκειται για την έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «Νερό Πηγή Ζωής» και την έκθεση ζωγραφικής - φοιτητών της πόλης μας - της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. 

Ειδικότερα, με την έκθεση φωτογραφίας με θέμα: «Νερό Πηγή ζωής» συμμετέχει στα φετινά δρώμενα η εφορεία φωτογραφίας «ΙΡΙΔΑ» της Εστίας Πιερίδων Μουσών. Τα μέλη του τμήματος φωτογραφίας, με την ξεχωριστή του φωτογραφική ματιά το καθένα, παρουσιάζουν το απειροελάχιστο κομμάτι της ροής του νερού μέσα στο χρόνο.

Στην έκθεση ζωγραφικής φοιτητών της πόλης μας - της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών - συμμετέχουν οι: Ηλιάσκου Αναστασία, Καραμήτας Αθανάσιος, Μανουσαρίδου Ελένη, Σαλασίδου Μαριάννα, Σοφιανίδου Χαρούλα, Χρυσοστάλη Μαρία.

Τις εκθέσεις επιμελήθηκε η Ευαγγελία Μαμούρη, Αρχιτέκτων – Μουσειολόγος. Τα εγκαίνια των εκθέσεων(ώρα 19:30), πλαισιώνονται μουσικά από την χορωδία της Μορφωτικής Ένωσης Καταφυγιωτών.

Οι εκθέσεις θα διαρκέσουν έως τις 12 Νοεμβρίου και το κοινό μπορεί να τις επισκέπτεται καθημερινά από τις 09:00 π.μ. έως τις 13:30 και από τις 17:30 έως τις 20:30.
 

Αισιόδοξο μήνυμα αντίστασης του βιβλίου απέναντι στην κρίση NAFTEMPORIKI.GR

Το υψηλό επαγγελματικό επίπεδο χαρακτήρισε τη γερμανική διοργάνωση της Διεθνούς Έκθεσης Φρανκφούρτης (12-16 Οκτωβρίου), για μια ακόμη φορά.

Το υψηλό επαγγελματικό επίπεδο χαρακτήρισε τη γερμανική διοργάνωση της Διεθνούς Έκθεσης Φρανκφούρτης (12-16 Οκτωβρίου), για μια ακόμη φορά. Συνολικά, 7.384 εκθέτες από 106 χώρες συμμετείχαν στη φετινή έκθεση, καταλαμβάνοντας 340.000 τετραγωνικά μέτρα και φιλοξενώντας 3.200 εκδηλώσεις, με τον αριθμό των επισκεπτών να σημειώνει μικρή αύξηση κατά 1%, φτάνοντας τα 280.194 άτομα (από 279.325 το 2010).
Η ελληνική παρουσία
Πολλοί περισσότεροι από το αναμενόμενο Έλληνες εκδότες συμμετείχαν στην Έκθεση, περνώντας ένα αισιόδοξο μήνυμα αντίστασης του βιβλίου απέναντι στην κρίση. Στο εθνικό περίπτερο - που οργάνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού και τοΕθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) με τη συνεργασία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκδοτών Βιβλιοπωλών (ΠΟΕΒ)- συμμετείχαν 15 εκδοτικοί οίκοι, οι οποίοι έλαβαν μέρος είτε με ειδικό stand (Καστανιώτης, Πατάκης, 'Αγρα και Μέλισσα) είτε με βιβλιοθήκες (Ζήτη, Ιανός, Ίων, Καλέντης, Καπόν, Μέγας Σείριος, Μεταίχμιο, Παπαδόπουλος, Σύγχρονοι Ορίζοντες, Το Θείον Φως, Τροφούπολη) καθώς και το Ίδρυμα Ελληνικού Πολιτισμού - Παράρτημα Βερολίνου, και το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ), ενώ δύο άλλοι εκδότες -MM Publications και Βέφα Αλεξιάδου- κατέλαβαν χώρους εκτός του συλλογικού περιπτέρου της χώρας μας. Επίσης, πολλοί άλλοι εκδότες, βιβλιοπώλες, λογοτεχνικοί πράκτορες, και επαγγελματίες του κλάδου επισκέφθηκαν την Φρανκφούρτη και πραγματοποίησαν παραγωγικές επαφές κατά τη διάρκειά της.
Τα ψηφιακά μέσα στο επίκεντρο
Στο επίκεντρο των συζητήσεων, συνεδρίων και σεμιναρίων της Έκθεσης βρέθηκαν τα ψηφιακά μέσα, με αφορμή την κοινή διαπίστωση ότι το ψηφιακό βιβλίο ξεπέρασε τα «σύνορα» του αγγλόφωνου κόσμου, επεκτεινόμενο δυναμικά στη γαλλική, γερμανική, ισπανική και διεθνή αγορά καθώς και στις χώρες του Τρίτου Κόσμου. Η αγορά της Ασίας ξεπέρασε ήδη αυτή της Ευρώπης, ως ποσοστό των πωλήσεων e-books. «Δεν πρόκειται να μεταμορφωθούμε ωστόσο στο μέλλον, σε μια έκθεση τεχνολογίας», διευκρίνισε σε συνέντευξή του ο διευθυντής της Έκθεσης, Juergen Boos. Παρότι η ψηφιοποίηση αλλάζει με ριζικό τρόπο όλα τα στάδια παραγωγής και διανομής του βιβλίου, «το e-book δεν πρόκειται να υποκαταστήσει εξ ολοκλήρου το έντυπο βιβλίο. Είμαστε η μεγαλύτερη έκθεση βιβλίου στον κόσμο, μιας βιομηχανίας η οποία έχει τη μεγαλύτερη συμμετοχή στην παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου», συμπλήρωσε ο διευθυντής της Έκθεσης.

