Σάββατο, 12 Νοεμβρίου 2016

Οι ικανοποιημένοι εργαζόμενοι δουλεύουν σκληρότερα

Άρθρο της Teresa Amabile, καθηγήτριας στο Harvard Business School, και του ερευνητή Steven Kramer, συγγραφέων του βιβλίου “The Progress Principle.”

__________
“Η εταιρεία ερευνών Gallup-Healthways Well-Being Index σε μια έρευνα που έκανε μεταξύ  1.000 Αμερικανών, διαπίστωσε ότι οι εργαζόμενοι αισθάνονται για τις δουλειές τους και το εργασιακό τους περιβάλλον, χειρότερα από ότι ποτέ . Εργαζόμενοι όλων των ηλικιών κι ανεξαρτήτως εισοδηματικού κριτηρίου, είναι δυσαρεστημένοι με τους προϊσταμένους τους, αδιάφοροι για τις εταιρείες τους καθώς και γι αυτό που κάνουν. Και δεν υπάρχει κάτι που να δείχνει ότι τα πράγματα σύντομα θα βελτιωθούν.
Ο ψυχικός δεσμός μεταξύ εργαζομένων και εταιρείας μπορεί να μοιάζει με πολυτέλεια όταν η οικονομία βρίσκεται σε ύφεση. Όμως μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στην επιβίωση μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού. Σε μια μελέτη του 2010 διαπιστώθηκε ότι η μικρότερη ικανοποίηση από την εργασία συνεπάγεται και χαμηλότερη απόδοση. Η εταιρεία Gallup υπολόγισε ότι το κόστος για την Αμερική από το σπάσιμο αυτού του δεσμού ανέρχεται  στο εντυπωσιακό ποσό των 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων, λόγω της χαμηλότερης παραγωγικότητας κάθε χρόνο! Όταν οι εργαζόμενοι δεν νοιάζονται για τη δουλειά τους ή τους εργοδότες τους, λείπουν περισσότερο, παράγουν λιγότερο, και ρίχνουν την ποιότητα της εργασίας τους .
Κατά την τελευταία δεκαετία, ερευνήσαμε τις αιτίες πίσω από αυτό το πρόβλημα. Για να αποκτήσουμε  άποψη συλλέξαμε περίπου 12.000 ηλεκτρονικές εγγραφές ημερολογίου από 238 εργαζομένους σε επτά διαφορετικές εταιρείες. Η μελέτη σκιαγράφησε την ψυχολογική κατάσταση του κάθε ατόμου κατά την διάρκεια της ημέρας, και επιπλέον ζητήθηκε από τους ερωτηθέντες να καταγράφουν ένα γεγονός που ξεχώρισαν κατά τη διάρκεια της εργασίας τους καθημερινά.
Η έρευνα αποκάλυψε την ενδότερη ζωή των εργαζομένων στην εργασία τους, τις κρυμμένες αντιλήψεις, τα συναισθήματα και τα κίνητρα που βιώνουν, τον τρόπο που αντιδρούν και τι τους κάνει αίσθηση από τα γεγονότα που συμβαίνουν στη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας.
Το αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό. Στο ένα τρίτο των 12.000 εγγραφών στα ημερολόγια, ο καταγραφών εμφανιζόταν είτε δυστυχισμένος είτε χωρίς κίνητρα είτε και τα δύο. Οι εργαζόμενοι εξέφραζαν συχνά αισθήματα όπως απογοήτευση, περιφρόνηση ή αποστροφή. Η έρευνά έδειξε ότι η το εργασιακό περιβάλλον έχει σημαντικό αντίκτυπο στη δημιουργικότητα, την παραγωγικότητα , τη δέσμευση και τη συλλογικότητα των εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι είναι πολύ πιο πιθανό να έχουν νέες ιδέες τις ημέρες που αισθάνονται ευτυχισμένοι. Η κοινή λογική δείχνει ότι η πίεση βελτιώνει την απόδοση, όμως τα δεδομένα έδειξαν ότι στην πραγματικότητα οι εργαζόμενοι έχουν καλύτερες επιδόσεις όταν είναι ικανοποιημένοι μ’ αυτό που ασχολούνται.
Οι προϊστάμενοι μπορούν να βοηθήσουν με την μέθοδο της παρακίνησης ώστε οι εργαζόμενοι να είναι πιο χαρούμενοι στην εργασία. Εξάλλου αυτό είναι δωρεάν!. Η ευημερία των εργαζομένων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους προϊστάμενους τους, και την ικανότητα αλλά και την προθυμία τους να βοηθήσουν στην προσπάθεια των εργαζομένων – μέσω της εξάλειψης των πιθανών εμποδίων, της παροχής βοήθειας και της αναγνώρισης της μεγάλης προσπάθειας. Αναλύοντας τα 64.000 γεγονότα που  καταγράφηκαν στα ημερολόγια κατά τη διάρκεια μιας εργάσιμης ημέρας προκύπτει ότι αυτό που θεωρούν οι εργαζόμενοι πιο σημαντικό – και με διαφορά – είναι απλά να αισθάνονται ότι προοδεύουν σε μια δουλειά που έχει προοπτική. Αυτό επιφέρει συναισθήματα χαράς και τον ενθουσιασμό για την  δουλειά.
Όταν ζητήσαμε από 669 στελέχη διαφορετικών εταιρειών όλου του κόσμου, να κατατάξουν τα πέντε κίνητρα που είναι σημαντικότερα για τους εργαζόμενους, η υποστήριξη της προόδου στην εργασία κατετάγη τελευταία. Το 95% των διευθυντών δεν αναγνωρίζουν καν ότι το  ισχυρότερο κίνητρο των εργαζομένων είναι η πρόοδος σε μια δουλειά με προοπτική. Και μάλιστα βρίσκεται πολύ μπροστά από παραδοσιακά κίνητρα όπως αυξήσεις και μπόνους.
Από τις εταιρείες που μελετήσαμε, ελάχιστοι προϊστάμενοι παρείχαν στους εργαζομένους με συνέπεια τους καταλύτες – αυτονομία, επαρκείς πόρους και γνώση-  για πρόοδο.
Οι εργαζόμενοι περνούν περισσότερο χρόνο στην εργασία από οπουδήποτε αλλού. Η εργασία θα πρέπει να εξευγενίζει και να μη σκοτώνει το ανθρώπινο πνεύμα. Η προώθηση της ευημερίας των εργαζομένων δεν είναι μόνο ηθικό ζήτημα. Υπάρχει και οικονομικό κέρδος για τις ίδιες τις επιχειρήσεις.
Μερικές φορές, το μόνο που απαιτείται είναι οι προϊστάμενοι να βοηθήσουν στις καθημερινές ενασχολήσεις και σε κάποια τεχνικά προβλήματα. Αν αυτοί που διοικούν – από το Διευθύνοντα Σύμβουλο μέχρι τους προϊστάμενους – πιστέψουν ότι η αποστολή τους είναι, εν μέρει, να υποστηρίξουν την καθημερινή πρόοδο την εργαζομένων, θα μπορέσουμε να τερματίσουμε και ν’ απεμπλακούμε από την κρίση, τονώνοντας το ηθικό των εργαζομένων και  αυξάνοντας την παραγωγικότητα της οικονομίας μας.
————
by Αντικλείδι , http://antikleidi.wordpress.com