Δευτέρα, 31 Ιουλίου 2017

Ξέρετε πόσες θερμίδες πίνετε;

Έχετε σκεφτεί ποτέ πόσες θερμίδες καταναλώνετε πίνοντας υγρά;Έχετε σκεφτεί ποτέ πόσες θερμίδες καταναλώνετε πίνοντας υγρά; Aν αναλογιστείτε ότι το καλοκαίρι ειδικότερα, λόγω ζέστης κα αφυδάτωσης πίνουμε πολύ περισσότερα υγρά, τότε σίγουρα «φορτώνετε» τον οργανισμό σας με πολύ περισσότερες θερμίδες, απ’ όσο νομίζετε.
Τους θερινούς μήνες
η θερμοκρασία ανεβαίνει και νιώθουμε τη δίψα πιο έντονη. Αυτό έχει ως φυσικό επακόλουθο την αυξημένη ανάγκη μας σε υγρά και όχι τόσο σε φαγητό. Παρ’ όλο, όμως, που παρατηρείται το καλοκαίρι μείωση στην ποσότητα φαγητού και αύξηση στην κατανάλωση υγρών, γιατί τα κιλά δεν μας εγκαταλείπουν; Από έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί έχει αποδειχθεί ότι ο οργανισμός μας δεν αναγνωρίζει τις υγρές θερμίδες με τον ίδιο τρόπο που αναγνωρίζει τις θερμίδες που λαμβάνουμε από τροφές. Αυτό σημαίνει ότι τα υγρά δεν μας χορταίνουν, όμως αποθηκεύονται. Αν σκεφτούμε πόσες θερμίδες μπορούμε να καταναλώσουμε πίνοντας συνηθισμένα ροφήματα καθημερινά, εύκολα καταλαβαίνει κάποιος ότι αυτό μπορεί όχι μόνο να μας εμποδίσει να χάσουμε κιλά, αλλά και να μας οδηγήσει στην πρόσληψη βάρους. Ας δούμε, λοιπόν, τα πιο συχνά υγρά που καταναλώνουμε το καλοκαίρι και πώς επηρεάζουν τη διατροφή μας.
Νερό: Είναι εύκολο να το παραβλέψουμε, αλλά το νερό αποτελεί βασικό μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Το νερό είναι η πιο υγιεινή και φθηνή επιλογή, ανά πάσα στιγμή. Δεν έχει θερμίδες και δεν περιέχει σάκχαρα που μπορούν να βλάψουν τα δόντια. Αν δεν σας αρέσει η γεύση του νερού, δοκιμάστε ανθρακούχο νερό ή προσθέστε μια φέτα λεμόνι ή λάιμ. Θα μπορούσατε επίσης να προσθέσετε στο νερό σας λίγο σκουός, χωρίς καμία προστιθέμενη ζάχαρη ή λίγο χυμό φρούτων για γεύση. Το απλό τσάι, το τσάι με γεύση φρούτων και ο καφές (χωρίς την προσθήκη ζάχαρης), αποτελούν επίσης καλές επιλογές.
Γάλα: Το γάλα είναι μια καλή πηγή ασβεστίου, ένα μέταλλο που βοηθά στην οικοδόμηση και τη διατήρηση υγιών οστών. Επίσης περιέχει πρωτεΐνες, βιταμίνες και άλλα μέταλλα, ενώ δεν προκαλεί τερηδόνα. Για μια υγιεινή επιλογή, επιλέξτε ημι-αποβουτυρωμένο, 1% λιπαρά ή αποβουτυρωμένο γάλα.
=Περιορίστε την κατανάλωση μιλκσέικ, συμπυκνωμένου γάλακτος και προϊόντων με βάση το γάλα τα οποία περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη.
Χυμοί και smoothies: Οι χυμοί φρούτων και λαχανικών αλλά και τα smoothies περιέχουν μια ποικιλία βιταμινών που είναι καλές για την υγεία μας. Ένα μικρό ποτήρι χυμού φρούτων μετράει ως μία από τις συνιστάμενες, πέντε, καθημερινές μερίδες σας για φρούτα και λαχανικά. Αλλά, ένα ποτήρι χυμό θα πρέπει πάντοτε να είναι μόνο μία από τις 5 μερίδες την ημέρα, επειδή δεν περιέχει τις φυτικές ίνες που βρίσκουμε στα φρούτα και τα λαχανικά. Ο χυμός φρούτων περιέχει, επίσης, ζάχαρη που μπορεί να βλάψει τα δόντια. Είναι καλύτερα να το καταναλώνετε με ένα γεύμα, αφού αυτό μπορεί να βοηθήσει στην προστασία των δοντιών.
Ανθρακούχα ποτά, νερά με γεύση, σκουός: Αυτά μπορεί να περιέχουν πολλά πρόσθετα σάκχαρα και πολύ λίγα θρεπτικά συστατικά. Επίσης, περιέχουν υψηλή ποσότητα ζάχαρης και αυτό σημαίνει ότι έχουν, επίσης, υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση του βάρους. μείωση αυτών των ποτών είναι ένας καλός τρόπος για τη μείωση των θερμίδων που καταναλώνετε καθημερινά, αν θέλετε να χάσετε βάρος.
Μάθε και αυτό: Αν σε μια τυπική ημέρα, πιείτε ένα cafe latte το πρωί, ένα χυμό στην παραλία και ένα ποτήρι σαγκριά στην βραδινή σας έξοδο, θα πάρετε μόνο απ’ τα πόσιμα υγρά 400-500 θερμίδες, όσο δηλαδή ένα πιάτο μακαρόνια με κιμά!
Διατροφικό tip: Προτιμήστε τα ροφήματα χωρίς θερμίδες όπως είναι το παγωμένο τσάι, που σας εφοδιάζει με αντιοξειδωτικά και άλλα θρεπτικά συστατικά, χωρίς να προσθέτει θερμίδες. Αν θέλετε χυμό, επιλέξτε τον φυσικό χυμό αντί για φρουτοποτό ή νέκταρ χυμούς.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιο είναι το καλύτερο ρόφημα για παιδιά και ενήλικους τώρα το καλοκαίρι;
Τα καλύτερα ροφήματα είναι το νερό και το γάλα. Αν σας αρέσουν τα ανθρακούχα ροφήματα, δοκιμάστε να τα αραιώσετε με ανθρακούχο νερό για να μειωθεί η περιεκτικότητα τους σε ζάχαρη ή δοκιμάστε σκουός με γλυκαντικά.

Της Χαράς Μαλιώτη
Κλινική διαιτολόγος, με ειδίκευση
στις Διατροφικές Διαταραχές
chara@projecthealth.com.cy

http://www.mustonline.gr/