«Αικατερίνεια 2011»



«Η Πιερία των χαρτών και της Μνήμης», από την προσωπική συλλογή του Ιωάννη Μεγαλόπουλου παρουσιάζεται από το βράδυ της περασμένης Κυριακής στον εκθεσιακό χώρο του Επιμελητηρίου Πιερίας. Τα εγκαίνια της έκθεσης αποτέλεσαν την επίσημη πρεμιέρα των  Αικατερινείων, που φέτος αποτελούν προπομπό του αφιερώματος στα «100 χρόνια ελεύθερης πόλης».
Στην εκδήλωση - η έναρξη της οποίας έγινε από τον Δήμαρχο Κατερίνης Σάββα Χιονίδη και από τον Πρόεδρο του Οργανισμού Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Πρόνοιας Θωμά Παπαδημητρίου - παρέστησαν ο εκπρόσωπος της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους και Κατερίνης π.Ιωακείμ Οικονομίκος, η Αντιπεριφερειάρχης Σοφία Μαυρίδου, ο Αντιδήμαρχος Κατερίνης Αλέξανδρος Γιουμίδης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πιερίας Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, Δημοτικοί σύμβουλοι, εκπρόσωποι τοπικών αρχών, φορέων, συλλόγων και πλήθος κόσμου.
Σάββας Χιονίδης: «Ο Δήμος Κατερίνης επενδύει σταθερά στην παιδεία και στον πολιτισμό»
Σε χαιρετισμό του κατά την έναρξη της εκδήλωσης ο Δήμαρχος Κατερίνης Σάββας Χιονίδης τόνισε μεταξύ άλλων: «Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές είναι σημαντικό να μιλάμε για πολιτισμό, που αποτελεί διέξοδο και μεγάλη ανάσα για όλους μας. Ο Δήμος Κατερίνης επένδυσε και θα επενδύει σταθερά στην παιδεία και στον πολιτισμό, που αποτελούν για μας μεγάλο στόχο.
           
Για τον Δήμο Κατερίνης, οι τέχνες και ο πολιτισμός, είναι εργαλεία για την ανάπτυξη της πόλης μας. Πρόκειται για ζωντανά κύτταρα της τοπικής κοινωνίας, που διατηρούν αμφίδρομη σχέση με τους δημότες, αλλά και τους επισκέπτες της περιοχής μας.

Στο πλαίσιο αυτό και με επίκεντρο την αρχή «Πολιτισμός για όλους» σχεδιάσαμε τα φετινά «Αικατερίνεια» έναν θεσμό που, χρόνο με το χρόνο, έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των φίλων του πολιτισμού, ως μία μεγάλη γιορτή των τεχνών.

Μέσα από ένα ζωντανό και υψηλής αισθητικής πρόγραμμα, αφιερωμένο στα «100 χρόνια Ελεύθερης πόλης», τα «Αικατερίνεια 2011» φιλοδοξούν να προσφέρουν υψηλής ποιότητας δρώμενα.

