Τετάρτη, 21 Ιουνίου 2017

Γιατί αποκαλούν όλοι την βιταμίνη Ε «θαυματουργή» -Χαρίζει νιάτα

Όλοι γνωρίζουμε ότι οι βιταμίνες κάνουν καλό στον οργανισμό μας. Το μοσχαρίσιο κρέας και τα καρότα μας προσφέρουν βιταμίνη-Α, ψάρια όπως ο σολωμός Β και D, ενώ
πάντα ακούγαμε τη μαμά ή τη γιαγιά να μας λέει να πίνουμε την πορτοκαλάδα μας γιατί έχει βιταμίνη-C.
Την ίδια στιγμή η «Ε» αποτελεί μία ξεχωριστή κατηγορία βιταμίνης. Συναντάται περισσότερο στους ξηρούς καρπούς και θεωρείται από πολλούς η «βιταμίνη της ομορφιάς» αφού οι ευεργετικές της ιδιότητες προσφέρουν την απόλυτη περιποίηση στο δέρμα μας.
Τι κάνει ακριβώς η βιταμίνη-Ε;
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η βιταμίνη-Ε είναι στην πραγματικότητα μία οικογένεια οκτώ διαφορετικών και απαραίτητων για την ανθρώπινη υγεία θρεπτικών συστατικών. Οι ενώσεις αυτές αποτελούνται όλες από λιποδιαλύτες, που σημαίνει ότι για να απορροφηθούν από τον οργανισμό πρέπει να υπάρχει ένα απόθεμα λίπους σε αυτόν. Σε γενικές γραμμές όμως, αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα αντιοξειδωτικά (εξουδετερώνει δηλαδή τους πυρήνες που μπορούν να προξενήσουν βλάβη στον οργανισμό, όπως για παράδειγμα καρκίνο ή καρδιακές παθήσεις) ενώ παράλληλα είναι δραστική στην διαδικασία καταπολέμησης των φλεγμονών. Μία πρόσφατη μελέτη όμως φαίνεται πως κατέρριψε την θεωρία που έλεγε ότι η βιταμίνη-Ε βοηθά στην πρόληψη της άνοιας -τουλάχιστον για τους ηλικιωμένους.
Που μπορείτε να τη βρείτε;
Η βιταμίνη-Ε εμπεριέχεται φυσικά σε πάρα πολλές τροφές, οπότε είναι πολύ εύκολο να την εντάξετε στην καθημερινή διατροφή σας. Πλούσια σε βιταμίνη-Ε είναι τα αβοκάντο, τα αμύγδαλα, οι γλυκοπατάτες, οι ηλιόσποροι, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα εμπλουτισμένα με τη βιταμίνη δημητριακά του εμπορίου, η πέστροφα, το ελαιόλαδο, το σπανάκι και πολλά άλλα. Επιπλέον, μπορείτε να προμηθευτείτε βιταμίνη-Ε σε μορφή διατροφικού συμπληρώματος από τα φαρμακεία. Η ευεργετική δράση της όμως δεν προέρχεται μόνο μέσω των τροφίμων. Αν παρατηρήσετε τις συσκευασίες των προϊόντων περιποίησης προσώπου θα διαπιστώσετε πως οι περισσότερες κρέμες περιέχουν βιταμίνη-Ε.
Γιατί η βιταμίνη-Ε είναι καλή για το δέρμα;
Οι ιδιότητες της βιταμίνης-Ε έχουν πράγματι θετική επίδραση στο δέρμα μας. Από τη μία πλευρά είναι αντιφλεγμονώδης που σημαίνει πως μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της ερυθρότητας, του πρηξίματος και άλλων φλεγμονών του δέρματος, ενώ από την άλλη, οι αντιοξειδωτικές της ιδιότητες μπορούν να προλάβουν τα σημάδια του γήρατος και τις ρυτίδες. Έχει αποδειχτεί επίσης, πως μπορεί να ενισχύσει τη διαδικασία για απαλλαγή των σημαδιών στο δέρμα. Τέλος, ύστερα από την εφαρμογή προϊόντων με βιταμίνη -Ε ή αμπουλών με καθαρό εκχύλισμα, που μπορείτε να αγοράσετε από τα φαρμακεία, το δέρμα παραμένει λείο και απαλό.
Πόση βιταμίνη-Ε χρειαζόμαστε;
Σύμφωνα με μελέτες, η συνιστώμενη ημερήσια δόση πρόσληψης βιταμίνης-Ε για τους ενήλικες είναι τα 15mg. Η ποσότητα παραμένει ίδια για τις εγκύους, όμως ανεβαίνει στα 19mg για τις γυναίκες που θηλάζουν. Οι περισσότεροι άνθρωποι βέβαια καταναλώνουν καθημερινά βιταμίνη-Ε μέσω της διατροφής τους, οπότε είναι αρκετά σπάνιο να παρουσιάσουν ελλείψεις. Ακόμη όμως κι αν κάποιος δεν τρώει τροφές με τη συγκεκριμένη βιταμίνη, το λάδι που χρησιμοποιείται για τη μαγειρική των τροφών περιέχει ήδη αρκετή ποσότητα. Κοινώς, τα περισσότερα από αυτά που καταναλώνουμε περιέχουν την ευεργετική βιταμίνη-Ε.
Τι θα συμβεί αν δεν λάβετε την απαραίτητη ποσότητα βιταμίνης;
Όπως αναφέρθηκε ήδη, οι ελλείψεις της βιταμίνης-Ε στους ενήλικες είναι εξαιρετικά σπάνιες. Στην απίθανη περίπτωση όμως που παρουσιαστεί ανεπάρκεια, το άτομο ενδέχεται να αντιμετωπίσει δυσκολία στον μυϊκό συντονισμό, διαταραχές στην όραση και διαταραχές στην ομιλία. Οι άνθρωποι που συνήθως παρουσιάζουν προβλήματα είναι αυτοί που αντιμετωπίζουν δυσκολία στην απορρόφηση του λίπους.
Τι περιμένετε; Προμηθευτείτε τη βιταμίνη-Ε και προστατέψτε τον οργανισμό και το δέρμα σας!
Πηγή bovary.gr