Παράλληλα, επιδιώκουν να διαφυλάξουν την πολιτιστική μας κληρονομιά, να προβάλλουν σημαντικές συλλογές και μνήμες, να αναδείξουν ποικίλες εκφάνσεις της πλούσιας τοπικής καλλιτεχνικής δημιουργίας του παρόντος, αλλά και να καταθέσουν μια πολιτιστική πρόταση με προοπτική.

Θέλουμε ο θεσμός αυτός να φέρει πιο κοντά στη Τέχνη και τον Πολιτισμό τους κατοίκους του διευρυμένου Δήμου μας. Να γεμίσει η ψυχή των Δημοτών μας με εικόνες και μηνύματα που - παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες για όλη τη χώρα - θα τους αφήσουν μια γλυκιά γεύση και έναν δημιουργικό προβληματισμό.

Από την πλευρά μας, ο Οργανισμός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Πρόνοιας και εγώ προσωπικά θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να διαφυλάξουμε τον θεσμό αυτό και να τον κάνουμε συνεχώς καλύτερο.

Με αυτές τις σκέψεις, συγχαίρω θερμά τους συμμετέχοντες στη φετινή διοργάνωση  και προσκαλώ όλους τους δημότες να αγκαλιάσουν τις εκδηλώσεις μας με ξεχωριστό ενδιαφέρον.
            Ο κος Χιονίδης συνεχάρη το Δ.Σ. του Οργανισμού, για το αξιόλογο πρόγραμμα, που διαμορφώθηκε σε συνεργασία με πολιτιστικές δυνάμεις του τόπου, ενώ απένειμε στον κο Ιωάννη Μεγαλόπουλο αναμνηστικό δίπλωμα για την εξαιρετική του συλλογή και την τιμή που έκανε στον Δήμο να την παρουσιάσει στο πλαίσιο των Αικατερινείων.

Τα αλκοολούχα ποτά σχετίζονται με καρκίνο στους άνδρες

NOOZ

Οι άνδρες που πίνουν περισσότερα απότέσσερα αλκοολούχα ποτά καθημερινά,έχουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν καρκίνο του στομάχου, σύμφωνα με νέα μεγάλη ευρωπαϊκή επιστημονική έρευνα με ελληνική συμμετοχή, η οποία δεν διαπίστωσε ανάλογο κίνδυνο για τις γυναίκες που πίνουν πολύ.

Οι ερευνητές (μεταξύ των οποίων η καθηγήτριαΑντωνία Τριχοπούλου της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Αθηνών), με επικεφαλής τον δρα Έρικ Ντούελ του Καταλανικού Ινστιτούτου Ογκολογίας της Βαρκελώνης, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «American Journal of Clinical Nutrition» μελέτησαν περισσότερους από 500.000 ενήλικες και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι φανατικοί πότες κινδυνεύουν από καρκίνο περισσότερο από όσους πίνουν λίγο ή καθόλου.

Στο σύνολο του δείγματος, περίπου 10.000 άνδρες και 2.300 γυναίκες έπιναν πάνω από τέσσερα ποτά τη μέρα κατά μέσο όρο. Οι άνδρες (και όχι οι γυναίκες) είχαν διπλάσιο κίνδυνο να εμφανίσουν καρκίνο του στομάχου μέσα στην επόμενη δεκαετία, σε σχέση με όσους έπιναν το πολύ μισό ποτό τη μέρα.

Συγκρίνοντας τις επιπτώσεις των επιμέρους ποτών, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η μπίρα φάνηκε να σχετίζεται περισσότερο με τη νόσο, σε σχέση με το κρασί ή με τα άλλα είδη αλκοόλ. Πάντως οι επιστήμονες διευκρίνισαν ότι η μελέτη τους δεν αποδεικνύει ότι είναι οπωσδήποτε το πολύ αλκοόλ αυτό που προκαλεί τον καρκίνο του στομάχου σε μερικούς άνδρες.

Επίσης επεσήμαναν ότι ο απόλυτος κίνδυνος για ένα «βαρύ» πότη ίσως είναι μικρός, καθώς από τα 13.000 άτομα που έπιναν πολύ, μόνο 33 εμφάνισαν καρκίνο του στομάχου στη διάρκεια της μελέτης.

Πάντως οι ειδικοί συστήνουν να πίνει κανείς αλκοόλ με μέτρο, δηλαδή οι άνδρες μέχρι δύο ποτά τη μέρα και οι γυναίκες μέχρι ένα. Προηγούμενες έρευνες έχουν συσχετίσει το αλκοόλ με τον καρκίνο του στόματος και του λαιμού, καθώς και με άλλα προβλήματα υγείας, ιδίως του ήπατος.

Ο καρκίνος του στομάχου είναι μια σχετικά σπάνια μορφή της νόσου στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Το κάπνισμα θεωρείται παράγων κινδύνου, γεγονός που δυσκολεύει τη διάκριση των συνεπειών του αλκοόλ από το τσιγάρο, καθώς συνήθως οι πότες πίνουν και καπνίζουν πολύ ταυτόχρονα. Η νέα μελέτη πάντως διέκρινε το αλκοόλ ως ξεχωριστό παράγοντα κινδύνου από το τσιγάρο ή από την μόλυνση με το βακτήριο H.pylori, που προκαλεί έλκος και μπορεί επίσης να οδηγήσει σε καρκίνο.

Η επίπτωση του αλκοόλ στον καρκίνο αποδίδεται πιθανώς σε ένα υποπροϊόν του μεταβολισμού του αλκοόλ, την ακεταλδεϋδη, που θεωρείται καρκινογόνος ουσία. Επιπροσθέτως, η μπίρα περιέχει άλλες ουσίες, τις νιτροζαμίνες, που έχει δειχτεί ότι προκαλούν καρκίνο στα ζώα. Έτσι, κατά τους ερευνητές, είναι πιθανό ότι ο συνδυασμός των νιτροζαμινών με την ακεταλδεϋδη, ειδικά στην περίπτωση της μπίρας, αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο του στομάχου.

ΟΛΥΜΠΟΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ




Θα ετοιμαστούμε για να κάνουμε μαζί μια ανάβαση στο μυθικό αυτό βουνό και να ανακαλύψουμε τα μυστικά του. Ανεβαίνοντας το, θα διαπιστώσετε και εσείς , οτί οι θρύλοι το τυλίγουν απο κάθε πλευρά. Εχουν ακουστεί απίστευτες ιστορίες για αυτό το βουνό. Για νεραϊδότοπους, για επισκέψεις ιπτάμενων δίσκων στο "μπαλκόνι" του Δία, για ισχυρά ηλεκτρομαγνητικά πεδία κ.α. Όλα αυτά φυσικά, μπορεί να είναι απλοί μύθοι, μπορεί να είναι και φανταστικές ιστορίες. Ένα όμως είναι σίγουρο. ότι οι κάτοικοι στις γύρω περιοχές του Ολύμπου, έχουν να σας πούνε πολλές ιστορίες γιατί ζούνε καθημερινά αυτούς τους θρύλους...Μέσα σε όλα αυτά , ένα μεγάλο ρόλο παίζουν και τα ανεξήγητα φυσικά φαινόμενα του Ολύμπου. Πανω στα οποία έχουν γίνει δεκάδες μελέτες απο πάρα πολλούς επιστήμονες , φυσικούς, γεωλόγους και άλλους. Θα προσπαθήσουμε λοιπόν μαζί, εδω στο Ελληνικό Αρχείο, να δούμε τα κυριότερα απο αυτά τα "μυστικά" του Ολύμπου.
Το Στεφάνι του Δία

Όποιος βρεθεί στην περιοχή του Ολύμπου, που απο τα αρχαία χρόνια ονομάστηκε "Το στεφάνι του Δία", θα αντικρίσει ένα εκπληκτικό φαινόμενο. Κάθε πρωί με την ανατολή του Ηλίου, οι σκιές που δημιουργούντε στην κόψη του βουνού, απεικονίζουν το πρόσωπο του Δία με όλα τα χαρακτηριστικά του! Έιναι ένα γεγονός , το οποίο όλοι οι κάτοικοι των γύρω χωριών του Ολύμπου γνωρίζουν εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Η τοποθεσία αυτή, έχει ονομαστεί "Ο θρόνος του Δία"!


U.F.O Στον Όλυμπο


Eδώ και πέντε χρόνια, ένα εκπληκτικό U.F.Ο έχει γίνει μόνιμος κάτοικος στους νομούς Πιερίας και Μαγνησίας και γενικότερα στην ευρύτερη περιοχή του Ολύμπου.Το έχουν δει εκατοντάδες άτομα, κάθε φορά με το ίδιο δέος. Πότε εμφανίζεται με τρομερή ταχύτητα από τη θάλασσα και σε δευτερόλεπτα φτάνει στην κορφή του Ολύμπου και εξαφανίζεται από πίσω του, πότε προβάλλει ορμητικό από τις χαράδρες του βουνού, άλλες φορές πάλι ακολουθεί απαλά το ανάγλυφο του εδάφους και χάνεται πέρα από το κάστρο του Πλαταμώνα, ακολουθώντας τις στροφές του δρόμου.

Οι ιστορίες και οι μύθος για εξωγήινους και όντα έχουν την τιμητική τους κάθε φορά που αυτό το U.F.Ο κάνει την εμφάνιση του. Οι μύθοι για την «επιστροφή των Ε» και τα μυστικά εξωτικά όπλα που είναι θαμμένα στις χαράδρες του βουνού και που θα κάνουν κυρίαρχη την Ελλάδα οργιάζουν. Οπως λέγεται απο κάποιους, το συγκεκριμένο U.F.Ο έχει Ελληνικό όνομα! Οτι δεν έρχεται από έναν άλλον κόσμο, αλλά από τα υπόστεγα μιας εταιρείας του Βόλου. Το όνομά του; «Πήγασος»! Και η κατασκευάστρια εταιρεία του κάνει εκεί τις δοκιμές του.Τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι το σύστημα αξιολογείται και πιθανόν θα αγοραστεί από τον ελληνικό στρατό.



Στην υπόλοιπη Ελλάδα θα πρέπει να ψάξουμε για μια άλλη εταιρεία, με το όνομα 3 SIGMA S.Α. , με έδρα στην οδό Μεσογείων στην Αθήνα (και παρουσία 15 τουλάχιστον χρόνων στο χώρο), που ειδικεύεται σε μη επανδρωμένα οχήματα και ιπτάμενους στόχους. Το δικό της U.A.V, με το επίσης Ελληνικό όνομα «Νέαρχος», μεσουρανεί στους ουρανούς κυρίως της Κρήτης, αφού στις Μουρνιές του Νομού Χανίων βρίσκεται το εργοστάσιο της. Τα άλλα ιπτάμενα οχήματά της, ο «Ερμής» και η «Αλκυόνη», αλωνίζουν τους Ελληνικούς ουρανούς, εκπαιδεύοντας χειριστές ραντάρ και οπλικών αντιαεροπο ρικών συστημάτων. Με τη συνεργασία που υπέγραψε πριν από καιρό με τη Γερμανική SΤΝ ΑTLAS (Reinmental Group) που αφορά τη δημιουργία ενός ευφυούς συστήματος αυτόματης πλοήγησης μη επανδρωμένων αεροσκαφών, είναι σίγουρο ότι πολλοί θα είναι οι μάρτυρες U.F.O σε διάφορα σημεία της Ελλάδος για τα επόμενα χρόνια.
Οι πυραμίδες του Ολύμπου

Υπάρχουν οι πυραμοειδές κορυφές του Ολύμπου ,οι οποίες σύμφωνα με την παράδοση αλλά και την άποψη μελετητών, μόνο τυχάιες δεν έιναι.. Απο την αρχαία Ελλάδα ξέρουμε ότι όλες οι σημαντικές τοποθεσίες που επέλεγαν οι Έλληνες, βρίσκονταν σε στρατηγικής σημασίας σημεία ή και σε ιερούς τόπους απο την ίδια την φύση. Κάτι τέτοιο συμβαίνει και με τις πυραμίδες του Ολύμπου. Μόνο που σύμφωνα με την παράδοση αλλά και τις ιστορίες των κατοίκων του Ολύμπου ,οι οποίες σώζονται μέχρι σήμερα, αυτές οι πυραμίδες δημιουργήθηκαν τους αρχαίους χρόνους, είτε απο μια προηγμένη ανθρώπινη τεχνολογία, αφού φαίνονται να είναι λαξευμένες, είτε ότι τις δημιούργησαν οι ίδιοι οι θεοί για δικά τους στρατηγικά σημεία. Στις τρεις αυτές κορυφές των πυραμίδων βρίσκονται οι περιοχές Τούμπα, Αγ.Αντώνιος και Προφήτης Ηλίας αντίστοιχα.


Το σημαντικό και καθόλου μυθολογικό στοιχείο για τις πυραμίδες είναι οι αποστάσεις και οι μοίρες που σχηματίζουν οι γωνίες τους! Επιστήμονες λένε οτι την ίδια ακριβως γωνία έχουν και τα 3 αστέρια της ζώνης του Ορίωνα στον ουρανό. Τις λεγόμενες "Τρείς Βασιλείες". Απο τα 3 αυτά άστρα, τα δύο είναι σε εύθεία γραμμή και το τρίτο απέχει 27 μοίρες. Ακριβώς την ίδια γωνία μοιρών αλλα και την πλήρη ταύτιση με τα 3 άστρα του Ορίωνα, έχουν οι 3 πυραμίδες του Ολύμπου. Σκεφτήκατε πού αλλού στην Γή, συμβαίνει η ίδια αυτή ακριβώς ευθυγράμμιση με την ζώνη του Ορίωνα; Ναί, καλά το σκεφτήκατε.. Στις πυραμίδες της Γκίζας στην Αίγυπτο! Και εδώ έρχονται οι ιστορίες και οι μύθοι, για το κατα πόσο είναι φυσικές ή.... τεχνητές, οι πυραμίδες του Ολύμπου.

Η Εκκλησία του Προφήτη Ηλία

Πολλοί είναι οι κάτοικοι αλλά και οι επιστήμονες, οι οποίοι έχουν αναφέρει πως στην περιοχή που βρίσκεται η Εκκλησία του προφήτη Ηλία στον Όλυμπο, υπάρχουν πολύ ισχυρά ηλεκτρομαγνητικά πεδία. Μάλιστα υπάρχουν μαρτυρίες πολλών ανθρώπων οι οποίοι παρευρίσκονταν σε λειτουργίες τις Εκκλησίας, να λένε οτι ένιωθαν μία ανατριχίλα και τους σηκώνονταν τα μαλλιά απο την ισχυρή ηλεκτρική φόρτιση του χώρου

Οι Πιερίδες Μούσες

Ο μύθος των Πιερίδων μουσών, είναι πολύ γνωστός στους κατοίκους των χωριών γύρω απο τα Πιέρια Όρη. Ο ποταμός που κατεβαίνει απο τα Πιέρια όρη ονομάζεται "Μόρνος" ποταμός (Ο όρος Μόρος σημαίνει σκοτεινός) ο οποίος σύμφωνα με τους θρύλους της περιοχής, συνδέεται με τον ποταμό Λυκώνα των Μουσών. Εκεί οι κάτοικοι έχουν γίνει μάρτυρες αρκετών μυστήριων φαινομένων. Βοσκοί, εργάτες, αλλα και κάτοικοι της περιοχής, έχουν αναφέρει οτι έβλεπαν γυμνές κοπέλες να χορεύουν στο δάσος τραγουδώντας και διάφορα άλλα τέτοια φαινόμενα που τα χαρακτήριζαν σαν Μούσες. Και όπως ήταν αναμενόμενο ,οι κάτοικοι φοβόντουσαν και κλείνονταν στα σπίτια τους. Απο την άλλη όμως υπήρχαν και μερικά φαινόμενα σε αυτές τις περιοχές, τα οποία οι κάτοικοι τα χαρακτήριζαν ώς δαιμονικά. Όπως π.χ. η μαρτυρίες για το "μαλλιαρό χέρι" ,όπως το ονόμασαν στο χωριό Κόρνα, το οποίο το έβλεπαν σε ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι του χωριου και τους προκαλούσε ένα τεράστιο τρόμο.

Το εγκαταλελειμμένο χωριό Σκοτεινά

Κατηφορίζουμε για το χωριό Σκοτεινά στον Όλυμπο. Πλεόν δεν υπάρχει ψυχή στο χωριό. Κάτι, έκανε τους κατοίκους του να φύγουν πανικόβλητοι απο το χωριό, που συνορεύει με τον ποταμό Μόρνο που όπως αναφέραμε και πρίν, Μόρνα σημαίνει σκοτάδι... Το συγκεκριμένο χωριό κάποτε ήταν γεμάτο ζωή. Υπήρχε μεγάλη δραστηριότητα των κατοίκων σε κτηνοτροφία, δασοκομία και υπήρχε και ένα εργοστάσιο ξυλείας. Μέσα στο συγκεκριμένο εργοστάσιο μάλιστα, το οποίο έχει εγκαταλειφθεί απο την δεκαετία του '60, υπάρχουν ακόμα άθικτα τα έγραφα, τα βιβλία και διάφορα άλλα αντικείμενα ,σαν να τα άφησε κάποιος εκεί, μόλις έναν μήνα πρίν. Ο λόγος που εχεί συμβεί αυτό στο συγκεκριμένο χωριό, είναι γιατί οι κάτοικοι δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένοι με ότι συνέβαινε. Μάλιστα αρκετοί ήταν εκείνοι οι οποίοι προσπάθησαν να έρθουν σε επαφή με κάποιον πρώην κάτοικο του χωριού, ώστε να τους πούν μερικά απο τα περιστατικά που είχαν προκαλέσει τρόμο στο χωριό και ανάγκασαν τους κάτοικους του να το εγκαταλείψουν, αλλά όλοι οι κάτοικοι ,κατά έναν περίεργο τρόπο, ακύρωναν αυτές τις συναντήσεις την τελευταία στιγμή.
Πόρτες του Ολύμπου (Σπήλαιο Τσακαλόπετρας)

Η περιοχή Πόρτες του Ολύμπου , αποτελεί ενα από τα ισχυρότερα γεωμαγνητικά μέρη της Ελλάδας. Σε αυτήν την περιοχή υπάρχουν οι μαρτυρίες για φώτα στον ουρανό, για ηλεκτρομαγνητικά πεδία αλλά κυρίως και για εξαφανίσεις κατοίκων της περιοχής. Συγκεκριμένα ένας κάτοικος αφού είχε εξαφανιστεί για 3 μέρες, όταν επέστρεψε περιέγραφε περίεργα πράγματα .Μέχρι και ότι αντίκρισε υπόγειες πόλεις.

Στην συγκεκριμένη περιοχή, υπάρχει μια πάρα πολύ σημαντική σπηλιά. Η σπηλιά της Τσακαλόπετρας. Το συγκεκριμένη σπήλαιο έχει μια ιστορία 600 ετών, από την εποχή της τουρκοκρατίας, όταν κάτοικοι του χωριού την χρησιμοποιούσαν σαν κρησφύγετο απο τους Τούρκους αλλά και από τούς Γερμανούς στην συνέχεια. Το συγκεκριμένο σπήλαιο ,αποτέλεσε και σημείο συγκεντρώσεων της Φιλικής Εταιρείας. Επίσης λέγεται ότι το ισχυρό γεωμαγνητικό και ηλεκτρικό πεδίο,με το οποίο είναι φορτισμένη η συγκεκριμένη σπηλιά της Τσακαλόπετρας, έχει κινήσει το ενδιαφέρον και επιστημόνων της ΝΑSΑ ώστε να κάνουν τα δικά τους πειράματα.

Μέσα σε αυτό το σπήλαιο υπάρχει και ένα Εκκλησάκι στο οποίο η Φιλική Εταιρεία του Κοραή , είχε αφήσει έγγραφα-εντολές προς τους κατοίκους του χωριού, τα οποία έγγραφα σώζονται μέχρι και σήμερα.

Υπάρχουν οι μαρτυρίες ορειβατών του Χιονοδρομικού Ορειβατικού Κέντρου Ελασσόνας που αναφέρουν πως κάνοντας αναρρίχηση στην περιοχή του σπηλαίου ακούγανε πεντακάθαρα ομιλίες τις οποίες δεν μπορούσαν να εντοπίσουν από πού έρχονταν.

Οπως θα διαπιστώσατε και εσείς μέχρι τώρα, οι θρύλοι και οι ιστορίες γύρω απο αυτό το ιερό βουνό, έιναι αμέτρητοι. Είτε πρόκειται για φυσικά φαινόμενα, είτε πρόκειται ανεξήγητα γεγονότα, ή ακόμα και για μύθους που κρατάνε για χρόνια, ένα είναι σίγουρο, οτι ο Όλυμπος στην μύθολογημένη ιστορία, δεν αποτέλεσε τυχαία το σημαντικότερο μέρος της Ελλάδας.... Δεν αποτέλεσε τυχαία, το κέντρο του κόσμου!